Skocz do zawartości

Obroty silnika, odcięcie?


Kyokushin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój Bawarski Śmigacz to e36 318i 115 KM m40 1992r.

Mam taki problem: nie wiem co odcina mi obroty.

Jak cisnę w dechę to dobija do 5500 obr/min i dalej nie idzie, bywa że podskoczy do 6000 ale jadąc na przykład na 2 biegu z gazem w podłodze, na prostej drodze będzie 5500 obrotów. To samo się tyczy innych biegów.

Zarówno na benzynie, jak i na gazie jest to samo. Tyle że na gazie przy 5500 mam strzała (w tym momencie co na benzynie odcina) i muszę pod maską coś założyć bo wtedy zawsze coś od dolotu wyleci (jakaś klapka antystrzalowowa).

Dodam również że ten moment 5500... nie dochodzi się do niego stopniowo. Obroty idą bardzo żwawo, samochód również. przy 5500 poprostu jest dziura, na którą się nie zanosi i wyżej nie idzie.

Zaznaczam, iż przed instalacją gazu było to samo. Myślałem że jak założę gaz to tego nie będzie... bo przeważnie odcięcie obrotów to odcięcie paliwa, czyli brak benzyny we wtryskiwaczach. Tutaj chyba chodzi o co innego albo ja czegoś nie wiem.

 

Teraz moje pytania, proszę o pomoc :):

a) jak realizowana jest ta blokada, elektronicznie, mechanicznie, na jakiej zasadzie to działa?

b) jaka jest prawidłowa wartość obrotów przy których powinno nastąpić odcięcie (nazywam to odcięciem bo taka nazwa mi przychodzi do głowy)?

c) co może być nie tak i jak to ewentualnie naprawić?

Edytowane przez Kyokushin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mojej "dziewczynki" to występuje również, ale przy wejściu na czerwone pole obrotomierza. I jestem za tym!!! :lol: Ten motor to brzytwa-doprawdy niby 4 gary, dwa wałki i 16V-nie wspominając o zmiennych długościach kanałów dolotowych :wink: to TAKIE HAMULCE być muszą!!! Pozdrawiam :8)

Inaczej nie mówilibyśmy o jeździe tylko o LATANIU !!!

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej ale ty masz m42 a mowa o m40 ;D

 

Co do problemu krecenia sie m40 do 5,5 tys - odpowiedz jest jedna (na pewno znalazlbys na forum jakby sie chcialo poszukac :) ) otoz masz zurzyte elementy rozrzadu - z pewnoscia walek rozrzadu domaga sie wymiany.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki za pomoc. Nie myślcie że nie szukałęm na forum, szukałem ale nie znalazłem nic co by mi pasowało :)

Mam jeszcze jedno pytanie.

Mógłby mi mniej więcej ktoś krok po kroku opisać dlaczego tak się dzieje?

Nie jestem mechanikiem, lecz programistą, chciałbym znać cały ciąg przyczynowo skutkowy, interesuje się takimi rzeczami .

Jak mówiłem to następuje nagle, w poprzednim samochodzie identyczny obiaw dawało odcięcie paliwa, przy 7500 obr (fiat punto 1.1). Samochód idzie bardzo żwawo do tych nieszczęsnych 5500.

sarna1 - mógłyś mi napisać jeszce coś wiecej jak to działa i w ogóle. Wałek kosztuje koło 400 chciałbym mieć 100% pewności że to to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przedmówców. Tak się składa, że mam identyczny problem i nie mam pojęcia co to może być. Był na serwisie u mechaników co to w bmkach ponoć siedzą. Grzebali 3 dni i nic nie znaleźli. Walkę podejmą w najbliższym czasie i mam nadzieję że zmienią ten fakt.

Przeczytałem czeluście internetu szukając odpowiedzi i nic nie znalazłem. Przyczyn jest wiele, w mojej beci szczęściem wykluczono wymianę wałka.... ale jak wspomniałem walka trwa..... (przepływomierz sprawny, podmieniali komputer i różne takie czary).

Obiecuję poinformować gdy tylko uda mi się ją naprawić.

Przy okazji zapytam jak śmiga na gazie Twoja betka???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gazu jestem zadowolony (pomijając ten fakt że strzela przy 5500, ale to nie wina gazu tyko czego innego, fakt faktem jak kręcę to do max 5k bo wyżej nie ma poco). Spadku mocy jako takiego nie zauważyłem, spalanie przy jeździe nie ekonomicznej w mieście wynosi 13-14l . Instalację mam II generacji. Panowie od gazu powiedzieli że nie ma sensu zakładać sekwencji do tego silnika bo nie wiele to da (ponoć różnica by tylko w spalaniu była, może troche mniej) a kosztuje 2 razy tyle.

Ogólnie to 5500 mi nie przeszkadza ale boję się że jak się za to nie wezmę to za pół roku może to być 3500...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należałoby sciągnąć zabezpiecznie odcinania iskry i paliwa. Na benzynie odetnie wszytko i poprostu nei bedzie ciągnął, a na gazie odetnie tylko iskre a gaz dalej leci i po zejsciu znów poniżej tej granicy pojawia się iskra i "bum". Tak to widze. Jeżeli nie jestes mianiakiem jazdy na czerwonym polu to porponowałbym ściagnąć ta blokade jeżeli podniesienie granicy odciny jest trudniejsze do wykonania. prawde mówiać ja u siebie nigdy do 5.5 tys nie doszedłem także mi to by wogóle nie przszkadzało, ale w wyjatkowych sytuacjach takich jak awaryjne wyprzedzanie nieprzyjemnie byłoby słyszeć bum w połowie wyprzedzania. jeżeli po ściagnięciu blokady dalej będzie "odcinał" to musisz szukac gdzie indziej. jak zdjąć odcine ??? - tego nie wiem

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik pracuję na benzynie to wtrysk nie podaje paliwa a iskra dalej jest, dlatego można na gazie pokręcić silnik wyżej niż odcina na benzynie.

 

Wg moich informacji to przy odcinie jest wyłączana i iskra i paliwo.

Niedawno jechałem z kolegą w E34 z 2l silnikiem z II generacja gazu i nastąpiło odcięcie. Wg twoich informacji odcina nie powinna wystąpić.

także wnioskuje ze i iskra i paliwo jest odcinane. W przypadku gazu tylko iskra (chyba ze sekwecja jest) to także gaz jest odcinany.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienię chyba wałek + popychacze + dźwigienki.. i tak muszę rozrząd zrobić.

I tak bym musiał to powymieniać i tak bo klekocze no i ludzie co się znają mówią że 'należało by'... trochę na to wydam ale bedzie na tip top.

Jak to nie pomoże to będę kombinował z odcięciem.

BTW. Wie ktoś jak wyłączyć to odcięcie?

Czy to jest kwestia wyjęcia bezpiecznika 'skądś' czy to już grubsza zabawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja zapłaciłem 2000 za wymianę tego wszystkiego łącznie z rozrządem i wszystkimi częściami.

Kręci się do odcięcia czyli do około 6200. Na każdym biegu.

Idealnie nie jest bo jeszcze coś mi nie hula tak jak powinno (mój wątek z zamuleniem), ale generalnie takie odmłodzenie bardzo dużo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.