Skocz do zawartości

Wycięty kat - wolne nagrzewanie


lukasz_4don

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnio zauważyłem, że zamiast katalizatora mam wspawany kawałek rurki. Niby wszystko fajnie, ładny dźwięk silnika, tylko troszkę spalinami śmierdzi z wydechu :) . Ale moje pytanie jest inne. Jak to wpływa na zużycie paliwa i szybkość nagrzewania się samochodu? W trasie, jak nie ma korków, to tzw "pion" łapie dopiero po 10 km :/ przy ujemnych temperaturach zewnętrznych. Czy brak katalizatora może mieć na to wpływ?

 

Mam silnik 1.6 m43. Czy brak katalizatora może podnieść spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kaltalizatora dodaje pare konikow wiecej i zmniejsza zuzycie paliwa ale mozesz miec problemy z emisja spalin podczas przegladu.A co do lepszego odglosu silnika to dowiedz sie od poprzedniego wlasciciela jesli to mozliwe czy przypadkiem nie wstawil strumienicy?Jesli tak to wywal ja i wstaw tylko zwykla rure lub nowego kata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem pod spodem i jest wspawana zwykła, prosta rura.

 

myślałęm jeszcze o tłumiku środkowym. co o tym myślicie? bawić się w takie coś, czy zostawić tak jak jest?

 

jeśli chodzi o przegląd, to dwa tygodnie temu przeszedł, nikt nie badał spalin hehe :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WSTAWIONA STRUMIENICE I JEST MILY POMRUK :) JEZELI MASZ RURKE TO LEPIEJ ZMIEN TO BO JAK CI SIE COFNA SPALINY TO BEDZIE NIECIEKAWIE... STRUMIENICA JEST W SRODKU GWINTOWANA PO TO ZEBY OWE SPALINY SIE NIE COFNELY. jEZELI JEST TO JAKAS PARTYZANTKA TO LEPIEJ WYWAL RURKE I WSTAW STRUMIENCE, SMIERDZI Z RURY BO NIE MASZ KATA I WIECEJ SYFU ZE SPALINAMI WYLATUJE.

CO DO NAGRZEWANIA TO JA WYMIENIALEM OSTATNIO TERMOSTAT I JEST BUENO ALE NIESTETY POPMA WODY TYZ PADLA I JAK STOJE W MIEJSCU I SA NISKIE OBROTY TO LETNIE LECI JAK JADE TO WRZACE. (WSKAZOWKA CALY CZAS IDEALNIE NA PION) POPROSTU JAK OORTY SPADAJA SPADA CISNIENIE I POMPA WODY JUZ NIE DAJE RADY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WSTAWIONA STRUMIENICE I JEST MILY POMRUK :) JEZELI MASZ RURKE TO LEPIEJ ZMIEN TO BO JAK CI SIE COFNA SPALINY TO BEDZIE NIECIEKAWIE... STRUMIENICA JEST W SRODKU GWINTOWANA PO TO ZEBY OWE SPALINY SIE NIE COFNELY.

A gdzie niby te spaliny mają się cofnąć, chłopie to nie propan-butan??? Strumiennica jest w środku gwintowana po to żeby prędkość wylatujących spalin wzrosła, dzięki czemu jest większa wydajność układu wydechowego, a nie po to żeby się spaliny nie cofały, z kąd ty masz takie kosmiczne informacje??

Co do tematu, rurka może być, ale są tanie środkowe tłumiki zamiast kata, napewno będzie cichszy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WSTAWIONA STRUMIENICE I JEST MILY POMRUK :) JEZELI MASZ RURKE TO LEPIEJ ZMIEN TO BO JAK CI SIE COFNA SPALINY TO BEDZIE NIECIEKAWIE... STRUMIENICA JEST W SRODKU GWINTOWANA PO TO ZEBY OWE SPALINY SIE NIE COFNELY.

