Skocz do zawartości

320 D tendencja do awarii


wlodar77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja na ten przykład nie napisałem że "E46" jest awaryjne. Uważam, że "E46 320d" jest wyjątkowo awaryjne. Allegro, otomoto, samochody z dużym przebiegiem jeżdżące z reguły po naszych dziurawych drogach - to nie ma żadnego znaczenia. Chodzi o ilość różnych mniejszych i większych awarii w tym modelu, które przytrafiają się każdemu użytkownikowi niezależnie od rocznika, przebiegu i stanu auta. BMW robi super benzynki (vide najnowsze silniki 3 litrowe) ale diesla to robi średniego. Ehhh, gdybym o tym wiedział wcześniej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mowia ze 150 to poezja. Oba modele 320d maja swoje problemy - wedlug mnie. Turbo pada przy pewnych przebiegach a w 150ps z roku 2002 dosc nagminnie bo ma wade fabryczna. Dwumas i sprzeglo niby masz z modelu 330d ale jak dla mnie numery seryjne sa inne wiec to moze tez nie do konca prawda. Jak masz CR to tankuj tylko dobre paliwo na sprawdzonych stacjach, wymieniaj filtry (odma i powietrza rowniez wazne).

180 000 przebiegu powinno byc niczym dla tego samochodu.

 

ps. Wyrwales juz klapki z kolektora???

 

Jedna z klapek to się sama wyrwała a co do pozostałych to zostawiam bo sprzedaję tego klekota.

 

 

 

 

To tylko do CR wlewa sie dobre paliwo?? Ja mam 136KM i co moge lac paliwo gdzie popadnie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vwszrot.pl/

 

poczytaj to a bedziesz wiedzial co to jest VAG

Ale tylko 2.0TDi takie bylo 1.9 TDI to super silnik jesli chodzi o awaryjnosc.

 

BMW + diesel = srednie rozwiazanie

Japonce,mercedes sa lepsze w tej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mowia ze 150 to poezja. Oba modele 320d maja swoje problemy - wedlug mnie. Turbo pada przy pewnych przebiegach a w 150ps z roku 2002 dosc nagminnie bo ma wade fabryczna. Dwumas i sprzeglo niby masz z modelu 330d ale jak dla mnie numery seryjne sa inne wiec to moze tez nie do konca prawda. Jak masz CR to tankuj tylko dobre paliwo na sprawdzonych stacjach, wymieniaj filtry (odma i powietrza rowniez wazne).

180 000 przebiegu powinno byc niczym dla tego samochodu.

 

ps. Wyrwales juz klapki z kolektora???

 

Ocochodzi z tym CR? co to za skrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vwszrot.pl/

 

poczytaj to a bedziesz wiedzial co to jest VAG

Ale tylko 2.0TDi takie bylo 1.9 TDI to super silnik jesli chodzi o awaryjnosc.

 

BMW + diesel = srednie rozwiazanie

Japonce,mercedes sa lepsze w tej konfiguracji.

 

Dzięki za pomoc.

Co myślisz o BMW benzynie 2 litry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e46 bardzo ciekawym rozwiazaniem, dla kogos kto chce uniknać diesla, jest 318i po 2002 roku. Świetny benzyniak. Bardzo oszczędny jak na swoją pojemnosc ( 2litry) i moc. Ma 143 konie, pali mniej niż starszy 318 (tego z silnikiem 1.9 118 koni).

 

Takie 318i ma 9,3 sekundy do setki i nie ma tego całego awaryjnego osprzętu jak diesle. Wiadomo że R6 to R6 - ale jak wiadomo, one dużo palą i tego się nie zmieni. 318i z 2002 roku jest na pewno lepszym rozwiazaniem niz 320i z lat 1998-2000 (150 KM). Moc w zasadzie ta sama, a dużo tansza ekslopatacja.

 

Dodatkowym atutem takiego 318i jest dosc niska jak na e46 cena zakupu i swietny stan wiekszosci egzemplarzy. Te auta mają niskie przebiegi, zazwyczaj kupowali je starsi i mało jeżdzący ludzie. W Niemczech nie jest problemem kupic takie 318i z przebiegiem poniżej 100 tys km.

 

Nie chcesz diesla, boisz sie spalania benzynowego R6 i kosztów z nim zwiazanych - mysle ze 318i to dobre rozwiazanie.

