Skocz do zawartości

Zmiana opon z run flat na zwykłe


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem samochód z oponami typu `run flat` i muszę je wymienić na nowe, gdyż są już w złym stanie.

Czy mogę je wymienić na zwykłe opony bez `run flat`? Samochód posiada czujnik ciśnienia powietrza w oponach, czy przy wymianie powinienem na coś uważać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
czym podyktowana jest wymiana na opony zwykłe u kolegów w .de ? U nas to rozumiem po twardo strasznie ale tam ?

Czy opona 225/35/19" bez runflata będzie porównywalnie twarda jak 225/40/18" runflat ?

 

Wg mnie koszty i znacznie mniejszy wybór modeli opon typu RFT. Nawet nie wszystkie firmy maja te opony w ofercie, a na pewno nie wszystkie rozmiary - szczególnie te większe i szersze. A jak już są to cena nieakceptowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony możesz założyć zwykłe, tylko pamiętaj, że nie masz zapasu, dlatego kup zestaw do uszczelniania opony tak na wszelki wypadek.

Temat co lepsze to na tym forum już lepiej nie poruszać :) bo niektórych już krew zalewa :)

Ja mykam na ROFach i nie narzekam, koszty zakupu owszem wyższe (opony droższe o 30% - 40%, koszty wymiany Toruń - 40zł z wyważeniem (160 komplet) - na 100% można znaleźć taniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tańsze w zakupie i załozeniu ale mniej odporne na nasze dziury w porównaniu z ROF ... ze względu na konstrukcję praktycznie nie wystepują boczne uszkodzenia opony ... pozostaje jeszcze jeden najważniejszy aspekt: bezpieczeństwo a to gwarantuje ROF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
podyktowane jest to wygoda i cena

RFT- jest drozsza, koszta montazu takze drozsze,

a komfort- napisze tak- na "17 RFT gorzej mi sie jezdzi niz na "19 normalnych oponach.

BMW kupiłem na letnich Continentalach 16" RFT i nie miałem jako takiego porównania w aucie, bo nie znałem go z innymi oponami.

Zimówki kupiłem Uniroyal MS+66 również 16" ale klasyczne i w porównaniu głośności jazdy z RTF to teraz jak bym lewitował.

 

Letnie mam już przytarte i nie nadają się na przyszły sezon. Już prawie kupiłem nowe RFT na lato, bo w lecie robię dłuższe trasy i wiąże się z tym pewne ryzyko, a w aucie ani lewarka, ani zapasu. Z zakupem chyba się jeszcze wstrzymam, bo hałas jest 2-3 krotnie większy na run on flat niż na klasycznych oponach, a to jest dla mnie dość istotne odzwierciedlenie komfortu jazdy.

Pomijam cenę.

Czy u siebie też mogliście zaobserwować cichsze toczenie na klasycznych oponach? Czy może to, że Continentale, na brzegach miały 1-2mm... w środku ok 4-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie letnich run flat ze zwykłymi zimówkami jest raczej nietrafione. W zimówkach mieszanka gumy jest inna, dużo miększa.

Jeśli chodzi o to, czy opona jest głośna, głównie zależy to od kształtu i głębokości bieżnika.

Inną sprawą jest zachowanie się opony ROF na dziurach - tu niestety z komfortem jest... hmm źle :) Głośno i twardo.

No i jeszcez jak wspomniał ajcek ROF'a nie uszkodzimy tak łatwo po wjechaniu w dziurę.

 

Osobiście nie mam zamiaru zmieniać letnich na zwykłe. Głównie ze względu na bezpieczeństwo i możliwość dojechania na kapciu do serwisu/domu co już raz mi się zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mykam na ROFach i nie narzekam, koszty zakupu owszem wyższe (opony droższe o 30% - 40%, koszty wymiany Toruń - 40zł z wyważeniem (160 komplet) - na 100% można znaleźć taniej)

 

Drogo tam u ciebie w Toruniu, w Zachodnio-pomorskich serwisach koszt wymiany kompletu Run Flat to max 60-80zł a w serwisie BMW w Poznaniu za komplet 120zł

Więc nie wiem skąd u ciebie te astronomiczne KWOTY :mad2:

 

Sam jeżdżę na oponach Run - Flat i nigdy nie zmienię na inne zwykłe, komfort moim zdaniem jest ok- a bezpieczeństwo jest najważniejsze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam koła letnie 18" ze zwyklymi oponami (michelin pilot sport 3). Jak zalozylem zimówki 17" RFT ( bridgestone blizzak) to raz ,ze dużo bardziej twardo to hałas jak bym pociągiem jechał. A czy RFT są bezpieczniejsze? Raczej nie, dają tylko tyle ,ze nie trzeba zapasu wozic ani narzedzi, bo dojedziesz do wulkanizacji na nich .Ogolnie wolałbym zwykle zimowki ale te mialem praktycznie wogole niezużyte jak kupiłem auto wiec pewnie na nich pojeżdzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy u siebie też mogliście zaobserwować cichsze toczenie na klasycznych oponach? Czy może to, że Continentale, na brzegach miały 1-2mm... w środku ok 4-5.

 

To wg mnie wskazuje na jazdę ze zbyt niskim ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

a co z jazda na RFL na jednej z osi a zwykle oponki na drugiej?

 

mam na tyle RFL wykończone i chciałbym założyć zwykle gumy

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam, ze do wymiany mam tyl- felga 8,5Jx17 i opona 255/40 przy czym chciałbym założyc zwykłą oponę o rozmiarze 225/45 (tak jak przod tylko, ze tam jest felga 8Jx17)...

 

czy opona 225/45 pasuje do felgi 8,5Jx17?

 

realoem mówi:

Przednia oś 225/45R17 91V

Tylna oś 255/40R17 94V

 

no i czy jazda z RFL tylko na jednej z osi jest ok?

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
a co z jazda na RFL na jednej z osi a zwykle oponki na drugiej?

 

mam na tyle RFL wykończone i chciałbym założyć zwykle gumy

 

podbijam , czy ktoś moze dać znać jak w tym temacie wygląda jazda ?

 

z przodu mam RFT ale tył chce wymienić jeszcze w tym miesiącu na zwykłe . przód dopiero za miesiąc . wiec przez około 3 tygodni jeździłbym na zestawie RFT przód a zwykle na tyle .

 

Na oponeo powiedziano mi że nie zaleca się mieszania ... czy to prawda ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbawi Cię 3 tygodnie?

Kup od razu komplet 4 sztuk i będziesz miał po problemie.

 

A wszystko zależy z jakimi prędkościami się obchodzisz. Przy "normalnej" jeździe nie poczujesz różnicy.

 

 

chodzi o faktury w różnych miesiącach

 

Czyli generalnie polecacie opony zwykłe zamiast run flat na felgach 18 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MONTEKI

nie polecam takiej kombinacji. sam sie skusilem na zakup tanszyc, zwyklych opon na tyl (na przodzie byly Rof) i nie szlo jezdzic. Na trasie przy ostrzejszym pokonywaniu zakretow tyl doslownie latal po drodze. Raz mnie tak zarzucili az kontrola trakcji sie uruchomila i wtedy bez zastanowienia zakupilem ponownie opony na tyl - tym razem Rof.

 

Jedyna zaleta dla mnie, ktora maja opony Rof jest to, ze sa stabilniejsze i sie nie uginaja przy szybkiej jezdzie na ostrych lukach (Bridgeston jesf tu niezastapiony) ale czy to jest warte ich ceny.....Po paru latach doswiadczen z tymi oponami stwierdzam, ze nie.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.