Skocz do zawartości

Komentarze do "diesel czy benzyna"


M330d

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mój kolega ma "nędznie kręcone" E 46 320d 136KM z Włoch, w którym przebieg w LCM zatrzymał się na 300tys. km rok temu, (licznik liczy po swojemu), a motogodzin jest ponad 9tys. :)

 

to rzeczywsicie ktos krecil licznik w gore!!! . Srednia wychodzi 33 km/h a powinno byc cos kolo 60-70 (ja taka mam z komputera).

 

Co do watku to fajny, pomijac motyw z kierownicami (bo na np zmienilem na taka z tempomatem) ale widze ze schodzi na temat usterek.

Ja osobiscie uwazam ze BMW nie robi dobrych diesli (no moze 3.0 CR2 generacji) a poprzednie to jak nie pompy to turba. Co widac na forum. Benzyna chyba w BMW to lepiej dopracowany towar. 1.9 131km z VW tez lepiej idzie niz 150km CR BMW(z 136km to szkoda porownywac). Ktos mial na forum audi i 170 konne BMW i audi dawalo rade. Ale VW klepalo 1.9 od 1993 roku wiec troche go udoskonalili. BMW to zawsze inowacja, lepszy standard ktory nie zawsze wychodzi na zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Fornal

Coś w tym jest, bo nowsze 2.0 TDI by VW ponoć nic nie warte (głowice pękają?), a 1.9 nie do zabicia, choć typowe dla diesli problemy ich nie ominęły (turbiny, dwumasy, przepływki), no może z wyjątkiem starych 90 i 110 KM na pompach. Za to 2.5 to porażka, jak wszyscy na tym forum zapewne wiedzą.

 

>> hunter

Zdecydowanie wolę pracę silników na I gen. CR, jakoś tak bardziej miękko i gładko chodzą. Nawet 2l M47 136 KM na pompie ładniej chodzi od 150KM, który na dodatek trzęsie się jak epileptyk.

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 131km z VW tez lepiej idzie niz 150km CR BMW(z 136km to szkoda porownywac)

EEE tam, możesz to jakoś uzasadnić, coś mi się wydaje że piszesz nieprawde. (chodzi mi o 150km)

 

1.9 TDI 131KM ma często na rolkach >140KM w serii, poza tym ze startu zatrzymanego do drugiego biegu taka A4 AWX/AVF idzie lepiej od 320d 150KM.

Najbardziej chodzi o pierwszy bieg, bo czuć, że TDI ciagnie od sporo niższych obrotów niż 320d, więc ma przewagę na starcie.

 

Nie wiem jak z masą, nie mam dowodów pod ręką, żeby spojrzeć, ale mogę się założyć, że taki TDI w A4 po programie będzie szybsze z kreski i z rolki od mojej 320d 175@365.

 

A4 mamy serię, nie byłem z nią na hamowni, ale naprawdę jeździ się bardzo przyjemnie.

Co prawda seria puchnie już przy 3tyś obr/min i nie ma sensu jej wyżej kręcić, ale programem można to poprawić :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mój kolega ma "nędznie kręcone" E 46 320d 136KM z Włoch, w którym przebieg w LCM zatrzymał się na 300tys. km rok temu, (licznik liczy po swojemu), a motogodzin jest ponad 9tys. :)

 

to rzeczywsicie ktos krecil licznik w gore!!! . Srednia wychodzi 33 km/h a powinno byc cos kolo 60-70 (ja taka mam z komputera).

 

Gdzie Ty masz średnią 60-70km/h i z jakiego przedziału czasowego? Chyba jak z autostrady zjedziesz do miasta ale nie w normalnym ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 131km z VW tez lepiej idzie niz 150km CR BMW(z 136km to szkoda porownywac)

EEE tam, możesz to jakoś uzasadnić, coś mi się wydaje że piszesz nieprawde. (chodzi mi o 150km)

 

Pojawil sie wlasnie Burner. On posiada oba autka wiec test rzetelny. Koledzy jak poczytali to jeden kupil a4 131km :)

 

Co do sredniej przedkosci to tyle mi wyswietla BC (od 60 do 70). Nie kasowane od 3 miesiecy. Aler to w kraju o najwiekszej gestosci autostrad na swiecie. 10 procent miasto jak juz musze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 131km z VW tez lepiej idzie niz 150km CR BMW(z 136km to szkoda porownywac)

EEE tam, możesz to jakoś uzasadnić, coś mi się wydaje że piszesz nieprawde. (chodzi mi o 150km)

 

Pojawil sie wlasnie Burner. On posiada oba autka wiec test rzetelny.

