Skocz do zawartości

5XX filr oleju Filtron - asta lavista...


thenygoos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów...

Często pojawia się tamat producentów oleju, filtrów i innych eksploatacyjnych wynalazków do naszych samochodów.

Dzisiaj wymieniałem olej. Wymiana została przeprowadzona zgodnie z "poleceniem" DME - do czasu dzisiejszego skasowania inspekcji świeciła się pomarańczowa "cegiełka", poprzednie skasowanie inspekcji miało miejsce przy ostatniej wymianie oleju, więc nie "przeciągnąłem" jazdy na przepracowany oleju powyżej zaleceń producenta.

Po odkręceniu pokrywy obudowy filtra, podczas delikatnego wyciągania wkładu filta marki FILTRON (tu od razu każdy powinien dokrzyczeć: "POLSKA") zostałem bardzo niemiło zaskoczony. Jedna, góna część wkładu filra "wyszła", a dolna pozostała w obudowie filtra. Fotki poniżej... Dodam, że testowałem organoleptycznie materiał filtrujący w starym wkładzie już powymianie oleju i filtra i okazało się, że łamie się i kruszy przy najdelikatniejszym dotknięciu... Tylko się modlić, żeby jakieś paprochu nie poszły w trasę w olejem, bo w razie co to podam FITRON do sądu i zapłacą co do jednej groszówki... Wydaje mi się, że jeśli Wielce Szanowna Firma FILTRON dedykuje filtr do konkretnego pojazdu, to powinien on przetrwać przebieg wyniający z okresu pomiędzy wymianami oleju... Dzisiaj założyłem KNECHT, FILTRONA już nigdy nie założę, a przynajmniej nie do układu smarowania...

 

http://images39.fotosik.pl/88/d5376ecb1f605babm.jpg

 

http://images44.fotosik.pl/92/1452ea02f18391bdm.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/88/9810e39c1eefe378m.jpg

 

http://images46.fotosik.pl/92/40c7799d5e34477fm.jpg

 

http://images45.fotosik.pl/92/20cdd24ece86083em.jpg

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, że filtry filtrona sa dobrej jakości. Nie wiem jak to wyglądało kiedyś, ale teraz robią naprawde dobrej jakości. Ja u siebie mam zawsze filtr oleju filtron a powietrza mann lub knecht, zalezy co jest na półce. Moze ten filtr był po prostu drugiei jjakosc nie wiem, według mnie zbieg okolicznosci i zmeczenie materiału, miałeś pecha i tyle. Równie dobrze mógłby byc to każdy inny filtr, byc moze podczas zakładania ktos już go nadruszył? Nie wiem nie będę uprawiał wróżbiarstwa, ja złego słowa o filtronie nie powiem, tak samo moi znajomi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas myślę, że powyższe zdjęcia powinny dać ci dużo do myślenia. Thenygoos twierdzi, że filtr kruszy się a to oznacza ze cały materiał jest do ciemnego otworka :lol: . Uważam, ze nie warto bawić się w tanie filterki skoro można kupic za niewielką sumę droższy, Być może była to jakaś wadliwa seria, ale kogo to obchodzi ? Na szczęście w Szwecji filtrona nie ma więc się nie nadzieję :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, że filtry filtrona sa dobrej jakości. Nie wiem jak to wyglądało kiedyś, ale teraz robią naprawde dobrej jakości. Ja u siebie mam zawsze filtr oleju filtron a powietrza mann lub knecht, zalezy co jest na półce. Moze ten filtr był po prostu drugiei jjakosc nie wiem, według mnie zbieg okolicznosci i zmeczenie materiału, miałeś pecha i tyle. Równie dobrze mógłby byc to każdy inny filtr, byc moze podczas zakładania ktos już go nadruszył? Nie wiem nie będę uprawiał wróżbiarstwa, ja złego słowa o filtronie nie powiem, tak samo moi znajomi.