A gdzie niby te spaliny mają się cofnąć, chłopie to nie propan-butan??? Strumiennica jest w środku gwintowana po to żeby prędkość wylatujących spalin wzrosła, dzięki czemu jest większa wydajność układu wydechowego, a nie po to żeby się spaliny nie cofały, z kąd ty masz takie kosmiczne informacje??

Co do tematu, rurka może być, ale są tanie środkowe tłumiki zamiast kata, napewno będzie cichszy samochód.

Ja mechanikiem nie jestem ale nie wymyśliłem tego sobie z powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WSTAWIONA STRUMIENICE I JEST MILY POMRUK :) JEZELI MASZ RURKE TO LEPIEJ ZMIEN TO BO JAK CI SIE COFNA SPALINY TO BEDZIE NIECIEKAWIE... STRUMIENICA JEST W SRODKU GWINTOWANA PO TO ZEBY OWE SPALINY SIE NIE COFNELY.

A gdzie niby te spaliny mają się cofnąć, chłopie to nie propan-butan??? Strumiennica jest w środku gwintowana po to żeby prędkość wylatujących spalin wzrosła, dzięki czemu jest większa wydajność układu wydechowego, a nie po to żeby się spaliny nie cofały, z kąd ty masz takie kosmiczne informacje??

Co do tematu, rurka może być, ale są tanie środkowe tłumiki zamiast kata, napewno będzie cichszy samochód.

Ja mechanikiem nie jestem ale nie wymyśliłem tego sobie z powietrza...

z powietrza może nie ale pewnie od tłumikarza który opowiada bajki bo genialna strumienica przez niego zamontowana jest lepsza od zwykłej rury bo droższa :twisted2:

Co do pytania autora tematu to przy ujemnych temperaturach w trasie 10km żeby temperatura była ok to raczej nie tragedia ,brak kata może podnieśc spalanie i dawac większy smrodek z rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WSTAWIONA STRUMIENICE I JEST MILY POMRUK :) JEZELI MASZ RURKE TO LEPIEJ ZMIEN TO BO JAK CI SIE COFNA SPALINY TO BEDZIE NIECIEKAWIE... STRUMIENICA JEST W SRODKU GWINTOWANA PO TO ZEBY OWE SPALINY SIE NIE COFNELY.

A gdzie niby te spaliny mają się cofnąć, chłopie to nie propan-butan??? Strumiennica jest w środku gwintowana po to żeby prędkość wylatujących spalin wzrosła, dzięki czemu jest większa wydajność układu wydechowego, a nie po to żeby się spaliny nie cofały, z kąd ty masz takie kosmiczne informacje??

Co do tematu, rurka może być, ale są tanie środkowe tłumiki zamiast kata, napewno będzie cichszy samochód.

Ja mechanikiem nie jestem ale nie wymyśliłem tego sobie z powietrza...

To z czego wymyśliłeś jest nieważne, ważne jest to żebyś wiedział że to nieprawda i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Koledzy, ja także ostatnio zauważyłem że w swoim E46 1,8i mam wycięty katalizator (handlarz pewnie to zorbił) i od początku mam problem z niskimi obrotami... Czy może być to przyczyna braku katalizatora? Dodam, że jak nie ma włączonej klimatyzacji powiedzmy że wszystko jest ok, ale jak się załącza sprężarka to obroty spadają do 400, później rosną do 1400... jak hamuję to nawet powyżej 1500 poradzą skoczyć i wtedy tylko lekka przegazówka pomaga... A przy ruszaniu trzeba dodać gazu, bo jak nie to zgaśnie ;/ Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chizes!!! Czytając niektórych posty ręce same opadają. Może niektórzy jak nie wiedzą co napisać lepiej niech nic nie piszą.

 

Marcin222 - ogarnij się trochę bo tylko bekę z ciebie ludziska kręcą.

