Skocz do zawartości

316i Grzeje się, ręce opadają, nietypowy problem


sk8rudex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym przedstawić swój problem w bmw e36 1.6 M43, bo już skończyły mi się pomysły.. Czytam wiele postów na tym forum o grzejących się betach.. Starałem się robić wszystko tak jak jest napisane i ciągle to samo.

 

Problem wygląda następująco wskazówka na desce rozdzielczej jest cały czas na czerwonym polu, czasem się zapala lampka kontrolna na czerwonym polu, czasem gaśnie..

Wymieniłem:

- Termostat Vernet - 95 stopni pełne otwarcie

- Visco Behr

 

Sprawdziłem:

- chłodnica nagrzewa się cała od dołu do góry więc wydaje mi się, że jest sprawna

- układ odpowietrzony

- pompa wody - w zbiorniczku wyrównawczym jest strumyczek (wiem, może być niewydajna)

- test zegarów: pozytywny

 

Mój typ czujnik temepratury (czarny), który podaje temp. na deskę rozdzielczą, ale od razu obala się moja teza (przynajmniej tak mi się wydaje), ponieważ gdy dam ogrzewanie na max to troszkę zbije się temperaturę minimalnie przed czerwone pole.

 

Podczas jazdy temperatura w ogóle nie opada, tylko czasem rośnie, tak samo podczas postoju.

 

Czy podłączenie samochodu pod komputer wykryje niesprawność czujnika? Wielka prośba do wszystkich forumowiczów, którzy potrafią mi pomóc proszę o odpowiedź.. Mi już płakać się chce nad tym samochodem.. Pieniądze się kończą, a jest coraz gorzej.. nie wiem co wymieniać :(

 

Pozdrawiam,

Niech moc BMW będzie z wami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a sprezanie zmierzyles ?

Ostatnio mialem klienta z 320i mial wyciek plynu po zalataniu minely 2 godz jak wrocil i okazalo sie ze uszczelka pod glowica, kupil okazyjnie auto za 3,5 tys zl a teraz zeby wszystko w nim zrobic to rzeba najmarniej drugie tyle :duh:

Sprawdz czy nie masz mazi pod korkiem oleju i czy ci plunu nie wywala przez odkrecony korek chlodnicy

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprezanie zmierzyles ?

jak to zrobić?

 

Płyn jest w normie.. Nie ubywa... korek wlewu oleju czysty.. Z rury nie leci biały dym..

 

Jak odkrece korek to płyn się podniesie, ale nie wywala, gdyby wywalało to na co by to wskazywało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może chodnica już nie wydala nagrzewa się ale nie odprowadza ciepła podmień z inną i zerknij u kogoś jak ma wiatrak do visko przykręcony bo może ktoś odwrotnie założył i tez może być zonk, lub tak jak kolega wyżej pisze pompa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę prosić o krótką instrukcję wymontowania pompy? zdejmuje wiatrak z wisko i co dalej? jak ściągnać pasek? trzeba wymontowywać chłodnicę? nie wiem czemu, ale mam przeczucie, że nie jest to pompa.. :( jest w takim stopniu zepsuta, żeby aż wskazówka wchodziła na czerwone pole?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to jedynie pompa zostaje,

ale oczywiście nie jest to pewne

żeby zdąć pompę trzeba nacisnąć napinacz i zdjąć pasek u mnie w kółko napinacza wkłada się torxa i naciska w prawo

przy pompie masz cztery śuby i dwa nagwintowane otwory po bokach

wkręcasz tam dwie śruby M6 i równomiernie dokręcasz

w ten sposób pompa wyjdzie z korpusu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to jedynie pompa zostaje,

ale oczywiście nie jest to pewne

żeby zdąć pompę trzeba nacisnąć napinacz i zdjąć pasek u mnie w kółko napinacza wkłada się torxa i naciska w prawo

przy pompie masz cztery śuby i dwa nagwintowane otwory po bokach

wkręcasz tam dwie śruby M6 i równomiernie dokręcasz

w ten sposób pompa wyjdzie z korpusu

 