 

To nie jest kwestia nadruszenia (o ile miałeś kiedyś w ręce taki wkład i dotykałeś materiału filtrującego), bo za nowości ten materiał jest sztywny, ale zarazem elastyczny. A z czasem to "coś" stało się kruche i łamliwe i nie chcę się domyślać co by się mogło stać, jakby pod wpływem ciśnienia oleju wkład rozpadł się wcześniej, a drobiny popłynęły w trasę magistralą olejową... Życzę Ci powodzenia w dalszym użytkowaniu filtrów FILTRON... Jak chcesz to mogę Ci wysłać ten stary filtr a sam ocenisz co jest warte to, z czego jest wykonany...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. I nie ma tu mowy o jakiejś dalszej kategorii....

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej zakretce od filtra jest napisane jakim momentem mozna dokrecac. Jak sie dokreci za mocno to sie filtr zgniata i łamie. Ja kiedys za mocno dokrecilem i sie pokruszyl tak samo jak na zdjeciach. Teraz dokrecam nie na oko tylko kluczem dynamometrycznym i sie nic nie kruszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, więc bez sensu mówic o konkretnej marce, ja przystaje pry swoim filtry filtrona sa bardz dobrej jakosci, a jesli ktos zle dokrecil to chocby byl to inny filtr staloby sie z nim dokladnie tosamo. Aproos tanich filtrow filtron wcale nie jest tani roznica miedzy mannem i knechtem jest niewielka. W swoim aucie stosuje same dobre czesci nowe i oryginaly zero zamiennikow, ale skoro nie przejechalemsie nigdy na filtronie to zakladam go i tyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia złego, czy dobrego dokręcenia... powtarzam, że materiał filtrujący tego wkładu przy najdelikatniejszym pęknięciu łamie się i kruszy... W przypadku przestrzegania okresów pomiędzy wymianami, co jak najbardziej miało miejsce w moim przypadku to niedopuszczalne, aby materiał filtrujący stracił aż w tak znacznym stopniu swoje własności, bo nie powinien się kruszyć, nie wspomnę o rozerwaniu podczas próby delikatnego wyciągania... Różnice w cenach filtrów są max. klkuzłotowe, a teraz mimo dwukrotnie wyższej ceny konkurencji nie skusiłbym się już więcej na FILTRONA... Jakby straciłem zaufanie, choć do wczoraj miałem jak najlepsze zdanie o FILTRONIE i uważałem go za producenta filtów znajdującego się w czołówce...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia złego, czy dobrego dokręcenia... powtarzam, że materiał filtrujący tego wkładu przy najdelikatniejszym pęknięciu łamie się i kruszy... W przypadku przestrzegania okresów pomiędzy wymianami, co jak najbardziej miało miejsce w moim przypadku to niedopuszczalne, aby materiał filtrujący stracił aż w tak znacznym stopniu swoje własności, bo nie powinien się kruszyć, nie wspomnę o rozerwaniu podczas próby delikatnego wyciągania... Różnice w cenach filtrów są max. klkuzłotowe, a teraz mimo dwukrotnie wyższej ceny konkurencji nie skusiłbym się już więcej na FILTRONA... Jakby straciłem zaufanie, choć do wczoraj miałem jak najlepsze zdanie o FILTRONIE i uważałem go za producenta filtów znajdującego się w czołówce...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

oryginal w ASO kostuje 70zł a masz gwarancje wtedy, ze kupujesz taki sam filtr z jakim auto z fabryki wyjechalo. Jesli filtron kosztuje 35 zł, to wydaje mi sie ze mozna zaplacic 2x wiecej raz na te kilkanascie tysiecy km, zwlaszcza biorac pod uwage Twoje doswiadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej zakretce od filtra jest napisane jakim momentem mozna dokrecac. Jak sie dokreci za mocno to sie filtr zgniata i łamie. Ja kiedys za mocno dokrecilem i sie pokruszyl tak samo jak na zdjeciach. Teraz dokrecam nie na oko tylko kluczem dynamometrycznym i sie nic nie kruszy.

Zapewne porównywałeś kiedyś filtr oleju FILTRONA OE649 z odpowiednikiem BOSCH-a. Już na pierwszy rzut oka widać różnice w konstrukcji (Filtron z plastykowymi wierzchami, Bosch z papierowo-poliuretanowymi) oraz w WYSOKOŚCI obu filtrów.

