Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Co jest w tych naszych Beemkach takiego że są tak potworne problemy z biciem przy hamowaniu? Jeden mechanik zajmujący się tylko marką BMW powiedział, że od e60 i e65 nie będą rozpatrywali reklamacji w ATE bo to nagminne... Może coś jest wadliwego w konstrukcji tych obu modeli?

Ja sam wymieniłem już trzecie tarcze bo nie szło jechać więcej jak 100-ką by spokojnie wyhamować. Im większa prędkość tym gorzej. Zacząłem jeździć bardzo przewidywalnie by jak najmniej zużywać hamulców. Jakież było moje zdziwienie, że ten wielki diesel może na trasie zejść minimalnie poniżej 6 litrów:)

Ale do rzeczy: 2 lata się bujałem z tymi hamulcami, tarcze Textara i ATE się powinklowały, jedne były przetaczane na tokarce, drugie już na aucie, i pomagało to tylko na chwilę. Wykluczam nieprawidłowy montaż, bo po pierwszym razie już byłem mądrzejszy i wiedziałem na co zwrócić absolutnie szczególną uwagę. PRzecież nikt nie chce płacić po dwa lub trzy razy za to samo:)

Mało tego, mało który mechanik podejmuje się szukania przyczyny bicia, dzisiejszy mechanicy to wymieniacze części. Ale znalazłem takiego który mi pomógł, mierzył wszystko co się da, wymieniłem znowu tarcze, nawet piasty dałem nowe choć stare nie miały bicia. Nowe jarzmo, kontrola zacisków które niczego nieprawidłowego nie pokazały. Jest lepiej, ale jeszcze nie dość dobrze. Sąsiad ma Audi A6 z którym półżartem mówiąc, "rywalizujemy", ale o tych hamulcach to już mi wstyd mówić bo będzie się śmiał przez pół roku...

Podsumowując: nie ma jednoznacznej przyczyny w czym tkwi problem, w każdym może być to co innego. Podobno serwis zaleca co każdą wymianę klocków montaż nowych tarcz. Podobno, bo tego też nie wiem, w serwisie ważą nowe tarcze, jak za lekka to od razu do reklamacji...

Boję się następnej wymiany klocków i tarcz bo wiem, że problem wróci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest w tych naszych Beemkach takiego że są tak potworne problemy z biciem przy hamowaniu? Jeden mechanik zajmujący się tylko marką BMW powiedział, że od e60 i e65 nie będą rozpatrywali reklamacji w ATE bo to nagminne... Może coś jest wadliwego w konstrukcji tych obu modeli?

Ja sam wymieniłem już trzecie tarcze bo nie szło jechać więcej jak 100-ką by spokojnie wyhamować. Im większa prędkość tym gorzej. Zacząłem jeździć bardzo przewidywalnie by jak najmniej zużywać hamulców. Jakież było moje zdziwienie, że ten wielki diesel może na trasie zejść minimalnie poniżej 6 litrów:)

Ale do rzeczy: 2 lata się bujałem z tymi hamulcami, tarcze Textara i ATE się powinklowały, jedne były przetaczane na tokarce, drugie już na aucie, i pomagało to tylko na chwilę. Wykluczam nieprawidłowy montaż, bo po pierwszym razie już byłem mądrzejszy i wiedziałem na co zwrócić absolutnie szczególną uwagę. PRzecież nikt nie chce płacić po dwa lub trzy razy za to samo:)

Mało tego, mało który mechanik podejmuje się szukania przyczyny bicia, dzisiejszy mechanicy to wymieniacze części. Ale znalazłem takiego który mi pomógł, mierzył wszystko co się da, wymieniłem znowu tarcze, nawet piasty dałem nowe choć stare nie miały bicia. Nowe jarzmo, kontrola zacisków które niczego nieprawidłowego nie pokazały. Jest lepiej, ale jeszcze nie dość dobrze. Sąsiad ma Audi A6 z którym półżartem mówiąc, "rywalizujemy", ale o tych hamulcach to już mi wstyd mówić bo będzie się śmiał przez pół roku...

Podsumowując: nie ma jednoznacznej przyczyny w czym tkwi problem, w każdym może być to co innego. Podobno serwis zaleca co każdą wymianę klocków montaż nowych tarcz. Podobno, bo tego też nie wiem, w serwisie ważą nowe tarcze, jak za lekka to od razu do reklamacji...

