Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


ignacd

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec jesli to wina opon lub Ravenolu ,lozysk igielkowych lub kosza sprzegla ,czemu problem sie zminimalizowal po dolaniu oleju( bo najpierw zalalem 0.7 a nastepnego dnia dolalem 0.3) Kolejna sprawa to zrobilem wczoraj adaptacje reduktora i powiem szczerze,ze troche jest lepiej niz bylo na samym poczatku. Moglby sie ktos wypowiedziec na temat tych dwoch lozysk ktora weszly bardzo luzno w obudowe? Dodam jeszcze,ze jak autko troche sie nagrzeje to problem ustaje lecz nie znika. Czyli wydaje mi sie ze pod wplywem temperatury cos sie rozszerza i odglos zanika. W takim wypadku to beda te moje felerne lozyska ?? A jesli chodzi o opony czy lozyska kol itd to wydaje mi sie ze owy szum/mlucenie mial bym nieustannie. Bynajmniej nie zanikal by wraz ze wzrastajaca predkoscia.

Co do opon po pracy pojade sprawdzic cisnienie a potem postaram sie pomierzyc obwod,zeby wyeliminowac wszystkie znaki zapytania przed wydaniem $$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Lozyska 6011, walek, bardzo czesto wchodza bardzo luzno. To nie jest istotne. Jeszcze raz napisze: przyczyna jest gdzie indziej. Ja stawiam na opony. To ze znika jak zaczynasz jechac szybciej to dlatego ze system przechodzi ze startowego 50:50 do 40:60. Masz cos zle z predkosciami obrotowymi badz obciazeniem przedniej vs tylnej osi i objawia sie to w reduktorze co nie znaczy ze jest z nim cos nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak,3 kola mialy 1.7 bar a ostatnie 1.3 bara. Jesli chodzi o obwod kol to kazde kolo ma 231 cm obwodu procz jednego z troche lepszym bierznikiem,ktory ma 232cm. Oczywiscie obwod kol sprawdzany po uzupelnieniu powietrza w kolach. Pomiar nie jest dokladny co do milimetra poniewaz nie posiadam tak dlugiego "szlaku" krawieckiego,a sznurek wpadal by w wytloczenia opony.

Po uzupelnieniu powietrza poczulem duza roznice,lecz wciaz czasem slychac szmer przy niskiech predkosciach.

kkx5 uwazasz,ze ten jeden 1cmr roznicy na jednym kole moze robic tyle zamieszania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro poczules roznice to cos tam z kolami jest nie tak. Najlepiej to zmien cale kola przod na tyl i vice versa. Czasami to pomaga i jest ok i wiesz, ze problem jest z oponami. Nie pytaj dlaczego to dziala:) Po prostu dziala. Zamien miejscami cale kola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie odnośnie oleju. Zalałem Ravenol jak wcześniej pisałem ale wszedł bez problemu cały litr a na YouTube ludzie mówią ze ma być na przelew korkiem wlewowym. Drudzy mówią ze ma wejść 0,7 litra . Jak to jest ? Jak zalałem 0.7 to reduktor strasznie szarpał , a jak dolalem resztę to poczułem duża różnice. A moje pytanie brzmi czy kupić JesCze jedna bańkę aby dolać na przelew czy zostawić ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Troszke pomieszane info na internecie. Do nowego/regenerowanego/rozbieranego reduktora atc500 wchodzi prawie litr. Przy wymianie wchodzi okolo 0.7l. Zawsze lejemy do przelewu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam wszystkich :) panowie postanowiłem nie zakładać nowego tematu bo widzę ze tu jest omawiane praktycznie wszystko o 4x4. BMW x5 z 2005r mówią ze to xdrive ale sam nie wiem wiec poprawcie mnie jeżeli sie mylę silnik 3.0 (218) . Kwestia taka ze odpaliłem samochód wczoraj i świeciła sie kontrolka trakcji, nie ABs nie info o problemie z napędem tylko tak jak bym wyłączył trakcje. Co zauważyłem to jeszcze to ze xenon w pozycji auto nie rusza sie na postoju a wcześniej pracował na boki. Zauważyłem ze powyżej 40 pracuje na boki a kontrolka na przełączniku nie mruga tylko swieci jak by usterki nie było wiec może to jest ze sobą powiązane. Wiem podłącz pod kompa ale aktualnie nie mam jak i myśle czy to może wina tej zębatki w tym silniczki co jest przy reduktorze. Za wszelkie odp dziękować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam forumowiczow i pozdrawiam przy okazji. Od razu powiem, ze na mechanice samochodowej sie praktycznie nie znam. Jednak po pojawieniu sie trio kontrolek i przeczytaniu o slynnej zębatce postanowilem sprobowac. I faktycznie.....wydarta zjednej strony. Obrocilem, zmontowalem, lecz kontrolki znow sie pojawily. A wiec dla pewnosci....zrobilem to drugi raz, dalej to samo. Czy mozecie mi podpowiedziec co dalej? Czy trzeba skasowac bledy? Czy wykonać adaptacje o ktorej czytalem? Nie wiem czy jest ktos ogarniety w mojej okolicy, aby mi cos taiego zrobic :-\
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pomoze ktos przy odczycie bledow i nakieruje na cos?

