Skocz do zawartości

BMW 540 V8 - co powiecie o tym silniku?


leszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcialbym się dowiedzić coś na temat silników z modelu 540i V8 - ponieważ mam okazję się zamienić na taką..rok prod. chyba 91-92 nie pamiętam. no i nie jestem pewien- 8 cylindrów to chyba nie przelewki :lol: ...jakie są wady i zalety tego modelu?....proszę o wypowiedzi....z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

540iA produkowano od 92 , 6.8 do setki , vmax ograniczony do 240, od 94 do 250 km/h moc 286 PS, moment obr - 400Nm , od 93 skrzynia ze sterowaniem adaptywnym AGS

 

wady - wystepujace usterki membrany , czesta nierówna praca na biegu jałowym, zdarzające sie usterki automatu ( znikający bieg wsteczny) , - dla niektórych - zużycie paliwa

 

zalety - cała reszta :8)

 

osiągi wystarczające :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już trzecie BMW v8 i jestem bardzo zadowolony. Spalanie w mieście duże, na trasie małe (stosunkowo do pojemności). Po przesiadce z 1,6 będziesz chodził przez miesiąc z dziwacznym uśmiechem na ustach.

 

Jeśli chcesz zapytać o coś konkretnie to pytaj, bardzo dużo informacji jest na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne Panowie:)))

dzwoniłem do kolesie to powiedział że gazu mu pali w mieście 18-20litrów...trochę jestem zdumiony bo moja mała mi bierze 15 w porywach do 16........no i troche mnie obawia automat jednak.....pytanie:

czy można coś wyczuć "na szybkiego" jeśłi coś jest nie tak ze skrzynią?

pzdr

PS właśnie - to jest 93 rok prod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim podlacz sie pod ,GT One, Modic albo inny komputer. Skrzynia nie powinna szarpac, wydawac dziwnych dzwiekow. Daj do sprawdzenia auto fachowcom- zaplacisz ok 200 zl i bedziesz mial pewnosc co to za auto.

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze taka bmw od pół roku. Cisza jaka w niej panuje i komfort jest na prawde wysoki. Przewyzsza wiele nowych aut!! Mam wersje z automatem. Automat dziala b dobrze, biegi zmienia bardzo płynnie, a przy ostrym przyspieszaniu ze startu praktycznie nie czuc znian biagów. Auto jest idealnym rozwiazaniem na autostrady. Spalanie w trasie jest niskie jak na ta pojemność, kultura pracy i komfort wysokie. Jazda w miescie rowniez przysparza wiele frajdy, szczególnie jesli chodzi przyspieszenia (jednym słowem łykasz wszystkich :-)). Nie wypowiadam sie na temat spalania w miescie, poniewaz jest ono scisle zalezne od temperamentu. Mialem juz wiele beemek w swojej kadencji, i powiem że ta m60 pomimo ze przyprowadzilem ja z niemiec (juz wracajac do polski na autostradzie poczułem ze to jest to) na sprzedaz zrobila na mnie wielkie wrazenie. Przede wszystkim jest cicha,wygodna, silnik nie przenosi wibracji na nadwozie i ma super osiagi.

 

Wady jakies by sie tam znalazły ale czy są one znaczące??

 

Przy zakupie koniecznie daj ją do sprawdzenia fachowcom, koledzy z forum dobrze radzili. Bardzo łatwo naciąć sie na mine, a naprawy tego silnika sa napawde kosztowne. Lepiej wydac te 200-300 pln i niech ja prześwietlą niż później dokladać 2000-3000 pln albo nawet wiecej.

 

Pozdrawiam serdecznie i zycze udanego zakupu

Bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie kupilem takie aytko 3 tygodnie temu i pierwsze dwa dni byly rewelacyjne, a teraz od warsztatu do warsztatu, okazuje sie ze duzo w niej do zrobienia :(

jezeli stan dobry to polecam, ale dobrze sprawdz, mi robili diagnoze w ASO bmw i chyba powinienem do niech jechac i kazac odkupic to auto od siebie... lepiej jedz gdzies gdzie sie znaja, to moze Ci cos madrego powiedza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, bolączką mojej jest elektryka, co chwula cos nie styka, cos sie rozlacza lub traci masę. Wymiana wszystkich wiazek nie opłacalna i nie wiem czy wogole mozliwa do zrealizowania... a to by bylo jedyne wyjscie zebym przestal miec problemy.

kazda wtyczka jest naderwana lub jej nie ma i polutowane na stale...

