Skocz do zawartości

535d Wymiana filtra czastek stalych.


mar1954

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam!

Jestem świeżo po wymianie filtra cząstek stałych i odradzam zakup jakiegokolwiek filtra po regeneracji. Założylismy taki filtr i okazało się że mój po 207 tyś km miał mniejsze cisnienia przed filtrem niż ten po regeneracji. Ja kupiłem po długich poszukiwaniach filtr uzywany z 11 2006 i udało mi się trafić egzemplarz po 50000 km przebiegu. Ale udało się to dopiero sprawdzic po zamontowaniu i zmierzeniu cisnień. Ogólnie nowy jest bardzo drogi i warto spróbować poszukac uzywanego - najlepiej od zaufanego lub poleconego sprzedawcy, lub zastrzec sobie mozliwośc zwrotu. Ja wyszedłem z załozenia że uzywany filtr kosztuje od 800 -1200 zł więc dużo taniej niz nowy a nawet jak zrobię na nim 100 tys to i tak sie opłaca. Przy zakupie filtra używanego nalezy zwrócić uwagę na datę produkcji wybitą na obudowie. Im nowszy tym wieksze prawdopodobienstwo że przebieg jest zgodny z oświadczeniem sprzedającego. Jednak jesli ktos sądzi że Niemiec kupił Diesla 530 w 2004 roku i zrobił przez 6 lat 50 tyś km to jest to bardzo mało prawdopodobne. Szukając filtra do swijego modelu 530 zwróciłem uwage że jest bardzo duzo dobrych filtrów do modeli 535 D - charakterystyczne dwa wyloty z każdej strony . Jest ich chyba zdecydowanie mniej i stąd pewnie więcej w ofercie chociazby na allegro. Jeśli ktoś kupuje E60 lub E61 to filtr czastek stałych jest w modelach które spełniaja normę Euro 4 , a modele bez filtra to zazwyczaj auta z początku produkcji E60 z 2003 r i część aut E60 i E61 z 2004 roku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ale wydaje mi się że emulator do jedno, a prawdziwy problem to brak dpf i problemy z ciśnieniem które taki filtr wytwarza za turbosprężarką dla jej właściwej pracy.A w związku z tym zmniejszona trwałość turbo. Kolejna kwestia do sprawa rozgrzewania się tej części wydechu, która wspawana jest w miejsce dpf. Zakładam że rozgrzewa się ona o wiele bardziej niż sam dpf ze względu choćby na mniejszą gęstość (masę) tej części. Słyszałem o przypadku takiego nagrzania tej części że doprowadziło to zapalenia się samochodu.

 

O co chodzi z tym właściwym ciśnieniem za turbosprężarką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PL-zaden problem,

uk-duzy problem,

Niema takiej opcji zebym przeszedl MOT bez DPF skoro informacje o detalach auta sa doslownie wszedzie ale zawsze moge powiedziec ze zgubilem :D

 