Nie wiem jakiego typu obudowa filtra została zastosowana w tym egzemplarzu E39 ale na przykładzie swojego M52 z plastikową nakrętką powiem że nie ma możliwości za mocno przykręcić wieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam filtry z Sedziszowa. Stara fabryka z tradycjami, wyposażona w labolatoria (gdzie jest wszystko ściśle kontrolowane- przepływy, histerezy itd.), dawniej posiadała wydział wojskowy - podukcja filtrów specjalnych. Filtron to chińszczyzna, ponoć mają kilku poddostawców właśnie z Chin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak coś jest na rzeczy, ja swego czasu założyłem filtr powietrza Filtron do audi a4 i jakie było zdziwienia jak po odpaleniu autka i małej drodze udało go się wyciągnąć z dolotu, był zmasakrowany, poprostu go wciągneło i żeby nie było wątpliwości reklamacja została uznan za zasadną :twisted: i nie był to pierwszy przypadek podobno :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej zakretce od filtra jest napisane jakim momentem mozna dokrecac. Jak sie dokreci za mocno to sie filtr zgniata i łamie. Ja kiedys za mocno dokrecilem i sie pokruszyl tak samo jak na zdjeciach. Teraz dokrecam nie na oko tylko kluczem dynamometrycznym i sie nic nie kruszy.

 

Moment nie służy do tego, aby zgniatać filtr, a aby docisnąć uszczelkę pokrywy, żeby olej nie wyciekał... i z aostatnim razem była dokręcona kluczem dynamometrycznym do 25Nm przeze mnie. Poza tym nowego filtra nie zgnieciesz bo za nowości materiał filktujący jest elastyczny.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej zakretce od filtra jest napisane jakim momentem mozna dokrecac. Jak sie dokreci za mocno to sie filtr zgniata i łamie. Ja kiedys za mocno dokrecilem i sie pokruszyl tak samo jak na zdjeciach. Teraz dokrecam nie na oko tylko kluczem dynamometrycznym i sie nic nie kruszy.

Zapewne porównywałeś kiedyś filtr oleju FILTRONA OE649 z odpowiednikiem BOSCH-a. Już na pierwszy rzut oka widać różnice w konstrukcji (Filtron z plastykowymi wierzchami, Bosch z papierowo-poliuretanowymi) oraz w WYSOKOŚCI obu filtrów.

Nie wiem jakiego typu obudowa filtra została zastosowana w tym egzemplarzu E39 ale na przykładzie swojego M52 z plastikową nakrętką powiem że nie ma możliwości za mocno przykręcić wieka.

zgadzam sie w calosci,niewiem jak mozna za mocno dokrecic filtr?przeciez jest gumowa uszczelka ktora musi byc docisnieta a swoja droga filtry filtrona to g...tak jak coraz czesciej spotykane chinskie wyroby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna byłem bardzo dobrego zdania o filtrach firmy Filtron, tym bardziej, że były naprawdę dobrej jakości i przede wszystkim polskie, a wiadomo, rodzimy przemysł należy wspierać....

Ostatnio wstrzymałem swoją dobrą opinię i waham się teraz pomiędzy odpowiednim stanowiskiem wobec filtrów FILTRONa.

Powodów jest kilka.

1) słyszałem juz o kilku przypadkach takich jak u Kolegi thenygoos

2) słyszałem tez o wciągniętych i porozrywanych filtrach powietrza

3) filtry paliwa w TDI PD potrafią sie rozpuszczać

To są trzy przypadki które niestety zmusiły mnie do wstrzymania swojej dobrej opinii na temat FILTRONa.

Co do podproducenta z Chin to szczerze wątpię, tym bardziej że wczoraj montowałem do Audi A4 filtr kabinowy Filtrona, a na nim co :shock: Made in Germany.....

Zastanawiają mnie pewne opinie Forumowiczy, jak można przykręcić za lekko lub za mocno filtr oleju w E39 :?:

W moim "rozumowaniu:

- "za lekko" wycieka olej z obudowy bo poprostu nie dokręcona

- "za mocno" górna obudowa jest plasikowa więc połamie się

Nie ma takiej fizycznej możliwości aby filtr o właściwej wysokości został przygnieciony przez pokrywę podczas dokręcania.

