Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


radziu77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Założyłem tarcze Mikody nawiercane i nacinane,do tego klocki TRW i na razie rewelacja.Żadnego najmniejszego bicia na kierownicy nie czuję a wcześniej waliło podczas hamowania że kiery nie mogłem utrzymać.Potwierdza się to że za bicie kierownicy podczas hamowania są odpowiedzialne tylko i wyłącznie tarcze i klocki.

Teraz docieram spokojnie hamulce,na razie zrobiłem 50km więc trudno coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na przód chciałbym coś z tego zestawu:

BLACK DIAMOND GROOVED 6 + BLACK DIAMOND FAST ROAD

EBC TURBO GROOVE + EBC RED STUFF

Na tył:

ATE + ATE Ceramic

Najtańsze z tego ATE, najdroższe EBC. Niewiele wiem o czarnych diamentach, ale w Anglii zdobywały wiele nagród.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw zimmermann przod i tyl

 

zrobilem malo bo dopiero 15 tys przod troche pyli i czasai slysze jak popiskuja:(

 

 

Niestety potwierdzam, że popiskuja, chwilke tylko piszczą w momenecie nacisnienia na hampel.

Niestety też drgania przy hamowaniu powróciły po paru tyś km, zwlaszcza hamujac z wiekszych predkosci 120-160.

 

Takze wychodzi na to, ze jesli tarcze z przodu to tylko OE BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety potwierdzam, że popiskuja, chwilke tylko piszczą w momenecie nacisnienia na hampel.

Niestety też drgania przy hamowaniu powróciły po paru tyś km, zwlaszcza hamujac z wiekszych predkosci 120-160.

 

Popiskiwanie to nie wada,hamulce mają prawo zapiszczeć.

Najbardziej martwią te drgania i tego się obawiam u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety potwierdzam, że popiskuja, chwilke tylko piszczą w momenecie nacisnienia na hampel.

Niestety też drgania przy hamowaniu powróciły po paru tyś km, zwlaszcza hamujac z wiekszych predkosci 120-160.

 

Popiskiwanie to nie wada,hamulce mają prawo zapiszczeć.

Najbardziej martwią te drgania i tego się obawiam u siebie.

 

Na poprzednich tarczach OE BMW + klocki ATE nie popiskiwało absolutnie nic.

Zaznaczam, ze pojawiły się drgania, więc do trzepania kierownicą przy hamowaniu jeszcze daleko. Mam małe nadzieje, ze to albo delikatny luz na łożysku, albo któryś wahacz (przygoda z krawężnikiem jeszcze dlugo przed wymianą tarcz)

No i jezeli wplyw na drgania przy hamowaniu ma luz na maglownicy, no to na 100% mam tam luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć Panowie, przyłączę sie do tematu.

Mam takiego jakiegoś pecha, że zawsze jak kupuje auto, to muszę dokupić nową baterię i przednie hamulce.....

Kupowałem już różne tarcze, drogie i baaaardzo drogie!!!

Przy którymś BMW, które było tylko na handel kupiłem najtańsze dziadostwo z allegro(200zł za komplet) i słowo chłopaki, nie było dużej różnicy...

Po kupieniu obecnej kupiłem również najtańsze, 200zł za komplet, wyrzuciłem jedynie klocki bo strasznie piszczały, kupiłem klocki delphi za 80zł po znajomości w autolandzie i jest super, zrobiłem już 35tys.km na tym zestawie, klocków jeszcze połowa, tarcze proste, nadal wyglądają jak nowe, żadnego telepania, pylenie też w normie, nie muszę codziennie myć felg, dodatkowo został komplet piszczących klocków, będzie jakiś atut przy sprzedaży :wink:

Dodam, że kiedyś do tdsa założyłem komplet za 1000zł :mad2: (no ale wtedy to była moja dniówka w pracy) i porównując tamte hamule z obecnymi, to już wątpie w sens kupowania tak drogich hamulców, wiadomo, że jak się kupi czarne diamenty nawiercane i nacinane, to będzie różnica, ale czy jeździmy w rajdach??

Oczywiście każdy robi jak uważa.

 

Z doświadczenia wiem, że trzeba wystrzegać się dwóch rzeczy:

nagłego hamowania przed kałużą i myjni po ostym hamowaniu, jak zimna woda dopadnie bardzo rozgrzane tarcze, to może z nimi zrobić cuda i potem jest telepanie...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Dotychczas miałem tylko ATE. Taki zestaw doradził mi człowiek ze sklepu. Green Stuff nie Red, bo Red są za twarde i zjedzą tarcze. Powiedział, że z doświadczenia, nie radzi klocków ceramicznych do tarcz nieceramicznych (a te kosztują już sporo), chyba, że komuś nie zależy na trwałości tarcz :) Poza tym, na tył można dać tarcze i klocki o poziom niższe niż na przód. W przyszłym tygodniu Diamondy dojdą z Anglii, więc parę dni później będę montował.

