Skocz do zawartości

530d regeneracja turbiny?


makaron87

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny temat gdzie czuje sie jak ryba w wodzie :lol: Mi padła kupiłem nowo garetta za 3150 zł żywotność 250 tys według producenta i gwarancja 2 lata bez limitu klimotrów ( każdy wie jaka to gwarancja w przypadku turbin czyt. żadna) ale jest git ale ona pieknie wyglądała nowa mmmm poczyłem sie jak w szybkich i wściekłych hehe. Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja miałem podobne objawy.

Dałem do regeneracji i po czterech miesiącach znowu nie można było przekroczyć 100km/h. Przez przypadek odbierałem samochód ciężarowy od mechanika i zapytałem czy wie co jest grane, on doradził coś prostego: na ciepłym silniku przegazować go maksymalnie, łopatki w turbinie mogły się zapiec i nie otwierają się wtedy kiedy mają. Takie przegazowanie miał spowodować silną siłę odśrodkową i otwarcie łopatek - o dziwo pomogło!

pzdr.

Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowla i gdzie tu oszczednosc diesla? Co z tego ze zaoszczedzisz pare zloty na jednym tankowaniu w dieslu jesli za jakis okres czeka cie regeneracja lub kupno nowej turbiny za kwote jak widze nawet i 3tys zl i szybko bedziesz musial zwrocic roznice przy wymianie turbo??? Nie wspomne juz o straconym czasie i nerwach. Ta dieslowska oszczednosc to tylko pozory zwlaszcza ze cena ON jest teraz bardzo zblizona do ceny Pb a gdzieniegdzie nawet ON jest ciut drozszy...

W mojej 2.8i tylko regularny serwis a silniczek tika jak przyslowiowy "szwajcar".

Oj chyba wsadzilem kij w mrowisko :( ale nie odbierzcie mnie zle bo lubie diesle i niemam nic przeciwko ale wiem ze zaoszczedzone kilka zlotych na paliwie predzej czy pozniej bedziesz musial zwrocic na turbo, wtryski, pompe, kolo dwumasowe itp. ze o filtrze czastek stalych ( w nowszych modelach) nie wspomne- to bedzie dopiero oszczednosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dobra tylko że jak już zmienie tę turbinę to na 200000 mam spokój

dla ludzi którzy lubią jeździć to ważne aby auto w trasie spalało 7-8 litrów przy dynamicznej jeździe, pozatym charakterystyka diesla jest jak dla mnie wspaniała, pisz co chcesz ale mnie nie stać na benzynę

Pozatym w benzinowym też ma sie co psuć a to wanosy pukają a to nie ma mocy - też mają problemy ludzie a to olej bierze itp. itd.

Wiem też że z jakiś powodów 85% to diesle.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak kupisz ujechaną diesla czy benzynę to jedno i drugie będzie złomem.

Mam X5 3.0d a paliłem się do 3.0i lub 4.4 ale do czasu aż miałem okazje pojeździć i tankować takiego potwora.W mieście ten 3.0i palił nawet powyżej 20L/100km gdzie w 3.0d mieszczę się w 14L.

Kiedyś też mówiłem że BMW diesel to traktor ale to było do czasu ...

Kupiłem pierwszego diesla i to TDSa i od tego czasu tylko olej napędowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie odgłosy turbiny są dwojakie: najpierw przy małym obciążeniu i niskich obrotach odzywa się jakby chuczenie (gwizd ale na niższych tonach) to tego stopnia że jak odejmę gaz to odgłos przypomina głuchy oddalony sygnał pogotowia(słyszany wewn auta). Natomiast jak dostanie wyższych obrotów wówczas da się delikatnie usłyszeć (ale tylko na zwnątrz) typowy pisk turbiny. Dodam, że auto poza tymi odgłosami nie zachowuje się nieprawidłowo - ma moc, przyspieszenie, nie bierze oleju, kopci w normie, pali w normie... Czy takie dźwięki mogą o czymś świadczyć?? czy lepiej nie dotykac póki jeździ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
U mnie odgłosy turbiny są dwojakie: najpierw przy małym obciążeniu i niskich obrotach odzywa się jakby chuczenie (gwizd ale na niższych tonach) to tego stopnia że jak odejmę gaz to odgłos przypomina głuchy oddalony sygnał pogotowia(słyszany wewn auta). Natomiast jak dostanie wyższych obrotów wówczas da się delikatnie usłyszeć (ale tylko na zwnątrz) typowy pisk turbiny. Dodam, że auto poza tymi odgłosami nie zachowuje się nieprawidłowo - ma moc, przyspieszenie, nie bierze oleju, kopci w normie, pali w normie... Czy takie dźwięki mogą o czymś świadczyć?? czy lepiej nie dotykac póki jeździ?

 

Objawy jak przy uszkodzonym wirniku od strony ssania.

