Skocz do zawartości

Drga kierownica, ściąga i zmienia tor jazdy. Pomocy!!!


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat już wałkowany ale każdy inne przyczyny, dlatego postanowiłem sie poradzić...

 

Opiszę przypadek od początku:

Drga mi kierownica od 90km/h w górę. Drgania na kierownicy pojawiły się po wymanie tuleji wachaczy( meyle HD). Myśle tak , tuleje są twardsze wieć przenoszą bardziej drgania na kierownicę. Pierwsze znów na kanał: przegląd ponowny i wymieniłem końcówki drążków bo jeden miał delikatny luz, innych luzów nie znalazł mechanik. Ale drgało dalej. Pojechałem na stacje diagnostyczną-przegląd i stwierdzenie brak luzów. Pjechałem na geometrię komputerową - wszytko ustawił na cacy, ale drga dalej. No to koła - pojechałem wyważyć, nic dalej drgania są, więc teraz już zmieniłem opony na letnie(opony prawie nowe z zeszłego roku) i inne felgi. Wyważyły sie idealnie ale dalej drga kierownica powyżej 90km/h. Dodatkowo Sciąga go na prawo. Dodam, że jak jadę łukiem w prawo nawet przy 100km/h to te drgania maleją, po wyprostowaniu kierownicy wracają.

 

Zmiana toru jazdy:

To już było od początku przed zmiana tuleji i ustawieniu geometrii i jest nadal: Mam takie uczucie, że auto zmienia tor jazdy i muszę korygować to kierownicą. Szczególnie czuje to jak np.: jadę na 3 biegu i ciągnie to jedzie prosto przy zmianie biegu na 4 muszę zaraz skorygować tor jazdy kierownicą. Nawet gdy nie zmieniam biegu jadę np na 5 biegu po prostej drodze to co chwilę czuję jak by chciał zjechać na drugi pas.

 

Czy ma ktoś jakieś pomysły, Proszę o poradę..

Pozdrawiam

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może szerokość opon vs polskie drogi (koleiny i inne niespodzianki). Pewnie wiesz - różnice w ciśnieniu w oponach itp.

 

Mam opony zgodne z tabliczką i najmniejsze dopuszczalne, 16" 205/55. Poprzednio miałem 225/50 to z kolein wyskakiwał!!!

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie sie zastanawiam, mam u siebie w/g tabliczki 225/45R17... zimą jezdzę na 215/40R17... i po przełożeniu jest znacznie lepiej... sam nie wiem czy kupowac na lato 225... moze były trafione?;) w kazdym razie felga 8 cali szeroka... ;(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki urok na naszych drogach, ja mam wszystko ok a na letnich jak załozyłem niedawno 225/40/18 to była masakra :) Coprawda drgan nie było, ale w koleinach tragedia. Kwestia przyzwyczajenia, nasze drogi nie sa dostosowane do niczego powyzej 15 cali :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na lato 225, ale napewno gdy te zużyję to kupię 205. takie mam zimówki i jest o niebo lepiej, ale też nie tak jak w mojej e30 gdzie mam 195. na koleiny zresztą nie ma opon do bmw :norty: (chyba że ktoś upchnie 175 :twisted: ). ale 205 łagodzi "efekt polskiej drogi"

Generalnie, moja betka na 225 przeskakuje dziury i czasami gdzieś pociągnie, nie zawsze, w koleinach masakra. 205 radzą sobie lepiej na dziurach i koleinach, ale też na koleinach potrafią pociągnąć. Trzeba się z tym pogodzić, bo nasze bunie nie doczekają lepszych dróg w Polsce. Najgorsze, gdy trfi się kawałek wyremontowanej drogi gdzie bujnie się auto, a później wróci do rzeczywistości z koleinami i trza szybko wyhamować auto... :cry2:

 

Co do drgań to lipa, bo chyba wszystko sprawdzone. Może łożyska - nie hałasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Ja mam bardzo podobny problem jak zalozyciel tematu:

2 dni temu mialem wymieniane tuleje wahaczy przednich (tez meyle hd) oraz drazki stabilizatora.

I odczucia mam nastepujace:

mam wrazenie jakby kierownica stala sie bardzo czula, czuje kazdy wyboj, kazdy kanal, gdy jade szybciej po nierownej drodze to kierownica "cala chodzi". wibracje sa delikatne i nie przez caly czas. Nawet jadac dzis autostrada (o rownej drodze i bez kolein) ok. 160 km/h mialem wrazenie, ze kierownica zyje troche wlasnym zyciem.

Przed wymiana ww czesci mialem wrazenie jakby kierownica byla izolowana, nie pojawialy sie na niej ani drgania, ani nie skrecala sie po wjechaniu na nierownosc... Na koleinach chyba jest podobnie - jak rzucalo tak rzuca.

Sam nie wiem co o tym myslec, gdy dzis pojechalem do goscia ktory to robil to powiedzial ze wczesniej byly luzy to kierownica nie byla tak czula.. teraz luzow nie ma to reaguje na kazda nierownosc...

Ale jakos srednio mnie to przekonuje - mam wrazenie jakby teraz bylo gorzej jak przed wymiana. (oczywiscie geometria komputerowa zostala zrobiona).

A co koledzy o tym mysla?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymienilem wahacze + tuleje (meyle HD) i rowniez inaczej odczuwam prowadzenie auta. Kierownica jest bardziej czula i minimalnie drga. Ba, to drganie na krotkich, szybkich wybojach czuje teraz nawet na nogach (lewa opatra na podporce a prawa na gazie) a wczesniej tego nie bylo. Troche to denerwujace biorac pod uwage klase i cene auta. Ale ja rozumiem to jako roznice pomiedzy lemforder a twardymi czesciami meyle HD.