 

Rzetelny to będzie jak podjadę do Huntera A4, pojeździmy sobie tak, jak wcześniej Jego 330xd i moją 320d i sam oceni :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacka zdjęcia są obrobione

 

poza tym wiesz.... przecież na 100% obie były walone :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Prawdę mówiąc to zbytnio ich nie obrabiałem, lecz są zrobione w innych warunkach i dobrą puszką z jasnym szkłem :)

He he jasne walone i przebiegi pewnie z 400 tys a wszelkie książki serwisowe, raporty Dekra TIFF to fałszywki :) Czujnik lakieru też kłamie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rzetelny to będzie jak podjadę do Huntera A4, pojeździmy sobie tak, jak wcześniej Jego 330xd i moją 320d i sam oceni :wink:

 

No problem, tyle że ja mam automata, i on zawsze robi tak aby ciąg był jak najwiekszy

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burner

A jak jeździ tak A4 w odniesieniu do E46 jeśli idzie o trakcję, komfort? Czy zawieszenie działa równie harmonijnie jak w e46, czy w kombi tył nie tłucze, ? Jak z poziomem hałasu przy większych prędkościach, szumami toczenia opon? Bo jest to ta z avatara, czyli avant? Quattro czy ośka?

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest tani i prosty jak barszcz. Zawiecha fakt, skomplikowana konstrukcja, awaryjna, ale daje rade.

Mam obecnie w rodzinie 2xA4 110PS i 130PS i trochę nimi kilometrów zrobiłem. Efekt odjazdu z kreski, to zestopniowanie skrzyni i inny program sterujący. Poza tym to straszne powolne klekoty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Prawdę mówiąc to zbytnio ich nie obrabiałem, lecz są zrobione w innych warunkach i dobrą puszką z jasnym szkłem :)

zwłaszcza te HDR'y to nie obrabiane zdjęcia :wink: :D

puszka normalna ;) szkło spoko ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to zbytnio ich nie obrabiałem, lecz są zrobione w innych warunkach i dobrą puszką z jasnym szkłem :)

zwłaszcza te HDR'y to nie obrabiane zdjęcia :wink: :D

puszka normalna ;) szkło spoko ;)

 

HDR obrabiane, ale BAX pytał o te z avatara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Rado

Ty naprawdę masz chyba problemy z czytaniem ze zrozumieniem, co już wytykali wcześniej koledzy.

 

Pisałem, że 530d to na szczęście moja "była", ja mam benzynkę + LPG i 3tys. zł w kieszeni :)

 

ta niezauważyłem że masz lpg , dla mnie LPG odpada , i tak psioczysz na disle a jak zatankujesz lipnego gazu - co niestety czesto się przytrafia od czasu do czasu to w najlepszym przypadku masz brak mocy , czyszczenie wtrysków a w najgorszym naprawa silnika

 

po za tym ten mały zasięg , inne wyważenie auta , koło zapasowe na głowe , do tego wyższa temp pracy silnika a co za tym idzie - uważanie aby nie przegrzać i studzić silnik odpowiednio , robienie kangurów (jakoś zawsze od czasu do czasu zapominałem poczekac na przełączenie się z benzyny na gaz - no nie dla mnie przerabiałem , po za tym jednak i tak sporo km robi się jednak na benzynie , wyższe koszty eksploatacji , częstsze wymiany kabli świec - do tego czyszczenie instalacj gazowej .... (wiec twoje rachunki troche się mijają z prawdą) chyba że zawsze jeździsz na gazie - nawet odpalasz na zimnym jak to wielu robi

 

robi się tego za dużo , a kiedyś sobie porównywałem koszty jeżdżenia między moją 318i z LPG a diselkiem i wychodziło na 0 , zaznacze żę instalcje miałem w zasadzie bezawaryjną , po za kilkoma strzałami kiedy mi stanął na środku skrzyżowanie i musiałem go spychać :) to chodziła oki , często też beznadziejny gaz się tankowało i praktycznie samochód nie jechał , tylko się wlokł

