Skocz do zawartości

Przy jakich obrotach powinna załanczać sie turbina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy 1500 to ona już powinna chodzić. Załącza się - o ile dobrze pamiętam - przy jakichś 1300 bodajże ale niech to ktoś jeszcze zweryfikuje bo pewien tego na 100% nie jestem.

Pzdr.

Opublikowano
to u mnie jest coś nie tak bo załancza się dopiero przy 2,5 tys obrotów. Wie ktoś może czy można to zmienić żeby wcześniej się włanczała????
Opublikowano

Turbina w silnikach TD i benzynowych pracuje cały czas po zapaleniu silnika. Nie jest elektryczna zeby ja właczac i wyłaczac poprostu napedzana jest spalinami i kreci sie zaraz po zapaleniu silnika.

Sam moment jej sprezania nastepuje w około 1500 rpm im wiecej gazu tym lepiej spreza.

Co do diagnozy czy spreza od 1500 czy 2500 musi byc przeprowadzona w specjalistycznym warsztacie. W domu sam nic nie rob bo TD zostanie ci D

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może padło sterowanie zmienną geometrią łopatek??

Kiedyś we fiacie miałem taki sam problem, wydałem niepotrzebnie ok 500pln, a wystarczyło przesmarować siłownik sterujący łopatkami.

Opublikowano
Turbina w silnikach TD i benzynowych pracuje cały czas po zapaleniu silnika. Nie jest elektryczna zeby ja właczac i wyłaczac poprostu napedzana jest spalinami i kreci sie zaraz po zapaleniu silnika.

Sam moment jej sprezania nastepuje w około 1500 rpm im wiecej gazu tym lepiej spreza.

Co do diagnozy czy spreza od 1500 czy 2500 musi byc przeprowadzona w specjalistycznym warsztacie. W domu sam nic nie rob bo TD zostanie ci D

 

 

Swięte słowa, jeśli jadąc na V biegu z obrotami 800 obr/m ///wiem ze tak nie wolno ale załóżmy/// nadepniesz gaz do podłogi to turbina ruszy do galopu. Pracuje cały czas.

Opublikowano
Zgadza się turbina pracuje cały czas, ale dopiero przy określonych obrotach (na pewno nie 800 obr/min) silnik jest ją w stanie odpowiednio napędzić (a dopuki nie napędzi mamy turbodziure) i dopiero jak już ją napędzi dostajemy kopa. U mnie w 530d nagły wzrost mocy jest przy ok.1500 obr/min, więc dopiero wtedy turbina daje duże ciśnienie doładowania a co za tym idzie koniki i niutki :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Sprawdź sprawy podciśnieniowe, u mnie tak było i winny był przewód podciśnienia idący do turbiny, teraz hasa jak trzeba:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No koledzy podłącze się bowiem u mnie Turbina daje takie kopniecie jak trzeba gdy mam 1900-2000obr.Nie wiem czy to normalne i nie pytałem nigdy mechaniora serwisowego.Druga sprawa dziś zauwazyłem ze owa turbina gwizda dośc słyszalnie na niziutkich obrotach około 1100-1500obr mniej więcej.Jest to wyraznie słyszalne,i koledzy tego nie było wczesniej co do mocy sprawdze jutro ale z tego co próbowałem to kopnięcie pozostało jak wcześniej około 2000obr.Nie pokoi mnie ten gwizd.Prosze koledzy o sugestie----przepływka ok,EGR ok, odma ok, wężyki podcisnienia ok,el.zaworki turbina i pod kolektorem ok.

Może ta ho... turbinka zachorowała śmiertelnie.czekam na rady

Opublikowano
No koledzy podłącze się bowiem u mnie Turbina daje takie kopniecie jak trzeba gdy mam 1900-2000obr.Nie wiem czy to normalne i nie pytałem nigdy mechaniora serwisowego.Druga sprawa dziś zauwazyłem ze owa turbina gwizda dośc słyszalnie na niziutkich obrotach około 1100-1500obr mniej więcej.Jest to wyraznie słyszalne,i koledzy tego nie było wczesniej co do mocy sprawdze jutro ale z tego co próbowałem to kopnięcie pozostało jak wcześniej około 2000obr.Nie pokoi mnie ten gwizd.Prosze koledzy o sugestie----przepływka ok,EGR ok, odma ok, wężyki podcisnienia ok,el.zaworki turbina i pod kolektorem ok.

