Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja bym spróbował z baterią nową, ale jeśli jesteś pewien że to nie to, to pozostaje chyba tylko odbiornik/antena centralnego w aucie
  • Odpowiedzi 537
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zacznijmy od tego, że baterię w pilocie będziesz miał tylko jeśli masz dostęp komfortowy (a.k.a. system bezkluczykowy). W innym wypadku w pilocie jest akumulator, który też da się wymienić, ale jest to trochę trudniejsze. Jeśli masz baterię to tak jak proponują koledzy - dobrze jest ją wymienić. Często zdarza się, że jeśli były kiedyś wymieniane jednocześnie w obu pilotach to padną również jednocześnie. W przypadku gdy nie masz dostępu komfortowego możesz spróbować pojeździć trochę z kluczykiem w stacyjce żeby go doładować.

 

Jeśli to nie pomoże to następnym podejrzanym jest antena. Masz E91, więc u Ciebie znajduje się ona w owiewce nad tylną szybą. Warto też skontrolować stan wiązki przewodów do klapy, gdyż często dochodzi tam do przetarć. Być może masz już uszkodzoną izolację którychś przewodów i niskie temperatury spowodowały kondensację pary i w efekcie zwarcie.

Opublikowano

Dzięki KrissN :)

Oby to było to. Obejdzie sie bez wydatków.

Podziałam dziś z tym i napisze czy się udało .

Opublikowano

To było to. Jeden z kabelków był przerwany. Po połączeniu wszytko działa poprawnie :)

Dzięki za pomoc :)

Dziwne, że takie dobre auta, a takie nieprzemyślane rozwiązania. To musiało prędzej czy później się zepsuć.

Opublikowano

Witam,

wiązka po prawej stornie klapy odpowiada również za prawidłowe działanie radia, przerabiałem temat.

Radio dobrze obierało jedynie w mieście.

Lutowanie i koszulka termokurczliwa rozwiązała przypadłość.

Pozdrawiam,

T.

Opublikowano
Dziwne, że takie dobre auta, a takie nieprzemyślane rozwiązania. To musiało prędzej czy później się zepsuć.

W E46 Touring też są z tym często problemy. Jak widać w E91 nic nie poprawili. Myślę, że po prostu BMW podeszło do problemu od strony księgowej i przewidziało żywotność tych połączeń na około 7 lat. Po tym czasie założono, że auto i tak trafi na złom lub do Polski.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

mam problem z kluczykiem, prawdopodobnie jest rozładowany. ( wersja nierozbieralna ). Po dłuższej jeździe, postoju z zapłonem kluczyk działa normalnie, jednak po kilku krótszych podjazdach rozładowywuje się i auto można zamknąć tylko normalnym kluczem. Jest możliwość zmiany akumulatora w kluczyku , czy rozkoduje się ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie jest trochę inny problem, mianowicie nie otwiera się zamek w drzwiach pasażera zarówno z pilota jak i z przycisku. Stało się to ot tak, nagle bez wyraźnej przyczyny. Rozebrałem drzwi, sprawdziłem połączenia i są ok. Błędów nie ma. Już myślałem, że silniczek padł i trzeba zamek wymienic ale... Pewnego razu, po naciśnieciu otwierania w pilocie otworzyły się wszystkie drzwi (pasażera też) oprócz kierowcy. Nie chciały się też wszystkie zamknąć. Okazało się, że bezpiecznik padł i po jego wymianie wszystko wróciło do "normy", czyli zamykają się wszystkie drzwi ale otwieraja się oprócz pasażera. Jak doczytałem, sytuacja z przepaleniem bezpiecznika wymusiła awaryjne otwarcie drzwi (?), co oznacza, że zamek jest sprawny.

Macie jakiś pomysł, co dalej?

