Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a jak nie wiem obecnie na jaka chwile jest wlany olej to nic nie robi ?

To chcesz wymienić olej czy dolać? Przy wymianie nie ma nic do rzeczy,najwyżej dla pewności możesz płukankę zrobić.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panowie, czy jezdził ktoś na tym oleju ?

 

http://allegro.pl/valvoline-durablend-5w40-diesel-5l-wymiana-za-1zl-i5855475349.html

 

Powiem szczerze na olejach się nie znam zupełnie, aktualnie jezdze na półsyntetyku ale przejdę na syntetyk.

 

Lepiej zalać ten, czy magnateca 5W40 ?

 

BMW E46 2.0 150km 258kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej tego Magnateca.

Mi dla mojego tu kiedyś ktoś polecił Valvoline pełnego syntetyka. Przedtem był jakiś Mobil do diesla pólsyntetyk. Zrobiłem płukanke, zalałem http://allegro.pl/valvoline-synpower-xtreme-xl-iii-c3-5w30-5l-4l-1-i5705505212.html .

Co zauważyłem, silnik ciszej pracuje, równiej, lepiej odpala w mrozie.

Polecam ten olej, jest dosyć drogi ale warty zakupu. Ma norme dla BMW.

 

Napisz do użytkownika guzior2, gość obeznany w temacie oliwy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również śmiało polecam Valvo synpower, tylko ja stosowałem wersję starszą bez oznaczenia Xtreme, ten ma chyba jakieś super dodatki, których nie chciałem u Siebie :wink: Kupowałem od tego samego allegrowicza co wstawiony link. Z pół syntetyka po zmianie na pełny pierwsze 3 lata lałem własnie Castrola Magnatec,silnik chodził równo i cicho, syfu też nie zostawiał po Sobie wbrew nie przychylnym opiniom, ja byłem z niego zadowolony
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei zbytnio zadowolony nie byłem z Valvo Synpower 5w30. Silnik go tak pił, że kupowałem 3 bańki po 4 litry, czyli 5,5 litra było na dolewki przez 10 tyś km. Obecnie mam zalany Mobil 1 New Life 0w40 i od kwietnia 2015 dolałem może z litr.

Jeśli nie masz DPFa to nie potrzebny Ci olej "ekologiczny" z normą C3. Bardzo dobry olej to Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 a jeśli za drogo to Shell Helix Ultra Diesel 5W40 lub np Mobil 1 Turbo Diesel 0W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Później będziesz miał troblem ze zlaniem tego gluta. Przerabiałem u siebie - wlałem 6,3 castrol edge, a przy kolejenej wymianie tylko 5 litrów chciało wejść... Od tego czasu tylko motul.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzie wy tego Castrola taak kiepskiego kupujecie?

Ja od zawsze zalewam castrola edge 5w30 i żadnych minusów nie widzę.

Silnik czysty , szczelny , cichy . pali na dotyk czy zima czy lato i nie bierze tego oleju.

 

A zlewam tyle ile wlewam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wy tego Castrola taak kiepskiego kupujecie?

Ja od zawsze zalewam castrola edge 5w30 i żadnych minusów nie widzę.

Silnik czysty , szczelny , cichy . pali na dotyk czy zima czy lato i nie bierze tego oleju.

 

A zlewam tyle ile wlewam.

 

 

Ja to samo mam, kupuje normalnie, nie z beczki. Już 2 wymiana poprzednio spuściłem tyle samo ile wlałem, nie dolewam nic, silnik chodzi idealnie, pali w największe mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ja jeszcze w kwestii zalania pełnego syntetyku po pół syntetycznym.Mam przejechane 331tyś ostatnio robiłem kapitalny remont i mechanior zalecił mi wymianę oleju na półsyntetyk(wcześniej Castrol edge 5w40 teraz castro magnatec 10w40).nie jestem za bardzo zadowolony z tej wymiany (auto na zimnym głośno chodzi)pytanko czy zmieniając teraz na pełny syntetyk nie sprawie sobie niespodzianki w postaci kolejnego remontu silnika.Dodam że auto (520 z 97r.)nie ma i nie miało problemu z braniem oleju dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie wy tego Castrola taak kiepskiego kupujecie?

Normalnie w pojemnikach ze sklepu stacjonarnego specjalizującego się w takich rzeczach. W tym samym później kupowałem motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki sens ma remont i zalewanie niewłaściwego oleju?

Co dokładnie wchodziło w skład tego remontu? I co się działo z silnikiem?

 

Nic się nie stanie. Ludzie po tysiącach km robią płukanki i przechodzą na syntetyk. Nawet jak byś miał minerał to Ci syfu nie zrobi w silniku po kilku tys km, na to trzeba czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja jeszcze w kwestii zalania pełnego syntetyku po pół syntetycznym.Mam przejechane 331tyś ostatnio robiłem kapitalny remont i mechanior zalecił mi wymianę oleju na półsyntetyk(wcześniej Castrol edge 5w40 teraz castro magnatec 10w40).nie jestem za bardzo zadowolony z tej wymiany (auto na zimnym głośno chodzi)pytanko czy zmieniając teraz na pełny syntetyk nie sprawie sobie niespodzianki w postaci kolejnego remontu silnika.Dodam że auto (520 z 97r.)nie ma i nie miało problemu z braniem oleju dzięki

mechanika pod pręgierz.do tego silnika zalecany jest 5w30 więc zmień na taki.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze w kwestii zalania pełnego syntetyku po pół syntetycznym.Mam przejechane 331tyś ostatnio robiłem kapitalny remont i mechanior zalecił mi wymianę oleju na półsyntetyk(wcześniej Castrol edge 5w40 teraz castro magnatec 10w40).nie jestem za bardzo zadowolony z tej wymiany (auto na zimnym głośno chodzi)pytanko czy zmieniając teraz na pełny syntetyk nie sprawie sobie niespodzianki w postaci kolejnego remontu silnika.Dodam że auto (520 z 97r.)nie ma i nie miało problemu z braniem oleju dzięki

mechanika pod pręgierz.do tego silnika zalecany jest 5w30 więc zmień na taki.

