Skocz do zawartości

jaki olej do 318 i


MatekRc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak miałeś 10W40 to to był półsyntetyk na 99%, więc lej półsyntetyk, ostatecznie syntetyk (taki fabryka zaleca). Podobno lepiej nie wracać z półsyntetyku na syntetyk... ale nie wiem ile w tym prawdy. Myśle że półsyntetyk, skoro i był taki to nie zaszkodzi. Ja właśnie taki mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś 10W40 to to był półsyntetyk na 99%, więc lej półsyntetyk, ostatecznie syntetyk (taki fabryka zaleca). Podobno lepiej nie wracać z półsyntetyku na syntetyk... ale nie wiem ile w tym prawdy. Myśle że półsyntetyk, skoro i był taki to nie zaszkodzi. Ja właśnie taki mam.

 

w sumie to mi podają nazwe oleju jaki byl wlewany, a nie jgo oznaczenie, więc nie wiem dokladnie czy poprzednio byl polsyntetyk, czytajac posty dowiaduję sie że nie nalezy wlewać mineralnego, natomiast odpowiedzi jakie padają na moje pytanie wskazują na olej minerlany, i polsyntetyk,

inni jeszcze inaczej, a pytam, bo chce jeszcze tą bemą jeżdzić, a nie chce pakować tysiące w remonty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat morze :D

Przyrzeklem sobie ,ze na temat oleju nie bede sie juz wypowiadal,ale jeszcze raz sie zlamalem.

Koledzy,ktorzy jezdza na mineralu powinni sobie obejrzec chociazby glowice od srodka .Ja sobie obejrzalem i powiedzialem nigdy wiecej mineralnego!Musialem recznie czyscic dekiel i dostepne elementy rozrzadu bo mialy na sobie okropny syf,ktory w skrajnych przypadkach sie odrywa i moze wszystko pozatykac.Wlalem 5W40 i teraz to o wiele ladniej wyglada. Co do rozszczelnienia silnika to na razie nic nie widac i nie slychac.Mechanicy,ktorych sie pytalem o olej ,odpowiadali ,ze tylko syntetyk lub w ostatecznosci semi nawet jesli jezdzil na mineralnym.

Wiem,ze wielu kolegow nie przekonam .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje... temat rzeka, ilu użytkowników tyle opini.

Ja osobiście uważam, że Bmw należy się dobry olej, co najmniej półsyntetyczny. Nie wiem jak można wlać olej mineralny, z tym to tylko do Żuka :norty:

Sam kiedyś miałem złą sławą owianego fiata 126 bisa, śmigałem nim na półsyntetyku i silniczek chodził jak marzenie.

Zresztą nie tylko liczy się klasa oleju, syntetyk czy mineral ale też firma. Lotos heh wybróbowałem ich produkt kiedyś na motorowerze i skończyło się na wymianie świecy.

Do Bmw można zalać Shella, Mobila czy Castrola. niektórzy sobie nawet nie zdają sprawy jak wpływa olej na pracę silnika. Przykładowo mój ojciec jeździł fiatem palio na oleju lanym w serwisie jakaś selenia czy coś, jak zalał Castrola Magnateca to spalanie spadło o jakieś 10% i Vmax wzrosł ze 20km/h.

:norty:

Pytanie jaki olej jest zalecany fabrycznie do silników M10 ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K> olej zmieniony wlalem Mobil S pólsyntetyka 10W40,

 

Mam takie pytanie, czy w silniku 4 cylindrowym M40 w 318i zawory są hydrauliczne czy nie?kto może cos powiedzieć o spalaniu, przeyznam się ,że należy do grupy kierowców, o ciężkim bucie, ale przy tych cenach paliwa, to trzeba będzie przystopować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K> olej zmieniony wlalem Mobil S pólsyntetyka 10W40,

 

No i dokonałeś najlepszego wyboru jakiego mogłeś :) :cool2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem chyba olej mineralny Fuchs'a, teraz zalałem półsyntetykiem MOBIL S i zauważyłem że an zimnym silniku na wolnych obrotach cos stuka. Wyglada na to że to zawory. JAk sie silnik nogrzeje problem znika. Po za tym zauważyłem że auto mniej pali i lepiej sie rozpedza. Co to może być z tymi zaworami?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moj samochodzik (316i E36) ma 225 tysiecy przebiegu i zrobiłem nim jakies 15 tysiecy...