Boję się następnej wymiany klocków i tarcz bo wiem, że problem wróci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy problemy z tarczami hamulcowymi w BMW nie są spowodowane projektem zacisków hamulcowych, w których to prowadnice zacisków są częściowo odsłonięte i narażone na brud, zapewne ma to jakieś swoje zalety, ale jest dla mnie też trochę niepojęte. Nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych, ale w zaciskach z 335i, brakuje gumowych osłon takich jak na zdjęciu: https://www.miata.net/garage/ebrake/FigureD.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie dadzą radę, możesz pokusić się o wersję white jak chcesz zapomnieć o częstym myciu felg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co do niskopylących to z ate nie odczułem gorszego hamowania,natomiast teraz mam trw niskopylące i dupy nie urywają. faktem jest,że felgi mniej się brudzą. jurid white wiele osób odradza ze względu na kiepskie hamowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdania są mocno podzielone jeżeli chodzi o jurid white, wpływ ma na to jaka jest tarczą hamulcowa, ja używam ate ceramic na tarczy ate i złego słowa nie mogę powiedzieć na hamowanie. Warto wspomnieć, że równie ważny jest tył, który dla większości jest mało istotny a ma duży wpływ na wydajność układu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno ( pare tygodni temu) zmieniłem u siebie komplet hamulców przód i tył na rgyginalne BMW

Na nowych klockach był numer i logo BMW . W części kupuje najcześciej tutaj

https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/ogindex/?series=e93&typ=wn71

Od tej pory zrobiłem długa trasę 1000 km i normalna jazda jak na codzień . Faktycznie nie pylą tak jak inne , chociaż wcześniejsze tez nie brudzily aż tak (tez oryginały) hamują dobrze . Z kasowaniem serwisu Hamulców tez nie było najmniejszego problemu. Czujniki były w komplecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I u mnie zawitały nowe tarcze ORI z przodu i klocki textara. Zrobione jakieś 300km i póki co rewelacja chociaż stary zestaw tez był bez uwag ( komplet ORI) wymienione ponieważ tarcze poniżej min.

Jedna sprawa mnie delikatnie niepokoi, mianowicie te nowe klocki wydają się jakby węższe i niepokrywają całej powierzchni ciernej tarcz. Po wytarciu się farby widać odwódkę jakieś 2 mm tej właśnie niewytartej farby.

Elementy zakupione z mega pewnego źródła ( czescidobmw) dopasowane idealnie. Wiem, że klocek nigdy nie pokrywa idealnie tarczy ale te 2 mm wydaje mi się,ze to sporo i w przyszłości szykuje się mega rant :?

Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu pylą porównywalnie do ori klocków. Ja akurat podchodzę do tego zdrowo rozsądkowo. Taka kolej rzeczy, że klocek się ściera podczas hamowania przecież. :mrgreen:

Ja nawet nie rozważałe zakupu tych np. Textar ów nie pylacych, wolałbym wydając te parę złotych więcej iść np.w EBC.

A co do sedna, to ten typ tak ma.. typ klocków oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy klasyczny klocek pyli, a textar podwójnie ;) Zmieniłem ostatnio klocki na ceramic i jest przepaść, tył praktycznie czysty i jedyny osad to kurz i brud z ulicy, przód coś tam się może osadzi ale to i tak jest nic przy tym co było przy zwykłym ATE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na tyl co polecacie? Tarcza 336 x 22. Tarcze mierzyłem ostatnio i jest prawie 20,4 czyli min wiec pójdą do piekła. Klocki na jakieś 5 tys km wiec po wypadach wakacyjnych będzie tyl do roboty.

Myslalem żeby załączyć cały komplet textara k+t no chyba,ze coś innego polecacie, czy szczęki ręcznego ruszać? Ręczny ok ale może przy okazji warto to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Galfer FDT 1055, mega zaje... klocek w dobrej cenie :)

 

jeśli chodzi o komplet to polecam Zimmermann Sport nawiercane + klocek Galfer, u mnie z 250 do praktycznie 0 wytrzymuje serię kilku hamowań. Od zimnego klocka są już mega efektywne, na ciepło brzytwa.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiercane zimmermany obok sportowych tarcz to chyba niestety nawet nie stały. Co więcej, one chyba lubią pękać,a to już się robi dość niebezpieczne. Uważam więc że w większości przypadków takie tarcze nie powinny być nikomu polecane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
30k km temu je wymieniałem na tylnej osi, samochód katuję minimum 2-3 razy w tyg i jakoś nic nie pęka... legendy miejskie :) EBC też pękają, jeszcze się jakichś rewelacji w internecie naczytałeś?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lukaszewski a jak cenowo te klocki wychodzą w jakimś pewnym źródle, tak żeby nie było rozczarowań?

Bo tarcze wiadomo Z sport są ogólnodostępne.

Btw..u ciebie na tyle jaka tarcza siedzi? Coś mi się kojarzy, że taka jak u mnie..mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.