Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 31.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. A tak z innej beczki Panowie. Najlepszego . Niech moc będzie z Wami! Zdrowia!
    3 punkty
  2. Wczoraj w końcu odebrałem auto z oklejania
    2 punkty
  3. Czytamy ze zrozumieniem. Dziś WEST wrzuce, chwile to trwa No i też nie siedze cały czas przy kompie Sciągnąłem też PREMIUM Europe East i West 2025-2. Dodane są na teraz na MEGA. Będę uaktualniał na bieżąco na pierwszej stronie. Toreentów na teraz nie ma.
    2 punkty
  4. A ja po spędzeniu weekendu z Taycanem bardzo polubiłem to auto. Może to jakaś nuda i potrzeba zmiany, ale świetnie mi to auto leży w wersji sport tourismo. Jest jak świetnie skrojony garnitur (lub ultrawaskie rurki jeansowe jak kto woli taki klimat ) Taycan ma mnóstwo dawnej radości z jazdy BMW, póki BMW nie zaczął być Mercedesem a teraz przeistaczał się w Chińczyki. Ja to nawet nie bałbym się tras bo szybciej niż 140-160 nie jeżdżę ale przeraża mnie myśl stania w krzakach i lądując na GreenWay na pół z jakimś innym elektrykiem co mi się zdarzyło na trasie. Rodzinie bardzo się podoba też, choć dzieci mówią że Tesla lepsza bo ma tablet z tyłu. No nic, przetestuje jeszcze weekendowo Macana EV, Panamere i Cayenne i zobaczę jakie wrażenia. Na dziś Taycan skradł serce, choć rozumu jeszcze nie przekonał. Dla mnie to auto jeździ i leży dużo lepiej od Tesli S o standardzie w środku już nie wspominając. Do tego szczególnie w wersji cross tourismo jest dość praktyczny w porównaniu do Tesli bo siedzi wyżej i ma jeszcze regulację zawieszenia pneumatycznego. A do tego ceny z dużymi rabatami mogą powodować że utrata wartości aż tak mocno nie będzie boleć. Choć boleć będzie. Czy Ty @Jac3kBMW jeździłeś Taycanem dla porównania? Parametry zasięgu i zużycia energii mają zbliżone, ale ładowaniem Porache bije na głowę Teslę. Ma 300kW od 5 do chyba nawet 60%. Wg mnie jest od Tesli lepszy i jako auto i jako elektryk. Absolutnie nie można mówić że Porsche (VAG) zaspało. Największym problemem niemieckich producentów jest to że nie mają tanich i oszczędnych BEV, a wydaje mi się że największa grupa osób przesiadająca się na bev to ci co robią to z oszczędności, a potem dopiero spora grupa pasjonatów, freaków i innych ideologicznie ukierunkowanych na ekologię.
    2 punkty
  5. Zrobilem grube podsumowanie mojego wyjazdu swiatecznego do Polski Tesla model Y Performance - ponad 3600km Policzylem wszystko skrupulatnie, zadnego koloryzowania, wszystkie dane z faktur i porownanie do tego co pokazuje komputer. Zima, pogoda 3-7C, tryb "chill", na tempomacie praktycznie cala trasa, zero agresji, zero wyprzedzania poza tymi ktorzy jechali ponizej dostpnego limitu predkosci (wbrew pozorom bardzo duzo ludzi jezdzi wolniej niz limity) Jazda typu "max legalna predkosc" - w Danii autostrady 130 km/h, w Niemczech autostrady 140 km/h, w Polsce glownie ekspresowki 120 km/h i troche podmiejskich ~100 km/h W Niemczech w drodze powrotnej okrutnie lalo i bylo sporo mgly wiec jechalem troche wolniej (120-130 km/h), bylo tez duzo remontow ktore MOCNO obnizaly srednia predkosc. Suche dane i moje rozkminy: 1. Ladowalem sie 18 razy, z tego 12x na SC, 4x na GW, raz na Orlen i raz na noxo AC (Suntago). Wyjechalem z pelnym akumulatorem, wrocilem z pustym. 