Skocz do zawartości

Tylna wycieraczka w kombi


lelumpolelum

Rekomendowane odpowiedzi

zajrzałem i silniczek nie obraca wycieraczką.to kólko w klapie bagażnika,co napędza wycieraczkę .pada silniczek?,boczasem ryszy wycieraczkę.a skoro nie pracuje kólko,to..silniczek może.zamknięcie szyby w klapie zatrzaskuję żeby bylo jakby szyba byla zamknięta i wtedy widac czy kręci kółkiem czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy otwartej szybie tylnej silniczek raczej nie pracuje (może ktoś potwierdzi), jak zamkniesz szybę i spróbujesz włączyć to powinno być to słychać jak taki wciskany popychacz zaskakuje. Generalnie jak otworzysz szybę tylną to wycieraczka powinna się swobodnie ruszać na ośce - jak stoi to masz problem, rozruszaj jak się da stosując coś penetrującego i jak się uda to zastosuj smar w sprayu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli,powoli !!!

Wszystkie wskazówki są jak najbardziej trafne. Pamiętaj tylko: jeśli jesteś pewien że silniczek pracuje a wycieraczka nie sunie po szybie to oszczędzaj silniczek !!!

Można go łatwo przegrzać i spalić a to już dodatkowe koszta i problemy.

Najczęściej trzeba rozebrać wycieraczkę (odkręcić), zdjąć z trzepienia, wyjąć silniczek z trzpieniem i wszystko przesmarować najpierw WD-40 a później samrem (wg. uznania jakim - ja stosuję łożyskowy). Powinno pomóc.

A gdy nie działa silniczek to najpierw sprawdź przewody elektryczne które są za zawiasami klapy bagażnika.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje najpierw reka sprobowac obrocic wycieraczka przy otwartej szybie.jesli jest wyczuwalny opor-trzeba rozebrac mechanizm,wyczyscic i nasmarowac.jesli sie obraca latwo to problem bedzie elektryczny. Niedawno to przerabialem i nasmarowanie oski pomoglo-w sumie max godzina roboty. potwierdzam ze przy otwartej szybie silnik wycieraczki nie pracuje.powodzenia :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepne sie pod temat :)

Moj problem polega na tym,ze wycieraczka nie dziala wogole.

Sprawdzilem kable przy zawiasie klapy,bezpieczniki wszystko ok.Podmienilem nawet silnik-dalej lipa :?

Ktos ma jakis pomysl?

Dodam,ze spryskiwacz tez nie dziala,ale to wina pompki-jest spalona.Ale to raczej nie powinno miec wplywu na prace wycieraczki.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam silniczek na pewno nie dziala przy otwartej szybie , najlepiej sprawdzic reka czy mozemy wycieraczka ruszac , jezeli nie no to mamy problem . wymienialem caly mechanizm bo tak zapiekla sie oska ze trzeba bylo wymienic wszystko . nie bylo latwo po pierwsze ryzyko pekniecia szyby drugie nie szlo zdemontowac mechanizmu . zaczela sie bardzo delikatna chirurgia cienkim wiertlem rozwiercalem aluminowa obudowe by moc wreszcie wymienic zapieczona oske . efektem koncowym trzeba bylo wymienic kompletny mechanizm tynej wycieraczki wedlug serwisu bmw nie mozna bylo tego zrobic samemu bo skonczy sie to rowniez wymiana szyby , :shock: mi sie udalo ale nie bylo to proste

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w mechaniźmie w szybie po otwarciu wystaje trzpień , który po zamknieciu trafia w otworek w okrągłym talezyku w klapie. U mnie ten trzpien ostatnio lubi wypaść ( pierścien zegera który go zabezpiecza spada czsem) i wtedy wycieraczka nie bedzie chodzic, bo to ten trzpien przenosi ruch obrotowy wycieraczki...

Tak na marginesie, zauwazyłem ze przy zamykaniu klapy ten trzpien nie trafia idealnie w otwór w klapie...moze to byc przyczyna ze przy trzaśnięciu klapa ten zeger spada...czy wie ktos czy da sie regulowac mechanizm obrotu tylnej wycieraczki w klapie ( chodzi o połozenie krancowe tego talezyka który sie obraca w klapie podczas pracy wucieraczki). Musze go przesunąc lekko bo wycieraczka juz niżej nie zejdzie ( jest w skrajnym połozeniu) a chciałbym zeby otworek w ktory trafia wyzej opisywany trzpien był ustawiony do niego prawidłowo. Rozbierał ktos kiedyś ten mechanizm "dolny" wycieraczki tylnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi.

Wczoraj zjazalem pod klape jeszcze raz.No i okazalo sie,ze czlowiek uczy sie cale zycie.

