Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od jakiegoś czasu borykam się z problemem z tzw. pompą progową. Po zakupie auta i podpięciu pod kompa podawała ciśnienie jakieś 3,8 bar na biegu jałowym. Po kilku dniach jeżdżenia padła tzn. na środku skrzyżowania samochód zgasł i już nie zapalił. Podpiąłem go znów pod kompa -> błąd pompy - ciśnienie 1,06 bara i zbyt małe ciśnienie do rozruchu silnika. Kupiłem nową Pierburg (czyli oryginał) za prawie 800 zł i po założeniu jej komp wykazał od nowości 3,6 bara na biegu jałowym :duh:. Auto pali, błędów nie ma ale czy to ciśnienie nie jest za niskie ? Zastanowiło mnie to trochę ale OK - jeżdżę od kilku dni i jest w porządku. Dziś niespodziewanie na środku skrzyżowania w czasie spokojnej miejskiej jazdy znów zdechł samochód. Na poboczu podpiąłem pod kompa - znów mam błąd pompy progowej i zbyt małe ciśnienie na listwie wtryskowej (1,04 bar). Po kilku krotnym przekręceniu kluczyka pompa zaczęła znów działać, wróciło ciśnienie 3,6 bar i samochód odpalił. Co może być tego powodem ? może to nie pompy padają tylko coś je psuje ? czy trafiłem na felerny egzemplarz ? co to morze być ? brudy w paliwie ? proszę o podpowiedzi kogoś bardziej doświadczonego.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

Ja bym sprawdził 2 rzeczy:

- stan/wydajnośc pompki ale tej w baku bo usterka pompki progowej raczej nie powoduje gaśnięcia auta gdyż bez niej silnik wytworzy sobie na tyle duże podciśnienie aby funkcjonowac (dopiero przy wiekszym obciążeniu jest muł);

- przekaźnik od pompki progowej, może on coś nawala (z tego co pamiętam to jest w kufrze nad akumulatorem - są tam 2 identyczne przekaźniki i ten od pompki jest chyba ods trony przodu auta, ale to jeszcze potwierdź w szukajce bo nawet niedawno ktoś pisał który to dokładnie przekaźnik a ja na 100% pewny nie jestem).

Pzdr.

Opublikowano

Manolito77

dzięki za podpowiedzi, ale :

- jeśli była by to wina pompki w baku to nie powinno się nic dziać jeśli paliwa jest dużo w baku. W końcu ma ona za zadanie utrzymywać stały poziom paliwa między dwiema komorami w baku. Ja byłem wczoraj świeżo po zatankowaniu.

- gdyby był to przekaźnik to jest to część elektryczna - czyli ma tylko dwa stany pracy - albo załącza albo nie. A ja w INPIE mam podawane ciśnienie 1,04 bara. Czyli pompa działa tyle że z mniejszym od nominalnego ciśnieniem.

Takie są moje przemyślenia. Pozdrawiam

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano
To po co się pytasz jak wiesz lepiej? Sprawdź sobie ciśnienie z pompki progowej po paru sekundach na włączonym tylko zapłonie kiedy pompka przestanie już tłoczyć. Pompka progowa ma zaworek powrotny dlatego zawsze jest ok 1 bara jeszcze przez pewien czas po wyłączeniu pompki. I sprecyzuj się czy mówisz o ciśnieniu wstępnym za pompką progową czy też o ciśnieniu na listwie wtryskowej bo pewnie wiesz najlepiej, że nie wiesz, że są to kompletnie 2 odmienne parametry.
Opublikowano

Jak bym wiedział najlepiej to bym nie pytał. Po prostu analizuję fakty i wasze podpowiedzi.

Nie wiem jak odróżnić i odczytać z INPA ciśnienie za pompą progową i na listwie wtryskowej. Podpowiesz skoro taki z ciebie fachowiec ? Jak nie chcesz pomóc i wnieść czegoś sensownego do tematu to nie pisz wcale. Od tego jest forum żeby sobie pomagać i rozważać nad problemami. Dodać mogę, że dzisiaj cały dzień jeździłem z miejsca na miejsce po mieście i nie było żadnego problemu. Odpalał i jeździł jakby nigdy nic. Mimo np. sporego mrozu. Zastanawiałem się jeszcze czy to nie paliwo zgęstniało w przewodach od niskiej temperatury i wywołało chwilowy zastój w pompie.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

rail-pressure = ciśnienie na listwie

pre-supply pressure = ciśnienie wstępne

nie wiem gdzie tankujesz, ale jeśli w ogóle dopuszczasz myśl o zgęstnieniu ropy w przewodach to nie świadczy o Tobie za dobrze.

nie wiem na co liczysz? Że ktoś Ci naprawi autko przez internet czy może zaoferuje gwarancje porad. Manolito77 dobrze napisał z przekaźnikiem więc zamiast go sprawdzić, a najlepiej wymienić to Ty szukasz dziury w całym ooo sorry rozważasz.