2. Przejechalem 3650km a wiec SREDNIO w praktyce wychodzi ladowanie co ~202km, wiekszosc z tego to w trasie a czesc "przy okazji" 3. Komputer Tesli pokazuje zuzycie zima ~22kWh/100km - dla przypomniena --> zima, TYLKO trasa. Komputer Tesli pokazuje calkowite zuzycie 798kWh a z faktur wychodzi 925kWh czyli 16% wiecej - straty na ladowaniu, straty na podgrzanie baterii przed ladowaniem, troche webasto, wielokrotne "camp mode" jak siedzialem w aucie podczas ladowania. Realne zuzycie energii wychodzi wiec nie ~22kWh/100km a ~25kWh/100km 4. Sredni czas spedzony na ladowarce DC z tych 18 razy to 41 minut. 4x ladowalem sie do pelnych 100% bo bylem na zakupach w CH badz na obiedzie i dluzej trwala przerwa niz samo ladowanie tego wymagalo. Gdyby odjac te 4 razy to srednie ladowanie wynosiloby ~33 minuty 5. Koszty - za 18 ladowan + ladowanie w domu przed odjazdem zaplacilem dokladnie 1660 PLN co sie przeklada srednio na 2,1 PLN/kWh z komputera Tesli badz 1,8 PLN/kWh z faktur. Albo inaczej --> ~45 PLN za kazde przejechane 100km Te koszty to w praktyce najgorsza wyobrazalna opcja dla elektryka - 100% ladowania w trasie i do tego zima czyli najwieksze zuzycie. Jak to sie przeklada na odpowiednik spalania w aucie benzynowym? 45 PLN/100km to okolo ~7,5l/100km (litr benzyny za ~6 PLN?) Jadac z dopuszczalnymi predkosciami mocnym autem spalinowym zima w trasie mysle ze wyniki bylyby z grubsza podobne. Dla przypomnienia - ciezko o gorsze(drozsze) warunki ekploatacji BEV, na codzien jezdze z pradu ladowanego z gniazdka pod domem za 0,55PLN/kWh (listopadowa faktura) czyli okolice 10 PLN/100km Kilka pobocznych wnioskow: - jadac autem spalinowym przez te 3600km z pewnoscia zatrzymywalbym sie sporo mniej, moze z 6-7x (tankowanie, jedzenie, kawa, zmeczenie etc) - jazda elektrykiem w trasie zima --> predkosci przelotowe w moim przypadku sa identyczne jak w ICE, latem za to jechalbym na pewno szybciej (~150-160 km/h) - jazda elektrykiem jest DUZO mniej stresujaca, jest bardziej relaksujaca w porownaniu do ICE ze wzgledu na te wymuszone stopy i plynna jazde (o ironio). Nie koloryzuje tu, wielokrotnie jezdzilem ta trase ICE i mimo ze dojezdzalem wczesniej to bylem DUZO bardziej zmeczony trasa (fizycznie i psychicznie od ciaglego wyprzedzania i duzo wiekszej koncentracji oraz mniejszej ilosci przerw na odpoczynek, rozprostowanie nog) Inne wnioski: - brak headupu to gigantyczna wtopa Tesli, powtorze to milion razy - fotele w Tesli sa genialne, po 1500km nie czuje sie ZADNEGO dyskomfortu, w 1-er i 3-er m-pakietowe byly SLABE (twarde), komforty w 5-er byly rewelacyjne i tam nie narzekalem tez zupelnie PS. Scenka z Greenwaya gdzies posrodku niczego w PL - podjezdzam, 2 ladowarki DC, jedna zajeta (akurat ktos podjechal), na drugiej ktos walczyl od kwadransu z ladowaniem --> zapukal mi w okno i mowi ze ladowarka nie dziala, na infolinii od kwadransu walczyl i nic sie nie da zrobic) i polecil jechac gdzies 20-30km dalej na Orlen. Mialem jeszcze z 20% wiec nie bylo problemu natomiast jakbym tam przyjechal na oparach to bym sie niezle wkurwil i stracil 2h zycia. Tak sie nie da, w porownaniu do stanowisk SC gdzie czasem jest i 40-50 ladowarek (!) w Danii czy DE to jest inny swiat i czasami sie nie dziwie ze tak ludzie w PL psiocza na infrastrukture. Chociaz SC w Szczecinie pelna kultura, chyba z 10-15 stanowisk jest pod CH, mozna isc na zakupy, czy cos zjesc, tak to powinno wszedzie wygladac.
