Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

@BananowyKoks @danielxc717

W takim razie pakiet start to wszystkie płyny, olej w skrzyni i silnikowy + filtry? Na coś jeszcze zwracać uwagę? I co sprawdzić koniecznie przy zakupie, żeby później nie popłynąć z kosztami? (oczywiście to stare auta i może się coś posypać, chodzi mi o minimalizowanie ryzyka)


P.S. Jaka jest różnica w kosztach utrzymania E39, a E90? Myślałem też nad E60, ale jak już 5ka to bardziej podoba mi się E39 ;)

 

Najwazniejsze do sprawdzenia to korozja, bo to najgorszy wróg e39. E39 ma kilka miejsc w których lubi rdzewieć.


E60 z tej trójki będie zdecydowanie najdroższe w utrzymaniu, dużo dużo drozsze niż e39.

E90 też będzie nieco droższe niż e39.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Planuję w ten weekend jechać zobaczyć https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-e39-530i-231km-liftpelna-opcja-wyposazeniaalu-alpina-ID6BC9QT.html#67f3dc6d79 - wiem, że jest temat na forum, ale nie ma tam zbyt dużo informacji poza rozkodowanym vinem.


Proszę o informację co sprawdzić i jaki jest "schemat" sprawdzania E39, na co zwrócić szczególną uwagę poza rdzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przed wyjazdem to bym kupił raport podstawowy http://www.auto-records.com/ albo szerszy bimmer-check.com

Może holenderskie samochody da się jakoś sprawdzić bez płacenia, ale poza podstawowymi informacjami nic nie znalazłem, jakieś ogłoszenie z sierpnia, czy informacja, że aktualny użytkownik posiada samochód 172 dni.

https://www.kentekencheckonline.nl/rdw-kenteken/?kenteken=32gshn

https://www.kentekencheck.nl/download?order=305cd4de6462279a2eec93c589530321&check=1550689522


Z tego drugiego wychodzi, że te skóry to z innej fury podmienione pod handel pewnie, bo na fotach szmaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy BMW. Planuje kupno e39, interesują mnie wyłącznie benzyniaki w sedanie: 2,5 lub 2,8 do 2000r. z LPG lub bez, budżet: 8000zł... Poluje bardziej na M52 TU, ale z racji, że budżet mam nie za wysoki, rozważam też zakup M52 na pojedynczym vanosie. Pytanie do forumowiczów: czy koszta w ewentualnych remontach, naprawach elementów silnika są podobne ? No i czy pochłanianie oleju w pojedynczych vanosach z bloków z wytartego nikasilu to fakt czy mit? Poproszę też o ogólną poradę na co powinienem zwracać największą uwagę przy kupnie tego modelu auta. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na rdzę i skrajne wyeksploatowanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M52 jest najbardziej zywotnym silnikiem ze wszystkich rzedowych szóstek

 

Dlatego też zdecydowałem się na kupno tego silnika. Ale interesuje mnie różnica porównania "trwałości" tych silników: z jednym vanosem i podwójnym... Czytałem o M54, że te silniki piją olej jak frytki w mcdonaldzie, czy w silniku na jednym vanosie też wystepuje podobny problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zależy co trafisz na loterii otomoto - są m54 co wciągają olej i takie co nie. W m52 mniejsze prawdopodobieństwo, podobno lepszej jakości pierścienie olejowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwoity pobór oleju w m54 to tak ile na 1000km? Jakiego rzędu są to poboru? Czy remont silnika zaradzić coś na to ?

Czy e39 jeśli ma xenon to tylko w opcji autopoziomowania swiatel czy występowało w opcji z takim ręcznym pokrętłem przy desce rozdzielczej?

Xenon bez spryskow też chyba nie występował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ksenon to raczej samopoziomowanie.

Ręcznie nie widziałem opcji

Spryski obowiązkowo przy światłach ksenon. Takie wymogi.


Co do oleju.

Najlepiej jak wogole nie bierze. Miałem 728 z 350tys nalotu. Oleju nie brała.

M52.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy remont silnika daje jakaś potrawę w zakresie połykania oleju? Wszyscy "handlarze" O dziwo twierdzą że ich m54 nie bierze grama oleju hmm... ponadto sprzedają niby bezwypadki z xenonami a bez spryskow A wydaje mi się że to było w opcji i wymóg. Druga właśnie kwestia że jest xenon a brak autopoziomowania swiatel tylko pokrętła. Piękne wynalazki z otomotoooo i to są sztuki w okolicy 20 tyś. A jedna to i ponad 23 kk. Jeden że sprzedających dał tylko mi w rozmowie tel. Informacje że pobiera olej w zakresie 200-300ml/1000km(oferta niby prywatna ale nie ogladalem jeszcze).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont i montaż lepszych pierścieni bodajże z m52tu załatwia sprawę. Ale remont silnika to okolice 6 tys zł.

Jak jest xsenon to zawsze muszą być spryskiwacze, inny zbiorniczek na płyn, auto poziomowanie i brak pokrętła wysokości świecenia lamp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wciąga litr i więcej na 1000 km to tak, większość pobiera 0,5-0,7 na 1000 km i to powiedzmy, że jest taka "norma", dla mnie dopuszczalny max to 0,2l ale jak kto lubi. Bierz to co jest w lepszym stanie i ma mniejszy autentyczny przebieg. Moje m52tub28 przejechało 360 tys. km i oleju nie bierze (5w40).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku albo biorę "tańsze" M54 i robię od razu pierścienie za resztę kasy albo poluję cierpliwie na M52. Nie spieszy mi się z zakupem, chce żeby był przemyślany + planuję zamówić oględziny z Bimmer Check jak już znajdę jakąś sztukę, w której się zakocham :)


No i jeszcze czekam na jakies E39 z Bawarii Puławy, ostatnio mieli piękne 528iA ale się sprzedało zanim zdążyłem zebrać całą kasę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puławy

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-e39-530i-231km-liftpelna-opcja-wyposazeniaalu-alpina-ID6BC9QT.html


Kozienice

https://m.olx.pl/oferta/bmw-e39-530i-exclusive-2001r-lift-xenon-pdc-skora-CID5-IDvnCH1.html#position=1&page=1


Tej ze Zwolenia nie widze ale ona miala xenony i reczna regulacje i chyba spryskow nie miala. Magicznie mały przebieg w okolicy 200tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.