Skocz do zawartości

330Ci stuki ze skrzyni na 1-wszym biegu


domelsnake

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koszt imprezy 35000zl (w przeliczeniu na nasze). Wszystko oryginalne (LUK).

Doga ta impreza :mrgreen:

 

Droga droga ale coz.... Za sama robote skasowali mnie 1000zl...

 

Tarcza sprzeglowa byla zweglona.... (koszt okolo 500-600zl)

 

Kolo dwumasowe koszt ok 2000zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To gdzie jeszcze te dziesiątki tysięcy PLN? :mrgreen:

 

swoją drogą - wymieniać zdrową część za 2kPLN profilaktycznie... ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakby zęby wymienić na sztuczną szczękę.... tak profilaktycznie :lol:

 

No nib by tak...

 

Mechanik stwierdzil ze kolo dwumasowe ma lekki luz i powiedzial ze moglbym wrocic do warsztatu za miesiac albo za rok i nie moze mi dac gwarancji co sie dalej stanie. Pokazywak mi i faktycznie byl tam wiekszy luz niz jest w oryginale wiec wymienilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie...

 

Chyba przedwczesnie sie ucieszylem z wymiany sprzegla i dwumasa....

 

Na pierwszym i wstecznym biegu przy energicznym wcisnieciu sprzegla dalej stuka w skrzyni...

 

Bylem u mechanika i stwierdzil ze moze byc to synchronizator...

 

Czy jest sens wymieniac sam synchrinizator czy lepiej kupic jakas uzywana skrzynie i poprostu przelozyc??

 

 

Dzieki za odp

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnosze wrażenie, że mądrzej było kupić 330Ci bez tych wszystkich kwiatków niż teraz szukać rozwiązania przez wymiane całych podzespołów. Jakią masz pewność, że po wymianie skrzyni na inną zapewne taką które swoje przeleżała gdzieś w szopie nia nabawisz się innej choroby?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie...

Chyba przedwczesnie sie ucieszylem z wymiany sprzegla i dwumasa....

Na pierwszym i wstecznym biegu przy energicznym wcisnieciu sprzegla dalej stuka w skrzyni...

Bylem u mechanika i stwierdzil ze moze byc to synchronizator...

Czy jest sens wymieniac sam synchrinizator czy lepiej kupic jakas uzywana skrzynie i poprostu przelozyc??

Dzieki za odp

Pozdr

 

Latwo sprawdzic czy to synchronizator. Wrzuc na wsteczny, zacznij sie powoli cofac i zmien bieg na 1. Gdy chrupnie tzn ze to synchronizator. Podobnie ze wstecznym, zacznij sie toczyc na jedynce i wrzuc wsteczny...

 

Moze masz po prostu jakies luzy w zespole napedowym, lub łącznik elastyny na wale, lub podpora wału, lub tuleja wózka dyferencjału...

Przy zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 slychac takie łupniecie głuche?

 

Ten stuk slyszyc jak wciskasz samo sprzeglo czy przy wrzucaniu biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie synchronizator poniewaz:

 

- nadal czasem na swiatlach nie wchodzi mi jedynka (wrzucam na 2 i spowrotem na 1 to wchodzi)

- jak cofam i nagle wcisne sprzeglo slychac takie stuki (mam wrazenie ze cos jest niedokrecone, moze faktycznie jakies luzy na wale)

- jak jade na jedynce i wcisne sprzeglo mam to samo co na wstecznym

 

 

Jak sprawdzic czy to nie podpora walu albo lacznik elastyczny?? Nie usmiecha mi sie kupowac skrzyni po wymianie ktorej okarze sie ze to nie to...

 

Dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie synchronizator poniewaz:

 

- nadal czasem na swiatlach nie wchodzi mi jedynka (wrzucam na 2 i spowrotem na 1 to wchodzi)

 

Tak masz zawsze czy tylko czasami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak ma ktos jakis pomysl co to moze byc??

 

 

dzis gadalem z mechanikiem ktory wymienial mi sprzeglo i mowilze faktycznie wspornikelastyczny walu (ta guma) byla troche spekana ale nie na tyle zeby tak halasowac....

 

 

Jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja pozbyłem się wszelkich stuków po wymianie gum w zawieszeniu dyfra i wózka, czy to ma jakiś związek z Twoim problemem nie wiem. Wcześniej często przy 'luzowaniu' auta albo wrzucaniu 1/wstecznego było słychać głuchy stuk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stuk slyszyc jak wciskasz samo sprzeglo czy przy wrzucaniu biegu?