 

pitong - to nie wina kata, problem falujących obrotów jest tak stary jak to forum więc poszukaj w :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WSTAWIONA STRUMIENICE I JEST MILY POMRUK :) JEZELI MASZ RURKE TO LEPIEJ ZMIEN TO BO JAK CI SIE COFNA SPALINY TO BEDZIE NIECIEKAWIE... STRUMIENICA JEST W SRODKU GWINTOWANA PO TO ZEBY OWE SPALINY SIE NIE COFNELY. jEZELI JEST TO JAKAS PARTYZANTKA TO LEPIEJ WYWAL RURKE I WSTAW STRUMIENCE, SMIERDZI Z RURY BO NIE MASZ KATA I WIECEJ SYFU ZE SPALINAMI WYLATUJE.

CO DO NAGRZEWANIA TO JA WYMIENIALEM OSTATNIO TERMOSTAT I JEST BUENO ALE NIESTETY POPMA WODY TYZ PADLA I JAK STOJE W MIEJSCU I SA NISKIE OBROTY TO LETNIE LECI JAK JADE TO WRZACE. (WSKAZOWKA CALY CZAS IDEALNIE NA PION) POPROSTU JAK OORTY SPADAJA SPADA CISNIENIE I POMPA WODY JUZ NIE DAJE RADY

:jawdrop: hehehehe mam dwie rurki juz od roku i jedyne co mi sie cofa to wskazowka poziomu benzyny w strone rezerwy jak deptam.

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja także ostatnio zauważyłem że w swoim E46 1,8i mam wycięty katalizator (handlarz pewnie to zorbił) i od początku mam problem z niskimi obrotami... Czy może być to przyczyna braku katalizatora? Dodam, że jak nie ma włączonej klimatyzacji powiedzmy że wszystko jest ok, ale jak się załącza sprężarka to obroty spadają do 400, później rosną do 1400... jak hamuję to nawet powyżej 1500 poradzą skoczyć i wtedy tylko lekka przegazówka pomaga... A przy ruszaniu trzeba dodać gazu, bo jak nie to zgaśnie ;/ Co to może być?

 

Napewno nie jest to wina wycięcia katalizatora, ja mam i tak samo u mnie się dzieje. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitong - to nie wina kata, problem falujących obrotów jest tak stary jak to forum więc poszukaj w :search:

Kolego, włąśnie szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi... A może ty znasz wątek gdzie jest odpowiedź na mój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO DO NAGRZEWANIA TO JA WYMIENIALEM OSTATNIO TERMOSTAT I JEST BUENO ALE NIESTETY POPMA WODY TYZ PADLA I JAK STOJE W MIEJSCU I SA NISKIE OBROTY TO LETNIE LECI JAK JADE TO WRZACE. (WSKAZOWKA CALY CZAS IDEALNIE NA PION) POPROSTU JAK OORTY SPADAJA SPADA CISNIENIE I POMPA WODY JUZ NIE DAJE RADY

 

Wymieniles juz pompe ? Jestem ciekaw jaki miales wirnik metalowy czy plastikowy. Bo ja mialem tak samo wyciagnalem pompe i okazala sie dobra. Wydaje mi sie ze to Wisco pada i dlatego jak dasz wieksze obroty to pompa szybciej tloczy wode i wentylator szybciej sie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jedziesz to powietrze łapie już lekko zimne bo podczas jezdy je łapie, a jak stoisz w miejscu i jest gorąco to łapie powietrze z dworu to gorace powietrze. Visco załącza się jak nagrzeje się płyn w chłodnicy.

 

A co do kata. to ja wyciąłem całego ze środkowym tłumnikiem i został mi tylko końcowy REMUS nie dedykowany. Co prawda trochę burczy, ale nie pzrzesadnie, a zamulenie, zaduszenie na niższych obrotach jest mniejsze.

Dużo mówią na temat strumiennic na tym forum, i powiem wam ze sobie nie chwalą. Mirczej paru gości odradziło ze względu krótkiego żywotu.