Opublikowano

Przekaźniki są w bagażniku nad akumulatorem. Są trzy zielone kostki (identyczne) a pompą steruje pierwszy od lewej, czyli od przodu auta.

Przekaźnik może się zacinać, ale pompa wtryskowa powinna wytworzyć podciśnienie na tyle duże, żeby zassać paliwo z układu i silnik nie powinien zgasnąć (tylko się zamulić).

Przekaźniki możesz spróbować zamienić miejscami i pojeździć.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Temat stary ale znalazlem i zeby nie zakladac nowego zapytam tutaj:

 

Ogladalem jedna e39 530d 2002r. Po przekreceniu kluczyka slychac takie jakby bzyczenie czy to moze bcy ta pompka progowa? Czy to jest dzwiek normalny czy tez znaczy , ze sie ona konczy? Auto normalnie odpala na zimnym cieplym itd jest tylko ten dzwiek , ktory mnie zastanawia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zależy, mojej prawie nie słychać, a i tak już ktoś mi mówił że głośno jęczy i jest na padnięciu, więc każdy różnie odbiera brzęczenie.

Jak trzyma ciśnienie i się nie zawiesza to nie ma co ruszać :wink:

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam podobny problem poniewaz w przewodzie paliwowym wytworzyła mi sie piana z powietrzem. Samochód odpalił bez problemu po przejechaniu paru kilometrów zgasiłem go i miałem problemy z odpaleniem odpaliłem go po czym zgasiłem kilkukrotnie i juz mi nie odpalił czy to może być wina pompy progowej ?? czy to cos innego szwankuje??
Opublikowano

Za filtrem paliwa masz za worek zwrotny,

Normalnie puszcza paliwo powyżej 4 bar. Masz uszkodzony, mialem to samo. Nowa pompa i tylko 3.6 - 3.8. Po wymianie zaworka ponad 4.

 

Niestety drogie i tylko serwis.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Mogłby mnie ktoś naprowadzić co mam popsute.Mocy mi nie brakuje samochód dobrze przyspiesza w całym zakresie obrotów,lecz pompa progowa na wolnych obrotach pokazuje 3,5 bara a podczas pełnego buta spada do 2,9.Po zaciśnięciu węza za ogranicznikiem ciśnienia na wolnych obrotach rośnie do 4,25 lecz pod obciążeniem spada do około 3 bar.Gdzie leży problem?? Samochód normalnie chodzi na rezerwie,nie ma różnicy miedzie pełnym bakiem a rezerwa.Nie chciałbym wpędzać sie w koszty

Opublikowano
Witam

Mogłby mnie ktoś naprowadzić co mam popsute.Mocy mi nie brakuje samochód dobrze przyspiesza w całym zakresie obrotów,lecz pompa progowa na wolnych obrotach pokazuje 3,5 bara a podczas pełnego buta spada do 2,9.Po zaciśnięciu węza za ogranicznikiem ciśnienia na wolnych obrotach rośnie do 4,25 lecz pod obciążeniem spada do około 3 bar.Gdzie leży problem?? Samochód normalnie chodzi na rezerwie,nie ma różnicy miedzie pełnym bakiem a rezerwa.Nie chciałbym wpędzać sie w koszty

 

 

Zaworek zwrotny za filtrem paliwa (taki biały).

Niestety droga sprawa, tylko serwis. Po wymianie odczujesz zmianę na wyższych obrotach.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że powinno spaść w okolice zera, w końcu pompa stoi, to i ciśnienia nie powinno być.

Ale pytanie czy wyłącza się tylko pompa progowa, czy ta w baku też.

Bo jeśli ta w baku chodzi, to pewnie z 0.5 pokaże.

Opublikowano

Panowie, jak to jest z tym zaworkiem zwrotnym.jak sie wpisze w alledrogo zaworek zwrotny bmw 530 to wyskakują dwa.Ten mały z metalowym dekielkiem który znajduje sie obok filtra paliwa oraz taki duzy plastikowy czarny z paroma króćcami znajdujący sie nizej.Oba to zawory zwrotne??

chodzi mi o ten

http://allegro.pl/bmw-e39-2-5d-zawor-zwrotny-paliwa-2354117-i5423701651.html

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej zawór grzania paliwa.

To jest ogranicznik:

http://www.sklepbmw.com/52-95-large/ogranicznik-cisnienia-paliwa-e39-25-30-diesel.jpg

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co pisać to samo w dwóch tematach? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Moderatorzy
Opublikowano
witam, ile wynosi pre-supply presure na zaplonie, nie odpalajac silnika po tym jak pompka progowa przestanie pracowac

U mnie pokazuje 0,9 bar.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zaworek zwrotny za filtrem paliwa (taki biały).

Niestety droga sprawa, tylko serwis. Po wymianie odczujesz zmianę na wyższych obrotach.

Gdzieś czytałem, że ktoś go rozbierał i naprawił. Podobno sprężyna się ugniata i wystarczy rozciągnąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.