Skocz do zawartości

jaka powinna być temperatura otwierania termostatu?


przemo0411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .ostatnio mam problem z niedogrzanym silnikiem.wiekszośc osób w tym przypadku zaczyna od wymiany termostatu.Dziś kupiłem firmy Gates niby do mojej wersji Bmw e39 2.8 rok 98. słyszałem ze dobrze jest go sprawdzić w gorącej wodzie tak tez zrobiłem.mam profesjonalny termometr gotowałem wodę i mierzyłem temp.na termstacie znalazłem napis 92 stopnie. i dokładnie przy takiej temp sie otwierał.

słyszałem ze temp otwarcia to ok 82-86 stopni. czy 92 to nie za duzo? czy ktoś wie jaka powinna być temp .otwierania sie termostatu?

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .ostatnio mam problem z niedogrzanym silnikiem.wiekszośc osób w tym przypadku zaczyna od wymiany termostatu.Dziś kupiłem firmy Gates niby do mojej wersji Bmw e39 2.8 rok 98. słyszałem ze dobrze jest go sprawdzić w gorącej wodzie tak tez zrobiłem.mam profesjonalny termometr gotowałem wodę i mierzyłem temp.na termstacie znalazłem napis 92 stopnie. i dokładnie przy takiej temp sie otwierał.

słyszałem ze temp otwarcia to ok 82-86 stopni. czy 92 to nie za duzo? czy ktoś wie jaka powinna być temp .otwierania sie termostatu?

a nie przypadkiem 140 stopni :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

97 st C taka powinna byc temp otwarcia pelnego - masz termostat razem z obudową koszt ok 170 zl - wymienialem tydzien temu :) wymiana trwa 3 min ale zeby sie do niego dostac to masz jakies 40 min do godziny :/ bo trzeba wyciagnac visco (pamietaj ze odkrecasz w prawo) razem z obudową i zdemontowac z tej obudowy weze chlodnicze :) milej zabawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak, są dwie wersje termostatów. Letnie i zimowe, różnią się temperaturami otwarcia.

 

:shock:

Kolego skąd czerpiesz takie informacje?

Może zaczniemy zmieniać termostaty razem z oponami na zimowe? :lol:

nie jest to na szczęście konieczne, różne wersje prawdopodobnie były na różne rynki. Na szwedzkim można kupić obydwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam juz po wymianie.jak się okazało stary termostat po wyjęciu miał 1,5 mm szczeline po prostu nie domykał i to było przyczyną niedogrzanego silnika.na nim też było wybite 92 stopnie takze ten który zamontowałem jest ok .temp teraz stoi pionowo Wszystko OK .podsumowując .do e39 2.8 rok 98 napewno termostat 92 stopnie.pozdro i dzieki wszystkim za zaangażowanie i pomoc
Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podsumowując .do e39 2.8 rok 98 napewno termostat 92 stopnie.

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, powtórzę ponownie bo niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem:

 

do roku prod.: 1998.09 Temperatura otwarcia: 92

od roku prod.: 1998.09 Temperatura otwarcia: 97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Odgrzeję temat.

Jechałem wczoraj w traskę 200km. Włączyłem sobie test nr7 żeby mi pokazywało temp (od czasu do czasu włączam sobie) Temp pokazuje 95-100st więcej nie idzie. 100st jest jak jade ok 130km/h i co jakiś czas spada do 98-99 po czym znowu po jakimś czasie idzie na 100st. Jak wjadę do miasta temp waha się w granicach 96st.

-Płyn w normie

-układ odpowietrzony

- termostat przed zimą wymieniony

- Wisko dmucha.

 

Jaka jest temp pełnego otwarcia termostatu? Przy jakiej temp visko powinno się za sprzęgać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie w każdym silniku będziesz miał taką samą temperaturę otwarcia termostatu. Tu koledzy piszą o 92-97 stopni w silniku 2.8. Ja mam 4.4 i u mnie otwiera się przy 105 stopni dopiero i tak ma być :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na trasie wisko praktycznie się nie załącza, pęd powietrza jest wystarczający do studzenia chłodnicy.

Wisko zazwyczaj włącza się w mieście w korkach, ew jak jest bardzo gorąco i włączysz klime, to czasem przyśpieszy jego załączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w korkach włącza się najczęściej, ale lepiej niech się włączy niż ma się wcale nie włączyć :D A głowy ludzi odwracających się przy dodaniu gazu na załączonym wisco bezcenne :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A głowy ludzi odwracających się przy dodaniu gazu na załączonym wisco bezcenne :P

Albo po ostrym starcie spod świateł :twisted:

Wrażenia jakby odrzutowiec startował :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.