-------------------

Artur

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Mam problem z centralnym zamkiem w moim aucie bmw e93r, klucze piloty jakby słabiej zaczęły działać,jakby baterie osłabły a teraz wcale nie mogę zamknąć/ otworzyć auta z pilota.Czy to możliwe aby dwa klucze padły,dodam ze centralny działa jak zamykam przyciskiem w aucie lub przekręcam grotem w zamku ,bezpieczniki wszystkie sprawdzone są ok.Z tego co się orientuje nie ma możliwości wymiany baterii w pilotach.Czy ktoś miła podobny przypadek? Edytowane przez krzych81
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Do wymiany antena diversity ( tzw wzmacniacz antenowy ), poszukaj na allegro i wymień

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

W weekend zabiorę sie za szukanie tego wzmacniacza diversity,jednak wydaje mi sie ze nie znajduję sie on w słupku tak piszecie tylko gdzieś niżej tak jak na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WN71&mospid=50172&btnr=65_1769&hg=65&fg=30&lang=pl

W słupku są wzmacniacza am/fm,diversiti to element nr 5 zobaczę może coś się rozłączyło,sprawdzę połączenia i okablowanie.

Opublikowano
Baterie normalnie się wymienia od tego trzeba zacząć a jak nie pomoże to jak kolega wyżej pisał.

Z tego co wiem w moich kluczach nie ma możliwości wymiany baterii, no ale umnie dwa przestały działać jak by bateria padła w jednym to drugi by zadziałał chyba że taki zbieg okoliczności i dwa klucze padły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mialem dokladnie tak samo jeden kluczyk przestal dzialac to ziąłem drugi i tamten też nie działał rok leżał w szufladzie i padł. Po wymianie baterii obydwa działaja.

Teraz dopatrzylem sie ze bateria jest chyba tylko jak mamy dostęp komfortowy.

http://autoconsignmentofsandiego.com/images/BMW_Comfort_Access_Key.jpg

Opublikowano
Teraz dopatrzylem sie ze bateria jest chyba tylko jak mamy dostęp komfortowy.

Dokładnie - było już o tym na forum. Bez dostępu komfortowego kluczyk ma niewymienny* akumulatorek, który ładuje się podczas pobytu klucza w stacyjce. Kluczyk z dostępem komfortowym jest po to, żeby nie trzeba było go wkładać do stacyjki, więc musi mieć niezależnie wymienne źródło zasilania, czyli bateryjkę pastylkową typu CR2032.

 

* wg BMW. W praktyce można kluczyk rozkroić i wymienić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Do wymiany antena diversity ( tzw wzmacniacz antenowy ), poszukaj na allegro i wymień

Dziękuje za chęć pomocy,niestety z tym diversity to nie prawda ,nie odpowiada

on za centralny zamek w BMW e93 element w real OEM nr 5 nie ma on nic wspólnego z działaniem zamka z pilotów.a mało brakowało i juz bym kupił.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Więc jestem kolejnym, któremu nie działał centralny. Dwa przewody w tej gumowej osłonie były przełamane. Jak widać, jest to dość częsta usterka.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Jak w temacie, pilot jest martwy. Mam tylko jeden kluczyk do auta, niestety nie działa w nim pilot. Auto normalnie odpala, nie działają tylko funkcje pilota, czyli zamykanie, otwieranie, otwieranie klapy. Zamek centralny wygląda na sprawny bo po naciśnięciu guzika zamykania wewnątrz auta, wszystkie drzwi i klapa się zamykają.

 

Wszelkie pomysły diagnostyczne mile widziane.

 

 

Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale wydaje mi się, że w tym samym momencie co pilot, padło radio FM w aucie i nie mogę otworzyć szyby w klapie z guzika. Wiem o pękających przewodach w klapie, dlatego całość rozebrałem, wycieraczkę wyjąłem, osłony zdemontowałem a szybę otworzyłem rozbierając jej zamek. Czytałem o uszkodzeniach guzika otwierającego szybę, ale wydaje mi się, że u mnie mikrostycznik w nim wbudowany jest sprawny bo po wpięciu miernika w wychodzące z niego przewody zmienia się opór. Sprawdzałem, przewody idące do zamka szyby, są 4 w kostce, na jednym jest Masa, na drugim stałe 12V na trzecim 8,9V a na czwartym 0,25V.

 

Mam interfejs DCan, więc może mógłbym coś zdziałać Inpą lub Disem gdyby ktoś podpowiedział jakiś punkt zaczepienia.

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.