Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie, mój kolega jak stoi na światłach to wzuca na N, czy to zdrowe dla skrzyni.Bo ja np trzymam hamulec.
Opublikowano
Dobre pytanie,sam się teraz zastanawiam.Zazwyczaj trzymam hamulec ale jak jest spadek duży daje N i zaciagam ręcznik.Niech koledzy się wypowiedzą-CIEKAWE jakie będa opinie :?: :?: POdzr
Opublikowano
Ja zawsze trzymam na hamulcu i na pewno jest to zdrowsze dla skrzyni niż wrzucanie na każdych światłach na N. Czytałem kiedyś o tym w jakiejś literaturze fachowej i pytałem w serwisie skrzyń jak wymieniałem olej.
Opublikowano

Witam

Wzrucajac za kazdym razem N na swiatlach skracasz zywotnosc skrzyni tzreba trzymac na hamulcu.Byla strona w internecie na temat automatow.Automat pl i tam bylo wszystko o eksploatacji. :D

Opublikowano
Dzięki ,a co ile trzeba wymieniać olej w skrzyni ?Bo instrukcja mówi,że nie trzeba ale słyszałem inne opinie.
Opublikowano
niewolno wrzucac na swiatlach na N, tylko przy dluzszych postojach nalezy wrzucic N lub P
Opublikowano

Ja wymieniam co 2 lata, ale nie wiem czy to nie za często i tak. Wg BMW w tych rocznikach się nie wymienia, auto ma zrobić 200tyś. km. A co potem to.... We współczesnych BMW już zaleca wymianę oleju. Osobiście myślę, że tak co 40tyś. w zupełności wystarcza, ale to tylko moje zdanie.

 

Co do trybu N to NIGDY na postoju i aby nikomu NIGDY nie przyszło do głowy wrzucać go np. zjeżdżając z górki. Do jazdy jak i w oczekiwaniu w korkach czy na zmianę świateł tylko D, gdy parkujesz lub nie możesz trzymać nogi na hamulcu bo np. musisz z auta wyjść gdy jest uruchomiony to P. Jak zostawiasz auto gdy jest mocno z górki to PIERWSZE ręczny zaciągnąć a dopiero potem P. N służy np. do holowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej w skrzyni najlepiej co 60-80 tys km. Wystarczy w zupełności. Nie słuchać bredni, że się go nie wymienia.
Opublikowano
N służy np. do holowania.

 

Ja czytałem, że samochodu z automatem nie powinno się nigdy holować, a tylko laweta. Choć są to z reguły wytyczne producentów i większość użytkowników pozwala sobie na holowanie, nie pisząc o ewentualnych konsekwencjach z tym związanych.

Opublikowano
w instrukcji obsługi E39 podają, że automat można holować z prędkością max. 70 kmh, na odcinku do 150 km, oczywiście dźwignia w pozycji N.
Opublikowano
w instrukcji obsługi E39 podają, że automat można holować z prędkością max. 70 kmh, na odcinku do 150 km, oczywiście dźwignia w pozycji N.

 

Tak na wstępie-żadnego samochodu nie można szybciej holować :!: Przepisy o RD.Samochód który wazy 1850kg,bez hamulca bez wspomagania-Boze zachowaj :nienie:

Nie doczytałem tego nigdzie.Natomiast wiem na 100%,że co za kretyn holuje taki kawał taki ciezki sam :shock: .?

Laweta jak nic :!: :!: Pytałem o to mojego mech z salonu bunii.Jeżeli juz masz zamiar holować jekieś pare kilosów,trzeba odkrecić wał napedowy przy moscie i kropka.Nie mówi tego żadna instrukcja tylko fachowcy bavarii.Ja mam we swojej ES instrukcji taki fajny rysunek-LAWETA.Jeżeli w polskiej instr. jest taki tekst,chetnie zobacze-całkiem szczerze :norty:

POzdr

Opublikowano
N służy np. do holowania.

 

Ja czytałem, że samochodu z automatem nie powinno się nigdy holować, a tylko laweta. Choć są to z reguły wytyczne producentów i większość użytkowników pozwala sobie na holowanie, nie pisząc o ewentualnych konsekwencjach z tym związanych.

 

Zgadza się, nie powinno się go holować, podobnie jak autem z automatem nie powinno się też nikogo za sobą holować. Osobiście też twierdze, ze lepiej laweta, ale sam ostatnio miałem przypadek, że musiałem się podholować koło 1 km więc szkoda było lawete ciągnąć, użyłem N :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podobnie jak autem z automatem nie powinno się też nikogo za sobą holować

 

Że co? :)

Opublikowano

ja swoje 530d holowałem na odcinku 4 km ( uszkodzony rozrusznik), zimą, zimny olej w skrzyni, bez żadnego odkręcania wału (wcześniej sprawdziłem w instrukcji, że można holować) i do tej pory skrzynia chodzi bez zarzutu, a było już to jakiś czas temu, mit, że nie można holować automatu podobny jest do tego, że w automacie nie wymienia się oleju,( tylko najlepiej całą skrzynię) :D

http://img855.imageshack.us/i/mojeobrazy384.jpg/# --- instrukcja niemiecka E39 z 2000r.

Dodam jeszcze, że autem z ASB należy obchodzić się jak z jajkiem, najlepiej niech jeździ nim tylko kierowca bez pasażerów, zawsze z góry i z wiatrem, nigdy nie wolno wjeżdżać tym autem w góry, żadnych przyczep, a najlepiej jakby z tyłu takie auto było popychane przez inne auto ,najlepiej wyposażone w skrzynię manualną. :D

Ja wiele lat jeżdżę automatami różnych marek, wielokrotnie je holowałem ( ale zgodnie z instrukcją), ciągałem nimi ciężkie przyczepy --2500kg i odpukać, do tej pory nie miałem z nimi problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a najlepiej jakby z tyłu takie auto było popychane przez inne auto ,najlepiej wyposażone w skrzynię manualną. :D

To akurat jest możliwe.Tylko dla popychającego oznacza min. 250 zł i 6 pkt. karnych :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
podobnie jak autem z automatem nie powinno się też nikogo za sobą holować

 

Że co? :)

 

:D Chodziło mi o to, że mając automat zaleca się unikać holowania innych aut, zwłaszcza przy naszych kilkunasto/kilku letnich skrzyniach. Przy agonalnych skrzyniach dodatkowe obciążnie może je od razu dobić, a tak to jeszcze chwile pociągną.

Opublikowano

Z reguły, żadnym automatem się nie powinno holować czegoś co jest cięższe od przyczepki na drewno do kominka;)

 

ps. moja skrzynia śmiga jak głupia już 308.000 bez wymiany ojeju. W aso mnie wygonili, w serwisie specjalizującym się w bmw kazali coś podpisywać, że jak padnie to po wymianie to oni rączki umywają, a pan heniu z garażu powiedział, żeby wierzyć aso ;) To ostatnie już jako żart. Ale jeśli siedzi tam olej lifetime, który jest ponoć na 160.000 km a potem skrzynia do remontu to ja nie kumam...

Moja szarpie delikatnie tylko na zimnym i to w zimie bo teraz w tych temperaturach to już jest gitarka :)

Jak się sypnie...no cóż parę tysi w plecy, choć trzeba tu pamiętać o kosztach wymian oleju i filtra przez cały okres eksploatacji...(co 60-80 tyś. km.).

A i tak nawet w tych wymienianych psują się różne rzeczy więc ja na swoją "kładę" narazie ;) Nie bierzcie moich słów tak do końca na serio. Nie chce tu nikogo do niczego namawiać ani odwodzić. Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.