Skocz do zawartości

BMW E 34 z silnikiem 1.8


pejto

Rekomendowane odpowiedzi

patrz godz wystawienia :duh: jak byś nie zauważył to kolega wystawił w twj samej minucie co Ty i nie koniecznie musiał zobaczyć Twojego posta wyżej

 

 

a co to ma do rzeczy????? po prostu napisałem żeby spojrzał wyżej co napisałem bo jego post pojawił się tak jak sam napisałeś w tym samym momencie co mój ale niżej od mojego.

 

 

Może kolega nie ma wygórowanych wymagań i 12,5sek do setki mu wystarcza,a dla kogoś to może być przepaść :wink:

 

 

no i w końcu zrozumiałeś :dance:

Edytowane przez Kawa1705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, :wink: kolega Kawa1705 sugerowal, abysmy przejechali sie jego 518i, byc moze gdy to odwrocimy, dojdziemy do konsensusu. :8)

Niekiedy potrzebna jest mocna stymulacja za dobry argument :!: :cool2:

 

He he - no to skoro sugerował - to będzie musiał nas zaprosić - może doznamy olśnienia i dojdziemy do wniosku iż błądzimy.

 

P.S. Ja także twierdziłem inaczej jeżdżąc 318 (szczególnie na temat spalania) - natomiast obecne moje porównania wyprowadzają mnie z błędu. Owszem - w mieście jest troszeczkę mniej ekonomicznie ( ale w granicach normy) - natomiast trasa - tutaj silnik 6 cyl jest nietylko bardziej ekonomiczny - ale także bardziej zrównowazony i osiągający swoje parametry przy delikatniejszym operowaniu pedałem gazu.

A jak wiadomoi - operowanie pedałem gazu ma znaczący wpływ na ekonomię na stacji benzynowej.

Dlatego z czystym sumieniem polecam min. 6 cyl.

Jakbym to wiedział w chwili zakupu 318 - to wybrałbym 320 albo 325.

Tyle ode mnie.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spokojnie, :wink: kolega Kawa1705 sugerowal, abysmy przejechali sie jego 518i, byc moze gdy to odwrocimy, dojdziemy do konsensusu. :8)

Niekiedy potrzebna jest mocna stymulacja za dobry argument :!: :cool2:

 

He he - no to skoro sugerował - to będzie musiał nas zaprosić - może doznamy olśnienia i dojdziemy do wniosku iż błądzimy.

Bardziej kierowalem sie ku odwroceniu tego i... myslalem, zeby kolega przejechal sie naszymi :norty: ... Apropos' mocnej stymulacji :cool2:

 

Mysle, ze kazdy kto kupuje 5er, powinien sie przejechac kazda z mozliwych opcji... Wtedy ma w czym wybierac, bo mam takie wrazenie, ze autor tego postu wogole tych naszych wypocin nie czyta... :doh:

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbawiliście mine tekstem "przejedź się 518, później 525 i dokonaj wyboru" , przecież wiadomo, że wybierze 525 po takim teście :lol: Skoro pyta o 518 to widać ekonomia gra dużą rolę, a więc pwoinien tymi autami pojeździć z pół roku i dopiero powziąć decyzję. Jeśłi chodzi o ekonomię to bierz 518 i już, jeżeli aż tak bardzo cię nie ciśnie to bierz 520 i po sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, :wink: kolega Kawa1705 sugerowal, abysmy przejechali sie jego 518i, byc moze gdy to odwrocimy, dojdziemy do konsensusu. :8)

Niekiedy potrzebna jest mocna stymulacja za dobry argument :!: :cool2:

 

He he - no to skoro sugerował - to będzie musiał nas zaprosić - może doznamy olśnienia i dojdziemy do wniosku iż błądzimy.

