Skocz do zawartości

do wymiany tuleje pływające tył i wahacz tylny alu...


theg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam prośbę o poradę. Model BMW 520i, 2000 rok, E39, silnik 2,2.

 

Mam do wymiany dwie tuleje pływające z tyłu oraz wahacz aluminiowy, który ma luz na sworzniu.

Łącznie z wymianą policzono mnie ok. 1000 złotych (tuleje po 150, wymiana 100, wahacz 400).

Może można zrobić gdzieś coś taniej? Może w jakiś sposób naprawić wahacz albo kupić tuleje i wahacz tańszych firm? Straszne koszty :(

Jestem z Warszawy.

Pozdrawiam!

theg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Warszawskie ceny :D , na prowincji taniej tzn. w Koszalinie :D

tańsze to Hans Pries

-tuleje/swożnie dolne HP500 336 60zł

-wahacz tylny/górny/przód HP500 157 150zł

-wahacz tylny/górny/tył HP500 155 200zł lewy

-wahacz tylny/górny/tył HP500 156 200zł prawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tych tulei pływających, jakie są objawy ??

odpowiem może jak było w moim przypadku, moje tuleje trzeszczały piszczały jak wóz drabiniasty innymi objawami jest przy pokonywaniu zakretów pływanie tyłu auta odczucjie jakby opona zsuneła sie z felgi jeszcze inny to na sliskiej nawierzchni uczucjie jakby chciał tył wyprzedzić przód, to chyba tyle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawskie ceny :D , na prowincji taniej tzn. w Koszalinie :D

tańsze to Hans Pries

-tuleje/swożnie dolne HP500 336 60zł

-wahacz tylny/górny/przód HP500 157 150zł

-wahacz tylny/górny/tył HP500 155 200zł lewy

-wahacz tylny/górny/tył HP500 156 200zł prawy

 

Jestem bardzo ciekaw tej oszczędności ale nie już teraz, przy zakupie części zawieszenia HP, a jak przyjdzie (wkrótce!!!) czas na ponowną wymianę...

 

Do autora: popytaj kolegów/znajomych o zniżki w hurtowniach, bo mogą sięgać 35% i - ponieważ to zawieszenie - kup coś porządnego (Lomforder - pierwsze "o" umlaut).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tulei pływającej potrzebny jest ściągacz? Byłem przekonany, że jak zdejmie się pierścień zabezpieczający, to ona wyjdzie bez problemów.

 

no to jestes w bledzie trzeba sie z nia niezle nagimnastykowac

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawskie ceny :D , na prowincji taniej tzn. w Koszalinie :D

tańsze to Hans Pries

-tuleje/swożnie dolne HP500 336 60zł

-wahacz tylny/górny/przód HP500 157 150zł

-wahacz tylny/górny/tył HP500 155 200zł lewy

-wahacz tylny/górny/tył HP500 156 200zł prawy

 

Jestem bardzo ciekaw tej oszczędności ale nie już teraz, przy zakupie części zawieszenia HP, a jak przyjdzie (wkrótce!!!) czas na ponowną wymianę...

 

Do autora: popytaj kolegów/znajomych o zniżki w hurtowniach, bo mogą sięgać 35% i - ponieważ to zawieszenie - kup coś porządnego (Lomforder - pierwsze "o" umlaut).

Nie Lomforder, tylko Lemforder ("o" - umlaut)

http://www.zf.com/brands/content/en/lemfoerder/homepage_lemfoerder/homepage_lemfoerder.jsp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniałem tuleje z wahaczami i wszystkie części kupowałem z Lemfordera. Jedynie proste wahacze kupiłem z TRW (Moog). Koszt części to niecałe 1500+200 robocizna+100 geometria dwóch osi. Zawieszenie w naprawie nie należy do tanich. A co do sposobu demontażu tulei to wydaje mi sie ze bez prasy sie nie obejdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tuleja powinna siedzieć ścisło. Jeśli łatwo wyjdzie to może znaczyć , że gniazdo jest wyrobione < wybite > i wymiana nie na wiele się zda.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniałem tuleje z wahaczami i wszystkie części kupowałem z Lemfordera. Jedynie proste wahacze kupiłem z TRW (Moog). Koszt części to niecałe 1500+200 robocizna+100 geometria dwóch osi. Zawieszenie w naprawie nie należy do tanich. A co do sposobu demontażu tulei to wydaje mi sie ze bez prasy sie nie obejdzie.

W takim razie bez demontażu półosi i wahaczy się nie obędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniałem tuleje z wahaczami i wszystkie części kupowałem z Lemfordera. Jedynie proste wahacze kupiłem z TRW (Moog). Koszt części to niecałe 1500+200 robocizna+100 geometria dwóch osi. Zawieszenie w naprawie nie należy do tanich. A co do sposobu demontażu tulei to wydaje mi sie ze bez prasy sie nie obejdzie.

 

W takim razie bez demontażu półosi i wahaczy się nie obędzie?

