Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Wytrawny888 przebiegi aut oferowanych od tego "dealera" idealne pod klienta... Przebieg mało realny. Dodatkowo opłaty Cię czekają akcyza itd. ciekawe za ile kupił bo jeszcze sprowadził i zarabia :duh:

Gałka zmiany biegów i kierownica nie od tego auta (niech mnie ktoś poprawi bo pewności w 100% nie mam), wyposażenie bieda (manualna klima)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kiera i gałka są zgodne z autem.


Prod. Date 2002-06-18

Type 525I (EUR)

Series E39 (5 Series)

Body Type LIM

Steering Left Hand Drive

Engine M54

Displacement 2.50

Power 141kw / 192hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery STOFF RIPS DIAGONALGRAU (F4TT)

Comfort And Interior Equipment

S441A Smoker Package

Multimedia

S609A Navigation System Professional

S694A Provisions For BMW 6 CD Changer

Driver Assistance And Lightning

S520A Fog Lights

S548A Kilometercalibrated Speedometer

Wheels And Drive

S249A Multifunction F Steering Wheel

S255A Sports Leather Steering Wheel

Environment And Safety

S863A Retailer Directory Europe

S888A Onboard Vehicle Literature Danish

S896A Daytime Driving Light Switch

S851A Language Version German

Other Equipment

S167A EU4 Exhaust Emissions Standard

- Code Description Interface Description EPC S555A BORDCOMPUTER Onboard Computer V With Remote Control

- S555A

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://app.digitalservicebog.dk/search?vin=WBADT310X0GN78376&country=DK#inspection


Tu możesz sobie sprawdzić, że taki przebieg to miał, ale w maju zeszłego roku, dodatkowo przeglądy przechodził warunkowo.

Po tłumaczeniu masz problemy:

"wyposażenie do materiałów wybuchowych, brakujące" Cokolwiek to znaczy - jedyne co mi się kojarzy to coś nie tak z poduszkami?


Dodatkowo ruda już mu na nadkolu wychodzi, zapewne więcej miejsc by się znalazło, choćby pod drzwiami czy na klapie, jeśli nic nie było poprawiane. No i dolicz sobie opłaty, serwis na start i cokolwiek jeszcze tam wyjdzie po oględzinach, skoro sprzedający twierdzi, że samochód stoi od maja to po kierwszej trasie może coś wyjść. Maska też jakoś dzwiwnie leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze pewne 350tys przebiegu niż niewiarygodne 212 czy tez magiczne 168 tyś. Bo nie wiadomo o ile zostal skrecony. To co stał tylko i w niedzielę do kosciola jeździł? Za odpowiedni stan trzeba zapłacić. Nie ma okazji. Sam szukam i się rozglądam i nawet wnętrze w takich +300 wygląda lepiej niż plakowane okolice 200.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy lusterko wsteczne jest fotochromowe i lusterka boczne ? Czy po zdekodowaniu vinu się to pokaże ?

U mnie jest to tak opisane w dekoderze VIN:

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy lusterko wsteczne jest fotochromowe i lusterka boczne ? Czy po zdekodowaniu vinu się to pokaże ?

U mnie jest to tak opisane w dekoderze VIN:

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,


Przymierzam się do kupna E39, budżet około 25k, max do 30k. Celuję w benzynę 2.5, 2.8 albo 3.0 jako bazę pod LPG (lub już z założonym LPG). Koniecznie automat i koniecznie w full skórze ;)

Mam dwa pytania

1. Na jakie koszty przy pakiecie startowym się nastawić i co w nim zrobić? Oczywiście nie mówię tutaj o takich podstawach jak olej i filtry, rozrząd i olej w skrzyni. Rozumiem, że standardem są problemy z pompą paliwa, termostatem (?)

2. Czy lepiej kupić droższe za 20+k czy tańsze za ok. 15k i różnicę w cenie włożyć w serwis początkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

platekk najlepiej kupić drożej poszanowaną i zadbaną z prywatnych rąk i nie jeździć non stop po mechanikach :D . Ja tak robię od zawsze i się sprawdza :cool2: ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,


Przymierzam się do kupna E39, budżet około 25k, max do 30k. Celuję w benzynę 2.5, 2.8 albo 3.0 jako bazę pod LPG (lub już z założonym LPG). Koniecznie automat i koniecznie w full skórze ;)

Mam dwa pytania

1. Na jakie koszty przy pakiecie startowym się nastawić i co w nim zrobić? Oczywiście nie mówię tutaj o takich podstawach jak olej i filtry, rozrząd i olej w skrzyni. Rozumiem, że standardem są problemy z pompą paliwa, termostatem (?)