Bardziej kierowalem sie ku odwroceniu tego i... myslalem, zeby kolega przejechal sie naszymi :norty: ... Apropos' mocnej stymulacji :cool2:

 

Mysle, ze kazdy kto kupuje 5er, powinien sie przejechac kazda z mozliwych opcji... Wtedy ma w czym wybierac, bo mam takie wrazenie, ze autor tego postu wogole tych naszych wypocin nie czyta... :doh:

 

 

miałem okazję jeździć E39 540i, E34 525i E34 525tds, a z trójek to E30 316, E36 320, i drodzy koledzy wiem jakie są między nimi różnice w jeździe i kulturze pracy, wcale nie kwestionuje że np 525 jest szybsza od 518, twierdzę tylko że 518 jest spośród piątek najoszczędniejsza!!!!!! :D

 

ps. też mi się wydaję że autor tego nie czyta :twisted2: :twisted2: :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nieważne........ w jakim kolorze

 

 

I tutaj się z kolegą nie zgodzę - ponoć CZERWONE są szybsze :P:P:P

 

Pzdr,

Lub CZASAMI ze znaczkiem M5... :roll2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbawiliście mine tekstem "przejedź się 518, później 525 i dokonaj wyboru" , przecież wiadomo, że wybierze 525 po takim teście :lol: Skoro pyta o 518 to widać ekonomia gra dużą rolę, a więc pwoinien tymi autami pojeździć z pół roku i dopiero powziąć decyzję. Jeśłi chodzi o ekonomię to bierz 518 i już, jeżeli aż tak bardzo cię nie ciśnie to bierz 520 i po sprawie.

 

dokładnie...

 

prędzej czy później tematy o 518i zawsze w jakiś sposób rozbawiają.

 

A może by tak towarzystwo skoncentrowało się na czymś konkretnym i jeszcze na temat? Mało kto z nas ma styczność z 518i, ale są pozytywne dla kogoś sprawy, które sobie możemy przecież dośpiewać i to napisać – wtedy będzie dużo pożyteczniej niż gadanie w kółko, że 525i czy 540i są szybsze niż 518i :duh: (tak jest w każdym takim temacie)

 

Przede wszystkim jak spotykam czasem 518i E34 na drodze, to jakoś nie widziałem, żeby miało kłopoty z poruszaniem się do przodu.

Powoływanie się na jakieś argumenty o "bezpiecznym" wyprzedzaniu też jest wątpliwe, tak samo jak wątpliwą zasadność ma sam manewr wyprzedzania na zwykłych polskich drogach.

Jeżeli chodzi o tzw "porażki" wersji silnikowych w 5er, to myślę, że dużo większą z powodu komfortu jest czterocylindrowe 2.0d w E39. Miałem niedawno styczność z nim na przykładzie zadbanego i fajnego autka kolegi – ale takie drgania jakie są na postoju wewnątrz, drażnią i wręcz nie pasują do auta klasy 5er.

 

Wracając do 518i - to pomijając to, co lubimy najbardziej w BMW (czyli R6 lub V12) - to wg mnie należy komuś pytającemu wspomnieć o tym, że:

 

- 518i na pewno pali najmniej podczas "normalnej" jazdy - czyli toczenia się, które z pewnością wystarcza do bezpiecznego przemieszczania się pomiędzy punktami podróży tego najlżejszego spośród 5er,

- o M40 lub M43 raczej nie słyszy się, żeby były awaryjnymi silnikami (czyli pod tym względem też nie ma straty w porównaniu do naszych ulubionych R6),

- nawet gdy potrzebna jest naprawa, czy remont - to benzynowe R4 8-mio zaworowe jest wtedy wyraźnie tańsze i wygodniejsze podczas roboty niż cokolwiek innego.

 

Jeżeli chodzi o 518i, to mocno zniechęcałbym kogoś jedynie do egzemplarzy zaopatrzonymi w cokolwiek z wyposażenia takiego jak:

- podwójna rura,

- spojler/blenda/brewki

- emblemat ///M lub AC Schnitzer lub Alpina

- koła szersze niż 215

 

Takie 518i najprawdopodobniej uporczywie próbowało być zawsze najszybsze w konkurencjach Honda/Golf/Calibra CUP spod świateł ;) (i raczej nie służyło do czegokolwiek innego, a naprawiane było częściami z allegro)

 

pozdr. :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Ronin w 518 ma 275/40/19 :wink:

 

Jeżeli chodzi o tzw "porażki" wersji silnikowych w 5er, to myślę, że dużo większą z powodu komfortu jest czterocylindrowe 2.0d w E39.

