Skocz do zawartości

320d Stuki przy wrzucaniu biegu


sagate

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, ze temat był opisywany

 

viewtopic.php?t=93663&highlight=stuki+wrzucaniu+biegu

 

ale nie do końca wyjaśniony. Mam podobny problem. Przy wrzuceniu jedynki i wstecznego dochodzi stuk z okolic wału, mostu... delikatnie nawet to słychać przy 2. Wymieniłem elastyczny łącznik wału http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BS11&mospid=47602&btnr=26_0129&hg=26&fg=10

 

pozycja nr 1, ale nic nie pomogło. Pisaliście o jeszcze jednym elemencie. Może go ktoś wskazać na realoem? Może to zupełnie coś innego. Te stuki doprowadzają mnie do szaleństwa. Mam silnik 2,2 benzyna 170KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem. Ja wymieniłem wczoraj tyleje nr 9 tą za dyfrem, kupe roboty i prawie na nic tylko w czasie jazdy ustało puknięcie przy zmianie biegów. Wydałem prawie 400pln. Muszę teraz dalej szukać przyczyny. U mnie puka teraz tylko jak wbijam 1 lub wsteczny i to nie za każdym razem, ale tak mnie to wk...a, że spędza mi sen z oczu. :doh:
BMW było jest i będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Koledzy - mozecie prosze podac jakies namiary sklepu internetowego gdzie mozna kupic te tuleje 9 i 2 razy 7? Nie moge tego znalezc na allegro ani w googlach, czeka mnie wymiana poduszek pod amorami z tylu wiec za jednym zamachem zabralbym sie za te 3 tuleje dyfra. Mozna przeczytac ze duzo z tym roboty:/ Powiedzcie - da rade zrobic to samemu? Tuleje sa wciskane tzn trzeba miec praske czy obejdzie sie bez tego? Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez stukało, przy wrzucaniu 1 ale tez podczas jazdy na nierownosciach, wymieniłem poduszki amortyzatorow (prawa była rozsypana w drobny mak) i myslałem ze przestanie tylko sie tłuc na nierownosciach, ale co dziwne przestało wogole sie tłuc nawet przy wrzucaniu 1 czy 2. Widocznie ten luz z poduszki przenosił sie na całe auto i tak go było słychac przy wrzucaniu biegu jak i na dziurach.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sie wyjasnilo... dzisiaj siedzialem w kanale a druga osoba "strzelala" lekko ze sprzegla przy zaciagnietym recznym i okazalo sie ze w moim przypadku jest to łącznik gumowy na wale (nr 2) :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

Wszystkie tuleje mocujace dyfer sa cale. Mam nadzieje ze to pomoze:) Jak nie to jedynie luzy na przegubach... a to juz koszt 1450zl na strone (nowe) :/ Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, skrzynia "odpukac" chodzi cichutko. To "jebut" jest ewidentnie bardziej z tylu. Patrzylem na tuleje dyfra (nr 7 i 9 na realoem co wszyscy o nich mowia) dokladnie jak pracuja i sa ok. To co zostaje zrobic to narazie wymienic tel lacznik gumowy bo ma ewidentne luzy. Ale jeszcze dla swietego spokoju zajrze jeszcze raz pod spod. Orientowalem sie po ile sa te gumy na wał no i Lemforder albo Febi-Bilstein po 300zl :/ Duzo troszke. Facet w sklepie polecal firme... MG - niby dobra (mowil ze tez ma w ofercie Febi ale sam by wzial ta MG). Slyszeliscie kiedy o tym? Woła 177zł. Wiadomo ze chcialoby sie wziac Lemfordera ale juz sie pakuje w auto kupe kasy i za roznice jak juz mam wydac kolejne 300zl to bym wzial elektrozawor sterowania turbinka. Mam 206000 km przebiegu (wszystko wskazuje ze oryginalne) a on w zyciu nie byl wymieniany. Gadalem z serwisem to ponoc maja zywotnosc na ok 120000km. Serwisant mowil ze tam jest jakas membrana gumowa ktora wyciaga sie z biegiem czasu i zawor nie jest w stanie ustawic lopatek optymalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta gumowa czesc o ktorej piszesz według mnie nie jest przyczyna stuków.

Ja co prawda mam 330d ale zmieniałem tą gumę przy przebiegu 290tys. i jestem prawie pewien, ze wcześniej nigdy nie była wymieniana. Założyłem Lemfordera i to nic nie dało wieć stuki to na pewno nie to, a dokładnie sprawdzałem jak ktoś wyżej napisał. Wciskanie sprzęgła i sprawdzanie pod autem gdzie luz. U mnie stuka dalej, teraz zastanawiam się nad wymianą częsci 9 i 2x7 o których piszecie wyżej tylko musze je namierzyć w moim aucie :)

 

Za Lemfordera zapłaciłem koło 300zł i 50zł za wymiane. Kasa stracona. Nie wymieniaj to nic nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam przyjrzeć się pracy samej skrzyni biegów.

U mnie czasem biegi wchodzą gorzej, tzn z lekkim oporem, a czasem wszystko jest normalnie. Słychać pukanie, wcześniej tylko na 1-2 biegu teraz nawet 3-4. Wszystkie gumy są IDEALNE, skrzynia i dyfer suche jak pieprz. Diagnoza to luzy w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.