Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem ostatnio, że strasznie zaczęły skrzypieć hamulce przednie przy hamowaniu. Skrzypią nawet na postoju. Tarcze Zimmerman + klocki Textar, zmieniane jakiś rok temu.

Co to może być? Coś trzeba przesmarować? To takie metaliczne skrzypienie :roll:

Opublikowano

Sorka, ale rozwin to...

Jak na postoju hamulce moga piszczec????

Zgaduje ze moze masz automat- ale i tak postoj to postoj nic sie nie rusza, nie ma tarcia

A jak chcesz hamulce smarem traktowac... :police: hmmm Wykup polise na zycie... :cool2:

 

Ps. Na wylaczonym silniku tez piszcza? :lol:

Opisz to dokladniej co sie dzieje

Opublikowano
Koledze pewnie chodziło o pisk który następuje jak tylko delikatnie hamujemy, klocek styka się z tarczą inaczej niż naciśniemy pedał hamulca z całej siły, a jak dohamowujemy to powstaje taki pisk. Ja mam to samo. Nowe tarcze i nowe klocki (textar). Reklamowałem już nawet te klocki i uznali reklamację. kupiłem drugie i na początku nie piszczały teraz też piszą. Kolega pewnie ma ten sam problem co i ja. Wszystko luźno chodzi. Ja już też nie wiem w czym rzecz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ogóle kolega tak sprecyzował temat,że nie wiadomo o co chodzi.Jak mogą piszczeć hamulce na postoju?

W temacie jest skrzypienie i wnioskuję z tego,że prawdo podobnie zaciski się zacierają i w momencie naciskania na pedał hamulca tłoczek jest wyciskany i powoduje ten dźwięk.

A tak dokładnie po tak jasno sformułowanym opisie możemy sobie pogdybać.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
W ogóle kolega tak sprecyzował temat,że nie wiadomo o co chodzi.Jak mogą piszczeć hamulce na postoju?

W temacie jest skrzypienie i wnioskuję z tego,że prawdo podobnie zaciski się zacierają i w momencie naciskania na pedał hamulca tłoczek jest wyciskany i powoduje ten dźwięk.

A tak dokładnie po tak jasno sformułowanym opisie możemy sobie pogdybać.

Pisałem o skrzypieniu, nie piszczeniu.

Po wciśnięciu hamulca na postoju (prawie przy podłodze) zaczyna coś skrzypieć. Skrzypi tak, jakby coś się naprężało. Ciężko to opisać. Klocki nie piszczą, są ledwo zużyte.

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ3NTI1X3A=.png

Wymieniłem płyn hamulcowy i przesmarowałem elementy nr 8, niestety skrzypienie pozostało. Teraz rozbiorę do końca i sprawdzę tłoczek nr 10.

Opublikowano
Hej, normalna sprawa, jeżeli zaciski mają trochę przebiegu. Tłoczek różnie się układa w cylindrze, ponieważ jest albo skorodowany albo ma wżery. To powoduje takie efekty na postoju, ponieważ klocek w pierwszej fazie nie przylega do tarczy zawsze idealnie. Zaciski do regeneracji lub pozostaje się przyzwyczaić, albo częściej jeździć autem, ponieważ po nagrzaniu efekt ustępuje. Miałem tak chyba we wszystkich autach. Zaznaczam, że to inna sprawa niż piszczenie, piszczą te blaszki numer 3 na zdjęciu, jeżeli klocek wpada w drgania wysokiej częstotliwości. Jeżeli komuś to bardzo dokucza, a zdarza się to przy twardych klockach to trzeba je zdjąć i nałożyć dużo pasty do klocków, ona pod wpływem temperatury zastyga i tłumi drgania klocków, wtedy nie przenoszą się na tą blaszkę. Hamulce to nie filozofia.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hej, normalna sprawa, jeżeli zaciski mają trochę przebiegu. Tłoczek różnie się układa w cylindrze, ponieważ jest albo skorodowany albo ma wżery. To powoduje takie efekty na postoju, ponieważ klocek w pierwszej fazie nie przylega do tarczy zawsze idealnie. Zaciski do regeneracji lub pozostaje się przyzwyczaić, albo częściej jeździć autem, ponieważ po nagrzaniu efekt ustępuje. Miałem tak chyba we wszystkich autach. Zaznaczam, że to inna sprawa niż piszczenie, piszczą te blaszki numer 3 na zdjęciu, jeżeli klocek wpada w drgania wysokiej częstotliwości. Jeżeli komuś to bardzo dokucza, a zdarza się to przy twardych klockach to trzeba je zdjąć i nałożyć dużo pasty do klocków, ona pod wpływem temperatury zastyga i tłumi drgania klocków, wtedy nie przenoszą się na tą blaszkę. Hamulce to nie filozofia.

 

 

O jakiej paście do klocków kolego piszesz?

Opublikowano

Ja mam to samo u siebie. Zmieniłem ostatnio komplet tarcz (tył oraz przód) na Zimmerman oraz klocki na Textar.

Po ok. 400-500 km przy delikatnym hamowaniu zaczęły tak piszczeć jak u starego Autosana. Piszczały nawet podczas toczenia się auta...

