Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
a ja bym mu nie wierzył, popękana guma na uszczelce, krucha guma itp. tego już nic do żywych nie przywróci, olej ten jest dobry ale nie wierz w cuda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a ja bym mu nie wierzył, popękana guma na uszczelce, krucha guma itp. tego już nic do żywych nie przywróci, olej ten jest dobry ale nie wierz w cuda

Popekanej juz nic nie pomoze, ale jak uszczelka jest stwardniala. Moze to dziala na podobnej zasadzie jak preparaty do konserwacji uszczelek drzwi, po zakonserwowaniy te przez jakis czas nie skrzypia przeciesz. Nie widzialem doswiadczenia wiec glowy sobie za to uciac nie dam :)

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Witam :D

Napiszę tu u Was bo tam to drętwo jest :mrgreen:

A więc Silnik M52 na blacie 240, rzeczywiście to wie tylko ten samochód i Turek który go sprzedawał :mrgreen:

Wg karteczki która jest tam przypięta to olej 10W i zrobione jest na nim ponad 20 klocków :?

I powiem szczerze boję się nalać tam 5W. Przez te paręset km które zrobiłem jest max tak jak było, więc oleju nie łyka.

Jak myślicie?

Co do marki to będzie Shell i na temat producenta nie dyskutujemy :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej 5w spokojnie. Silnik masz suchy? Chodzi ładnie? Nie klepie? Kopci? bierze olej?

 

Poprzedni właściciel u mnie lał shella 5w40 i mówił, że łyka go dobry litr na 15tys bo co tyle wymieniał olej. Ja po kupnie przeszedłem na valvoline synpower 5w40 i spala go na 16-18 tys ok 0,7l

Już jeździłem na motulu i spalał też niecały litr na taki sam dystans.

Teraz mam motul x cess 5w40 który dobry miesiąc temu wymieniłem i zobacze pod koniec roku ile go jest.

 

Ja wożę ze sobą banieczkę oleju litrowego i co 3 miesiące dolewam setkę bądź więcej by trzymać powyżej połowy poziom. Po przejechaniu tych 16-18 tys jak się zbliża wymiana oleju zawsze kilka setek zostaje w tej bańce litrowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam :D

Napiszę tu u Was bo tam to drętwo jest :mrgreen:

to zmień brykę :)

co do shella to zaleca 10w40 do tej e36

ale do 323 e46 już 5w30

inni producenci 5w40

więc na próbę zarzuć płukankę do starego i Helix Ultra 5W-30

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
to zmień brykę :)

Właśnie zmieniłem :mrgreen:

No właśnie zamierzam nalać tego 5W Ultra.

Silnik masz suchy? Chodzi ładnie? Nie klepie? Kopci? bierze olej?

Suchutki. Jest niewielkie,ale naprawdę niewielkie przytłuszczenie nawet nie zapocenie z pod dekla zaworowego z przodu po stronie jak zbiorniczek spryskiwaczy .

Ojj chodzi :D . Nie klepie przynajmniej nie słychać osłuchując go przebijając się przez wydech i piszczący pasek klimy :mrgreen:

Raczej nie bierze bo przez te paręset km które zrobiłem to jak było na bagnecie max tak jest.

Mam bardzo duże obawy co do oleju 5W. Niby przebiegowo powinno być w miarę realnie mam TUV z zeszłego roku to wpisane jest tam 214 czy 216.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie zmieniłem :mrgreen:

No właśnie zamierzam nalać tego 5W Ultra.

widzę widzę.bardzo ładna.

masz galerię do niej już?

chodziło mi zmień znowu na e39 jak zastój w e36 :norty:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

zalej tym helixem i płukankę zapodaj.

ceratec też mógłbyś wlać przy okazji.

a jak się boisz że za rzadki to ten sam tylko że diesel.

serio :norty: patrzyłem na karty charakterystyk, parametry takie same ma tylko większą lepkość.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

zapodaj to http://www.liqui-moly.pl/images/stories/virtuemart/product/122.jpg

jak chcesz mieć czysto i masz warunki zwal michę i syf który wypłucze wyczyść.

a do świeżego oleju to: http://www.liqui-moly.pl/images/stories/virtuemart/product/372d3388a7974dbf55081feb872fe1b1.jpg

sprawdzone i na pewno nie szkodzi.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest sens lania maxlife'a 5w40?