 

za dużo tego , w disla leje i jeżdże , zero problemów , ty się sparzyłeś ja nie ,

 

a co do audi to 1,9 jest nie do zajechania z chipem mam 4 znajomych i są te jednostki bezawaryjne , 2,0 nieudana , bardzo awaryjna każdy omija ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to BMW na plus ale tyle z tym dobrze ze po prostu sie go wymienia po 60-70k i jeździ sie ok. W BMW coś padnie ca podobna kasę ale trzeba z miesiąc dochodzić co to jest :)

 

Do wątku bo sledze od początku chciał bym jeszcze dodac jedno zapytanie. Co z kultura pracy diesla i bezyzny po 10,15,20 latch.

Milem kiedyś sierre i jak sie starzała to coraz gorzej i zapalała i przyspieszała, trzęsło tez bardziej i ogólnie kultura pray i jazdy sie bardzo pogarszała.

Kolega ma audi 80 z tego samego roku 1991 i pomimo ze ma 300 000 (nie wiadomo czy orginal) i olej zmienia moze co 30 000 i na gazie a chodzi mi sie wydaje rowniej. Wiec ogólnie mam takie spostrzeżenia ze diesel z wiekiem sie do klekota upodabnia nieważne czy jest na pompie mech, pompie elektronicznej, pompo wtrysku czy CR.

 

Kiedyś sie zwykło mówić ze stary diesel nic nie wart, czy będzie to tez prawda co do E46 za 5,10 lat w porównaniu z benzyna??? A moze ktos wie jak chodza 325 TD z E36??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 131km z VW tez lepiej idzie niz 150km CR BMW(z 136km to szkoda porownywac)

EEE tam, możesz to jakoś uzasadnić, coś mi się wydaje że piszesz nieprawde. (chodzi mi o 150km)

 

Pojawil sie wlasnie Burner. On posiada oba autka wiec test rzetelny. Koledzy jak poczytali to jeden kupil a4 131km :)

 

Co do sredniej przedkosci to tyle mi wyswietla BC (od 60 do 70). Nie kasowane od 3 miesiecy. Aler to w kraju o najwiekszej gestosci autostrad na swiecie. 10 procent miasto jak juz musze :)

sorki ale u mnie jak bym nie jeździł to mam średnią 35-40 km/h. 70-80 to większość autostrad musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Rado

 

Nie mam i nie miałem takich problemów jak Ty z LPG w dwóch ostatnich autach z tym zasilaniem. JEDNO Z NICH MA OBECNIE 80TYS. KM NA lpg. Chyba miałeś jakąś przedpotopową instalkę, skoro piszesz o przełączaniu gazu itp. Ja W OGÓLE nie odczuwam, że mam gaz w aucie. Takie są teraz instalki - totalnie bezobsługowe i inteligentne.

 

Steku bzdur na temat LPG nie komentuję, SZKODA SŁÓW. Gdzie Ty kable zapłonowe w M54 widziałeś, przełączanie gazu, czyszczenie instalacji - chłopie nie kompromituj się.

 

Gdy TY miałeś LPG to pewnie wtedy było najlepsze, teraz masz diesla - i to jest wg Ciebie jedyna opcja na tą chwilę, pisałem już o tym na forum i takim właśnie jesteś człowiekiem, chwalisz swoje, zero obiektywizmu.

 

Żeby było jasne na wiosnę potrzebuję kombi i nie wykluczam diesla ani mocnej benzynki z LPG, wszystko zależy od stanu, wyposażenia itp.

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym LPG to nie jest tak różowo jak się wydaje. Instalacje sekwencyjne mają spore wady. Przede wszystkim nie da rady ustawić tego tak, by jeździło jak seria na obydwu paliwach. Jak ---------- na jednym to na drugim kuleje. Jak dopasujemy obie mapy, to będzie śmigać, ale do serii wtedy sporo brakuje. Chyba że trafimy na mega gazownika czarodzieja. Wtedy być moze uda mu się to jakoś wystroić.

Gdyby nie te problemy już dawno latałbym Audi S6.

NIE PRZEKLINAJ :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.