 

Wymieniłem więc nowe klocki Textara na... nowsze Zimmermana....i teraz jest trochę lepiej....to znaczy piszczą tylko jak się rozgrzeją tarcze przy delikatnym hamowaniu (pisk raczej delikatny).

Zaciski oraz tłoczki są idealne. Prowadnice i grzbiety klocków przesmarowałem pastą ATE.....i niewiele to pomogło.

Pozostaje mi jeszcze tylko zmiana sprężyn zacisków na nowe z przodu (z tyłu wymieniłem).

Chyba, że ktoś ma inne pomysły :)... dodam jeszcze tylko, że klocki Zimmermana są miększe i walą po felgach ostro....co kilka dni muszę je z przodu niemal szorować :)

Opublikowano
sprobuj nasmarowac prowadnice to jest czesc nr.8 na rys. do tego jest specjalny smar zapobiegajacy zapiekaniu, jesli ci skrzypi na postoju bo jezeli w czasie jazdy to bedzie to wina klocków
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano

A ja podrzucę jeszcze inne rozwiązanie .

 

Może to piszczy/skrzypi pedał hamulca ? - konkretnie oś na której ten pedał "pracuje" .

Wtedy opis " na postoju..." - jest dobrym opisem

 

Wtedy Wd40 - tyle , że dostęp ciężki...

panta rei
  • 4 lata później...
Opublikowano

hej,

a ja obserwuję takie coś i nie wiem czy to normalne. Auto ma nowe tarcze i klocki (zmieniał Niemiec jak nim jeździł) i podczas jazdy hamulce chodzą bardzo dobrze, ale dziwne dźwięki wydaje zawieszenie (lub hamulce) w momencie gdy się zatrzymuję z małej prędkości, np: stoję na delikatnym wzniesieniu na hamulcu, odpuszczam hamulec, auto pomalutku rusza i wtedy jak wcisnę hamulce to jest takie bardzo głośne jedno stęknięcie, jakby coś sie naprężało w konstrukcji. Ciężko zlokalizować źródło bo niesie sie po całej budzie. Trochę to irytujące bo aż sie ludzie patrzą. I tak za każdym razem, nie wazne czy zimno ciepło czy jeździłem czy stałem. Silent-bloki wyglądają ok z tyłu. Jakieś pomysły ?

Opublikowano
Piszczy element nr3 z rysunku.Te dwa zakończenia opierające się na jarzmie(tak to chyba się nazywa) wydają dzwiek pracującej sprężyny.Przesmarowanie powierzchni styku pomaga.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też to mam, kiedyś skrzypiało na lewym kole, i na nowych hamulcach (zimmerman), rozebrałem zacisk, wyczyściłem, nasmarowałem, i przeszło.

Teraz skrzypi na prawym, ale czyszczenie i smarowanie nic nie daje.

Ciężko wychwycić który dokładnie element wydaje takie dziwne dźwięki.

Opublikowano

ale dziwne dźwięki wydaje zawieszenie (lub hamulce) w momencie gdy się zatrzymuję z małej prędkości,

wtedy jak wcisnę hamulce to jest takie bardzo głośne jedno stęknięcie, jakby coś sie naprężało w konstrukcji.

 

Przerabiałem coś podobnego u Siebie tydzień temu, delikatne hamowanie lub wciskanie hamulca na postoju i taki odgłos jak by Się blacha gniotła lub wspomniane naprężanie. Początkowo obstawiałem osłonę tarczy ewentualnie wspomniane prowadnice,ale okazało Się że u mnie winne były klocki na tylnej osi. Po zdemontowaniu prawego zacisku okazało Się,że wspomniane klocki idą na śmietnik bo warstwa cierna odkleiła Się od metalowego podkładu :shock: Po wymianie na nówki,zero podejrzanych dźwięków, ale znowu Ty masz "ponoć " w miarę nowy zestaw założony

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Poprosiłem kolegę, żeby na małej górce wsiadł i powciskał hamulec. Ten dźwięk wychodzi u mnie z każdego koła, takie samo krótkie "skrzypienio-stęknięcie" więc ewidentnie hamulce.

Auto mam od miesiąca, tarcze i klocki są faktycznie nowe bez rantów, wżerów rowków itp. przejechałem teraz 4 tys km do Chorwacji i hamulce pracują wzorowo przy każdej prędkości.

 

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/zdjecia/klocki-e39.jpg

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/zdjecia/klocki2-e39.jpg

Opublikowano

według mnie. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DR41-EUR-04-1999-E39-BMW-523i&diagId=34_1161

wyczyść nr 8 pewnie jest zasyfiony. Przesmaruj specjalną pastą nr 14ście

 

Miałem taki sam problem u mnie zaś hamulce trzeszczały strzelały coś takiego. Rozebrałem cały hamulec przeczyściłem nasmarowałem specjalną pasta

Opublikowano

Nie miałem jeszcze czasu na rozbieranie zacisków, ale nagrałem krótki film z tym irytującym dźwiękiem. (mniej więcej od połowy filmu słychać konkretnie)

To są jedyne sytuacje, w których dźwięk się pojawia. Czyli na zatrzymaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.