 

Pozdrowienia dla autora watku :!:

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maaaaaaaaaaasakra!!! Ja bym się zapił na śmierć, na sama myśl, co poszlo w obieg:(

 

Co do Filtrona!!!!!!!!! Syf straszny!!!!

 

Pamiętam jak kilka lat temu była głośna sprawa Awarii zaworu w filtrach olej Filtrona (metalowych) co powodowało, ze olej cały cza krążył w silniku w obieg otwarty pomijając filtr!!! Informacja nawet była na ich stronie firmowej!!

 

Druga sprawa, pewien koleszka zainstalował filtr powietrza Filtrona do E60 535D i filtr po niecałych 2000 wessało do turbo! Samochód był oddany do serwisu BMW 14000 naprawa (wymiana zestawów turbo plus dodatkowe prace)

 

Filtr jedynie Mann , Knecht/Mahle powietrza kopiłem ostatnio z Purfluxa (rewelacyjna marka) . Za filtr oleju Mann zapłaciłem 29zł Dlatego nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy np kupują fajki po 10ł a oszczędzają 3-4zł na filtracji kupując baaaadziew!

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi 3 lata temu w aucie benzynowym zaczął silnik nagle klekotac jak bocian - okazało sie, ze to wina filtra oleju filtron - od tej pory kupuje do benzynowych filtrona tylko do powietrza. po prostu jakość spadła. w filtrach kabinowych filtron nawet zaczął oszczedzać i nie daje plastikowych stelarzy i gąbki - powietrze zamiast isc przez filtr idzie bokiem - po prostu jaja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtracji mam świra i nawet Mann nie spełnił do końca moich oczekiwań przez pokazane na porównaniu odsłonięte lamele. Poza tym zbrojenie Purfluxa jet imponujące;) Na pewno nie bedzie pożywieniem dla turbo;) Cena Purflxa na allegro 65zł plus 6,5zł wysyłka... Jakość Purfluxow jest niekwestionowana, chociaż mało znana z uwagi na specjalizacje producenta w innych markach;)

Podłączyłem filtr powietrza do tematu jako rozwinięcie postu co do dywagacji o jakości .. :twisted:

 

Porównanie filtrów Purflux i Mann:

 

http://img26.imageshack.us/img26/2610/purflux530d1a.th.jpg

 

http://img21.imageshack.us/img21/8402/purflux530d2a.th.jpg

 

http://img21.imageshack.us/img21/7349/mann530d.th.jpg

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak kilka lat temu była c na nowo głośna sprawa Awarii zaworu w filtrach olej Filtrona (metalowych) co powodowało, ze olej cały cza krążył w silniku w obieg otwarty pomijając filtr!!! Informacja nawet była na ich stronie firmowej!!

 

To co piszesz to nie cała prawda. Zacięcie zaworu powodowało wypływanie oleju do silnika po jego wyłączeniu, co z kolei prowadziło do pracy przez kilka/kilkanaście nawet sekund na sucho po odpaleniu. Pompa oleju nie potrafiła zrobić ciśnienia w układzie bo najpierw musiała napompować no nowo filtr. Nie ma fizycznej możliwości aby olej omijał filtr. Sam to przerabiałem w swoim VW i to nie kilka lat temu ale w zeszłym roku. Problem oczywiście dotyczył tylko silników z filtrami przykręcanymi poziomo.

Filtry powietrza Filtrona też są kiepskie - niedawno w jakimś wątku pisałem że nie dało się wyregulować składu mieszanki na LPG (VW jak by co) w górnym zakresie obrotów - stale wychodziła na czerwone (bogata). Zmiana filtra na MANN załatwiła sprawę. Kiedy już wiedziałem jak wielkie znaczenie dla mocy ma filtr powietrza, zakupiłem K&N - zadziałał jak RedBull :)

Co do filtrów Knecht, Purflux: podzielam zdanie poprzedników, bardzo dobra jakość.

Edytowane przez limited
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.