 

no i tu się kolego mylisz...przyspieszenie ma lepsze moment obrotowy duużo większy i spalanie producent też podaje mniejsze.a praca diesla to już kwestia gustu.wiem że nie ma co porównywać ale pod żadnym względem e34 518 nie jest lepsze.Kolega ma 320d i nie ma żadnych drgań itp...i sam silnik wg mnie nie głupio pracuje.

 

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz zrozumiałeś to, co napisałem? (przyspieszenie i spalanie to sprawa oczywista na korzyść 520d)

 

Dla rozjaśnienia - gdybym np w dwugodzinnym warszawskim korku był skazany na te drgania diesla R4 - to w którymś momencie zrobiłbym się niebezpieczny dla otoczenia. Wobec tego zupełnie gdzieś mam moment obrotowy i spalanie. Komfort w środku porównując pracę R4 diesla i R6 benzynowego to przepaść nie do zasypania.

 

hej :)

 

P.S.

kolego Ronin w 518 ma 275/40/19 :wink:

...

taaaa, pamiętam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zapomniałem wcześniej dodać, że tylko podejrzewam to, że benzynowe R4 też pod tym względem nie jest aż tak złe.

Chyba , że się mylę... ;)

 

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o 518i, to mocno zniechęcałbym kogoś jedynie do egzemplarzy zaopatrzonymi w cokolwiek z wyposażenia takiego jak:

- podwójna rura,

- spojler/blenda/brewki

- emblemat ///M lub AC Schnitzer lub Alpina

- koła szersze niż 215

 

Takie 518i najprawdopodobniej uporczywie próbowało być zawsze najszybsze w konkurencjach Honda/Golf/Calibra CUP spod świateł ;) (i raczej nie służyło do czegokolwiek innego, a naprawiane było częściami z allegro)

 

pozdr. :)

 

 

o o o własnie tego brakowało mi w moich wypowiedziach!!! z ręką na sercu mogę napisac że zadbane 518i naprawdę może cieszyć. moja e34 to 100% oryginał od początku serwisowana na oryginałach BMW (oryginał oczywiście nie licząc instalacji LPG). w jednej rodzinie od 1994 roku czyli od nowości. skąd wiem?? mam wszystkie rachunki za części, mam nawet rachunek za żarówkę światła mijania z 1995 roku :lol: poprzedni właścieciel przekazał mi z autem wszystko i naprawdę jest tak jak udokumentował, gość po prostu dbał o każdy jej szczegół. taki egzemplarz jest naprawdę godny uwagi mimo 115KM pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powoływanie się na jakieś argumenty o "bezpiecznym" wyprzedzaniu też jest wątpliwe,

Odrazu sprostowalem, ze to kwestia indywidualna :!: ;)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze zadbane 518i mozna normalnie jezdzic, sadze nawet ze bezpieczniej bedzie wyprzedzac zadbanym 518i bez lpg, niz zagazowanym m20b20 chamska instalacja na śrubkę. ( no ale jest męskie r6 prawda? ) :duh:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze zadbane 518i mozna normalnie jezdzic, sadze nawet ze bezpieczniej bedzie wyprzedzac zadbanym 518i bez lpg, niz zagazowanym m20b20 chamska instalacja na śrubkę. ( no ale jest męskie r6 prawda? ) :duh:

 

 

Dokładnie!