Zmieniłem w dużej bumce z Castrola Edge 5W40 FST na MaxLife 5W40 (a przed Castrolem był półsyntetyk Mobil)-zrobione 2tys.km i na razie pozytywne wrażenia-żadnych dodatkowych wycieków,wcześniej klepała jedna hydraulika,teraz się uspokoiła.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo duże obawy co do oleju 5W. Niby przebiegowo powinno być w miarę realnie mam TUV z zeszłego roku to wpisane jest tam 214 czy 216.

Ja u Siebie miałem podobny dystans(ten realny) jak przechodziłem z 10W na 5, teraz już trzeci rok śmigam na syntetyku i żadnych szkód nie narobił. Większego zużycia oleju też brak,więc śmiało lej taki jak chciałeś :cool2:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego 323i niby 10w jak w e39 jest ten sam silnik m52 i zaleca się 5w. Może patrzyłeś na 523i ale z silnikiem m50?

Ja bym się zastawiał czy lać 10w a 5w lał bym bez zastanowienia jeśli silnik jest w dobrej kondycji. Tylko mu wydłużysz życie i bardzo ulży mu to w upalne dni przy trudnych warunkach i w zimę na zimnych startach i małych odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

Napiszę tu u Was bo tam to drętwo jest :mrgreen:

to zmień brykę :)

co do shella to zaleca 10w40 do tej e36

ale do 323 e46 już 5w30

inni producenci 5w40

więc na próbę zarzuć płukankę do starego i Helix Ultra 5W-30

 

Czemu 5w30? Popierwsze producent go proponuje bo to jest olej spełniający najwyższe normy (pompowtryski + dpf) z których Twój silnik i tak nie bedzie korzystał, a do tego olej jest drogi dlatego proponowany przez producenta, jak by wymyslił olej 0w30 z jeszcze wyższymi normami to by Ci tego proponował, przeciesz to oczywista rzecz, wiadomo sią jakieś tam mniej więcej wytyczne ale producent zawsze będzie Ci porponował olej lepszy niż potrzebujesz, a lepszy jest droższy.

Jak już sie uparłeś przy tym Helixie to zalej go 5w40. Czemu? Po pierwsze bo jest tańszy bo niespełnia norm których Ty i tak nie potrzebujesz bo dotyczą nowych diesli. Po drugie będziesz miał większy zapas temperaturowy w którym zrywa się film olejowy, inaczej rzecz ujmując będziesz mógł depnąć a nie jeżdzić jak "L".

zaoszczędzone pieniądze przeznacz na płukankę nie musi być koniecznie wersja LM Engine Flush profesional 0,5l . zwykła 300ml też wystarczy. Niby jest na 5l oleju ale jak rozmawiałem z przedstawicielem LM to powiedział że jak te 10 min pochodzi na tym jałowym biegu to te 6.5 litra też da rade obrobić.

Co do Cerateca i MoS2 to ogólnie pracuje w olejach i sprzedaje też te preparaty i ludzie sobie je chwalą głównie za wyciszenie pracy silnika prawie w każdym przypadku, głównie przy odpalanie na zimnym , ale o jakiś specjalnych właściwościach podnoszacych moc nikt jeszcze nie wspomniał.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a nie jest tak przypadkiem że 5w40 ma cieńszy film olejowy i przez to powoduje mniejszą ochronę?

bo cena jest prawie taka sama.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za film olejowych który zrywa się raczej przy wysokich temp jest "odpowiedzialna" za nią ta druga cyfra i teoretycznie szybciej się zerwie w 5w30 niż w 5w40.

Oleje 10w40 mają gorszą wytrzymałość termiczną w wysokich i niskich temp. Mają węższy zakres bezpiecznej pracy dla silnika. Gdybyś miał m power gdzie temp silniki osiąga wyższe temp to można lać syntetyka 10w60 ale przy jeździe normalnej nawet z przewagą jazdy agresywnej normalnie wystarcza olej 5w40

10w60 nadaje się na tor albo jeśli ktoś używa auto tylko i wyłącznie na autostrady i je ciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co, jak połowę przebiegu robię po autostradzie z 4 - 5,5 tysięcy obrotów z małymi postojami na bramki to powinienem lać 10w60?

