Skocz do zawartości

panowie czy BMW E36 320i to wytrzyma ?


krystian

Rekomendowane odpowiedzi

witam . mam pytanie bo będę chipował swoją E36 320i :twisted2: i planuję odcięcie podnieść pod 8-9000ob/min jak na tym linku
. pytanie :arrow: czy auto może tego nie wytrzymać :?: kto z was się spotkał z takim czymś :?: :doh: pozdro :cool2: a taki efekt mnie interesuje w mojej :arrow:
(link zapodał mi >przemo tds < :clap: ) Edytowane przez krystian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i wytrzyma, tylko czy ma to jakiś sens? Trzeba by sprawdzić jak się ma to domocy, co z tego, że go bedziesz kręcił do 9000 jeśli będzie znaczny spadek mocy. Zresztą szkoda silnika, a najlepsza lipa będzie jak ci walnie silnik przy popisówce, będą mieli ludzie ubaw hehe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak kurde że moc swoją ma przy około 5500 potem spadek ale zawsze by na każdym biegu wyciągałaby więcej kurde ciekawe czy realne jest rozłożenie momentu i mocy w zakresie np. do 8000ob/min ? i czy bezpieczne to by było dla silnika :?: :?: wiadomo że fabrycznie mają rezerwę pytanie ile jej jest :doh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc silnika zależy od zestrojenia faz rozrządu, zapłonu, długości kanałów w kolektorach. Jeżeli silnik jest zestrojony tak że maksymalną moc osiąga przy ok 6000obr/min to nie ma sensu kręcić go więcej bo wykres mocy gwałtownie opada. Fabrycznie odcięcie jest powyżej obrotów mocy maksymalnej. Podnoszenie maksymalnych obrotów jest bez sensu. Chyba że zmienisz wałki rozrządu na ostrzejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: ''przemo tds'' faktycznie ale to chodzi o szok :doh: kurde ciekawe co on tam zrobił bo ta bma z linku który podałeś idzie jak rakieta :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym widzial swoje zegary ... :P

 

Na biegu jalowym mam dokladnie obroty rowne 1000. Maksymalna predkosc, jaka osiagam na 2 biegu to niecale 100km'h, wychyleniu obrotomierza jak na tym filmiku. Co prawda mam zle dobrany rozmiar opon do felgi, przez co licznik moze klamac w dol, ale raczej na pewno nie sa to realne obroty.

 

Znajomi, ktorzy pierwszy raz ze mna jada sa lekko zszokowani, gdy widza takie obroty, zreszta ja rowniez pewnego razu bylem.

 

Moze ma ktos pomysl, jak to naprawic? Pewna osoba z tego forum zasugerowala, ze moge miec zegary z "is'a", co wydaje sie byc bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Group-W >piszesz coś ale to nie dotyczy wad zegarów czy czegoś tam :!: :arrow: mowa jest o przerabianiu zakresu obrotowego :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac na filmiku podanym przez autora , ze obrotomierz na nie trzyma obrotow- nie wskazuje tego co powinien. silnik pracuje a oborty za bez dodawania gazu gdzies ponizej ZERA , ściema.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze panowie na tym filmiku wklejonym przez kolegę :arrow:
ukazane jest idealnie to co mnie interesuje :mrgreen: co trzeba zrobić by tak to szło ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jajców ............... :8) skubaniec sobie ustawil jałowe na 1500 obr/min :twisted: przekalibrował obrotka :liar:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze panowie na tym filmiku wklejonym przez kolegę :arrow:
ukazane jest idealnie to co mnie interesuje :mrgreen: co trzeba zrobić by tak to szło ??

