Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Wymień czujnik zuzycia i będzie ok.

 

A gdy czujniki zużycia są używane, ale nie ruszone (nie starte przez tarczę, nawet nie dotknięte przez nią), to też skasowanie inspekcji klocków będzie bezproblemowe?

Czy czujniki trzeba odłączyć od instalacji i znów podłączyć, aby skasowanie było bezproblemowe?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jak wymienię czujnik na nowy to się samo na kompie przestawi ?? czy ja muszę zresetować ??

Wymieniasz czujnik i reset przez manetki lub kompa. Odnośnie czujnika temat wałkowany na różnych forach w 99% konieczne jest jego wymienienie , 30zł to chyba nie jest kolosalny wydatek :P

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się po dłuższej trasie zapaliła kontrolka od hamulca, wywala podnośnik na czerwono i komunikat "brakes pads worn" - ni z gruchy ni z pietruchy (klocki i tarcze są ok - sprawdzałem przy wymianie kół) :mad2: :mad2: , poresetowałem manetką wskazania i dalej pokazuje

 

miał ktoś takie coś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik się uszkodził, sprawdź dokładnie kabelek po całej długości.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przed chwilą wróciłem z serwisu. Tarcze, klocki, czujnik (na tylnej osi) i płyn hamulcowy zmienione, wszystko ATE. Wszystko kupione tu http://www.kupczesci.com/ (zdecydowanie polecam z uwagi na najlepszą cenę - zestawiłem oferty od 10 sprzedawców :norty: i sprawną przesyłkę - dwa dni od zamówienia do montażu).

 

Po skasowaniu inspekcji komputer pokazuje (do nast. wymiany klocków) 50 000 km (obecny przebieg to 130 5xx km).

 

Za 9 000 km czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przedniej osi.

 

PS. W ASO Smorawiński przy pierwszej zmianie klocków założono klocki Textar. Tarcze były jeszcze "fabryczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości poszedłem sprawdzić jak to u mnie wygląda :) a więc idrive pokazuje jeszcze 80 tys km do wymiany przednich klocków i 39 tys do wymiany tylnich. Co ciekawe klocki były wymieniane zarówno na przodzie jak i na tyle 23 tys km temu :) Sam nie wiem czy te wskazania są poprawne czy jest przekłamanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zaplaciles za wymiane ?

553 zł za części, 120 zł za usługę (klocki, tarcze, czujnik, płyn).

 

 

Mi po wymianie tarcz i klocków z przodu pokazało 90 000 km. Możliwe to to ? Jeżdżę głównie trasy i mało używam hamulca ale byłem zdziwiony że aż tyle można na 1 klockach ;)

Wskazania to zagadka ;). Ja po ostatniej długiej trasie (zdecydowana większość autostradą z legalnymi prędkościami) "zyskałem" kilka tysięcy km zasięgu klocków. Coś tam siedzi i przelicza, ale działa to dobrze, bo mój zestaw, na którym zrobiłem wg komputera o 1100 km za dużo faktycznie nadawał się już do zmiany.

 

Tak, czy siak, zestaw założony przez fabrykę starczył na zdecydowanie najdłużej, bo około 70-80 tys. km (o ile mnie pamięć nie myli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

553 zł za części, 120 zł za usługę (klocki, tarcze, czujnik, płyn).

 

Kurcze powoli nie oplaca sie jezdzic do PL na naprawy . Za calosc jak TY w prywatnym warsztacie w DE - 270 € . Czesci Textar, ori dczujniki od BMW.

Dodajmy, ze paliwo w 1 strone to jakies 90 €.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny ASO u mnie do 330D

 

Tarcze przód ok 750 zł za 2 sztuki,

Klocki przód ok 480 zł,

Tarcze tył 625 zł za 2 sztuki.

 

O klocki na tył nie pytałem bo na razie mam przed sobą wymianę klocków za ładnych kilka kkm i wiem że uderzę w ATE Ceramic choć niby nowe ori klocki są poprawione i teraz nie powinny aż tak pylić - muszę na mieście poprzyglądać się innym E9x i sprawdzić jak to jest w praktyce.

To będzie pierwsza wymiana i zastanawiam się czy należy zmieniać tarcze z klockami ale to za jakiś czas.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Czy ktoś z wam posiada taki zestaw ? Czy jest jakaś różnica pomiędzy zwykłymi tarczami ? Czy klocki ceramiczne będą hamowały na zwykłej tarczy czy potrzeba jakichś specjalnych.

 

http://allegro.pl/tarcze-pd-klocki-ate-ceramic-bmw-3-e90-e91-300mm-i2443627575.html

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie:

 

Czy ktoś z was ma tarcze tej firmy u siebie??

 

Przyklad:

 

http://allegro.pl/sport-tarcze-klocki-bmw-x3-e83-3-0-x5-e53-4-4-3-0-i2401760972.html

 

Firma sprzedająca to

 

http://www.bozarto.pl/

 

Nawiercane to koszt samych tarcz ok.650 pln i zastanawiam się na nimi patrząc przez pryzmat dostepnych firm typu TRW,ATE,BREMBO itp. gdzie zwykle kosztują ok.500 pln

 

Może warto dołożyć tym bardziej,iż moje auto ( X3 ) jest dość cięzkie i czasami hamowanie nie jest takie mocne

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mity i fakty:

Klocki ATE Ceramic nie maja nic wspolnego z prawdziwa ceramika, po prostu jest to inna mieszanka, ktora tak nie pyli jak zwykla. Czyli dobry marketing i cena w gore.