 

Taka obserwacja co do ilości wlanego oleju, u mnie od wymiany do wymiany nie trzeba dolewek, poziom cały czas w połowie, sprawdzam regularnie, bo trochę się naczytałem, że silniki BMW niby tak mają, że wciągają ten olej. U mnie na szczęśce to się nie sprawdza :D .

 

Wcześniej nie wiem co tam Helga zalała, ale na pierwszą wymianę wrzuciłem Castrol Edge 0w40. Łyknął dokładnie książkowo 6,5L. Przy drugiej wymanie zdecydowałem się na Motula (zachęcony na forum) wybrałem 5w40 x-clean LL-04, ale przy tej wymianie udało mi się wlać tylko 5L. Ogólnie trochę się przestraszyłem, że dużo syfu zostało, teraz zrobiłem kolejną wymianę, wlałem Motul x-max 0w40 i weszło 6,2L, czyli wraca do normy.

 

No i teraz taki WTF. Widziałem testy i wyszło, że Edge w testach laboratoryjnych wychodzi znakomicie - wypalanie w 400' przez ileśtam minut nie powoduje przepałów, niby nic się na fiolkach nie osadza, a jednak coś się zglucił i 1,5L nie chciało zejść.

 

Tylko zaznaczę, że wymiany zawsze w tym samym miejscu, na tym samym podnośniku, przez tego samego faceta, pod moim okiem ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie auta jeździłem na 10W40 z Orlenu (tak.. wiem... lipa straszna) Po czym wyczytałem, że Bawarki nie lubią pół syntetyka. Obawiałem się strasznie przejścia na 5W ale finalnie zdecydowałem się na taki ruch i nie żałuję. Kupiłem Valvoline Maxlife 5W40 i płukankę do silnika bodajże z Liqui Moli (500ml). Wlałem płukankę do starego oleju, odpaliłem silnik żeby popracował 10-15 min. Po czym spuściłem wszystko i zalałem Valvolinem. Od tego czasu zauważyłem poprawę min.: na ciepłym silniku samochód jest zauważalnie mocniejszy, zniknął problem metalicznego stukotu pomiędzy 2500-3000 obr/min i co najważniejsze NIE WZROSŁO ZUŻYCIE OLEJU. Dodam, że jak jeździłem na 10W również odkąd zalałem do momentu spuszczenia olejo (ok 15tys. km) nie ubyło ani kropli oleju. Mam nadzieję, że jeżeli ktoś ma podobne wątpliwości do moich sprzed 4 miesięcy to ten post pomoże mu je rozwiać ;) Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak się zastanawiam czy miłość do oleju Valvoline nie wzięła się z programu "Samochód marzeń, kup i zrób "???

Bo taka ostatnio moda na to jest.

Nie zaleję nigdy tego oleju i nie sądzę żeby był taki wspaniały.

A programu nie lubię,bo to kicha jest,nie wierzę w te castingi-Jeepa mi nie wzięli.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CICHY525 Szczerze mówiąc programu nie oglądałem a olej ten polecało mi wiele osób dlatego też zdecydowałem się na tą właśnie markę ;) Jeszcze wiele pozytywnych opinii słyszałem o Liqui Moly oraz o Castrolu na którego się jednak nie zdecydowałem ze względu na częste przypadki "chrzczenia" tego właśnie oleju ;) A po 2 to Valvoline z niewiadomych powodów zawsze wydawał mi się solidną marką ;) Wydaję mi się, że nie różni się niczym szczególnym od innych oliw, ale lubię mieć świadomość, że stosuję środki z wyższej półki dzięki czemu moje autko pojeździ (a może nie) kilka tys km więcej ;) Taki efekt placebo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, jak połowę przebiegu robię po autostradzie z 4 - 5,5 tysięcy obrotów z małymi postojami na bramki to powinienem lać 10w60?

 

.

 

Ja bym się nad takim olejem zastanowił jak bym tylko jeździł na autostradach. 4-5tys to nie są wysokie obroty. Gdybyś miał czujnik temp oleju to byś mocno go nie zagrzał. 10w60 nie leje się do cywilnych autek i tyle. Złap kogoś kto ma stare audi 80-100 i tam masz chyba czujnik temp. Wysokiej temp nie osiągniesz. W M3 przy ogromnym pałowaniu temp oleju zaczyna rosnąć. Przy dłuższej jeździe powyżej 240km/h.

 

A ty powienieneś lać taki jaki producent zaleca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.