 

Jedni mówią że jak nie mama kata to jest wieksze spalanie nawet o około 2l, :duh: mówia że sonda jest nie dogrzana, a ja tam nic nie odczuwam. Jak narazie same pozytywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez Wisco zalacza sie jak sie same nagrzeje a mozna powiedziec ze nagrzewa sie od chlodnicy. A mi sie wydaje ze powietrze raczej ma taka sama temperatue jak sie stoi i jedzie. Oczywiscie im wiecej powietrza przedostaje sie przez chlodnice tym szybciej sie zchlodzi ale to przeciez wentylator zwieksza przeplyw powietrza przez chlodnice tak jak bysmy jechali. Jak wystawi sie reke przez okno i zacznie sie jechac to reka sie zchladza od oplywajacego ja powietrza ale przystaw ja na postoju do wentylatora i bedzie to samo. Wiec tak na logike czy sie stoi czy jedzie to temp powietrza jest taka sama :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zdecydowanie najlepsze jest "Brak kaltalizatora dodaje pare konikow wiecej " :duh:

 

Kolego a nie pomyslałeś że skoro kolega kupił z zapchanym katalizatorem auto to logiczne że ma mniejsze osiągi.Jak go wyciął to te koniki mu wróciły??? Tak trudno pomysleć tylko od razu musisz się naśmiewac z kolegi???? Oj z ciebie się można śmiać.Pozdrawiam i troszkę zrozumienia dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zdecydowanie najlepsze jest "Brak kaltalizatora dodaje pare konikow wiecej " :duh:

 

Kolego a nie pomyslałeś że skoro kolega kupił z zapchanym katalizatorem auto to logiczne że ma mniejsze osiągi.Jak go wyciął to te koniki mu wróciły??? Tak trudno pomysleć tylko od razu musisz się naśmiewac z kolegi???? Oj z ciebie się można śmiać.Pozdrawiam i troszkę zrozumienia dla innych.

prosze nie rań mnie....

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym cię ranie drogi kolego??? Czy nie jest tak że masz prawo jazdy od niedawna.Kupiłes beemke.Jest fajnie super zbiera sie....Jedziesz do mechanika a on ci mówi ze katalizator jest zapchany.Oki wycinasz go ..Co dalej według ciebie???Nie odczuwa tego????? Nie każdy jest taki ach i och jak ty i wyczuwa auta od razu...Kolego nie bądz taki grubiański i zrozum tych co mają to niedługo i nie mają pojęcia gdzie jest na przykład przepływomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a Ty nadal brniesz w to, ze "dodaje to pare koników" Kawałek rury czy to z kwasiaka z napisem AWG czy nawet rury od sedesu niczego nie dodaje. Jeżeli katalizator jest zapchany i przez to samochód jest "przymulony" to jest on najzwyczajniej podzespołem niesprawnym. Częścią zużytą i zepsutą.

 

Wówczas należy ją wymienić na sprawną / nową. Z włożenia w to miejsce kawałka rury nie płyną same zalety kolego i wiem to, bo byłem użytkownikiem aut bez katalizatorów i znam to z autopsji.

 

Dopatruje się tutaj od jakiegoś czasu w strumiennicach za 50zł z Allegro jakiegoś złotego środka na mocny samochód :duh:

 

W momencie, gdy zakłada ktoś tą strumiennice bo np. lubi jej dźwięk i widzi przy tym także wady to wszystko jest w miare ok natomiast jeżeli ktoś w ciemno radzi 'wytnij kata', kat jest zły - rura dobra to jest to mało poważne. I nie dopatruj się kolego w naszych wypowiedziach sarkazmu, bo po prostu staramy się dyskutować, natomiast twoje wypowiedzi w charakterze

Nie każdy jest taki ach i och jak ty
Oj z ciebie się można śmiać.

nie pasują do tematu i psują nieco klimat rozmowy. Nie nakręcaj się tak :nienie: :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.