Bozarto to podobno Mikoda a jezeli to Mikoda to nie polecam.

Dlaczego nie polecam? Poprosze poszukac sobie w necie listow z reklamacji jakie otrzymywali ludzie, ktorzy wysylali im nawiercane czy/lub nacinane zestawy w ramach reklamacji. W skrocie Mikoda pisze w nich ze zestawy nawiercane i/czy/lub nacinane metalurgicznie sie nie roznia niczym od zwyklych.

Po prostu wierca w nich dziury dla ladnego wygladu i powiedzmy ze lepszego chlodzenia, ale sklad chemiczny ciagle taki sam jak w zwyklych.

Chcesz dobry hamulec do swojego X-sa to idz w OEM tarcze gladkie i klocki DS Performance firmy Ferodo, albo napisz do goru na http://www.hamulce.net

Ewentualnie poczytaj sobie na czym lataja chlopaki z forum Subaru.

Pozdr

 

PS

Nie wiem do czego chcesz dokladac $$$, ale mowiac szczerze nie ma za bardzo wyboru.

Dobre tarcze sa Brembo Sport gladkie, lub Brembo Oro ale nie ma ich do E9x nie wiem jak z X3.

ATE gladkie sie gnie, ATE PD zalezy jak upalasz auto ale bedzie troche chrobotac;) przez naciecia.

TRW czy Zimmermann wzgledem OEM to wygrywa OEM. Zimmermanny gladkie z ATE Ceramic nie wytrzymuje temperaturowo jak ostrzej jezdzisz i sie gnie.

ZImmermann Soprt nawiercany, ten jest jakas alternatywa ale i tak w cenie OEM tarczy jest, wiec czy warto myslec o tym?

Wymogi technologiczne dla tarcz OEM na ktorych jest znaczek firmowy sa inne niz dla zwyklych co ida dla aftermarketu, dotyczy to glownie czasu sezonowania.

Powiedzmy sobie szczerze, ze te wszystkie wczesniej wymienione tarcze to sa tylko zamienniki i nie maja nic wspolnego z tym aby polepszyc hamowanie.

Lepsze tarcze to jak pisalem na poczatku Brembo Sport Oil gladkie, Brembo Oro (ale nie moglem znalezc), ewentualnie Stoptech gladkie (bardzo dobre) lub DBA 4000 (tu cena zabija) o tarczach Tarox nie wspomne bo ceny wogole kosmos.

Teraz klocki:

Najlepsza alternatywa dla polepszenia to DS Performance, pozniej DS2500 (ale tych DS2500 nie moglem znalezc, poza tym to inna mieszanka wiec piszcza tak lokomotywa gdy je upalisz) ewentualnie Hawk-i z mieszanka HPS, HP+ (inna mieszanka wiec piszczy) lub Ceramic (taki jak w klockach ATE :P ale troszke lepiej hamujacy).

Ewentualnie zobacz sobie katalog czy te tarcze Hawka Quiet Slot beda pasowac do twojego X3, do E9x niestety nie pasowaly.

To tak w wielkim skrocie, jak masz pytania dalsze to pytaj.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpującą wypowiedź :cool2: :cool2: :cool2:

 

Czy chce dokładać to nie wiem.Chciałem poznać ogólne opinie o tych tarczach Bozarto.I to ze to podobno Mikoda to też słyszałem.Z tym nawiercaniem tych tarcz to bardzo ciekawe..

 

Jakie załoze ??? Jeszcze nie wiem ale wymiana pewnie za jakieś 2-3 mce

 

Klocki ceramiczne też rozważałem ale tak jak piszesz to chyba tylko to małe pylenie przemawia za tym a czy jest efekt w hamowaniu ?? Hmm....trzeba zapytać tych co mają je u siebie

 

ps.miałem Mikody w dwóch innych autach ( Alfa Romeo ) i nie miałem żadnego problemu z nimi a przebiegi były spore

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
AndiT a mozesz podac jakiej firmy sa org klocki i tarcze od bmw ? W skrocie , kto dla nich produkuje ?

 

W jedynkach i trójkach spotkałem klocki firm TEXTAR i JURID, oczywiście dodatkowo ze znaczkiem BMW. Czy są dokładnie takie same jak bez znaczka BMW nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

...Zimmermanny gladkie z ATE Ceramic nie wytrzymuje temperaturowo jak ostrzej jezdzisz i sie gnie...

Szkoda, że wcześniej o tym nie napisałeś :)obecnie mam taki zestaw na przodzie i hamuje przyzwoicie przy zwykłych prędkościach. Jednak hamowanie z prędkości np 280 do 150 nie jest już takie pewne i czuć fading :| Klocki ATE Ceramic faktycznie nie pylą i dlatego je polecam, ja mam je na przodzie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.