Ale żeby wiedzieć na pewno podjedź do kogoś sprawdzi w parę minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otórz okazało się że turbina jest w bardzo dobrym stanie (zero luzów - dolot suchy) lecz jest luz na cięgnie od zmiennej geometrii (to ramie wchodzace do środka turbiny). Jak jest zimny chuczy głosniej a jak się rozgrzeje jest ciszej - to by tłumaczyła zasada rozszerzalności termicznej materiału. Ale rodzi się pytanie zasadnicze: jak to naprawić bez zbędnej regeneracji całej turbiny??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz walniętą uszczelkę przy łączeniu turbiny z intercoolerem. Bardzo częsta usterka i groszowa sprawa. Sam zawór agr sterujący zmienną geometrią nie ma prawa się tak brudzić ponieważ sterowany jest podciśnieniem i nie ma w nim nic co mogło by się wydostawać poza powietrzem jakby była uszkodzona membrana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
12.07.2005r. Uwaga na oszustów
W ostatnim czasie wiele firm i osób zaczęło zajmować się regeneracją i sprzedażą turbosprężarek widząc w tym łatwy i szybki zarobek ,oferują one turbosprężarki używane i po pseudoregeneracji z gwarancją !!!!
...

Orintacyjny koszt:
regeneracji podstawowej z kpl. naprawczym od 750,- do 850,- PLN*
turbosprężarki po regeneracji cena od 1400,- do 1800,- PLN *
nowej turbosprężarki od 2200 ,- do 3500,- PLN*

Przylozyli sie do tego tekstu... Ciekawe ile w tym prawdy.

 

ja chcę tą nową za 2200PLN i bez gwaiazdki :8)

ktoś może coś konkretniej powiedzieć o możliwości zakupu nowej turbiny w takich pieniądzach ? (E60 530d 218KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczyna sie pisk przy gwałtownym depnięciu wpedał gazu tzn jak powoli dodaje gazu to pisk zaczyna sie powyzej 4000 tys, przypuszczam ze to moze konczyc sie turbo, powieccie mi czy moge sam wymontować turbine?? garazowymi narzedziami bez kanału - gdzie ona sie dokladnie znajduje??
www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem: Moja buma e39 530d przerywa, dławi się przy 4000-4400 obr/min i nie chce iść dalej. Czasem nawet potrafi zgasnąć przy tych obrotach i dopiero po wyłączeniu i włączeniu stacyjki silnik odpala normalnie. Czy ktoś wie co to może być? I czy to wina sprężarki? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem: Moja buma e39 530d przerywa, dławi się przy 4000-4400 obr/min i nie chce iść dalej. Czasem nawet potrafi zgasnąć przy tych obrotach i dopiero po wyłączeniu i włączeniu stacyjki silnik odpala normalnie. Czy ktoś wie co to może być? I czy to wina sprężarki? :mad2:

 

stawialbym na padajaca pompe wstepna paliwa - znajduje sie w podwoziu mniej wiecej na wysokosci fotela - diagnoza komputerowa na wlaczonym silniku powie jakie cisnienie ona daje [nie powinno byc nizej niz ok 3,8 bara]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesiąc temu regenorowałem swoją turbinę ponieważ lekko pociekała...

Garett daje zestawy naprawcze do swoich turbin więc nie moim zdaniem jest możliwość naprawy tych turbin ... ze zmienną geometrią łopatek. Osobiście przed wyborem zakładu popytałem ludzi którzy tam naprawiali swoje turbo. Znalazłem 8 osób które naprawiało swoje 530d tam i każdemu turbo jeździ do tej pory. Mam nadzieje, że ja nie będe wyjątkiem :)

 

po przeczytaniu poniższego artykułu zaczynam mieć to samo zdanie co Ty.

w każdym razie zaryzykowałem i dałem swoją do regeneracji. Jakoś wywalenie 3700pln (po negocjacjach) za nową mi się nie uśmiecha. Szczególnie, że żaden z warsztatów odradzających regenerację turbo-spręzarek ze zmienną geometrią, nie umiał mnie przekonać dlaczego nie ("tych turbin nie regeneruję się"). Zmysł inżynierski nie dał mi spokoju i wynalazłem ten artykuł:

 

http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1346&f=jb_1811.xml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duud zaczynając od najprostszych rzeczy wymieniłem filtr paliwa i już nie przerywa tylko wkręca się na maxa. Ale juz dwa razy przy około 4000obr/min silnik mi zgasł po odpaleniu stacyjki na nowo jest ok. Juz nie wiem co dalej. A te wizyty na kompie to na dzień dobry 120zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duud zaczynając od najprostszych rzeczy wymieniłem filtr paliwa i już nie przerywa tylko wkręca się na maxa. Ale juz dwa razy przy około 4000obr/min silnik mi zgasł po odpaleniu stacyjki na nowo jest ok. Juz nie wiem co dalej. A te wizyty na kompie to na dzień dobry 120zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lara23

 

bez diagnozy komputerowej bedziesz dzialal w ciemno - mysle ze to 120 pln to nie fortuna a przy okazji zrobisz sobie pelna diagnoze [zakladajac ze to profesjonalny sprzet diagnostyczny] auta i jest szansa ze dowiesz sie co konkretnie mu dolega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi turbina podgwizdywała,a dziś auto strciło moc i turbina zaczęła już jęczeć... :cry:

 

Szczerze mówiąc to czytając tematy o turbinach domyslałem się,że chyba

żywot mojej już dobiega końca...

 

Pocztałem dużo na temat regenerowania i na początku nie byłem skłonny

na naprawę,ale artykuł "turbo zagadka" rozwiał moje obawy...

 

Najgorsze może być tylko czy da się do regeneracji w odpowiednie ręce czyli

fachowe ręce :) owy artykuł skierował mnie na tę firmę z Wrocławia

 

http://www.turbojulita.pl/

 

Czy ktoś z Was regenerował u nich turbinę?

Może ktośzna opinię tego servisu??

 

dzięki za każde info

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.