 

Pytałem go także o wichrowanie i pękanie tarcz. Powiedział, że 90% tych uszkodzeń pochodzi ze złego montażu oraz źle dobranych klocków do tarcz, a także niewłaściwego doboru tarcz do warunków jazdy (np tarcze nawiercane nie lubią nagłych zmian temperatury i lubią pękać, nawet jeśli mają fazowanie otworów).

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Powiedział, że z doświadczenia, nie radzi klocków ceramicznych do tarcz nieceramicznych (a te kosztują już sporo), chyba, że komuś nie zależy na trwałości tarcz :)

 

Tu niestety pomylił dwie różne sprawy. Nazwa Ceramic myli się niektórym z terminem 'hamulce ceramiczne'. Hamulce ceramiczne to połączenie tarcz ceramicznych z klockami z włókna węglowego. Nie można zastosować klocków ceramicznych do tarcz ceramicznych. Jedyne klocki jakie mogą współpracować z tarczami ceramicznymi to klocki z włókna węglowego. Natomiast klocki z włóknami ceramicznymi (np. ATE Ceramic) są stworzone wyłącznie do konwencjonalnych tarcz hamulcowych, a jednym z głównych założeń jest wydłużenie żywotności tarcz przy stosowaniu tego typu klocków w porównaniu do klasycznych klocków hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam. mam bmw e39 520i z 97r. w zeszłym roku zaświeciła mi się kontrolka od klocków więc wymieniłem z przodu i tyłu klocki jakieś tanie w pobliskim sklepie zakupionew tym roku już widzę że są wytarte i tarcze też nie najlepsze i często piszczą, więc chciałbym je wymienić ale już tak konkretnie przód i tył. dużo czytałem i chce się poradzić was co proponujecie?? podobno mikoda jest dobra i chodzi też o wygląd bo mam ładne aluski więc było by fajnie mieć nawiercane tarcze a więc podobno mikoda jest dobra ale widziałem lepszy zestaw zimmermann sport są to i tarcze i klocki na tył i przód inni polecają na przód zimmermanna a na tył boscha jeszcze inni na przód tarcze zimmermanna a klocki ATU czy jakoś tak:) prosiłbym o waszą pomoc, dodam że chce wyglądu i jakości:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tył teraz będzie prosił sie o wymianę i zakupię pewnie zimki - bo akurat w czescidobmw nie są zbyt drogie a racze polecane..

 

na przod natomiast swego czasu zakupiłem meyle. Niestety dziadostwo się pogięło. Niby toczenie miało pomóc. Wynik - znowu się pogięły.. ;/

 

 

Obecnie na przodzie mam klocki i tarcze Textar'a i póki co wytrzymały dłużej niż Meyle ale nie mogę wiele powiedzieć o ich wytrzymałości bo dopiero kilka tysi jeżdżą. (a przy hamowaniu z 200 raczej delikatnie się obchodzę ze środkowym pedałem ;p )

 

Na jakimś forum swego czasu czytałem o EBC (o których koledzy wcześniej widziałem myśleli) - podobno rzeczywiście jakość hamowania jest na nich wysoka ale piszczą ch0lernie więc ja bym ich nie zakupił.. ;//

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o myślisz o zimmermann sport na przód a na tył bosch lub też zimmermann?? są nawiercane i dużo osób je chwali

Ja mam na przodzie komplet Zimmermann sport nawiercane (od ok. roku), a na tyle zwykły Zimmermanny (dwa lata) i szczerze mogę polecić.

Hamują bardzo dobrze, nie piszczą, nie przegrzewają się, a nogę mam ciężką :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do osób które mają zimmermany sporty małe pytanko:

 

czy czyścicie co jakiś czas nawiercenia??

 

swego czasu jak zastanawiałem się nad nimi to czytałem na rożnych forach (najwięcej chyba było na forum vw ) że te otwory co jakiś czas trzeba czyścić bo w nich zbiera się pył z klocka który nagrzewa się dużo bardziej niż sama tarcza (podczas hamowania oczywiście) co skutkuje pękaniem tarczy.. Możecie to potwierdzić lub zaprzeczyć jak już macie przejechane powiedzmy chociaż 20tkm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę o czymś takim. Nigdy tych otworów jakoś specjalnie nie czyściłem, jedynie czasami prysnę na nie myjką podczas mycia i tyle. Żadnych negatywnych skutków nie odczułem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja wrzuce swoje 5 groszy. Mam u siebie komplet tarczy TRW + klocki Ate, jezdza u mnie juz dobre 30 tys km i puki co zadnych problemow, wiec moge polecic
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.