Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wytwarzają popioły w procesie spalania.

A te popioły powstają ze składników oleju takich jak detergenty i nie tylko.

 

I te popioły nie sa niczym dobrym dla silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To czytam pierwszą opinie, że te popioły są czymś szkodliwym dla silnika. Wszyscy raczej pisali, że jeśli się nie ma DPF to lepiej zalewać ten co nie ma ograniczonych popiołów. Czytałem różne fora i nawet u nas w dziale oleje też się już spotkałem z kilkoma wypowiedziami które są za stosowaniem takiego oleju w benzyniaku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto pisał ten artykuł czy to kompetentna osoba czy nie. Często jest tak że się ktoś kompletnie na tym nie zna.

Motul pisze że w NOWYCH olejach ma ograniczony popioły siarczkowe czyli od nowości one występują

http://www.motul.auto.pl/index.php?p=269

Przeczytaj o SAPS LEVEL . Czyli nie odkłada się on w czasie jazdy tylko jest już w nowo zakupionym oleju. Czyli jakąś on rolę spełnia. Gdyby był szkodliwy dla silnika to wyeliminowali by ten składnik oleju. Tak myśle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

SAPS

siarka i popiół jest wynikiem utleniania wszystkich składników /spalania/ oleju.

"low SAPS" - oznacza niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S).

Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA poniżej 0, 8%; ACEA C1/C4 - SA poniżej 0,5%

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolego danielxc

Nic jasno z tego nie wynika.

I w zasadzie niczego to nie zmienia.

Ale może masz gdzieś pod ręką jakiś opracowany artykuł o pozytywnych aspektach jakie spełnia popiół w oleju?

Ja nic nigdy o tym nie słyszałem poza oczywiście negatywnymi. Nie po to trend idzie w kierunku ograniczenia tego popiołu żeby w efekcie powstawał gorszy olej.

 

Olej żeby spełniał warunki jako niskopopiołowy musiał być ulepszony a nie pogorszony. Wniosek z tego , że nie jest łatwo pozbyć sie popiołu jednocześnie nie tracąc na jakości oleju.

 

Gdyby było odwrotnie to takie niskopopiołowe oleje powinny być tańsze jako bardziej szkodliwe dla silnika.

 

Oczywiście każdy ma prawo mieć własne zdanie na ten temat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można też mówić o szkodliwości.

Gdyby lać do benzyny ll-04 a ll-01 to prawdopodobnie nie zauważyli byśmy różnicy nawet po pół mln.

Po prostu to tylko chodzi o żywotnosć DPF może i zwiększona zawartość korzystnie wpływa na silnik, ale pewnie jak z każdym co za dużo to nie zdrowo.

Artykułów nie mam bo moim zdaniem piszą je niekompetentne osoby co często widać na różnych portalach i jeden może przeczyć drugiemu. Ja miałem motula ll-04 i teraz mam ll-01 i korba bokiem nie wyszła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielxc717-z tym Low SAPS chodzi o takie dobranie składników oleju,aby w trakcie jego eksploatacji ograniczyć powstawanie tych popiołów,o których wspomniał pete_wwa-a nie o zawartośc tychże w świeżym oleju.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już też się spotkałem kilkakrotnie z teorią że dla silników bez DPF lepiej jest lać LL01 niż 04. Nie jestem specjalistą chemikiem i nie pamiętam o jakie związki oleju chodziło tym bardziej że nie mam DPF, ale sens był taki że żeby nie uszkadzać DPF i zwiększyć jego żywotność, producenci olejów musieli stworzyć olej o zmniejszonym jakimś związku, który jest dobry dla silnika. Chyba chodziło coś o dodatki czyszczące, czy coś, ale nie pamiętam już.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to co jest dobre dla oleju do dpf jest równie dobre dla silnika bez dpf.

po prostu mniej osadów i smoły zostaje w silniku co się równa większej sprawności.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co jest dobre dla oleju do dpf jest równie dobre dla silnika bez dpf.

po prostu mniej osadów i smoły zostaje w silniku co się równa większej sprawności.

 

Obojętne czy wlejesz olej LL 04 czy LL 01,nie ma to wpływu na czystość silnika,po obu zostanie taki sam gnój.Oleje LL 04 stworzone są z myślą o ochronie tylko i wyłącznie filtrów DPF i ekologii aby jak najmniej wytwarzały tzw.popiołów.Jak wiadomo w silnikach diesla w wyniku spalania ON,powstają między innymi cząsteczki sadzy,najbardziej szkodliwe dla zdrowia i ekologii i to one są winne powstania filtra DPF.Lecz powstają także popioły i jak sadzę można dopalić w filtrze, to popioły niestety powoli ale systematycznie tenże filtr zapychają co kończy się wymianą albo czyszczeniem.Niestety ekologia nie zawsze idzie w parze z lepszą ochroną silnika,więc jak się nie ma DPF,moim zdaniem lepiej lać LL 01.Ja osobiście leje LM Synthoil Energy 0 W-40 LL98 silnik żyje i ma się świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie ni powiedziec jaka jest róznica miedzy LL-01 LL-04 albo LL-98? o co chodzi w tych oznaczeniach?

 

BMW olej specjalny- olej lekkobieżny. Przeznaczony do silnikó banzynowych wyprodukowanych do 1998r.