Czemu jedynie? Na jakiej podstawie wykluczyłeś czujnik temperatury oraz uszczelkę pod głowicą? Kurde gdybym wiedział, że na bank jest to pompa wymieniłbym i z głowy.. ale nie chce kolejnych pieniędzy wydać, a efektu nie będzie.. Wiem, nic nie jest pewnie i jak nie wymienię to nie zobaczę :( ale staram się wyeliminować jakieś rzeczy i zacząć od najbardziej prawdopodobnej przyczyny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry kochani ale co ma uszczelka do wzrostu temp??? Co wpada do cylindra i się gotuje??? Jak dla mnie masz zapchany obieg.Może ktoś jakichś specyfików lał do układu chłodzenia w ramach zniwelowania wycieków z chłodnicy lub np na tyle głowicy też masz plastikowe kolanko z 2ma wężykami może warto tam zajrzeć.Dla mnie nie masz luźnego obiegu. Coś może śmiesznego ale zrób taki zabieg: Wyjmij sam termostat i poskładaj. Odpowietrz i dowiesz się czy (jeśli go nie ma to nie ma możliwości zagrzania się nawet do pionowej wskazówki) to nawala termostat czy coś innego .Sprawdź tą pompę ale raczej dla mnie to nie to. Zdejmij węże od chłodnicy i włóż węża i sprawdź jaki sprawny jest przepływ w chłodnicy.To samo ze silnikiem ze zdjętym termostatem. Może i te wskazówki sa śmieszne ale ja tak doszedłem kiedyś do przyczyny i okazała się chłodnica zapchana,więc czemu by nie spróbować :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry kochani ale co ma uszczelka do wzrostu temp???

 

Ogolnie ma wiele w wielu silnikach objawami wydmuchanej uszczelki jest: Maz pod korkiem oleju, natychmiastowo grzejace sie auto i wywalajacy plyn przez korek chlodnicy po jego odkreceniu

Jest to efekt zapowietrzania sie ukladu chlodzenia

Pompe wody napewno latwiej sprawdzic ale sprzezanie manometrem tez bym ogarnal zawsze to sprawdzam przy podobnych awariach odrazu zeby sie nie meczyc :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie napisałeś kolego nic o wężach przy chłodnicy ,jak mocno są twarde i czy na mocno gorącym silniku wywala wode z chłodnicy(tylko ostrożnie z korkiem bo można się sparzyć).Ja też obstawiam uszczelke głowicy albo walniętą głowice.Co do pompy jeżeli masz strumień (przy małych i dużych obrotach)to jest ok.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie termostatu został zalany nowy płyn chłodniczy... Górna rurka jest mocno gorąca dolna troszkę mniej, ale obydwie idzie w ręku utrzymać... Ja obstawiam na czujnik, póki co najtańszy i tą część kolejną wymienię.. zobaczymy co dalej... Co do uszczelki głowicy nie mam w ogóle objawów prócz tego, że się grzeje, z rury nie leci biały dym, nie mam białej mazi pod korkiem wlewu, ani nie ubywa mi płynu chłodniczego w niewyjaśnionych okolicznościach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij sam termostat i poskładaj. Odpowietrz i dowiesz się czy (jeśli go nie ma to nie ma możliwości zagrzania się nawet do pionowej wskazówki) to nawala termostat czy coś innego.

 

Bez termostatu przy dobrym słoneczku temperatura moment pion złapie, termostat robotę robi ogromną w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję,że jeśli jesteś w stanie węże gumowe trzymać w ręce to ,nie przegrzewa się silnik,lecz masz złe wskazania temperatury.Winę ponosi za to czujnik,lub sama deska rozdzielcza.Na komputerze nie wyjdzie niesprawny czujnik. Edytowane przez maniura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik i zegary można sprawdzić dośc łatwo.

 

1. Odepnij czujnik i zmierz napięcie na złaczce - to pozwoli stwierdzić czy zegary działają ok.

2. Na zimnym silnik i podpiętym czujniku zmierz napięcie - to pozwoli sprawdzić czy czujnik z zegarami dzialają oki.

 

Napisz co ci wyszło to będzie wiadomo czy czy problem jest rzeczywiście "tutaj".

 

Pozdr

M.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od roku produkcji . W pierwszych modelach M43 były montowane dwa czujniki niebieski i czarny a w późniejszy jeden 4-ro pinowy i jest koloru czarnego . A na tej stronce zobaczysz gdzie są zamontowane http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE31&mospid=47458&btnr=11_1381&hg=11&fg=15 nr 11 i 13 to czujniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.