    2 punkty
  6. No tego się już właśnie dowiedziałem. Sprawa jest dość zagadkowa. Razem z gk tds próbowaliśmy to rozkminić ale bez rezultatów. Podejrzewamy że był wgrany jakiś FSC od innego dawcy i w jakimś momencie cudownie zniknął z Kafas2. Tylko że nie jestem w stanie ustalić kiedy i gdzie to się stało. Mogło się to stać np. przy połączeniu z ISTA, która znalazła niezgodność Vin w Kafas z Vin pojazdu i "naprawiła" to. Tylko że Ista nie była podłączana. W każdym razie jeszcze raz wielkie dzięki gk tds
    1 punkt
  7. @Kriss33 To jest niestety typowe polskie myślenie, że jak masz fajny samochód to musisz zapierdalać. Popatrz jak jeżdżą Szwajcarzy gdzie wersji top sprzedaje się na pęczki. To samo jak jedziesz przez Austrie, sama przyjemność, pełna kultura. Wjeżdżasz do polski i zaczyna się wolna amerykanka. Bardzo to widać jak jedziesz na motocyklu. Motocykl u nas = zapierdalać. Ja od zawsze jeżdżę na motocyklu i denerwują mnie debile którzy siedzą mi na ogonie jak jadę w granicach przepisowych.
    1 punkt
  8. @BMFun gorąco ci radzę przetestować także s6 stron w wersji avant. Jeśli będzie ich trochę na placu i rabaty będą podobne do aktualnych bev tego producenta to może być to świetne value for money. Identyczny napęd co w taycanie ale za dużo taniej. Z ciekawości ile dają ci Rabatu na taycana? Mi niesmalo chodzi po głowie opcja dokupienia 911, szczególnie że po rabacie (7 procent na dziendobry) za 700 z małym chaczkiem można wyjechać fajna wersja. Niby to już bardzo duża kupa pieniędzy ale jak rozważyć utratę wartości to z dużym prawdopodobieństwem mniej się straci niznwmkazdym elektryku z cena powyżej 400k
    1 punkt
  9. Moje zrozumienie jest takie, że indeks nośności odpowiada obciążeniu, jakie musi być w stanie przenieść opona w danym samochodzie. Ma to wprost związek z DMC danego samochodu. O ile więc nie można stosować opony o niższym indeksie nośności, to stosowanie opony o wyższym indeksie nie powinno rodzić problemów. Ten artykuł na Link4 wprost stwierdza, że można stosować opony o wyższym indeksie nośności: https://www.link4.pl/blog/indeks-nosnosci-opony-czym-jest-i-jak-go-dobrac Ale jeżeli ktoś ma jakieś inne informacje poparte odpowiednim źródłem, to chętnie się zapoznam.
    1 punkt
  10. Całkowicie się zgadzam. Od siebie dodam, że nie wyobraża sobie kupić nowe Porsche i jeździć max 140 km/h. To jest dla mnie bez sensu. Pomijając fakt czy można jeździć szybciej czy nie można to w realu w PL jadąc elektrycznym Porsche chwila zabawy i po 200 km wyobraz sobie zjazd na pojedynczego Grenwaya dzielącego moc...
    1 punkt
  11. Jak opona ma wyższy indeks nośności to chyba nie jest problem? Potrafi przenieść większe obciążenie, niż jest wymagane.
    1 punkt
  12. Dlatego było robione w miejscu gdzie był dostępny komputer. Apke chcialem zwyczajnie przetestować czy pojdzie jak trzeba. Nie poszło, wiec twórca jak przeczyta będzie o takim problemie wiedział. Jak się nie testuje to się nie wie czy działa czy nie.
    1 punkt
  13. BMW usunęło regulacje nachylenia siedziska w manualnych fotelach w czasie pandemii. Pamiętam, że jak oglądałem testy G20 z początku produkcji to taka regulacja była, a w 2021/22 samochody zaczęły się produkować bez tej regulacji.
    1 punkt
  14. Iconic Sound jest dość subtelny. Ogólnie w tym aucie nie ma problemu z głośnym wydechem. Na sporcie coś tam sobie gada nawet przy wyłączonym IS, ale dość delikatnie. Jak dla mnie mogłoby być bardziej agresywnie, lecz ja do amerykańskich v8 jestem przyzwyczajany, do których dodatkowo instalowałem głośniejsze wydechy. To auto jest zrobione pod codzienne użytkowanie. Wydech na pewno nikogo nie zmęczy nawet z włączonym IS. U mnie jest na stałe włączony. Jak wyłączyłem na autostradzie to było zbyt nudno. Co do klimy jest opcja ustawienia temperatury z tyłu, lecz jakby to się nie zapisywało. Co bym nie ustawił zawsze startuje z 22 stopniami. Prośba o sprawdzenie przez osoby, które odebrały już auto. O spalaniu nic nie powiem, bo póki co kompletnie tego nie kontrolowałem.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.