Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Po dlugim okresie bezawaryjnej jazdy w koncu sie przydazylo. Wjechalem na lezacy na drodze kawalek rury wydechowej przy pedkosci okolo 150 km/h. Wybilo kurtyne ze slupka z prawej strony oraz poduche w drzwiah pasazera. Teraz swieci mi kontrolka poduszek na pulpicie, i mam pytanie do szanownych forumowiczow co musze wymienic, jak sie zabrac za to zeby przestala swiecic ta kontrolka? Za odpowiedzi z gory dziekuje.
Opublikowano
Witam, no to ładnie... :doh: Na pewno musisz powymieniać te poduchy co wypaliły, i jak ci się napięły pasy to i napinacze pasów, oraz też moduł air bag bo jest zapisany CRASH, ale jeśli chodzi o moduł to niech się inni wypowiedzą bo nie jestem pewny jak to jest w naszych BMW. I oczywiście po wymianie wyszystkiego na kompa na skasowanie błędów.
Opublikowano
Wjechalem na lezacy na drodze kawalek rury wydechowej przy pedkosci okolo 150 km/h.

 

Heh, az trudno to sobie wyobrazic... :duh:

Opublikowano
Wczoraj przy okolo 120 km/h najechalem na kawalek lodu lezacy na autostradzie - z tira musial spasc plat bo troche bylo go rozrzucone. Wszystkie ominalem a ten jeden centralnie na kole mi wyladowal ale na szczescie nic sie nie stalo. Co do twojego zdarzenia mogles sie zatrzymac na awaryjnym i jezeli byla mozliwosc zrobic fotke i sprobowac odyskac kase od operatora A4.
Opublikowano

Grunt że nie z kierownicy wystrzeliła bo wtedy by mogły być jaja :jawdrop:

Ja też kiedyś na autostradzie najechałem na coś ale przy 210 km/h tylko że mi zamiast poduszek auto wypluło całe plastikowe nadkole przy czym krzywiąc lekko błotnik.

Opublikowano
..oj a mi się wydaje że kolega chyba chce zdobyć info jak zamontować diodę zamiast poduszki :]

to byłby mało racjonalny pomysł skoro poduszkę lub kurtynę z nabojem można kupić za śmieszną kasę(100-200zł).Jedynie cena zaślepek jest jakaś nienaturalnie wysoka.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
No poduchy można kupić dość niedrogo tylko ten sensor-nie wiem gdzie on siedzi w E46, w E36 jest pod kanapą i z tego co pisali to trzeba go wymieniać po wypadku a kupno używanego mija się z celem...
Opublikowano
No to sie posypaly moraly i domysly :) to teraz pytanko- kurtynke kupie uzywana i poduche do drzwi tez. Czy trzeba zdejmowac tapicerke drzwi? jak sie dobrac do tej kurtyny bocznej? No i co z tym czujnikiem, gdzie on sie moze znajdowac w samochodzie? Bo jest jeszcze sterownik AIRBAG, czy to tez trzeba wymienic? Taki koles("fachowiec") po zdarzeniu zerknal pod siedzenie pasazera i powiedzial ze "tam jest dobrze" i chcial sie zajac naprawa ale to nie bylo miejsce ani czas na strate samochodu. Co do odszkodowania to w zarzadzie A4 powiedzieli ze trzebabylo to zglosic policji albo zlawetowac auto. A i jeszcze jedno: mimo iz poduszka kierowcy niewypalila to i tak byly jaja bo jechalem z kobieta jako pasazer :D
Opublikowano
No bo kobiety pecha przynoszą :!:

Też się kiedyś wybrałem na przejażdżkę to wystrzeliła pasażera i kierowcy :mrgreen:

 

Heh szczęściarze :mrgreen: Chętnie bym sprawdził działanie poduszek przy jakiejś małej prędkości ale jakoś nie mam odwagi doświadczyć tego w swoim aucie :D Jakbyś kiedyś znów wybierał się na taką przejażdżkę to chętnie zostanę pasażerem :mrgreen: :twisted2:

Opublikowano
No bo kobiety pecha przynoszą :!:

Też się kiedyś wybrałem na przejażdżkę to wystrzeliła pasażera i kierowcy :mrgreen:

 

Heh szczęściarze :mrgreen: Chętnie bym sprawdził działanie poduszek przy jakiejś małej prędkości ale jakoś nie mam odwagi doświadczyć tego w swoim aucie :D Jakbyś kiedyś znów wybierał się na taką przejażdżkę to chętnie zostanę pasażerem :mrgreen: :twisted2:

 

Jak będziesz sprawdzał to przy dużej prędkości-przy małej się nie otworzą, a poza tym mięciutkie są niema się co bać :mrgreen:

Opublikowano

W bmw jeszcze nie robilem sterownika airbag ale robilem w reno i cytrynie gdzie wywalone byly poduszki i napinacze. Wymienialem poduszki na sprawne a sterownik odczytalem pamiec i dawalem na sprzatanie do chlopakow z forum carcode.pl. Zawsze po sprzataniu dzialalo poprawnie. Cytryne to nawet w aso pod kompa potem podlaczylem by sprawdzic czy jest ok. We francuzkich autach vin jest wpisywany w kazdy sterownik, wiec najlepiej posprzatac wlasny sterownik(dochodzi jeszcze konfiguracja ilosci poduszek, vin itp)

Jesli nie jestes pewien napinaczy to mozna latwo przetestowac poprzez sprawdzenie jakie sa ohmy na wtyczce . jesli sa od 0,2ohma do 1,2 ohma to sa nie wyszczelone jesli jest przerwa to sa wystrzelone i po kazdym podlaczeniu do instalacji sterownik airbag bedzie wywalal blad. jesli wymienisz poduszki i podlaczysz do sterownika airbag po crash'u wywali blad ale poduszki nie beda wyszczeliwac.... Aha tak dla potomnych ostatnio wymienialem siedzenia na skorzane i musialem odpiac napinacze. Przy wylaczonej stacyjce mozna sie bawic poduszkami napinaczqami itp. Jesli podlaczysz wszystko spowrotem i wlaczysz zasilanie nie wywali ci bledu. Wniosek zasilanie jest zabierane ze sterownika airbag i nie jest robiona diagnostyka przy wylaczonej stacyjce.

Opublikowano
wymieniasz poduchy,ewentualnie napinacze jeslistrzelily, moga byc uzywki, jedziesz do kogos kto sie tym zajmuje w miare kumaty i przeprogramowujesz sensory poduszek, w BMW nie trzeba ich wymieniac a jedynie przeprogramowac, i wszystko ok
Opublikowano
wymieniasz poduchy,ewentualnie napinacze jeslistrzelily, moga byc uzywki, jedziesz do kogos kto sie tym zajmuje w miare kumaty i przeprogramowujesz sensory poduszek, w BMW nie trzeba ich wymieniac a jedynie przeprogramowac, i wszystko ok

 

Też tak słyszałem, wystarczy wymienić poduchy i ewentualnie napinacze, a pozostaje jeszcze kwestia klemy na aku, jeśli wystrzeli tez do wymiany (nikt o tym nie wspomniał), sensory można przeprogramować (taki mi mówił spec od BMW słynny w Warszawie ;] więc raczej się zna na tym).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
panowie czy INPĄ uda mi się po wypadku i oczywiście wymianie poduszek przywrócić sprawność systemu ASR w E46? Auto wywalone miało poduchy czołowe. Napinacze są ok, no i jeden czujnik jest troszke zdeformowany i tu mam wątpliwość czy też go muszę wymienić. Proszę o pomoc. Czy poprostu zapinam wszystko co potrzeba kasuję INPĄ błędy i wszystko działa jak wcześniej czy coś jeszcze?
Opublikowano
Jak ci ktos napisal na poczatku. jesli byla detonacja poduszki czy tez napinacza sterownik airbag rejestruje to i zadnym programem diagnostycznym tego nie wykasujesz. Dopiero programem do gmyrania w pamieci crascha mozesz wyciac....
Opublikowano
To auto nie moje i mnie zawieszenie nie interesuje. Moje zadanie to przywrócenie sprawności systemu SRS. Oczywiste jest to że nie same poduchy są wywalone. Pytam bo mnie zdziwiła jedna rzecz. Wczoraj podpięłem INPę i wywaliło mi 6 błędów : poduszka pasażera , poduszka kierowcy, oba napinacze Crash Time oraz jeden nie zidentyfikowany błąd który brzmi arbag passanger stage 2 o numerze 12. Wiadomo że poduszka pasażera ale stage 2?? Nie bardzo rozumiem. Po próbie kasowania zniknął mi Crash Time. Stąd właśnie moje pytanie dlaczego Crash Time usunąłem INPĄ??? Wiem że przeważnie należy czyścić sensor ale dlaczego w BMW udało mi sie skasować zwykłym programem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.