Może ta ho... turbinka zachorowała śmiertelnie.czekam na rady

Nie martw się,tyrbinka jest zdrowa-na niskich obrotach może być słyszalny cichy gwizd,zsczególnie przy zimnym silniku, gożej by było jak turbo by wyło na wysokich obrotach.W mojej turbo zaczynam cicho słyszeć po1300obr.po wyżej 2000 ciągnie ładnie ale turba już nie słyszę. :cool2:

Opublikowano
Tylko ze wcześniej nie słyszałem tego gwizdu albo był cichszy,kurde blade sam nie wiem? natomiast po 2000obr ciągnie jak petarda i wyraznie gwist i świst tez nie wiem czy to OK? Radzic bracia coś......
Opublikowano
Jesli lekko podwywa to nie masz sie czym przejmowac zbytnio, pod warunkiem ze prawidlowo uzytkujesz silnik. Jak wczesniej tego nie bylo to radze zwrocic uwage na zly styl eksploatacji, czyli wstawianie na zimnym silniku i gaszenie bez odczekania kilkudziesieciu sekund. Dodatkowo odma i olej.
.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak turbina zaczyna gwizdac to znaczy że już zaczyna chorowac,pojawjac się luzy.Jak nie łyka oleju to nie przejmuj się bo może chodzic jeszcze 10 lat na to reguły nie ma,jednak trzeba trochę częściej kontrolowac stan oleju bo może zacząc brac.To że zaczyna ciąg od 2000 obr to jest normalne.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

W mojej E39 3.0D zaczyna ciągnąć tak fest dopiero od 2800 na lekko rozgrzanym silniku trochę wcześniej, czy jest to tylko kwestia regulacji czy samo powinno się regulować?

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak turbina zaczyna gwizdac to znaczy że już zaczyna chorowac,pojawjac się luzy.Jak nie łyka oleju to nie przejmuj się bo może chodzic jeszcze 10 lat na to reguły nie ma,jednak trzeba trochę częściej kontrolowac stan oleju bo może zacząc brac.To że zaczyna ciąg od 2000 obr to jest normalne.

 

Dziś zauwarzyłem że gwizda tak donośnie ale jak jast zimna i mniej więcej przy 1000-1400obr.Na ciepłym raczej nic nie słychac.Jak myślicie warto sprawdzić jaj wydajnosc i te luziki,mam kolege w aso BMW-koszty małe.Co najlepiej sprawdzic.Jeżeli chodzi o turbinke to nigdy nie pytałem ani nie sprawdzana była.Radzic koledzy.

Ps przy 2000 ciagnie dobrze i nie kopci,wiadomo puści mały obłoczek i koniec.Jaki wynik powinna miec na tescie,będe mógł porównać w sobote.POzdr

Opublikowano
W mojej E39 3.0D zaczyna ciągnąć tak fest dopiero od 2800 na lekko rozgrzanym silniku trochę wcześniej, czy jest to tylko kwestia regulacji czy samo powinno się regulować?

Pozdrawiam

witam

regulować samemu nie należy,nastawy na sztandze są zalane farbą fabrycznie,mnie ciągnie tak samo 2800 tak powinno być,2800 i pała

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro mówisz że na ciepłym jest ok. to znaczy że jest dobrze powodem będzie gęsty zimny olej.Po uruchomieniu poczekaj z 5 min niech silnik złapie trochę temperatury,a jeżeli musisz jechac od razu to nie przeciągaj silnika(to niezdrowe na motor).Na zimnym u siebie zmieniam biegi w granicach 2000 obr.bo wtedy turbina jeszcze się nie rozkręca.Jeżeli masz tą możliwośc to sprawdź sobie turbinkę czemu nie,będziesz miał spokojne sny :D .Na twoim miejscu nie przejmował bym się tym zbytnio.Sprawdź sobie uszczelnienia stan wirnika i łopatek no i luzy,zresztą jak kolega z serwisu to myślę że na rzeczy się zna.
ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Słuchacie tego, nudziło mi się to rozebrałem sobie trochę osłon na wtryskach, filtrze powietrza itd. itp.

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to gruszka z wężykami podciśnienia leży na osłonie sinika(urwana) i wężyki miały lekko mówiąc przedmuchy.wymieniłem.

Drugie w komorze filtra znajdował się zlepek taśmy izolacyjnej nie wiem po co.Wyje.... .

Trzecie kable od jednego wtrysku odizolowane, żeby nie powiedzieć zwarte :mad2: zaizolowałem.

Efekt Jedzie,Kopci wtedy kiedy trzeba i się wkręca normalnie :D

Szkoda, że piasta nie podzieliła mojego entuzjazmu :cry2: pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie w sensie że ogarnął samochód, przebutował, pocisnął pełny entuzjazmu i rozwalił piastę przy okazji :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.