2. Czy lepiej kupić droższe za 20+k czy tańsze za ok. 15k i różnicę w cenie włożyć w serwis początkowy?

 

W tych silnikach rozrządu się nie dotyka, chyba, że słychać łańcuch/vanosy.

Co do pomp paliwa i termostatów, nie słyszałem, żeby były wadliwe, każda część kiedyś kończy swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody padła mi oryginalna po ok 300 tys km. Termostat w ciągu 9 lat i 250tys wymieniłem 2x plus obudowa termostatu termostatu. Termostat kosztuje 30 zł więc nie widzę problemu żeby się tego bać. Obudowa z 50zl.


Pakiet start z wymianą oleju w silniku kpl filtrów i olej w skrzyni z filtrem, wszystkimi plynami ustrojowymi to niecałe 2 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta druga spoko.

Ma przynajmniej jakąś felgę. Środek mushelahorn-dwukolorowe listwy.

Ogólnie droższa. Ale coś za coś. Za 10 tys to bym sie cudów nie spodziewał.

Malual raczej nieproblemowy.

W tych silnikach trEba dbać o odme i przewody do niej. Oraz rurka od miarki oleju wymaga doczyszczania czasami bo tam wpadają opary z odmy jak pamietam.

Poza tym silnik fajnie pracuje i dla mnie mocy starczało do codziennej jazdy.

Miło wspominam.

Mój kumpel co kupił ode mnie siodemera z tym silnikiem ma już 400000 i śmiga pięknie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BananowyKoks @danielxc717

W takim razie pakiet start to wszystkie płyny, olej w skrzyni i silnikowy + filtry? Na coś jeszcze zwracać uwagę? I co sprawdzić koniecznie przy zakupie, żeby później nie popłynąć z kosztami? (oczywiście to stare auta i może się coś posypać, chodzi mi o minimalizowanie ryzyka)


P.S. Jaka jest różnica w kosztach utrzymania E39, a E90? Myślałem też nad E60, ale jak już 5ka to bardziej podoba mi się E39 ;)


Co sądzicie o tych?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530ia-sedan-m54b30-231km-lift-bezwypadkowa-xenon-navi-pdc-p-t-ID6BBFyz.html#67f3dc6d79

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-oplacona-100-bezw-xenony-czarne-skory-duza-navi-rarytas-z-niemiec-ID6BGo4H.html#67f3dc6d79

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-525i-e39-lift-exclusive-sedan-xenon-navi-skora-zadbana-zobacz-ID6BCYgy.html#67f3dc6d79

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-e39-530i-231km-liftpelna-opcja-wyposazeniaalu-alpina-ID6BC9QT.html#67f3dc6d79

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 będzie droższe i ma gorsze silniki, osprzęt i jest bardziej delikatne niż stare e39.


Ja do tak leciwych aut nie podchodził byn bez ogólnego sprawdzenia stanu, szczelności układu chłodzenia, testu trzymania temp i pomiaru kompresji. To ostatnie jest dość istotne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
platekk ciekawe egzemplarze wybrałeś, vin i weryfikacja przebiegu na początek. Ostatnia sztuka jest już w dziale do oceny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, planuję zakup e39 w przedziale cenowym 20-25k zł. Zależy mi, żeby wybrać silnik jak najmniej awaryjny i sprawiajacy najmniej problemów oraz prosty i zywotny. Zastanawiam się czy to będzie 3.0 diesel czy 3.0 benzyna? Rozumiem, że manualna skrzynia biegów w tym przypadku będzie lepszym wyborem? Proszę mi również podać oznaczenie tego lepszego silnika. Dziękuję i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diesel niestety z manualem (automat gm) - m57, benzyna jak najbardziej z automatem może być (zf) - m54b30, tu trzeba pamiętać o sporym zapotrzebowaniu na olej w większości egzemplarzy a jak chcesz tego uniknąć to szukaj 528i (przedlift) - m52tub28.

W większości przypadków e39 największym problemem jest wyeksploatowanie oraz rdza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To co będzie w lepszym stanie, wszystkie 3 opcje są bardzo dobre, m52tu idiotoodporny, choć i pewnie da się go dobić..m54 tak jak napisałem, ma swoją bolączkę, mniejszą lub większą, żyjesz z tym lub robisz pierścienie, polecam to drugie. M57 to bardzo wdzięczny silnik ale tak jak pisałem sporo aut ma przebiegi rzędu 500-600 tys. i więcej oczywiście, były nieprawidłowo eksploatowane, przez co są skrajnie zmęczone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Śledziłem ich jakiś czas jak sam szukałem i z tego co widziałem to dbają o reputację i wraków nie sprzedają, ale też się cenią. Zadzwoń w sprawie konkretnego samochodu, można z nimi konkretnie porozmawiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.