 

Też nie uważam aby nie było czym wyprzedzać. j

Jak ktoś np. ma 200 koni i wyjeżdża że wszystko co mniej "bo bezpieczeństwo" to już sobie wyobrażam jaki z gościa musi być kierowca. Jakoś tylu ludzi busami jeździ (ja też) i wyprzedzają a jak się ma pojęcie o możliwościach auta to wcale nie wygląda to na "chybił/trafił". Normalnie jak się nie zmieszczę to czekam - to niebezpieczne? :doh:

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Je powiem tak.Miałem swego czasu e30 silnik m40 1.8 zagazowana Autronic.w mieście paliła 14 max 16 lpg.Nie wierze że 518 pali 8 w mieście ale różne miasta więc sie nie kłóce.Nawet moje Seicento 1100( :mrgreen: )paliło 8 Pb w mieście.Dziwne ale fakt.Teraz mam m30b35 e34 pali do 21 lpg w mieście.Myśle że małe silniki wcale nie są takie ekonomiczne jakby się wydawało.To tak jakbyś ciągnął non stop jakąś przyczepę za sobą.Mały silnik w ciężkiej budzie jest bardziej wysilony to oczywiste więc potrzebuje więcej energii i napewno nie pali tak mało na ile wskazuje jego pojemność.W E30 szału nie było ale zbierał się nie najgorzej.11-13pb łyknął w mieście nie ma cudów a ile pali w e34 nie wiem ale napewno troche więcej.Naprawde kolego 1.8 nie jest złym silnikiem ale wtedy polecam e30.E34 zaczyna sie wdg mnie od 2.5.
dresta30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedys e30 1.8 ale tego nie mozna nawet porownac do e34 1.8 pod zadnym wzgledem spalania i przyspieszania wogole 3 nie ma jak porownac do 5 to sa 2 inne swiaty bo przesiadłem sie z e30 1.8 na e34 2.5 i nie wiem jak jest w spalaniu e34 1.8 ale mysle zamiast 5 kup sobie 3 jak chcesz miec ekonomiczny samochod i normalne przyspieszenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, nie słuchaj wypowiedzi kolegów którzy nie mieli z tym modelem wogóle doczynienia i sami pewnie nie wiedzą jak to jeździ. owszem wyścigówka to nie jest, ale też nie auto dla emerytów. jeśli chcesz kupować 518 to jednak tylko z silnikiem M43 z łańcuchem rozrządu. jest to lepszy model silnika M40 - można rzec - poprawiony. ja mam takie auto i wogóle nie narzekam a jak trzeba to i mocy nie brakuje np przy wyprzedzaniu. nie może to być również jakis zajechany egzemplarz, ale w przypadku 518 łatwo jest znaleźć bardzo zadbany i to jest wielki plus. pozatym jak niektórzy twierdzą że spalanie się nie różni choćby od 2.0 R6 hahahaha śmiać i płakać się jednocześnie chce z takich wypowiedzi - osatatnio spalił mi po mieście w dość dynamicznej jeździe i korkach 10 litrów lpg/ 100km, benzyny ok 8/100, czy 2.0 R6 tyle spali?????? nie wydaje mi się. czy ten silnik to pomyłka? hmm kwestionujecie zdolności inżynierów z BMW?? moim zdanie to trafny wybór jeśli zależy ci na ekonomi. pozdrawiam i życzę nabrać więcej dystansu do czegoś czego nie próbowaliście a wypowiadacie się że jest złe.

 

E34 1.8 (legendy mówią, że był taki model) to jest po prostu porażka. I jeszcze się chwali, że m43. M42 ma 140 kucy, a gościu pisze, że mu gazu mało pali. :duh: Golfa se kup, a nie profanować markę !!!

I jeszcze jedno. Koledzy z e30/36. 1.8 w tych budach to jednak inny stosunek mocy do masy, więc nie ma co porównywać. E34 to ciężka "klempa" i 118 kucy (M43) nie ma możliwości ruszyć tej furmanki z miejsca w jakimś stylu (no i jeszcze lpg) !!!

 

pozdr

Mariusz

PS.

Trochę mnie ten topic w..ł (zirytował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...Trochę mnie ten topic w..ł (zirytował).

 

4. Na forum nie przeklinaj ..."Wykropkowanie" przekleństwa jest również przekleństwem...

OSTRZEŻENIE dla użytkownika mariusz827 za użycie (wykropkowanego) przekleństwa.

 

(tylko potem się nikomu nie tłumacz, że nie miałeś na myśli przekleństwa)

 

 

Wątek zostaje zamknięty

Moderator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.