Skocz do zawartości

320d kolektor ssący


afroooo

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego nie namawiam tylko mówię ile mnie to wyniosło. Niestety taka zaślepka to nie jest detal który leży na półce w sklepie tylko robiony jest zawsze na tz. zamówienie i stąd taka cena. Te 200 zł to i tak najtaniej jak znalazłem, wcześniej jak byłem u innego ślusarza to krzyknął 440 za 4 sztuki haha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
czy ktos może mi wytłumaczyć po co Wam te zaślepki ? skoro można po prostu uciąć pręcik z klapką i zamontować z powrotem mechanizm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co mechanizm, skoro nie ma klapek? co kto woli.

 

 

po to żeby nie mieć problemów ze zdobyciem zaślepek lub płacenia za kawałek tworzywa/aluminium 200+ zł

jakby nie można było po prostu pozostawić w świętym spokoju całego mechanizmu po wycięciu klapek ja tak mam i spełnia swoją rolę w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Wstawiał ktoś kolektor bez klapek z 318d do 320d? Czy to jest "plug & play" czy cos jeszcze trzeba modyfikowac? Bo wlasnie sie zastanawiam co bardziej sie oplaca zaslepic klapki czy wymienic caly kolektor.. Jesli ktos wstawil kolektor z 318d to niech napisze czy wszystko smigalo bez problemow :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo śledziłeś temat, ja wstawiałem bez problemu pasuje nic nie trzeba przerabiać, to ten sam kolektor tylko brak w nim klapek, musisz tylko zaślepić przewód podciśnieniowy do gruszki co steruje klapkami, bo gruszkę usuwasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wymontowałem kolektor w swoje 320 i ku mojemu zdziwieniu nie ma tam tych blaszek :o

Na dodatek nie ma nawet tych mechanizmów które miałyby sterować tymi blaszkami :D

Mam BMW E46 320d 2000 r, silnik 136km po chipie, więc chyba w tych silnikach były montowane kolektory z tytułowymi blaszkami. Najwidoczniej ktoś mnie uprzedził i wymienił cały kolektor :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wymontowałem kolektor w swoje 320 i ku mojemu zdziwieniu nie ma tam tych blaszek :o

Na dodatek nie ma nawet tych mechanizmów które miałyby sterować tymi blaszkami :D

Mam BMW E46 320d 2000 r, silnik 136km po chipie, więc chyba w tych silnikach były montowane kolektory z tytułowymi blaszkami. Najwidoczniej ktoś mnie uprzedził i wymienił cały kolektor :wink:

 

nie. u ciebie nie ma klapek. jakbyś uważnie przeczytał informacje na forum to byś wiedział, że w twoim modelu ich nie było i niepotrzebnie nie rozbierał kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wymontowałem kolektor w swoje 320 i ku mojemu zdziwieniu nie ma tam tych blaszek :o

Na dodatek nie ma nawet tych mechanizmów które miałyby sterować tymi blaszkami :D

Mam BMW E46 320d 2000 r, silnik 136km po chipie, więc chyba w tych silnikach były montowane kolektory z tytułowymi blaszkami. Najwidoczniej ktoś mnie uprzedził i wymienił cały kolektor :wink:

 

nie. u ciebie nie ma klapek. jakbyś uważnie przeczytał informacje na forum to byś wiedział, że w twoim modelu ich nie było i niepotrzebnie nie rozbierał kolektora.

 

Soryy, nie doczytałem. Mój błąd. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam Wszystkich!

Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ :D )

Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków.

 

Zaślepki kupiłem na allegro u sprzedającego BRAM-POL,

http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-22mm-i2284300914.html

Bardzo pomocna była INSTRUKCJ MONTAŻU dostarczona wraz z zaślepkami :clap: :clap: :clap:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslepki to strata kasy wystarczą 4 sruby i klej było opisywane. szkoda kasy.

Ja mam inne zdanie.. niedawno wymieniałem u siebie i wstawiłem zaslepki.. To jednak jedno spoiwo masz 100% szczelności i nie martwisz sie ze klej moze okazać się wadliwy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslepki to strata kasy wystarczą 4 sruby i klej było opisywane. szkoda kasy.

 

Wybrałem zaślepki ponieważ nie wierze w takie zaślepianie śrubkami i klejem. Zajmuje się naprawami urządzeń przemysłowych i nie raz widziałem przypadki które nigdy nie powinny mieć miejsca (np. zdarzają się odkręcone nakrętki samokontrujące) Tworzywa sztuczne w kontakcie z klejem i smarami może zmienić swoje właściwości i z czasem skruszeć. Wtedy problem mamy gotowy . :jawdrop: Dlatego zdecydowałem się na zaślepki z aluminium, może i jestem stówę z groszami w plecy ale przynajmniej mogę być pewny na 100% że nic nie odpadnie. Nie neguję rozwiązania ze śrubkami, ale uważam że na wszystko potrzeba czasu, niech ludziska to potestują, i za jakiś czas zobaczymy czy się opłaciło.

 

Ps. Konstruktorzy BMW też myśleli że klapy wirowe są wieczne :nienie: :nienie: :nienie: :nienie:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslepki to strata kasy wystarczą 4 sruby i klej było opisywane. szkoda kasy.

 

Wybrałem zaślepki ponieważ nie wierze w takie zaślepianie śrubkami i klejem. Zajmuje się naprawami urządzeń przemysłowych i nie raz widziałem przypadki które nigdy nie powinny mieć miejsca (np. zdarzają się odkręcone nakrętki samokontrujące) Tworzywa sztuczne w kontakcie z klejem i smarami może zmienić swoje właściwości i z czasem skruszeć. Wtedy problem mamy gotowy . :jawdrop: Dlatego zdecydowałem się na zaślepki z aluminium, może i jestem stówę z groszami w plecy ale przynajmniej mogę być pewny na 100% że nic nie odpadnie. Nie neguję rozwiązania ze śrubkami, ale uważam że na wszystko potrzeba czasu, niech ludziska to potestują, i za jakiś czas zobaczymy czy się opłaciło.

 

Ps. Konstruktorzy BMW też myśleli że klapy wirowe są wieczne :nienie: :nienie: :nienie: :nienie:

 

pozdrawiam

 

:cool2: dobre podejście kolego.. Ja w swojej pracy tez spotykałem sie z przypadkami które nie powinny mieć miejsca - wiadomo że są to sytuacje skrajne. A mianowicie klej wykorzystywany do układów elektronicznych (super-trwały, odporny na temperature, wilgotność itd) stawał się serkiem pleśnowym o konsystencji bardziej zbliżonej do cieczy niż, jak zakładali w specyfikacji, super-twardego tworzywa. A przez to zaczął przewodzić.. Na początku myslałem zeby zastosować śrubki ale szybko z tej opcji zrezygnowałem.. Wydałem 120pln i nie żałuje mam nadzieję że podzielisz moją teze :mrgreen:

 

pozdr

Piecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.