 

BMW LL-98 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych w latach 1998-09/2001 z WIV (WYDŁUŻONYM OKRESEM NIĘDZY WYMIANAMI OLEJU)

 

BMW LL-01 - Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla po 09/2001 z WIV

 

BMW LL-04 - Przeznaczony do silnikó benzynowych i Diesla o obnożonej emisji spalin zgodnie z normą EURO IV po 2004 roku z filtrem cząstek stałych i WIV.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Właśnie zakupiłem E39 2.0d po lifcie. Jakiś czas temu pan Niemiec zamontował w nim filtr DPF (oryginalny w ASO BMW- mam papiery na to). Mieszka w Berlinie i aby wjechać do centrum musiał mieć zieloną plakietkę z normą Euro 4 (dla diesla min. Euro3 +filtr). Auto zalane jest olejem BMW 0w40 LL04. Czy spełnia on wymagania Low Saps? A może wymontować to ustrojstwo i nie mieć takich dylematów. A jeśli olej BMW nie spełnia norm niskopopiołowych? W sumie to nie mam ochoty demontować filtra bo auto chodzi jak złoto. Przebieg 240kilo, wspaniale utrzymane i zadbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty kombinujesz? masz dobry olej zalany, możesz go zmienić na każdy inny LL04, tej zielonej nalepki czasem nie zrywaj, bo mimo, że tam są wpisane inne nr rej. niż twoje, to z taką nalepką możesz śmiało wjeżdżać do każdego miasta w niemczech, oznacza ona, że twoje auto spełnia normę euro4, czyli jest autem ekologicznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie ni powiedziec jaka jest róznica miedzy LL-01 LL-04 albo LL-98? o co chodzi w tych oznaczeniach?

 

BMW olej specjalny- olej lekkobieżny. Przeznaczony do silnikó banzynowych wyprodukowanych do 1998r.

 

BMW LL-98 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych w latach 1998-09/2001 z WIV (WYDŁUŻONYM OKRESEM NIĘDZY WYMIANAMI OLEJU)

 

BMW LL-01 - Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla po 09/2001 z WIV

 

BMW LL-04 - Przeznaczony do silnikó benzynowych i Diesla o obnożonej emisji spalin zgodnie z normą EURO IV po 2004 roku z filtrem cząstek stałych i WIV.

Dzieki za odpowiedz, juz rozumiem. Ale jedno mam jeszcze takie teoretyczne pytanie, mam e39 z 03-2001 roku, czyli norma dla mojego silnika to LL-98, a czy cos sie stanie jeśli zastosuje u siebie olej o normie LL-01 lub LL-04? to są wyzsze normy i jakby lepsze tak, dobrze to rozumiem? Czy trzeba sie trzymać ściśle tego co fabryka zaleca jeśli chodzi o LL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze takie teoretyczne pytanie, mam e39 z 03-2001 roku, czyli norma dla mojego silnika to LL-98, a czy cos sie stanie jeśli zastosuje u siebie olej o normie LL-01 lub LL-04? to są wyzsze normy i jakby lepsze tak, dobrze to rozumiem? Czy trzeba sie trzymać ściśle tego co fabryka zaleca jeśli chodzi o LL?

 

Nie patrz na normy LL, twój silni ma pewnie tyle km. że nie mieści się w normach przewidzianych przez producenta.Wlej normalny syntetyk 5WX za normalne pieniądze a jak zajdzie potrzeba to półsyntetyk.Jak zaczniesz czytać ten wątek to dojdziesz do wniosku że najlepiej by było wlać do silnika wody z ludwikiem bo to najlepiej czyści syf :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam jeszcze takie teoretyczne pytanie, mam e39 z 03-2001 roku, czyli norma dla mojego silnika to LL-98, a czy cos sie stanie jeśli zastosuje u siebie olej o normie LL-01 lub LL-04? to są wyzsze normy i jakby lepsze tak, dobrze to rozumiem? Czy trzeba sie trzymać ściśle tego co fabryka zaleca jeśli chodzi o LL?

 

Nie patrz na normy LL, twój silni ma pewnie tyle km. że nie mieści się w normach przewidzianych przez producenta.Wlej normalny syntetyk 5WX za normalne pieniądze a jak zajdzie potrzeba to półsyntetyk.Jak zaczniesz czytać ten wątek to dojdziesz do wniosku że najlepiej by było wlać do silnika wody z ludwikiem bo to najlepiej czyści syf :mrgreen:

 

 

No wiesz....

Może nie każdy ma pod maską żywego trupa tak jak tu piszesz. Chyba nie jesteś zadowolony z kondycji własnej jednostki ...

 

Zalewanie dowolnego oleju to pewna droga do przedwczesnej śmierci silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę wszystkim takiej kondycji silnika jak mój 320tyś. z czego co najmniej 150 na castrolu 10w40, dopiero nie dawno leję Total5w40 i wszystko jest jak należy.Wymieniam zawsze po 10tyś.turbo mam od nowego,jest suchutkie i pięknie się wkręca a węże czyste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie taktyczne. Obliczyłem, że moja Buma wciąga 600 ml oleju na tysiąc kilometrów. Ostatnio dość ostro jeździłem. Mieści się to jeszcze w "ramach normy", czy powinno się coś z tym faktem zrobić?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przelicz sobie: jeśli zmieniasz olej np.co 10 tysi to musisz dolać 6 litrów - prawie tyle ile motor potrzebuje czyli 6,5 litra.

To zdecydowanie za dużo-przelicz teraz koszty oleju....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.