 

W dodatku jest to motor R4, więc auto jest nieco lepiej wyważone niz te z silnikiem R6, które maja cieżki przód....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie namawiam do zlego. Namawiam do rozsądnego kompromisu. Do złego to bym namawial, jak bym poelcal golfa TDi :)

 

Jesli dla kogos różnica w miescie pomiedzy 10 litrów a 13-14 jest prawie zadna to niech bierze R6 i sie nim cieszy!!! To oczywiste!!!

Jednak dla wielu osób taka róznica jest znaczna - gdyby tak nie było, to ludzie by nie brali 320d tylko kazdy by szukał benzyniaka R6....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje niech może sobie kupią zagazowane Tico nakleją logo BMW i niech się cieszą tanią eksploatacja ;)

a tak na poważnie to tak to już jest jeśli chce się jeżdzić ze śmigłem na masce to niestety trzeba mieć nieco grubszy portfel ;)

wystarczy spojrzeć na nowe egzemplarze BMW w jakich są cenach i wiadomo ze to są auta produkowane dla zamożniejszych klientów tj.np. mercedes czy audi

a tak wogóle nasze modele jak wjeżdzały do salonów to też ciężkie pieniądze kosztowały,i zawsze myśle sobie tak jeśli kogoś stać na takie auto to stać go i na paliwo i na naprawy i nie powinno to nikogo dziwić :8)

Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem skąd pogląd, że jesli kogoś stać na takie auto to stać go na naprawy?

Nawet nie wiecie jak bogaci ludzie potrafią być skapi (stąd się bierze bogactwo)

Dwóch znanych mi ludzi:

1. Majątek okolo 10 mln złotych, BMW e90 zalewał biopaliwem bo było tansze o 15 gr. Efekt? wiadomo , pompa itd itp

2. Majatek ponad 10 mln, BMW 535d. ...używane klocki hamulcowe..

 

Czy już wiecie skąd taka popularnośc w Polsce autek z d na klapie troszkę zaniedbanych?

 

 

.....tylko benzyna. To nie dla bogatych i skąpych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak... nie wiem albo ja mam wyjątkowe szczęście, albo wasze autka mają przeloty po 700-800 tys km

 

mam 320d z 2001 r. na pompie vp 44 niby awaryjnej , dobijam do 300 tys.km obecne autko kupilem osobiscie od Polaka mieszkającego na stałe w Niemczech , od osoby prywatnej (wymieniał na nowsze poprostu). Kupowałem w 2008 r. auto miało przelot 210 tys. W 2 lata machnąłem prawie 100 tys km , wychodzi 50 tys km na rok.

 

Auto miało wymienione

1. koło pasowe corteco

2. akumulator

3. przód whacze + łączniki stabilizatora

4, jeż dmuchawy

5. eksploatacja, filtry,oleje ,klocki

6.szczotki w rozruszniku - skończyły się

7. wymieniany łącznik za katem

 

Patrząc na wasze przygody , mój to okaz zdrowia z tego wynika.

 

Parę ciekawostek...amory oryginał i w całkiem dobrej formie, chociaż powoli przymierzam się do wymiany, tankuje na LUKOILU wg mnie całkiem dobre paliwo, nie żadne shell itp wynalazki. Olej wymieniany wg kompa najczęsciej wychodzi ok 20.000 km, nie ma objawów kończącej się dwumasy.

W MOJEJ OCENIE FENOMENALNE AUTO , dla mnie wół roboczy z lekką nutką sportową. WSZYSTKO ZALEŻY OD KOGO I JAK EKSPLOATOWANE AUTO KUPUJE SIE, dodam że w 2008 r. za 2001 r. dałem 31.000 zł. Nie była to wtedy żadna okazja i w tej cenie, albo poniżej można było kupić polifta.

 

