Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 27.08.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zachęcam do samodzielnej wymiany, która ze względu na brak konieczności ściągania osłony silnika (jest rewizja) i filtr oleju z komfortowym dostępem od góry, jest łatwa, prosta i przyjemna. Kilka dni temu byłem w ASO na "przymusowej" wymianie po 25000 w X3. Na pytanie o rodzaj zalewanego oleju w związku z tym iż w połowie interwału wymieniam sam, doradca odpowiedział, że 5W30, ale jaki to nie ma pojęcia bo przychodzi w szarej niebrandowanej beczce więc może to shell, a może lotos . Po 2 tys oraz 12 tys wymieniałem na OE BMW 0W30, ale teraz przerzucam się na Millers 0w30 i już tego będę się trzymał jednocześnie z utęsknieniem czekając na koniec pakietu serwisowego. Co mi po takim pakiecie, w którym nawet głupi filtr powietrza jest wymieniany co 50 000? O nic nie warto dbać bardziej pedantycznie i osobiście niż właśnie o olej. Przerobiłem osobiście następujące usterki w różnych pojazdach na przestrzeni lat, które wynikały z zaniedbań w związku z wymianą oleju: 3x pęknięty kolektor, 2x padnięta turbina, kilka uszczelnień wałów, zapchane odmy, doloty, urwany korbowód, przegrzany blok i nieszczelna uszczelka. Znaczna część usterek silnika i okołosilnikowych wynika z zaniedbań olejowych i często jest to reakcja łańcuchowa, gdzie jeden element prowadzi do awarii kolejnego. Odkąd przestałem zlecać tą czynność w swoich pojazdach to nagle awarie tego typu się skończyły. Myślę, że to już ponad 10 lat. Dwa miesiące temu sprzedałem XC90 II z 2017 roku z nalotem 292 000, gdzie od początku dbałem o wymianę i to na rzadkim oleju 0W20. Silnik bez żadnych wpadek i pewnie jeszcze sporo pojeździ. Jeśli ktoś leasinguje i po 3 latach oddaje to inna historia, ale o wymianę oleju we własnych autach planowanych do użytku przez więcej lat warto dbać wg mnie osobiście.
    2 punkty
  2. Pięknie się to prezentuje. Zmiana 19->20 w 6er daje efekt podobny do zmiany 18->19 w 3er. Niby niewiele, ale wizualnie 100x lepiej!
    2 punkty
  3. No właśnie To jest w pewnym sensie błogosławieństwo. Różnicę widać dopiero przy bezpośrednim porównaniu i później już to bardzo uwiera. Nie porównując wydaje się, że z HK wszystko jest OK. Powiem więcej - jak pisałem kilka postów wyżej, zrezygnowałem z B&W ze względu na panoramę, która dla mnie ma więcej minusów niż zalet (mam zresztą w innym aucie i nigdy nie skorzystałem - zawsze zasłonięta, jest bo jest i tyle, dodatkowo grzejąc mocniej latem w beret nawet przez przesłonę i szumiąc przy wyższej prędkości), ale będę robił audio customowe po odbiorze auta i to jak gra takie audio (parę dni temu byłem na odsłuchu) tym razem w porównaniu do B&W to przepaść jest jeszcze większa niż między HK, a B&W. Przy takim audio w cenie niższej od B&W, to właśnie B&W wydaje się żartem. Tak więc tych poziomów jest znacznie więcej niż mogłoby się wydawać. Ja nie jestem żadnym melomanem, ale słysząc HK po wielu latach korzystania z B&W to po prostu nie przechodzi i tyle. Przy porządnym audio możesz słuchać przy dużo niższym poziomie głośności i będziesz słyszał całą scenę czysto i wyraźnie z rozróżnieniem typu tu wokal, tam perkusja, a w jeszcze innym miejscu inne dźwięki typu gitary, elektronika etc. co jest bardzo przyjemne. Przy zwykłym audio to jest jedna brudna fala gdzie wszystko się zlewa, a tym czym się to próbuje kompensować lub maskować jest równie słaby (bo z pogłosem i echem jak z miejskiego kibla z lat 90) dudniący bas oraz efekty typu 3d surround. Najkrócej mówiąc chodzi o czysty, wielowarstwowy dźwięk bez tego typowego głuchego echa. Dobre audio przy wyzerowanym EQ powinno grać przyjemnie. Namiastką i najprostszym sposobem by poczuć tą różnicę jest porównanie wrażeń np. ze zwykłego radia kuchennego i średniej klasy sportowych słuchawek dokanałowych. Każdy to przecież zna. Trochę z innej beczki: kolejnym potwierdzeniem staczania się tej marki poza jakością materiałów wykończenia nowych modeli i stylistyką zewnętrzną jest wspomniany wcześniej B&W w nowej 5-ce, który ma 655 W, a więc niewiele więcej niż HK z X5 (pocieszające ) i jednocześnie 3x mniej niż B&W z X5. Może więc rzeczywiście nie ma co narzekać na HK bo idzie gorsze.
    2 punkty
  4. Fajnie się czyta i ogląda zdjęcia z takich wojaży. Galeria jest przez to dużo ciekawsza.
    2 punkty
  5. Szparagi szparagami, jest gorzej - zaczynaja sie poznawac na niemieckiej motoryzacji Nawet ekspert jest zaskoczony. Takie samochody kupują teraz Polacy (money.pl) sloniku, 800V to fajna sprawa ale zaden deal-breaker dla miazdzacej wiekszosci szukajacych BEV Tesle tego nie maja, BMW czy VW tego nie maja a mimo tego ktos te elektryki milionami kupuje. Wiekszosc ludzi jezdzi wokol komina i laduje sie w domu, na stacje DC zajezdza od wielkiego dzwonu. Reasumujac - fajnie miec (szczegolnie w drozszych autach), ale zaden deal-breaker przy zakupie imho.
    1 punkt
  6. Dodam jeszcze do powyższego, że przy takiej polityce marki, jaką opisałem powyżej, gdzie filtr powietrza wymienia się co 50 000 km, olejów w napędach nigdy, serwis nie ma pojęcia jakim olejem zalewa auta na gwarancji (uściślając: wie, ale z wiadomych powodów nie może powiedzieć) i jednocześnie udaje, że wszystko jest OK, to można mieć niemal 100% pewność, że stosowany olej jest najgorszego sortu, ponieważ jest to polityka maksymalizacji zysku producenta czyt. minimalizacji kosztów. Pytanie więc i dylemat, czy warto wymieniać międzyinterwałowo lub pogwarancyjnie olej w ASO nie ma praktycznie sensu.
    1 punkt
  7. Koła 19 cali Koła 20 cali Prawie nic się nie zmieniło Czuć, że jest bardziej twardo, ale jeszcze pojeżdzę trochę dłużej i lepiej ocenie. Wczoraj dopiero założone. Jakby ktoś chciał kupić koła 19, a właściwie felgi, bo opony raczej do zmiany szybko będą, to zapraszam na priv.
    1 punkt
  8. Przód 10 mm na stronę a tył 12-15 mm na stronę, dodatkowo musisz auto obniżyć, bo będzie to słabo wyglądać, ale włóż profil wyższe opony.
    1 punkt
  9. 1 punkt
  10. ja też chętny na poradnik @Edit https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1935383 to udało mi się znaleźć
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.