Stary weź przestań żartować. Zauważyłś ile na tym filmiku jest do setki, jak zauważysz, to zrozumiesz że obrotami tego nie dokonano. Zejdź na ziemię i skończ robienia rakiety z normalnego samochodu, albo zmień samochód, albo nazbieraj duuużo kasy i wtedy będziesz miał to samo co na filmiku. :duh:

bez jajców ............... :8) skubaniec sobie ustawil jałowe na 1500 obr/min :twisted: przekalibrował obrotka :liar:

To nie jest przkalibrowany obrotek, tylko silnik jest po niezłych modyfikacjach i dlatego ma jałowe takie wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam . mam pytanie bo będę chipował swoją E36 320i :twisted2: i planuję odcięcie podnieść pod 8-9000ob/min jak na tym linku
. pytanie :arrow: czy auto może tego nie wytrzymać :?: kto z was się spotkał z takim czymś :?: :doh: pozdro :cool2: a taki efekt mnie interesuje w mojej :arrow:
(link zapodał mi >przemo tds < :clap: )

Ten filmik to lipa widac jak po opaleniu spada mu na niskie oboroty gruuubo ponizej tysiaca czyli musial cos krecic

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krecenie tak wysoko ma sens jak sie ma sportowe wałki,turbo lub kompresor.w innych przypadkach to niepotrzebne piłowanie nie majace na nic wpływu.widział ktos z was kiedys jak chodzi auto na sportowych wałkach(wyczynowych)?tam obroty robią na jałowym co chcą Edytowane przez reza
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh przecież tuning wolnossaka jest najdroższy

w tej e30 z filmu praktycznie cały silnik jest ruszany

wał, korby, tłoki, blok splanowany, obróbka głowicy, jakieś mocne sprężyny zaworowe, wałek rozrządu, porządny wydech, ITB i cholera wie co jeszcze

koszty też pewnie takie że dałoby się za to włożyć jakieś S zamiast M20

ale efekty są powalające :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

dzwięk jest nieziemski, lepiej brzmi tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel Sitek sorry ale > pieprzysz jak potłuczony... :whistle: wiadomo że 2.0 nie będzie szła jak ta z linku 325. zresztą nieważne właśnie piszę z facetem od chipowania i zobaczę co on powie :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Chcesz efektu z pierwszego filmiku?? Sprawa banalnie prosta. Ten facet ma w 6-cylindrowcu licznik od 4-cylindrowca i taki jest wtedy efekt ;p Mozna znajomym takim wynikiem wtedy poszpanowac, a minus jest taki ze sie szybko przepala. Po wyskalowaniu licznika predkosci podejrzewam ze licznik z 318is. Pozdro :)
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: chcę fizycznie podnieść zakres pracy silnika nie wizualnie :!: ile razy mam to mówić . proszę nie piszcie że zegary od czegoś to zrobią bo nie to mnie interesuje :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie do tego poziomu nie podniesiesz, silnik nawet bez blokady nie wkręci się na 9-10tys. bo silnik tak jak ten na tym filmie:

ma pewne ograniczenia - to nie sportowy motor, f1 ani japoński silnik.. Realne podniesienie obrotów to takie z drugiego filmu - ciut za skale ewentualnie, i jak nie będzie się tego nadużywać to nic się nie powinno stać.

Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z facetem od chipa i mówi że 7000 nie jest problemem dla mojego silnika więcej to trzeba zmienić kilka elementów w silniku . ale 7000 jest bezpieczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: chcę fizycznie podnieść zakres pracy silnika nie wizualnie :!: ile razy mam to mówić . proszę nie piszcie że zegary od czegoś to zrobią bo nie to mnie interesuje :naughty:

Ty sie tak nie spinaj, bo zmieniles tresc 1 posta, tam z tego co pamietam raczej byla forma zartu wprowadzona, i pisałes cos raczej jak osiagnac taki efekt- wiec reasumujac na filmie jaki podałes efekt jest ...... smiechu wart,pic na wodę.Baa mało tego tytuł tematu nie mowi NIC o checi profesjonalnej modyfikacji silnika. Wiec zwolnij troszeczke z tymi epitetami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:handshake: nie spinam się ;) ale głupio napisałeś trochę :? moje pytanie brzmi czy wytrzyma silnik jeśli będzie się kręcił poza obrotomierz a nie czy sobie ktoś tam coś z zegarami zrobił . takie efekty są bez sensu że silnik kręci np. 6500 ( realnie ) a pokazuje wskaznik 8000 :lol: to by było żałosne :wink: rozumiesz o czym mówię ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.