Skocz do zawartości

jaka powinna być temperatura otwierania termostatu?


przemo0411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odgrzeję temat.

Jechałem wczoraj w traskę 200km. Włączyłem sobie test nr7 żeby mi pokazywało temp (od czasu do czasu włączam sobie) Temp pokazuje 95-100st więcej nie idzie. 100st jest jak jade ok 130km/h i co jakiś czas spada do 98-99 po czym znowu po jakimś czasie idzie na 100st. Jak wjadę do miasta temp waha się w granicach 96st.

-Płyn w normie

-układ odpowietrzony

- termostat przed zimą wymieniony

- Wisko dmucha.

 

Jaka jest temp pełnego otwarcia termostatu? Przy jakiej temp visko powinno się za sprzęgać?

 

Według mnie to książkowe działanie układu chłodzenia i nie ma co szukać dziury w całym.Benzyniaki mają większą tmp.pracy.100st. jest ok.W dieslach jest około 85 do 95.

Niema czegoś takiego że tmp. jest cały czas identyczna,żaden termostat nie jest w stanie utrzymać jednakowej temperatury silnika i płynu co do 1stopnia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę trochę temat który poruszałem niedawno.

Auto przy 30st w długim korku ok 1,5 non stop.

Temp dochodzi do 101st po ruszeniu zaczyna dmuchać visco i schładza do 96-98st. i tak cały czas w korku. W trasie 97-101. A więc wszystko w porządku jeśli ktoś ma wątpliwości tak jak ja miałem co do temp to taka jest w jak najlepszym porządku.

 

 

Teraz zaczyna się robić ciepło, to chyba temat będzie dość często poruszany :) Ciekawostką jest, że 540i mogą się nagrzewać do 115st. i nie jest to podwyższona temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę dziwne te wartości wg mnie :?: i jeszcze takie wysokie u mnie max to 92'C które utrzymuje Się podczas jazdy i tyle jest na termostacie napisane, więc zastanawiają mnie te różnice we wskazaniach
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się dziwić kolego. Ja już gadałem z różnymi ludźmi, porównaliśmy i jest wszystko ok. Moja na dzisiejszą temp. ok. 28 stopni komp pokazywał temperaturę 108 stopni i ok. Wszystko sprawne, odpowietrzone itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje trzy grosze...

 

U mnie przy obecnej temp + 29 stopni przy załączonej klimatyzacji jest 105 -106 stopnia. W zimę przy -15 i załączonym ogrzewaniu oscylowało w granicach 102 -103.

 

Po tym jak rozszczelnił mi się w zeszłym roku zbiorniczek na łączeniu z chłodnicą dostałem można delikatnie powiedzieć fioła na punkcie temp i ciśnienia w układzie chłodzenia i co jakiś czas monitoruje temp na teście nr 7 nie mówiąc o sprawdzaniu poziomu płynu.

 

Także chłodnica nowa, wisko nowe, termostat nowy, przewody gumowe - nowe, kolanka i złączki nowe.

 

Płynu nie ubywa, ogrzewanie działa jak powinno, wiskoza huczy jak F16 przy starcie (oczywiście na gorącym)na gaz przełącza się wzorowo, także albo mam walnięty czujnik temperatury i zawyża o parę stopni albo TTTM i muszę trochę wyluzować :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę dziwne te wartości wg mnie :?: i jeszcze takie wysokie u mnie max to 92'C które utrzymuje Się podczas jazdy i tyle jest na termostacie napisane, więc zastanawiają mnie te różnice we wskazaniach

To raczej u Ciebie dziwne są wartości bo 92st to dopiero zaczyna się termostat otwierać. Masz 92st nawet jak w długiej trasie staniesz w korku? Jeśli tak to visco Ci nie jest potrzebne :D Ono przy wyższych temp się zaprzęga, a Ty nawet takowych nie masz.

 

krys32 Ty masz jeszcze v8, a one podobno jeszcze wyższą temp osiągają, która jest dla nich normalna.

 

Goldi_Cz-Wa u mnie jeszcze takich wysokich temp nie było czy z klimą czy bez. Wiesz może kiedy jest max otwarcie termostatu przy jakiej temp?

Kiedy kupowałem BMW z R6 naczytałem się postów o pękających głowicach przez podwyższoną temp, dlatego w moim aucie po kupnie zadbałem o układ chłodzenia żeby potem się nie martwić w trasie no i jeżdżę co jakiś czas z testem 7 :) taki nawyk po odpaleniu auta mam, że włączam test. Nie wiem jaką mam pompę z jakim wirnikiem i nie wiem czy da się sprawdzić bez rozbierania jej. Oczywiście pompa sprawna, ale gdyby był plastikowy wirnik to bym ją odrazu wymienił.

Jeśli chcesz domowym sposobem sprawdzić czujnik bez zmiany jego na nowy to po nocy włącz test nr 7 i porównaj z temp otoczenia. Ale moim zdaniem 105st przy sprawnym ciśnieniowym układzie to nie jest wysoka temp. 110 już by dobrze nie było. A pamiętajmy, że odchylenie od pionu czyli temp roboczej to 115s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"krys32 Ty masz jeszcze v8, a one podobno jeszcze wyższą temp osiągają, która jest dla nich normalna" No właśnie kolego wiem. Lecz to moje pierwsze V8 i jak zobaczyłem temp. po raz pierwszy to nie ukrywam, że się przeraziłem. Jednak wiem teraz, że tak ma być :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wcześniejszych wypowiedzi postanowiłem dzisiaj sprawdzić jaką temp pokaże u mnie bo jak pisałem wcześniej było to zazwyczaj 92'C. I po kilku rundach na mieście zrobiłem traskę około 30 km. Komputer pokazywał zakres 92-93'C i ani trochę więcej. Dopiero po zakończeniu trasy i zatrzymaniu wzrosło do 94'C, przy przegazówce było słychać załączone visco. Dlatego zastanawiam Się skąd aż takie różnice w temperaturze wyświetlanej w porównaniu do innych??Skoro układ chłodzenia działa poprawnie,chłodnica zmieniana 3 lata temu,termostat ma pół roku,wskazówka stoi w pionie i spalanie jak najbardziej OK. Czyżby czujnik temperatury źle pokazywał :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie będziesz miał w każdym takiej samej temperatury. Najważniejsze, że wskazówka stoi w miejscu i ani drgnie. To podstawa każdego BMW :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale w podobnych jednostkach jak R6 nie zależnie od pojemności powinno być podobnie prawda :?: i kolega danielxc717 ma 2.0 a ktoś wczesniej pisał o 2.8(e46 chyba) i wskazania były podobne
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie przy jakiej temperaturze w R6 termostat ma pełne otwarcie? Bo ja termostat wymieniłem, ale nie pamiętam jak było wybite.

I w sumie dalej nie wiem przy jakiej temp visko zaczyna dmuchać.

Czy silnik 2.0, 2,5 i 2,8 to nic nie zmienia. Wszystkie mają taką samą temp. Mowa o tych przedliftowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moim nowym było 92'C wybite i był to produkt firmy Wahler, po wyciągnięciu starego okazało Się że oryginał jest taki sam i posiada dodatkowo logo BMW. Na realOEM do naszych benzynek (2.0,2.5,2.8) również podają temp 92'C
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.