Skocz do zawartości

316i Grzeje się, ręce opadają, nietypowy problem


sk8rudex

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to chyba zostaje chłodnica. Ale sprawdź najpierw jeszcze raz termostat. Najlepiej zdemontuj go do próby. Jeżeli nie będzie termostatu, masz nową pompę i sprawne wisko to nie ma siły, musi chłodzić, nawet jeżeli byłaby uszkodzona uszczelka podgłowicowa. Jeżeli nie będzie chłodzić to znak że coś ogranicza obieg płynu przez chłodnicę. Skoro nie będzie termostatu to zostanie niedrożna chłodnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niedrożna nagrzewnica też może być? Bo dlaczego przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnika jest prawie idealna, a wyłączę to od razu idzie do czerwonego..

 

EDIT: Jestem po płukaniu chłodnicy... i bez efektu... Po wlaniu detergentu i spuszczeniu płynu nie było prawie w ogóle zabrudzeń, syfu czy innego dziadostwa, ale po zalaniu starego płynu, dolny wąż zrobił się ciepły (ten od termostatu) czyli jakby był już cały obieg, ale temperatura dalej na czerwonym.. Odpowietrzałem godzinę dzisiaj ten układ i dalej ten strumyczek pojawia się przy 2200-2500 obrotow.. Popuszczalem nawet węże przy chłodnicy, żeby resztki powietrza wyleciały.. Nie mam pojęcia.. Chyba zostanie mi jakiś mechanik... szkoda moich włożonych pieniędzy, bo on pewnie teraz tyle samo jak nie więcej skasuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wypłukałeś chłodnicę nie znaczy że już jest drożna. Spróbuj jeszcze wyciągnąć całkiem termostat i zobacz czy coś się zmieni. Kiedy silnik jest gorący to chłodnica na całej powierzchni musi być tak ciepła że nie da się jej dotknąć. Jeżeli wskazówka wyjdzie poza połowę to po dodaniu gazu wentylator musi szumieć, a pod maską ma się pojawić wiatr. Jeżeli tak nie będzie to znaczy że temperatura powietrza przepływająca przez chłodnicę jest za mała żeby zapiąć wisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy włączonym ogrzewaniu nagrzewnica działa jak mała chłodnica,która jest wystudzana przez dmuchawę.Tym samym obniża temperaturę układ chłodzenia.Tak samo działa chłodnica wody ,tylko ma większą wydajność.Jeśli silnik jest w stanie dobrze funkcjonować z włączonym ogrzewaniem ,oznacza to że ciepło nie jest odbierane z silnika .Czyli zostaje problem z chłodnicą,bo termostat i visco już wymieniłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej...

Napisz, czy osłona wiatraka u Ciebie jest cała...

Muszę przyznać, że mam podobne kłopoty, tyle, że dopiero się za nie będę brał...

 

Osłona jest cała.. Odpowie mi ktoś na wcześniejsze pytanie? Czy możliwe, że układ jest zapowietrzony, pomimo tego, że jest ogrzewanie wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica sprawdzona.. Wyciągnąłem ją i w każdy otwór włożyłem węża ogrodowego i przepłukałem.. Normalnie jest drożna ze wszystkich stron... Z wyglądu też nie wygląda źle.. Po zamontowaniu dalej to samo.. na ogrzewaniu trzyma pion, wyłączę ogrzewanie rośnie do czerwonego?! Zbieram kasę i odstawię do mechanika, bo nie mam już zielonego pojęcia.. chyba, że coś jeszcze radzicie... ?! Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym podsumować tego posta.

Wymieniłeś:

-termostat

-visco

-pompę cieczy chłodzącej

-chłodnicę.

Nie wymieniłeś:

-czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskazania temperatury.

 

Silnik jest w stanie pracować poprawnie tylko na włączonym na max ogrzewaniu, bo tylko wtedy jest w stanie się schładzać.

Sprawdż jak działa visco(jak się zachowuje,kiedy się zasprzęgla i działa równo razem z obrotami silnika),

oraz w którą stronę dmucha powietrze ( na silnik ,czy na chłodnicę.).

Bo dmuchawa od ogrzewania jest w stanie schładzać ciecz ,a visco nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

visco się nie zasprzęgla, ponieważ dół chłodnicy się w ogóle nie nagrzewa.. i nie ma takiego ciepła żeby się zasprzęgliło.. dolny wąż zimny.. wszysko zaczyna dopiero się nagrzewać po zgaszeniu silnika... Bez termostatu są te same objawy.. w poniedziałek odstawiam do mechanika... Przypuszczam, że mocna kompresja jest w układzie, gdzie jest luka i układ cały czas się zapowietrza.. znając życie będzie to uszczelka pod głowicą..

 

PS. powietrze z wiatraka wieje z chłodnicy na silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co radzisz? Samochód podczas postoju cały czas trzyma pion.. dopiero jak ruszę temperatura rośnie... Chyba, że mam maks ogrzewanie to urośnie trochę poza 3 kreskę a czerwone pole... Nie mam pojęcia... W poniedziałek będę dzwonił do jakiegoś mechanika.. Kurde nie mam nikogo sprawdzonego, żeby się na tym znał :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A visco pobiera ciepło z silnika,więc powinno się zasprzęglić

Visko się zasprzęgla jak przez chlodnicę przechodzi gorące powietrze jak chłodnica będzie zimna to visko nigdy się nie zasprzegli

 

Też tak myślę, ale powiedzcie co zrobić, żeby ta chłodnica była gorąca.. :( może ten czujnik... tylko nie potrafię tego kolektora ściągnąć... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest uklad zapowietrzony skoro wdmuchuje ciepłe powietrze do srodka auta.po drugie

jezeli rury sa zimne tzn ze termostat nie przepuszca cieczy do chłodnicy.obilo mi sie o uszy ze istnieje morzliwość zlego zamontowania pompy-ale to tylko mi się obiło o uszy.a czujnik moze byc dobry skoro pokazuje od minimalnej wartosci do sredniej a zarazem do wysokiej.jak sie podepnie do kompa to kolo który to bedzie robil to porowna wartosci temperatury z czujnika na desce z wartosciami z czujnika dochodzacymi do kompa i po problemie.tam nie ma wiekszej filozofi.prosty układ wysoko-cisnieniowy:)mam nadzieje ze pomoglem troche pozdro:)

Edytowane przez miron1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie z wału, tylko właśnie z przepływającego powietrza od chłodnicy.

Proponuję sprawdzić ten czujnik, wymontować lub na odpalonym silniku. Kupić termometr do 100 st. i sprawdzić faktyczną temperaturę cieczy w chłodnicy. Dobrze byłoby wiedzieć jakiemu napięciu na czujniku odpowiada poszczególne położenie wskazówki.

Z drugiej strony, wpływ włączonego ogrzewania wskazywałby na słabe odprowadzanie ciepła z chłodnicy. I co tym dołem chłodnicy, nagrzewa się czy nie? Jeśli nie tzn. że ciecz cały czas chodzi na małym obiegu i dlatego dodatkowy obieg przez nagrzewnicę, ma taki wpływ na spadek temperatury.

 

Chyba się trochę spóźniłem :) o jakim kolektorze do ściągnięcia piszesz? Co do złego zamontowania pompy to raczej nie ma takiej możliwości. Trudno włożyć do środka korpus, a na zewnątrz turbinkę :D Chyba, że komuś udała się sztuka ściągnięcia samej turbinki i jej odwrócenia, to tak. Ale pompę wymienia się całą z korpusem i łożyskiem. Wymieniałem w 2.0 i naprawdę nie ma jakiejś wielkiej filozofii.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.