Skocz do zawartości

Brak ciepłego nadmuchy na tył


szokol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

prawdopodobnie masz wersję auta z nadmuchem tylko zimnego powietrza na tył.

Jeśli nie masz pokrętła regulacji ciepło-zimno to nie masz ciepłego nawiewu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz i powoli.

 

Mam klimatronik który chodzi bez zarzutu. Ustawiam 23*C nastawiam na nogi, kratki i szybę. Na kratkach z przodu daje ciepło na 3 kropki, z tyłu w kratkach nastawiam na ciepło. Efekt? Wszystko jest ok. leci ciepłe powietrze tylko nie z kratek między siedzeniami które wieją na pasażerów siedzących z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie troche w innej konfiguracji: sterowanie mam reczne, na szybe leci to co ustawie pokretlem glownym, najczesciej cieple, w kratkach to co ustawie pokretlem glownym lub skoryguje pokretlem przy kratkach, natomiast na tylnych kratkach (nie mam tam ustawiania temperatury) leci zawsze to samo co na szybe, czyli to co ustawie pokretlem glownym. Wyjatek stanowi uzycie A/C to wtedy miesza sie z chlodzonym i mniej wiecej odpowiada temperaturze ustawianej pokretlem glownym. A teraz zagwozdka: na nogi ledwo leci. Czuc cieplo przy wylotach pod deska, ale to nie jest wichura lecz prawie nic. Dodatkowo pod siedzeniami mam wyloty na nogi pasazerow i tam leci lodowate, mimo wylaczonej A/C. Nijak nie da sie ustawic zeby lecialo cieple. Mam rozgrzebywac nagrzewnice?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wyciągnąłem kratki między oparciami. Jest tam krańcówka (otwarte/zamknięte) a z drugiej strony jakby potencjometr. Rozebrałem go i wygląda że ok. Blaszki dolegają. Dziwi mnie że na trzech kabelkach dzwoni przedzwonka. Czy w klimatroniku jest jakaś opcja resetowania i autokalibracji. W omedze tak miałem że można było resetować klime żeby wszystkie przepustniczki się samoczynnie wyregulowały.

 

Dodam że cały czas leci zimne. Czy ktoś wie jakie napięcia powinny być na kostce od tego potencjometu. Jest tak kolor niebieski czerwony i brązowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam !

W mojej 523i (97r) też pojawił się ten problem z nawiewem na tył. Wcześniej wszystko działało OK , tzn można było niezależnie nastawiac temperaturę z nawiewu, teraz leci tylko zimne powietrze, nawet jak nastawię klimatronika na maxa i pozamykam wszystkie inne nawiewy to i tak leci zimne powietrze. Wygląda to tak jakby jakaś przepustnica była na stałe ustawiona na przelot zimnego powietrza do tej kratki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz ręczną klimę czyli pokrętła w kokpicie to w instrukcji (strona 121) jest napisane:"(...) Kółko 1 otwiera bezstopniowo kratki napływu powietrza. Dźwigienkami 2 zmienia się kierunek napływu. Napływające tu powietrze jest nieco chłodniejsze niż powietrze płynące na stopy.

Jeżeli masz automatyczną klimę to w instrukcji na stronie 130 jest wzmianka tej treści:

"(...) Ustawienia elementów obsługi urządzenia klimatyzacyjnego z przodu zmieniają napływ powietrza do klimatyzacji tyłu wnętrza.

 

Z praktyki mogę powiedzieć, że z tylnych kratek powietrze leci nieco słabiej niż z przednich nawiewów oraz to, że powietrze w kratkach jest nieco chłodniejsze niż powietrze płynące na stopy.

Ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrze w kratkach jest nieco chłodniejsze niż powietrze płynące na stopy.

Ten typ tak ma.

 

U mnie leci normalnie ciepłe lub prawie gorące powietrze z kratek w zależności od nastawienia, nie ma z tym problemów, siła nawiewu też wydaje się normalna w porównaniu do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pokrętło ciepło-zimno nie ma cięgna, tylko mikrostyk, który jest podłączony do klimatronika.

Możliwe że nawalił i dlatego dmucha ciągle zimnym.

Moja z klimatronikiem i regulacją ciepło-zimno na tyle dmucha prawidłowo, czyli to co ustawie, to leci.

Fakt, że z tyłu powietrze nie będzie tak gorące jak z przodu, w końcu na tył są sporo dłuższe kanały powietrzne, w dodatku bez izolacji termicznej, i na pewno są spore straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.