 

 

Te stuki slysze jak wciskam samo sprzeglo bez wrzucania biegu. Na wstecznym biegu slychac to duzo lepiej i bardziej. Wystarczy ze rozpedze sie troszke na wstecznym i energicznie wysprzegle, troszke zacznie szarpac autem i slychac takie stuki.

 

Sprawdzalem ostatnio i kolegi i dzieje mu sie tak samo tylko ze duzo ciszej (jego beemka ma 120tys km i 1 wlasciciela) wiec chyba dzieje sie tak w kazdej.

 

Sprawdzcie w swoich i dajcie znac. Jak juz mowilem najlepiej na wstecznym i energicznie wysprzeglic przy duzej predkosci.

 

Co do wrzucania biegow:

 

Zauwazylem ze czesto jak wrzucam 1 slysze takie delikatne ciche gloche stukniecie. Wczesniej myslalem ze to sprzeglo slizga ale mam nowe wiec to chyba nie to a normalnie stukac chyba nie powinno....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten stuk to masz raczej jak robisz ruch ręka do przodu w czasie wrzucania jedynki ???

Jak robisz ruch ręką w lewo-cisza

Jak robisz ruch ręką do przodu -stuk

 

 

Jak robie ruch reka do przodu-stuk

 

Czyli jak bieg wchodzi.

 

Przed wymiana sprzegla na goracym silniku potrafilo jeszcze bardzo delikatnie szarpnac autem a teraz to juz tylko bardzo ciche gluche stukniecie i tez nie zakazdym rezem. Nie jest to na 100% od lewarka.

 

 

Musze miec na maksa cisze zeby je uslyszec ale jest.... i pytam bo moze ma to zwiazek z tymi stukami podczas rapniecia silnikiem na 1 lub na R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat znany opisywany nielubiany i poruszany

Może to być wiele rzeczy

-skrzynia biegów

-luz na dyfrze

-elementy gumowe tuleje tzrymające wózek dyfra

-guma łacząca wał ze skrzynia ale o tym wypowiadał sie już mechanik

-profilaktycznie podpora wału

jak masz siłe czas i pieniądze to walcz

 

Ja bym zaczoł od elementów gumowych tzrymającch wózek dyfra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam od siebie, że synchronizator jest bardzo mało prawdopodobny - to nie polonez, żeby się synchronizatory rozsypywały po 150kkm :mrgreen: w wielu katowanych E30 starszych niż ich właściciele oryginalne skrzynie biegów nadal działają bez zarzutu :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat znany opisywany nielubiany i poruszany

Może to być wiele rzeczy

-skrzynia biegów

-luz na dyfrze

-elementy gumowe tuleje tzrymające wózek dyfra

-guma łacząca wał ze skrzynia ale o tym wypowiadał sie już mechanik

-profilaktycznie podpora wału

jak masz siłe czas i pieniądze to walcz

 

Ja bym zaczoł od elementów gumowych tzrymającch wózek dyfra

 

 

Chyba to jednak zostawie az sie calkiem rozsypie i wtedy sie dowiem co to...

 

Tak jak mowicie podejrzewam ze to jakas guma albo tuleja. Wczoraj mechanik zagladnal mi pod samochod i wykluczyl skrzynie biegow (porobil jakies testy typu jazda do przodu i do tylu), lacznik elastyczny podobno oryginalny od nowosci w idealnym stanie, wiec pewnie co innego ale na pewno nie bede rozkrecal calego auta zeby sie dowiedziec co to takiego...

 

Jak sie cos nowego dowiem - dam znac

 

 

Dzieki za pomoc Panowie,

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Organoleptycznie sprawdź tylną tuleje dyfra, u mnie widać było że jest po prostu naderwana. Podejrzewam, że uszkodzenie tej spowodowało uszkodzenie przednich bo dyfer 'pływał'.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dwie na których wisi z przodu dyfer, a w sumie to chyba jest ich 7 /3 dyfra + 4 wózka/, skąd 9? Z tym, że aby wymienić wszystkie musisz rozebrać całe zawieszenie z tyłu, żeby wymienić tuleje dyfra, wystarczy wyjąć sam dyfer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.