Jakiś czas temu po zapaleniu zimnego silnika slychac charakterystyczne stukanie, które po chwili zanika (po zagrzaniu silnika)...

 

Zastanawiam się nad wymianą oleju, obecnie używam półsyntetyka ELF 10W40. Myślę, że po wymianie na full syntetyk ten odgłos powinien ucichnąć...

 

Wczoraj zrobiłem teścik.....

Jadę... dwójeczka i gaz do oporu...

Silnik wkręcał się równiutko do 6,5 tysiąca obrotów..

Żadnego spadku mocy....

Więc chyba raczej stan szklanek i wałka jest OK.

Auto na moje oko nie ma żadnych innych objawów zużycia popychaczy czy zaworów...

 

Zdecyduje sie chyba na wymianę oleju z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 5W40.

Może to troche uciszy prace silnika po uruchomieniu na "zimnym"...

Syntetyk wymyje i oczyści trochę wnętrze silnika...

W końcu dedykowanym fabrycznie olejem jest pełen syntetyk 5W40 .

M40 ma sterowanie hydrauliczne z wałkiem rozrządu w głowicy, więc pełen syntetyk powinien lepiej przepływać przez kanaliki w górnej części silnika, a więc powinien lepiej smarować wałek rozrządu... A przy okazji wypłucze i wyczyści trochę osady i nagar w silniku...

 

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, więc syntetyk powienien byc OK..

 

Wcześniej autko nie brało nic a nic półsyntetyka gdy jeździło na benzynie... Po zagazowaniu bierze odrobinę, ale to normalka przy LPG...

 

 

Może ktoś ma jakies uwagi co do moich przemyślen??

 

Czy wymiana oleju na syntetyk będzie dobrym posunięciem w moim przypadku?

 

Prosze o poradę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy wlałem 14W40 to po 2kkm też było wszystko OK... Lecz z biiegiem kilometrów przy odpalaniu na zimnym silniku zaczął mnie denerwować ten klekocik... Przy odpalaniu zaraz po zakupie tego efektu nie było, może dlatego że byłzalany pełen syntetyk...

 

A co do wkręcania to... 6,5 osiągnął tylko na momencik, gdyż przy 6200 zaczęło go mulic ze względu na odcięcie zapłonu...Ale gaz wcisnąłem do oporu więc jeszcz miał mieszankę w dolociei skoczył na chwilke powyżej 6200 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Nie wlewaj minerallnego oleju te silniki niecierpią tego oleju bo jest za gęsty a w głowicy jest rurka która smaruje wałek rozrządu tam są dziurki wielkości igiełki czym gęstszy olej tym gorsze smarowanie na zimnym silniku. Ja jeździłem na mineralnym i załatwiłem wałek, dźwigienki, popychacze. Wszystko do wymieniłem i zalałem półsyntetykiem Castrol Magnatec 10W40 na pełny syntetyk nieryzykuje może wypłukać pierścienie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie kupiłem BMW 320 CUpe z 89r i własciel powiedział ze jest na mineralnym oleju juz mam zakupionego półsyntetyka z MOBILA i pytanie moje brzmi; idzie jakos wypłukac w wiekszym lub mniejszym stopniu stary olej z silnika uzywając do tego jakiegos preparatu PozDDRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj wymieniłem olej w swojej 318i e36 na MOBIL SUPER S, półsyntetyczny, wymieniłem również filtry - powietrza i oleju. Filtr oleju był troszeczkę wyższy o 2.5 mm ale zamontowało sie go bez problemu. Oleju wlazło niecałe 4 litry (bez 200 ml). Zastanawiam się jeszcze czy wymienić płyn chłodniczy, ten zalany wyglada dobrze ale różnie to moze być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.