 

Mysle ze półosi nie trzema demontować,wystarczy odkręcic górne wahacze na sworzniach kulistych i część nr 4

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=33_0519&hg=33&fg=30

no i oczywiscie czujnik absu, który lepiej rozłaczyć we wtyczce niż co wyciągać ze zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze czy oslawiona tuleja plywajaca to nr 2 na tym rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=33_0519&hg=33&fg=30

 

Pytam dlatego ze opisane tu objawy przez Grzegorza Burlinskiego zaczynaja sie u mnie.Jak nie urok to sraczka po prostu. Ostatnio zaczely sie wlasnie dziwne rzeczy dziac. Tzn myslalem ze zlapalem gume z tylu a szczegolnie przy pokonywaniu prawych lukow mialem takie wrazenie. Az sie zatrzymalem zeby to sprawdzic bo bylem przekonany ze to kapec. Na razie skrzypi nieszczegolnie, tylko przy zmianie z D na R i na odwrot co do tej pory wydawalo mi sie normalne. Czy ktos moze dysponuje dobrym opisem wymiany tych tulei. Przygotowuje sie na wiosne i tak do zmiany wachaczy z przodu co raczej bedzie prostsze ale moze przy uzyciu odpowiedniego sciagacza dam rade tez samemu zmienic te tuleje?

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dwa tygodnie tygodnie temu wymieniałem tuleje (nr 2 - na rys.). Tzn. byłem obserwatorem, a wymieniał mechanik. Wymiana obydwu tulei - prawej i lewej zajęła mu ok. 1,5 godziny... Do wymontowania i zamontowania użył ręcznego ściągacza - warsztaty, które zajmują się bmw mają takie. Mechanik najpierw ściągnął koło, potem odkręcił stabilizator ( ale nie końcówkę, tylko w miejscu mocowania gum stabilizatora - ponieważ obie tuleje do wymiany - to cały drążek odkręcił). Ten stabilizator to odkręcał po to aby można było bardziej odchylić w dół całe zawieszenie - rozparł je wciskając klocek drewniany. Potem wkrętarką odkręcił śruby 7 i 5 (długa) i wyciągnął je, element 4 wyszedł bez problemu. Tuleja pływająca jest zabezpieczona pierścieniem - więc ściągnął pierścień (wcześniej jeszcze można ściągnąć śrubokrętem taką osłonę gumową - będzie lepszy dostęp do pierścienia) - założył ten ściągacz - musi on mieć tuleje o odpowiednich średnicach - i wycisnął tuleję. Potem oczyścił gniazdo tulei - skrobakiem i tym samym przyrządem co ściągał wcisnął nową tuleję (słyszałem skądinąd - że warsztaty zwykle wbijają tuleję gdy nie widzi właściciel). Trzeba uważać żeby ją ustawić właściwie w stosunku do gniazda bo gdy zacznie wchodzić krzywo to niestety trzeba ją z powrotem wyciskać. Potem pierścień zabezpieczający - powinien być nowy (z tulejami nie zawsze jest w zestawie).

I montaż śrub itd. w odwrotnej kolejności.

Obserwując stwierdziłem, że gdyby mieć gdzieś dostęp do prasy - czy nawet lepszego imadła można by się pokusić o wymianę samemu...

Za wymianę jednej tulei zapłaciłem - 60 zł.

Następnym razem - jeśli będzie taka potrzeba wymieniam sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem te tuleje u siebie w zeszłym roku w e38, ale w e39 jest bardzo podobnie.

generalnie bez dobrego ściągacza i dobrych kluczy nie ma co podchodzić, bo wszystkie śruby są bardzo mocno poskręcane i pozapiekane, a sama tuleja siedzi bardzo ciasno.

przy wymianie tulei trzeba zdemontować drążki skrętne (część nr 4), które przy okazji dobrze jest wymienić. dobrze jest też kupić nowe śruby i nakrętki ( część 5 i 6), którymi ustawia się kąt pochylenia koła, no i po wymianie wszystkiego obowiązkowo ustawienie geometri.

koszty w e38 to: tuleje 100 zł/szt, drążki skrętne 100 zł/szt, śruba+nakrętka 80 zł/komplet, ściągacz ok. 200 zł, klucze nie pamiętam ,geometria 150 zł.

wymieniłem jest bez kanału, mając do dyspozycji jedynie lewarek i kobyłki. trzeba się nastawić na ciężką pracę i zaopatrzyć w dużą ilość wd40.

schemat wymiany tulei w e38 z patentem na tani ściągacz http://forum.7er.pl/-zawieszenie-wymiana-tuleje-wachliwe-by-krzywy-vt6721.htm

marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje kolegom za fachowe wskazowki. Gdyby jeszcze ktos dysponowal jakims zdjeciem tego sciagacza i ewentualnie wiedzial gdzie go zdobyc to byloby pieknie. Wole robic to co sie da samemu po ostatnich doswiadczeniach z mechanikami. Juz na nawet nie chodzi o koszty ale po prostu o elementarny brak wiedzy i umiejetnosci tych paprakow tu gdzie mieszkam.

Pozdrawiam

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje kolegom. Beisan to w ogole dobra stronka.

Co do sciagacza to rozumiem ze ten konkretny model byl w uzyciu i pasowal? Chce sie upewnic zeby potem sie nie okazalo ze rozkrece tyl i sie okaze ze nie ta srednica sciagacza.

Czekam juz teraz na nadejscie cieplych dni i powoli kompletuje sprzet;-)

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.