Skocz do zawartości

lizardking

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d

Osiągnięcia lizardking

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. lizardking

    Spalone sprzęgło?

    rozwaliłeś skrzynie
  2. Ja kiedy kupiłem swojego touringa pojechalem na przeglad i wyszlo z tylu 28%- 23%. Przeszedl ale kupiłem amorki /oryginały sachsa aluminiowe/ i pojechałem ponownie - wyszło 37% - 36%. Jako że miałem też wybite tuleje tylnej belki dałem auto do warsztatu żeby zamontowali mi cztery oryginały Lemfordera. Wymieniłem też dwa wahacze górne bo miały delikatny luz. Po tym zawiecha była w kondycji jak w nowym aucie. Pojechałem na stanowisko i wyświetliło ..... na czerwono 0% - 0%. Kolega który jest diagnostą wszedł pod auto, upewnił się że wszystko jej OK, części oryginalne pierwszy montaż luzów jakichkolwiek brak i stracił wyrzuty sumienia że podbił mi przegląd.
  3. tylna zawiecha w e39 touring ma specyficzna budowe i nie zdiagnozujesz jej na normalnym stanowisku - zawsze wychodza cuda. Amortyzatory mają górne mocowania w ramie pomocniczej a nie w nadwoziu pojazdu i dlatego dodatkowe wahania na tulejach ramy pomocniczej urzadzenie diagnostyczne odbiera jako osłabienie skuteczności amortyzatorów.
  4. Nie trzeba wyjmować, ten zawór jest na wierzchu. A napisz no jeszcze na jakiej podstawie fachofcy powiedzieli że pompa jest OK. Chodziła na kapilarach czy byli tacy zdolni że stwierdzili to na oko ???
  5. Nie zakładaj żadnych gównianych zaworków tylko wymień zawór zwrotny w pompie wtryskowej. Kumaty pompiarz będzie wiedział o czym mowa. To typowa usterka w tej pompie, podobnie jak rozsypany nastawnik.
  6. Wzdłużnego tak ale jeśli nie posiada poprzecznego to nadaje się do kubła. Generalnie turbosprężarke zawsze w mniejszym lub większym stopniu słychać. Poważniejszy problem to duże zużycie oleju i za niskie ciśnienie za kompresorem. Jeśli auto nie bierze oleju i ciągnie normalnie to nie panikuj.
  7. Mam touringa na seryjnej zawiesze a kolega ma identycznego na obniżonym. Wymieniał przedni zderzak już CZTERY razy na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Podłoga też nieraz zaliczyła glebę. Zastanów się dobrze.
  8. lizardking

    Swieci się DSC i ABS ;(

    W tych autach często pada sterownik ABS lub cewki elektrozawórów. Na allegro masz masę aukcji o naprawie tego elementu. Koszt chyba 270 zł. Ale oczywiście zacznij od kompa.
  9. Takie małe pytanko - kiedy już wymontujesz ten sterownik /o ile ci się to uda/ to skąd będziesz wiedział co w nim padło ? A jeśli kupisz inny /a mają pewną wadę i prawie wszystkie oferowane na allegro mają uszkodzony ten sam element/ zamontujesz i nie będzie poprawy to co wtedy ??? Wada pomp VP44 to wada wyrobu Boscha a nie BMW. Ten sam wynalazek znajdziesz np. w oplu, vw czy audi. Życzę powodzenia w samodzielnej naprawie.
  10. Po pierwsze, uszkodzenie sterownika to tylko moje podejrzenie - nie daję gwarancji że to ten właśnie element padł w twojej furce. Po drugie, naprawa nie polega na wymianie sterownika, pompę trzeba wymontować, rozebrać, sprawdzić, sam tego nie zrobisz. Po trzecie zrozum że Twoje BMW to nie polonez. Niewiele sam przy nim zrobisz samodzielnie, trzeba zaufać dobrym /drogim/ warsztatom. ps. niedawno odpowiadałem na post "jakie E39 kupić żeby było tanio bo nie mam dużo pieniędzy ?" Ten przypadek dowodzi że eksploatacja tego modelu to nie tylko przegląd, OC i trzy razy za dwie dychy do baku na miesiąc.
  11. Dobre mają słodkawy posmak jeśli włoży się jęzor do otworu zasilania. A tak poważnie to chyba nikt tu na forum nie jest wróżką i nie doradzi ci jak sprzwdzić wymontowaną pompę wtryskową czy tym bardziej jej sterownik. Oddaj pompę do naprawy do porządnego warsztatu bo sam nic tam nie wykombinujesz.
  12. Sterownik hybrydowy to element pompy wtryskowej Bosch VP44. Znajduje się na jej korpusie.
  13. Napisz czy masz auto jeszcze ze słynną VP44 czy już z CR bo jeśli ma pompę /a 136 PS chyba miały/ to najprawdopodobniej padł sterownik hybrydowy - to bardzo częsta usterka
  14. lizardking

    530d ociężały zapłon

    kolego czapla, musisz się podpiąć pod kompa, objawy które opisujesz mogą mieć wiele przyczyn /czujnik położenia wałka, czujnik na railu, regulator ciśnienia itd. / na szczęście to wszystko usterki jakie komp pokaże. Pierwsza usterka to napewno będzie wadliwy przeplyw spalin przez egr ale to zignoruj.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.