Okazalo sie,ze oczywiscie sprawdzilem przewody przy zawiasie....tylko po zlej stronie :oops:

Tym razem zlokalizowalem problem-oczywiscie pociete przewody.Teraz wszystko hula jak zloto :dance:

Przy okazji okazalo sie,ze w klapie sa przewody od spryskiwacza,ktory po zabiegu zaczal dzialac.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak u Ciebie spryskuje tylna szybe?...bo mi strasznie słabo...tak pieni jakoś i leci jak by nie chciało...zastanawiam sie czy nie mam gdzies przecieku...a wogole to po nacisnieciu spryskiwania od razu leci z tyłu czy musisz troche potrzymac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak u Ciebie spryskuje tylna szybe?

Cisinienie porownywalne do tego z dysz przednich,czyli dosc wysokie.Chociaz tez mocno pieni(moze to kwestia plynu?).Szyba jest spryskiwana w momencie nacisniecia manetki.

Ja z kolei mialem podobny problem jak Ty,tylko z przodem.Okazalo sie ze pod wyciszeniem maski wezyki byly popekane.Po wymianie na nowe problem ustal.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka :wink:

Szanowni Panowie - tylny spryskiwacz ma poprostu inną dyszę końcową niż te z przodu.

Pamiętajmy, że przednie często są używane podczas jazdy z dużą prędkością i gdy je używamy wtedy to oczekujemy, że będą spryskiwać z należytą siłą.

Ten z tyłu nie potrzebuje aż tyle ciśnienia w dlatego czasami wydaję się jakby był słabszy ale to pozory :lol:

Druga rzecz: najczęściej przyczyną nie działającej tylnej wycieraczki i spryskiwacza są uszkodzone przewody (prawa strona) w klapie bagażnika :!: Tu trochę koncern BMW dał d.. ciała :whistle: i uważam, że źle je rozplanował.

Musimy też pamiętać i silniczku i trzpieniu o który należy od czasu do czasu zadbać traktując go np WD40 lub innym środkiem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no to i ja sie podepne pod temat. mam tez problem z tylna wycieraczka. u mnie jest tak ze wycieraczka nie dziala ale dziala za to tylko ze spryskiwaczem. jak wlacze sama wycieraczke to nic sie nie dzieje ale jak juz popchne manetke dalej zeby wlczyc spryskiwacz wycieraczka zaczyna chodzic. trzpien posmarowany, maneke podmienialem i dalej wyciraczka nie chodzi. kable sa niby cale. powiedzcie co moge sprawdzic i w ktorym zawiasie sa kable do wcieraczki. aha dodam ze mi 3 stop nie swieci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody wycieraczki sa przy prawym zawiasie.Swiatla Stop przy lewym.

Dobrze przyjzyj sie przewodom.Moje po zdieciu plastikowej oslony wygladaly ok.Dopiero po mocnym wyciagnieciu i zsunieciu gumowej oslony znalazlem uszkodzenia.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec rozdarlem te kable i okazalo sie ze delikatnie nadtarty jest niebieski kabel. zlutowalem go i NIC !!!. problem jest w tym ze kable jest zasniedzily i nie wiem czy to aby nie jest wina tego ze nie idzie prad. powiedzcie mi koledzy ktore kable ida do silnika wycieraczki. bo jest ich tam mnostwo a w srod nich 3 grube. brazowy, niebieski i czerwonobialy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejm oslone klapy i sprawdz wiazki.Do silnika podchodza dwie wtyczki.Najlepiej gdybys wzial miernik i sprawdzil czy dochodzi do nich napiecie.

 

panowie a jak zdemontowac te pokrywe po zewnętrznej stronie szyby która zasłania sruby od ramienia wycieraczki?

Za czorta nie chcę wyjść?

 

Na dolne oslony jest malutka srubka typu Torx.Jesli uda Ci sie ja odkrecic to oslona zejdzie bez problemu.Pisze "jesli"poniewaz srubka potrafi pozadnie zardzewiec i nie da sie jej odkrecic "po dobroci".

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę też sprawdzić, jak się da rozebrać, czy czasem nie zdarte są szczotki w silniczku. Jak auto ma parę latek to bardzo prawdopodobne. Zawsze można jakieś szczotki dopasować i nie trzeba wtedy wymieniać całego silniczka. Akurat tego silniczka nie rozbierałem nigdy ale kiedyś miałem coś takiego przy silniczku od podnoszenia szyb. Często się zatrzymywała i słabo się przesuwała. Jak wymieniłem szczotki za parę zł jak ręka odjął. Silniczek ciągnął jak nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.