0054C4 VTG:Nieprawidlowa kalibracja

005F3A DSC PRZEKLADNIA ROZDZIELCZA:Usterka.

Poszukuję uczciwego i znającego się na temacie mechanika, który zerknąłby do mojego auta. Najlepiej okolice Wawy lub ktoś po drodze z Ostrołęki do Wawy.

Standardowo: 3 kontrolki, obrócona zębatka (była mocno wydarta), złożone ale nadal 3 kontrolki się świecą. Błąd jaki wyskakuje to VTG: błąd kalibracji.

Pomóżcie forumowicze!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam, pomoze ktos przy odczycie bledow i nakieruje na cos?

0054C4 VTG:Nieprawidlowa kalibracja

005F3A DSC PRZEKLADNIA ROZDZIELCZA:Usterka.

Poszukuję uczciwego i znającego się na temacie mechanika, który zerknąłby do mojego auta. Najlepiej okolice Wawy lub ktoś po drodze z Ostrołęki do Wawy.

Standardowo: 3 kontrolki, obrócona zębatka (była mocno wydarta), złożone ale nadal 3 kontrolki się świecą. Błąd jaki wyskakuje to VTG: błąd kalibracji.

Pomóżcie forumowicze!!

Reduktor do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,


Może ktoś poradzi. Posiadam BMW X3 3.0i. Przy normalnej jeździe wszystko działa ok, ale przy kickdownie i kręceniu auta na niskim biegu do 6 tys auto wywala kontrolki abs, break, 4x4, czasami eml. Rzuca silnikiem/ PO ponownym odpaleniu kontrolki się świecą, ale auto jedzie normalnie.

Błędy to 55c4, Mieszanka za uboga.

Zębatkę sprawdzaliśmy na silniczku i dla pewności została obrócona. Olej w zmieniony. Rura dolotu nowa, odma nowa, sonda bank1 nowa.


Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wywala za ubogą mieszankę to musi być dziura w układzie dolotowym. Chodzi równiutko na wolnych obrotach?
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wywala za ubogą mieszankę to musi być dziura w układzie dolotowym. Chodzi równiutko na wolnych obrotach?

 

Po odpaleniu ma chwile nierówną pracę potem się uspokaja. Czasami podbija sobie obroty do ~750.


Sprawdziliśmy wszystkie wężyki, przewody i kolektor. Odma i dolot są nowe. Gdzieś jeszcze może brać lewe powietrze?

Odpieliśmy przepływkę i bez niej nie ma efektu odcięcia przy 6000 obr, ale auto wiadomo nie jedzie jak powinno.

 

Jakie sa błędy z dsc/vtg?

Jutro sprawdzę na świeżo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.