Jak narazie to moja musi zaczac jezdzic i bede musial sie rozstac, ale juz wiem jakie bedzie moje nastepne auto, tylko ze raczej sprowadzone i to samemu - oczywiscie E34 540 iA :D (moze E39 ale wszyscy mi odradzaja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za takie duże zainteresowanie moim tematem.... :D

OK muszę to jeszze dokładnie przemyśleć, a zresztą co tu dużo mówić podam link do allegro, bo to właśnie o nią chodzi:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78249113

 

co sądzicie po zdjęciach?

pzdr! i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Najprościej kupić sobie taki specjalny magnesik na sprężynce potocznie zwany kitomierz i wyjdzie gdzie i ile jest szpachli. Miałem okazję się tym bawić na pewnym autohandlu i aż strach bierze ile to pięknych i błyszczących samochodów było szpachlowanych. Podobno takie urządzonko było widziane za śmieszne pieniądze w Makro.

 

Pozdrówka

Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e-39 540iV8 w manualu od kilku miesięcy i jestem w siódmym niebie.

jak koledzy pisali nie włączam radia tak pieknie pracuje.na swiatłach mam wrażenie,ze zgasła gdyż ani nic nie słychać ani nic nie czuć.

spala na gazie 18 do 20 na mieście , a na trasie ok. 14 dodam,że przy mocnym deptaniu.

to zalety.

wada jest tylko jedna, nigdy i przenigdy nie kupuj złomu gdyż się niewypłacisz.silnik zprawdź na analizatorze spalin, a w przypadku niepewności zmierz ciśnienie w cylindrach.

to samo z zawieszeniem i blachami.

jest to zbyt szybki samochód aby były problemy z geometrią.

reasumując, miałem kilka mercedesów i beemek a nie spotkałem jeszcze takiego samochodu.sama przyjemność przekładania mocy na jazdę niesamowita ale nigdy nie kupuj złomu.

co do wozu z allegro, pewnie 270 tys. km a nie 27 tys. do tego blachy troche niedopasowane ale trzeba by dokładnie obejrzeć.

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Najprościej kupić sobie taki specjalny magnesik na sprężynce potocznie zwany kitomierz i wyjdzie gdzie i ile jest szpachli. Miałem okazję się tym bawić na pewnym autohandlu i aż strach bierze ile to pięknych i błyszczących samochodów było szpachlowanych. Podobno takie urządzonko było widziane za śmieszne pieniądze w Makro.

 

Pozdrówka

 

wlasnie jak kupowalem samochod ,to bardzo sie przydal. Kupilem na alegro za 12 zl.:)

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym samochodem widać że ktoś jeździł po trasach, świadczy o tym CB radio. Dostał w tyłek napewno, a że ma hak to zderzak wyleciał z zaczepów, albo coś sie podgięło. Maska z przodu nie za bardzo mi się podoba.

 

A najgorsze to ten prosty gaz, z tą instalacją auto ma ze 180 KM. Ja bym takiego nie kupił. Ale to tylko moje zdanie. Ja bym sprowadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za rzeczowe i konkretne wypowiedzi....przyjżę się jeszcze...ale teraz jak mówicie to też coś mi nie gra...- jednak co fachowcy to fachowcy:))

dzięki serdeczne!

PS do kolegi KIS--> mógłbyś określić w jaki sposób szukać tego magnesiku?...jak anazwa etc?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e-39 540iV8 w manualu od kilku miesięcy i jestem w siódmym niebie.

jak koledzy pisali nie włączam radia tak pieknie pracuje.na swiatłach mam wrażenie,ze zgasła gdyż ani nic nie słychać ani nic nie czuć.

spala na gazie 18 do 20 na mieście , a na trasie ok. 14 dodam,że przy mocnym deptaniu.

to zalety.

 

Saygon, kolega pisze o M60 , Ty masz M62 - to zupełnie inne silniki . M62 są cichsze , mniej palą, pracują równiej...ale dla odmiany wielu uwaza,ze juz nie mają tyle sportowego ducha , chociazby przez to ,ze nie kręcą sie tak wysoko jak M60 no i brzmienie jakby nieco przytemperowane..jednak technologicznie dzieli je mała przepaść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.