Chyba tylko w Polsce to przechodzi bez echa - usuwanie DPF'ów, wyciąganie klapek z silnika, i inne tego typu zabiegi :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedze troche na angielskich forach i usuwanie klapek to dosc popularny temat. Usuwanie dpf troche mniej ale jest kilka firm, ktore to robia koszt £600-£900. Nie wiem dlaczego ultimate_driving twierdzi, ze auto nie przejdzie MOT, (pewnie sie powtorze) kontrola emisji spalin dla silnikow diesla nie jest tak restrykcyjna jak dla aut benzynowych. Jedyna roznica to taka, ze przy depnieciu auto zakopci, firma ecotune chwali sie ze potrafia przeprogramowc ecu tak, ze bedzie to znikome. Czy to prawda, nie wiem. Sam jestem w trakcie walki z dpf, bede probowal czyszczenia za pomoca chemii. Jezeli to nie pomoze to wtedy wytne dpf.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycinanie dpf za 900f a gdzie tu jest jaki kolwiek sens? Dokladasz 600 I masz robote na legalu w servisie za 1500f... Ale twoj ang I fora na necie wiedza lepiej ale daj jakies fakty; przyklad, garaz it'd a co do dpf za 450f to nie jest to originally dpf bo to vaxuala kosztuje 900f to chyba bmw jest bardziej drozsze.W sklepie Germany swidish car tez jest za 530f ale to tez nie original wiec ludzie przestancie woerzyc w ebaya czy nine farmaxony na forum.Znam kolesie z west-north lon co wypali, zregeneruje za 100f jest ktos chetny? to dam namiar
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis jeszcze raz sprawdzalem I gosc co specialiuje sie w Bmw potwierdza ze niema takiej opcji zeby wyciac dpf I przejsc MOT.Jedyna opcja to na lewo bo zaden powazny,renomowany garaz sie tego nie podejmie.Mowi ze regeneracja moze sie udac tylko na 70% wiec zawsze istnieje ryzyko.Angole nie chca slyszec o wycinaniu dpf,najszybciej podjal sie tej robicie polski garaz w uk.Ja niewiem normalnie juz zglupialem... Wymiane bede mial za 1200mil I niewiem co robic?Czemu w servisie kosztuje 1500f a w sklepach dpf 500f to jest az 1000f roznicy wiec skad take ceny.Jak rozpoznać czy to orginal czy zamiennik?Jeżeli ktoś zna dobrego fachowca to chętnie skozystam bo mi się wyczerpaly kontakty!
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...po pierwsze to że komp wyświetla wymianę nie znaczy że musisz wymienić...do puki nie masz problemów możesz normalnie jeździć...jedyne co to wyzeruj info o przebiegu do wymiany :8)

...wszelkiej maści regeneracje po przez "płukanie" chemiczne...lub inne wypalanie uszkodzonego DPF przynoszą krótkotrwałe efekty...jeśli w ogóle...

...tu na forum znajdziesz opinie o takich eksperymentach....po chemii widać było różnicę, autko znów jeździ ale rura już okopcona...a to dlatego że filterek traci po takich zabiegach cześć swoich właściwości

...samą sadzę można łatwo usunąć po przez dopalanie albo czyszczenie chemiczne....ale tlenki ceru i popiół już nie...a właśnie tego jest najwięcej...i wiem o czym mówię, bo na co dzień tym się zajmuję :wink:

...co do niemożności przejścia przeglądu, dziwię się takim opiniom....jeśli autko jest w 100% sprawne...to nie zobaczysz, anie nie zmierzysz żadnego zadymienia...a katalizator który oczywiście musi pozostać nietknięty...załatwia inne parametry

...z drugiej strony właśnie usunięcie DPF ujawnia często usterki, które były "maskowane" filtrem...

..reasumując, jeśli autko jeździ...nic nie rób...a jeśli już wymieniasz, to na oryginał...regenerowane i zamienniki sobie odpuść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noto super :) jezeli mozna jezdzic na minusie,resetujac info tylko ciekawe jak dlugo I po czym mozna poznac ze cos sie bedzie dzialo z silnikem? Ale mysle ze to jest najrosadniejsze wyjscie z sytulacji :cool2: nobo skoro nic sie nie dzieje to poco pakowac sie w koszta a regeneracje mozna zostawic na deser ( na pozniej) :!: ..... I to jest opcja na DPF :) Tak tez zrobie !!! Spox
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylko na 2 sposoby można samemu stwierdzić problemy z DPF....choinka na desce i podnoszący się poziom oleju w silniku :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 3 miesiące temu...
Auto mam z grudnia 2005 r 520 D E60(163KM) i nie mam w i-drive żadnej opcji do sprawdzenia przebiegu filtra ? Nie mam DPF-a ? Tłumik prosty (czyli mam)i w środku sadza !(czyli nie mam????,uszkodzony????,na wykończeniu????).Jak sprawdzic czy mam, czy nie mam ? Tzn. czy może już ktoś usunął ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
nie, były opcją, ale to łatwo sprawdzić nawet na odległość, tzn jeśli końcówki rury wydechowej są proste to filtr jest, jeśli w dół to nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.