Aha - mi przy wymianie wahaczy powiedziano, ze byc moze bedzie potrzeba ustawienia zbieznosci gdy auto bedzie sciagalo na jedna strone. Ale mi nie sciaga.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chłopaki jeśli chodzi o czułą kierownice to czytałem na tym forum że to norma, szczególnie rzy oponach 225 (też tak mam),

Na zimówkach 205 jest o niebo lepiej, zastanawiam się nawet czy nie wcisnąć 205/50 na 8" felgi, tylko nie wiem czy ten manewr wyjdzie

Jedąc z Włocławka do torunia męczę się i walczę z koleinami a jak się rozpędzę pod 200 to już masakra, kiedyś wyrw tą kierownicę albo drzewo. :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, dziwne macie objawy po wymianie tych tuleji, ja mam wręcz odwrotne odczucia. wymieniłem tuleje w wachaczach z przodu na febi-blistein i auto teraz super się prowadzi i w koleinach, nierównościach.

 

mam założone gumy 225/45/17 i na dużych nierównosciach na kiere nic mi się kompletnie nie przenosi, super się jezdzi , a jak juz kawalek dwupasmówki się trafi to to przyjemnosc leciec 180-200 km/h i czuc dalej panowanie nad pojazdem :)

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
koledzy to jest taka tragedia z Melay bo sam chciałem wymieniac wachacz i wszystkie na nim sworznie własnie na ta firme bo wiagomo orginale do BMW nie mozna wymienic samych sworzni. ale z tego co czytam to chyba zrezygnuje. Jest jeszcez jakas inna dobra firma w której bedzie mozna wymieniac osobno sworznie ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,

 

poszukajcie luzów w tylnim zawieszneiu. Jeśli myszkuje, wyskakuje, i inne rzeczy robi które opisujecie to duze prawdopodobieństwo jest iż jest jakis luz na tylnim zawieszeniu. Ja bym sprawdził jeszcze amorki bo to jest newralgicnzy punkt zawieszenia. Jesli jeden jest mokry to bedzie auta latac po jezdni.

 

Mam u siebie zamontowane gumy stabilizatorów oraz wachaczy firmy POWERFLEX ( sztywniejsze niz mayle HD oraz M-kowe ) Auto rewelacyjnie raguje na ruchy kierownica. Minusem jest iż czuć niektóre nierównosci z ulicy na kierownicy.

 

Po koleinach trzeba sie nuczyc jedzić :twisted: bo szeroka opona 225/45/17 i wieksze oraz szersze niestety nie sa przystosowane do naszych rowów ulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam- Kolegów forumowiczów w nawiązaniu do tematu mogę coś podpowiedzieć auto się trochę źle prowadziło po zmianie kółek z zimy na lato 205/60/15 auto trzy dni temu trafiło do diagnosty i okazało się że była rozjechana regulacja tylnego zawieszenia i to sporo :( po ustawieniach autko prowadzi się już milutko :) choć czasem kierownica wyłapuje jeszcze usterki nawierzchni ale to już wina wybitego sworznia wahacza tak powiedział pan diagnosta. Mogę polecić fachowca bo jest jednym z lepszych w okolicy i sprawę zawieszeń ma w małym palcu robi tylko zawiasy i geometrie. POZDRO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam- Kolegów forumowiczów w nawiązaniu do tematu mogę coś podpowiedzieć auto się trochę źle prowadziło po zmianie kółek z zimy na lato 205/60/15 auto trzy dni temu trafiło do diagnosty i okazało się że była rozjechana regulacja tylnego zawieszenia i to sporo :( po ustawieniach autko prowadzi się już milutko :) choć czasem kierownica wyłapuje jeszcze usterki nawierzchni ale to już wina wybitego sworznia wahacza tak powiedział pan diagnosta. Mogę polecić fachowca bo jest jednym z lepszych w okolicy i sprawę zawieszeń ma w małym palcu robi tylko zawiasy i geometrie. POZDRO.

 

a w jaki sposób robi się regulację tylnego zawieszenia? tak samo jak przód? czy to jakaś wyższa szkoła jazdy? Rzuć Kolego trochę danych w tej kwestii, warto to pociągnąć, bo problemy mam podobne jak wszyscy Koledzy (też dałem MEYLE)

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam- kolegów forumowiczów a więc nie widziałem naocznie tej roboty bo auto zostało na jeden dzionek u speca. Kosztowało mnie to 170PLN namiary na fachowca - Jerzy Dobosz 602-387-776 Grodzisk Mazowiecki Płocka 14. Facet umawia na terminy bo ma kupę roboty ale pomógł nawet mojemu kolesiowi z AUDI B3 który ma zawisy sportowe z rajchu a panowie z serwisu rozłożyli ręce :) jak coś to dzwońcie do człowieka. POZDRO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jak jechałem po wmiare fajnej prostej drodze to po wyżej 80 km/h nie jedzie sie tak na luzie tylko trzeba delikatnie pracowac kierownicą tak jakby płyneła wiem ze któres tuleje odpowiadają za pływanie auta, tylko niewiem czy da sie same tuleje wymienic bo jak pisal kolega u góry jesli sa oryginalne wahacze to sie nie da a pewnie sa bo amorki tez oryginały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.