Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW 530D Turing z lutego 2000r. Ostatnio pojawił się problem z odpaleniem, a mianowicie czasem nie odpala. Kręcę rozrusznikiem i nic, co jakiś czas złapie na sekundę i puści, potem znowu nie chce zaskoczyć. po paru nastu próbach łapie bez problemu. Zdarza się jej to jak jest zimna i jak ciepła. W ciągu tygodnia zdarzyło mi się to 4 razy.

Myślałem że wina paliwa, to wlałem leprze paliwo, denaturat i trochę dodatku uszlachetniającego ale problem występuje dalej.

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za denaturat to bym ci kluczyki zabrał :duh:

Nie wolno!

Obadaj pompkę progową, jakie ciśnienie robi.

Jeśli mniej niż 3.6 to mogą takie cyrki być.

Niektórzy pisali że czasem po włączeniu zapłonu pompka u nich nie chce startować, więc może masz ten sam problem.

Opublikowano
Sprawdz kable wysokiego napiecia a przede wszystkim swiece :)

No po prostu brawo kable wysokiego napięcia a przede wszystkim świece w dieslu :shock: może jeszcze carburator :mad2:

Diagnostyka na dobry początek bo tak to wróżenie z fusów, choć też bym pompę progową sprawdził i jej przekaźnik (sporo o tym na forum :search: ).

Opublikowano
A ja proponuje sprawdzić co z filtrem paliwa. Moj kolega miał ten sam objaw, było tylko coraz gorzej aż raz zupełnie nie zapalił. Okazało sie, że to filtr paliwa.
Opublikowano

Z objawów jeszcze zauważyłem że ten problem zdarza się gdy auto jest ciepłe, lub lekko rozgrzane.

A z tego co znalazłem na forum to jest winny przekaźnik ( niebieski), a który to przekaźnik pompy progowej? czy to ten sam?

Filtr we wrześniu był wymieniany.

A czemu niewolno dodawać denaturatu? Pytam bo praktykuje to od dawna i nic nigdy nie słyszałem że szkodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo nie wolno i już, to nie polonez czy maluch.

Nowoczesne układy wtryskowe są wyczulone na wszelakie "dodatki" i można je łatwo uszkodzić.

To twoje auto, więc możesz dolewać co chcesz, tylko nie narzekaj potem na bmw że kiepskie auto bo naprawa układu wtryskowego liczona jest w tysiącach.

Opublikowano
Mialem rowniez problem z odpaleniem i nikt nie mogl dojsc o co chodzi w koncu wymienilem swiece i po problemie :cool2:
Opublikowano

Ok przyjmuje do wiadomości o tym denaturacie.

Cris28 jeśli ma na myśli świece żarowe to co one pomagają jak silnik jest ciepły?

A może i ktoś powiedzieć gdzie mam szukać przekaźnika pompy?

Opublikowano
ja miałem cyrki z odpalaniem i była to pompka ta pod sidzeniem kirowcy na przewodzie zasilającym łatwo ją mozna sprawdzić bo po przekręceniu kluczyka słychac jak bziuka.wymieniłem i spokój a miałem takie same objawy.w zeszłym roku temat wrócił i się okazało po mojej próbie że jeden wtrysk leja łatwo sprawdzić zdejmij przelewy z wtrysków i niech ktoś zakręci silnikiem a ty patrz z którego poleci do góry paliwo,ten będzie do naprawy.w razie pyt pisz
Opublikowano

A może i ktoś powiedzieć gdzie mam szukać przekaźnika pompy?

Przekaźnik pompy progowej jest w schowku nad akumulatorem. Zielona kostka (są trzy identyczne), pierwsza od lewej, czyli od strony przodu auta.

Opublikowano

Kolego Piszczałka: zaobserwuj jeszcze czy problem z odpalaniem nie zdarza Ci się częściej kiedy np na myjni automatycznej skorzystasz z funkcji mycia podwozia. Jeśli tak jest to ja obstawiam na 99% pompkę progową. U mnie były właśnie takie objawy, że np odpalało regularnie a wystarczyło, że pojechałem na myjnię automatyczną i wziąłem program z myciem podwozia i niestety musiałem potem tupać w podłogę żeby odpalić auto.

Z drugiej strony zależność nieodpalania przy ciepłym silniku może się wiązać z usterką któregoś z czujników ----> np położenia wałka.

Pzdr.

Opublikowano
Kup kolego używke ja tak zrobiłem kosz to 180zł z jakiegoś rozbiurkowca wiem że z okolic wrocławia znajdziesz tych ziomków na allegro maja wszystko i w ogromnych ilościach.założyłem i spokój od1.5roku i przejechaniu 45tys.km.te pompki siadają nie ze względu na przebieg zalezy od egzemplarza.w mojej rodzince troche sie się przewinęło bubek i znam takie tematy.pozdr
Opublikowano
No i znalazł się winowajca :mrgreen: czujnik położenia wałka rozrządu :cool2: ...to ten ostatni błąd..o pompce podprogowej też należało by pomyśleć 3 bary to nie za wiele :norty:
Opublikowano

Ok Dzięki za pomoc

A teraz mam pytanie czy w grę wchodzi tylko oryginał czy istnieją jakieś zamienniki ewentualnie sklepy w których mogę kupić taniej niż w Bawari motors ?

 

Znalazłem czujnik Febi sporo tańszy od podawanego przez Bmw, może ktoś miał z nim do czynienia?

Opublikowano
To teraz pytanie czy chcesz zrobić i zapomnieć o problemie czy w niedalekiej przyszłości pisać posty, że coś nie tak i wybielać czujnik położenia wałka (bo przecież niedawno był wymieniany)?? BMW nie lubi zamienników niestety, może dlatego jest tyle szrotów (każdy szuka oszczędności gdzie się da). Z drugiej jednak strony nie powiedziane, że wszystkie zamienniki są do bani, ja jednak bym nie ryzykował (kto wie czy potem kilka z takich zamienników nie padnie w jednym czasie i wystawi naprawdę poważny rachunek). Pozdrawiam.
Opublikowano

Wiadomo ze chciałbym zrobić raz a dobrze, a o zamienniki się pytam bo mi się nie przelewa więc jakby były pozytywne opinie to czemu nie zrobić taniej?

Drugi raz jak się będzie coś działo to zacznę od podłączenia pod kompa, bo teraz to poszyłem na łatwiznę

Opublikowano

zwróć uwagę jeszcze na wtryski - 4 i 6 też nie mają się najlepiej. Z 6 się już nieźle :cry2: leje.

Ja dziś wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu - oryginał w ASO 392 zł - wolałem nie ryzykować dwa razy kupna.

Dokuczliwe objawy zniknęły od razu.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

A możesz mi powiedzieć na którym obrazie są dane dotyczące wtrysków ( mniemam że ostatnie 2 wchodzą w grę)? I jakie powinny być poprawne wartości?

 

Jeśli te 2 wtryski są słabe to może poda mi ktoś namiary na jakiś warsztat w okoli Warszawy gdzie regenerują takie wtryski.

W tym silniku są wtryski sterowane zaworem elektromagnetycznym? czy może piezoelektrycznie sterowane ?

Opublikowano

Piszczalka, daj sobie spokoj z wtryskami. Jak korekcje nie przekraczają +-2, to jeszcze śmigaj i się nie stresuj.

 

 

PS. Ma ktos opis, jak się dostać do tego czujnika? Dostęp jest na tyle łatwy, że da się to zrobić na podwórku pod domem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.