pozdrawiam

sabato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne zdanie jak nie wielka część użytkowników 320 d . To naprawdę dobre auto !!! . Posiadam wersje 136 km , 47 tkm w 1.5 roku . Wymieniłem 1 wahacz plus tuleja , 2 * stabilizator przód , pasek klinowy , szczęki tył , , oriing pompa wtryskowa . Według mnie to bardzo nie wiele ! . Zachęcam wszystkich do kupna 320 d to super auto . Ma swoje bolączki jak każde inne ! . Współczuje wszystkim kolegom z forum którzy mają takie problemy ze swoimi autkami ... . Jednak takie są realia !!! . nikt nie odda wam swojego BMW za śmieszne pieniądze !!! . Jeśli o nie dbał !! wszystkie naprawy wykonywał na czas że odda za średnią cenę na allegro swoje auto ?! . Jeśli część z was tak myśli to jest w błędzie ! ja posiadam już nie młode BMW bo z 1999 r , jednak jak bym je miał dziś sprzedać za 20 tyś to roześmiał bym się kupującemu w twarz ! , a i cena jaką dałem przy kupnie była nie mała bo 1 ,5 roku temu wynosiła 29 tyś zł . Szukajcie Bmw tylko i wyłącznie z wyższych półek cenowych . i nie Będzie większych problemów z eksploatacją ... . ps . przebieg jaki szacuje na chwilę obecną to na pewno ponad 300 tyś .,. Pozdrawiam Kostek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kolega prawi ja gdybym miał puscic swoją za cene którą dyktuje allegro w życiu bym tego nie zrobił i wolałbym jeździć dalej.. ja w 2008 za swoją dałem 27 tys zł rocznik 99 co wymieniłem to :

 

- dwa łączniki stabilizatora 140zł

- zbiornik wyrównawczy 280 zł oryg

- lewą lampe bosch 150 zł

- z profilaktyki wiadomo filtry oleje odma już czeka

- opony ale to juz zależy od właściciela czy założy za 100 zł czy za 2000 zł

 

A na allegro są już modele z tym silnikiem za nieraz 13 tys zł śmiech na sali... ps kupiłem auto w komisie, da sie? da. Żałuje tylko że nie wziąłem 6 cylindrówki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że post się rozkręcił ale podrzuci ktoś co się może jeszcze stać - co ma felernego e 46 z silnikiem 150 kM. Przypomne 150 tys. uszczelka pod głowicą. 163 tys czujnik ciśnienia doładowania, 180 całe zawieszenie przód 185 tys. wąż wspomagania, 190 tys. czujnik ciśnienia doładowania, 195 tys. miernik ilości paliwa, 210 tys. turbina + przepływomierz, 212 tys. alternator. W międzyczasie czujniki srujniki oleje filtry itp. Zauważyłem, że w prawym tyle coś trze przy skręcie - ciekawe co to? A i jeszcze przy gaszeniu słychać coś jakby dwumas ale nie wiem jak sprawdzić jakie są objawy jak siada dwumas. Co tam się jeszcze może popsuć bo nie wiem czy mam dalej dokładać czy sprzedać kupę żelastwa. Pozdrawiam postujących
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wg mnie coś jest nie halo z kołami pasowymi (tymi rolkami), po których chodzą pasy. Mi (E46) padło koło i zerwało pasek. Tak samo miał kumpel w E36. Może się trafił jakiś felerny dostawca tych części...

 

 

witam

kolego koło pasowe (tłumik drgan skretnych ) nie jest niezniszczalny i wytrzymuje ok 180 tkm .

jeżeli przegapisz jego koniec to własnie jest tak jak pisałes popatrz tu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/914b4560415bfa60.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zawsze myśle sobie tak jeśli kogoś stać na takie auto to stać go i na paliwo i na naprawy i nie powinno to nikogo dziwić :8)

 

Może i masz dobre podejscie, ale powiedz to wlascicielom 90% e34 i e36 w Polsce i 50% e46 i e39.

 

Czy to nam sie podoba czy nie, dzięki cenom aut uzywanych, w Polsce e39 i e46 powoli stają się synonimem śmietników drogowych, do niedawna ta chlubna rola była zarezerwowana dla e34/e36....

 

 

Dlatego zawsze jak ktoś pyta o zakup BMW, to dobrze go uswiadomic w kwestii kosztów eksploatacji, spalania zeby potem nie było zdziwienia i problemów. Dlatego nie mozna kazdemu z góry polecac benzyny R6, bo to nie jest auto dla każdego.

 

Lepiej niech człowiek kupi sobie takie 318i i kasę zaoszczędzoną na paliwie wyda na porządne utrzymanie auta - takie jest moje zdanie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na allegro :) A ja jak wpisalem to mam dluga liste

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=odma+320d&category=0&description=1&sg=0

 

Tylko kup dla silnika M47N 150ps (roznia sie obudowa i filterkiem chyba). Mozna tez chyba zamienic filc na separator http://allegro.pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-1-3-5-x3-diesel-i1298042761.html (i jego juz nie musisz nigdy wymieniac). Czy to wypali szukaj na forum. A moze M47N to juz tylko separator:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.