Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Będę zmieniał olej u mojej Basi. Gość przede mną jeździł na półsyntetyku od Castrola. Mam dalej lać do samo, czy zalecacie innej firmy?

I tak w kółko... :duh:

Bezsensowny temat... 61 stron, jaki mam lać olej :mad2:

Firmy Interkurdebalans -10W150 Hipersyntetyk.

Uwaga: rozpuszcza stare uszczelki!

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam jestem nowy na forum i pozwole sobie przyłączyć się do tematu.

Posiadam Bmw 520i m54b22 z przebiegiem 100 tyś. mil przebieg jest oryginalny.

Chciałbym zmienić olej tylko kompletnie nie wiem jaki wybrać.

Jak ktoś mógłby mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7 łyka na 17tys

 

W silnikach M54 to tylko w marzeniach taki pobór oleju. :D Ja jeszcze nie mam najgorzej czytając fora,płukanki i dobry fullsyntetyk i jest 1l na 4/5 tyś a to dobry wynik.

A i wymiana oleju co 12 max 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7 łyka na 17tys

 

W silnikach M54 to tylko w marzeniach taki pobór oleju. :D Ja jeszcze nie mam najgorzej czytając fora,płukanki i dobry fullsyntetyk i jest 1l na 4/5 tyś a to dobry wynik.

A i wymiana oleju co 12 max 15 tys.

 

Nie demonizuj kolego, Twój wynik nie jest tragiczny ale wcale nie jest dobry. Ja przez 16 tys km między wymianami dolałem dokładnie 1 litr. Teraz po wymianie 3 tys km i nic jeszcze nie musiałem dolewać, sprawdzam regularnie, poziom utrzymuje się idealnie.

 

A najwięcej piją M54B30.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak czytam i chyba mam coś popsute. Między wymianami zero dolewek. Jak go ładnie zaleję tak w między-czasie i przed wymianą w środku miarki cały czas się trzyma. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i chyba mam coś popsute. Między wymianami zero dolewek. Jak go ładnie zaleję tak w między-czasie i przed wymianą w środku miarki cały czas się trzyma. :8)

 

Wystarczy, że nie masz M54B-22/25/30 i nie powinieneś się martwić o dolewki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie demonizuj kolego

 

Nic nie demonizuję,z racji konstrukcji M54,każdy pali olej,jeden więcej inny mniej do tego interwały wg.komputera dodatkowo i słaby olej dodatkowo dobijają ten motor (nagar,zapieczone pierścienie).

 

Twój wynik nie jest tragiczny ale wcale nie jest dobry

 

Wierz mi,wcale się tym nie przejmuję :D leje i dalej but w podłogę.

 

Ja przez 16 tys km między wymianami dolałem dokładnie 1 litr.

 

Nie żebym Tobie nie wierzył,ale już to przerabiałem.Pokręć mu dobrze pod czerwone pole ostro potem pogadamy :D

 

Teraz po wymianie 3 tys km i nic jeszcze nie musiałem dolewać,

 

Po świeżej wymianie,na dobrym oleju,puki nie stracił parametrów,emerycką jazdą dobiłem do prawie 7tyś. bez dolewki,potem sobie ten okres odbił z nawiązką.Było to raz bo emerycka jazda mnie nudzi.

Jedynie na co mogę narzekać to że mam tylko B22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz ciągle na odcince, to Twoja sprawa, ja jeżdżę normalnie, na pewno nie emerycko, a ten silnik trzeba często dość mocno wkręcić na obroty żeby sensownie przyspieszać, zwłaszcza w trasie.

 

Ale nie strasz ludzi, że takie spalanie oleju to norma w silniku 2.2. Jak mój by palił tyle oleju co Twój to bym szukał B30 na swapa (o ile cała reszta jest w odpowiednio dobrym stanie) :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety silniki M54 tak mają, że biorą olej. Ja zauważyłem, że jak jeżdzę normalnie to oliwy doleję może setkę na 1000km ale jak pocisnę trochę mocniej to apetyt się zwiększa. Od ostatniej wymiany zrobiłem jakieś 7 tyś km - dolałem już w sumie 2 litry oleju. Leję Valvoline Synpower 5W30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję motul x cess 5w40. Potrzebujesz ok 7,5l oleju

Do tego filtr oleju mann.

 

Olej ten spełnia normy które zaleca BMW. Nie polecam castrola jak większość bo wiadomo co robi w silniku.

 

 

 

filtr oleju mann :mrgreen: :mrgreen: czyli zaden inny już nie jest dobry? to że ty lejesz 5w nie znaczy że ktoś inny nawet w takim samym motorze może wlać to samo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze inne dobre, ale nie będę kupować 10 innych by się pochwalić na forum.

Olej motul jest dobrym olejem nie wiem jaki masz problem :mrgreen:

 

MOże lejesz castrol i używasz filtra filtrona co jest robiony z bardzo tandetnego materiału :mrgreen: Rób co chcesz ja polecam sprawdzone rzeczy a taki filtr jest bardzo dobrym filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skąd wiesz żę mnie nie stać siedzisz mi w portfelu?? :mrgreen:

Napisałem na jakim jeżdżę bo są to porządne firmy no i nie zrujnują mi całej wypłaty porównując do Twoich filtrów za grube tysiące...

 

Zamiast narzekać sam byś zaproponował jakiś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja na tym wątku pierwszy raz i bankowo ostatni.62 strony z tego 59,5 tzw. brandzlowania eteru.To tutaj fachowcy nabijają ilość postów!Merytorycznie mogę napisać,że do e39 z m52b25tu jak i m54 oba benzyniaki leję 5W40 castrola magnatec.Mieniam go co 15.000 km.I nigdy powtarzam nigdy nie dolewam między wymianą.Na miarce nawet nie zbliża się do min.poziomu.Co nie znaczy,że przez ten dystans nie zużyje paru setek.Przebiegi to 230.000km i 180.000km.I naprawdę jeżdżę dynamicznie(forum nie pozwala na dosadniejsze określenie)Jak ktoś pisze,że m54 z konstrukcji biorą olej to po prostu nie chce się przyznać,że ma zmęczony egzemplarz i nie potrafi o niego zadbać.I nie unosić się,bo jak was na to stać to zaplombujemy mój silnik ustalimy kwotę zakładu i po 15.000km.sprawdzimy ubytek.Są chętni?Na zakład -nie wymianę postów.Niestety nie wiem co odp.na zapytanie jaki olej wlać,bo nie wiem co lano wcześniej.Ja zalałbym 5w40 i obserwował,sprawdzał stan,temp.i zużycie paliwa.Realne-nie według BC.I reagował.Dodam,że sceptycznie podchodzę do płukanek i filmy reklamowe są warte tyle o ile wzrosła wartość sprzedaży produktu.Takie ich zadanie.K.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.