 

Poprzedzając to płukanką.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety niektórzy mechanicy są niereformowalni. Powyżej 200 tyś.km chcą wlewać półsyntetyk a pow. 300 tyś mineralny, geometria zawieszenia bez obciążników a zawieszenie najlepiej skręcać na podnośniku kluczem pneumatycznym :duh:

Zrób płukankę i wlewaj "full syntetyk".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witajcie znalazłem w swojej książce serwisowej taki oto artykuł odnośnie olejów dedykowanych do BMW serii 5, może się komuś przyda:

 

http://zapodaj.net/0d90022cd832b.jpg.html

 

Piszecie żeby lać taki olej jaki poleca producent auta i z tym pełna zgoda. Jakoś też nie koniecznie pasuje mi półsynetyk do M52. Zerknąłem do instrukcji obsługi, którą dostałem z autem i tam to samo co zapodał Mighty483. Zdiwko, że jest tam jakakolwiek wzmianka o możliwości stosowania oleju 15W40 więc najczęściej mineralnego. Nie wiem co zalewał poprzednik, ale w bagażniku była litrówka 15W40 Liqui Moly, który teoretycznie spełnia normy z instrukcji obsługi. W M52 (z pojedynczym vanosem) były przewidziane oleje jeszcze bez norm LL - więc chyba i wymiana następowała wg wskazań komputera znacznie częściej (co 10 -12 tyś - nie wiem bo przejechałem niewiele) Na razie przejściowo na Valvo Max life 10W40 - bez żadnych problemów docelowo coś 5W-X. Jedyne to zaczyna się pocić uszczelka pod podstawą filtra oleju, jednak po 2 tyś. nie zauważyłem ubywania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jakich efektów ubocznych się spodziewasz po kilki kilometrach na tym oleju?

Przejedź minimum 100 000 i wtedy się chwal. Oczywiście pokręć silnik i nie żałuj mu mocy maksymalnej w upały i mrozy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakich efektów ubocznych się spodziewasz po kilki kilometrach na tym oleju?

Przejedź minimum 100 000 i wtedy się chwal. Oczywiście pokręć silnik i nie żałuj mu mocy maksymalnej w upały i mrozy.

Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie zamierzam zastać dłużej niż 3kkm nawet przy dobrym półsyntetyku, bo zależy mi na tym żeby trochę pojeździć tym autem. Będę przechodził na 5W-X. Zastanawiające jest tylko to, że w instrukcji fabrycznej z 1998r dopuszcza się dla M52 (z jednym vanosem) stosowanie olejów 15W40, a te na pewno nie są syntetyczne. Przecież w 1998 r były już półsyntetyki i syntetyki a dopuścili minerał (ACEA A2) - bardzo mnie to zdziwiło. Normy LL weszły w 1998 r więc nie dziwi, że nic o tym nie pisano. Stosowanie okresów wymiany dostosowanych do olejów LL ( np po 25-30 kkm) szczególnie po 2000 r mogło dobijać w dłuższym okresie czasu np silniki M54, które często piją dużo. Przecież te auta były serwisowane według zaleceń serwisowych LL przez wiele wiele km, a to chyba nie było najlepsze dla ich poźniejszej trwałości. Marketing w salonie zrobił swoje, a po gwarancji się martw. Skracanie okresu wymiany do 10 max 15 kkm jak wielu z was proponuje wydaje mi się bardzo sensowne. Jestem ciekawy na jaki przebieg "starczają" zielone cegiełki dla aut sprzed ery olejów LL. Dla ciekawości może ktoś się wypowie kto ma takie auto i wymienia olej wg wskazań cegiełkowych (tj komputera)

Edytowane przez Bienias_E3X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli może to być może ok . 25kkm do wymiany- wtedy była już chyba norma LL98 (auto z 1999)

W moim tak samo e36 z 2000 po ok. 10kkm gasną 2 cegiełki. Ciekawe jak jest ze starszymi rocznikami przed 1998r

Olej zmieniam po ok 8 max 10 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy zbliża sie tzw serwis

jaki olej ? filtry wybrać ???

2.0i vanos 230tys km

 

Po przeczytaniu całego wątku trudno mi doradzać, ale mam podobne auto i wybrałbym

 

Olej znanego producenta z pewnego źródła (żeby nie była podróba). Najlepiej o lepkości 5W40 i LL01 (choć przy wymianach co 10kkm być może nie musi być z LL np.

 

Valvoline Synpower 5W40

Valvoline Max Life 5W40

Liqui Moly High tech 5W40

Liqui Moly Syntech 5W40

Motul

Mobil

albo nawet

Shell Helix Ultra 5W40

Total Quarz 5W40

Niektórzy zalecają mniej znane np. Fuchs, Amsoil itd - też bardzo dobre

Wielu psioczy na Castrola - to i być może coś w tym jest

 

Ostatecznie jak dużo pije to Valvoline VR1 5W50 lub Mobil Peak Life 5W50

 

Do mnie lepkości 5W 30 jakoś nie przemawiają choć też wielu jeździ i nie ma problemu

 

Co do filtrów to opinie są dość jednoznaczne Mann, Knecht, wielu nie zaleca Filtrona choć podobno jakość się już poprawiła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.