Skocz do zawartości

Aktywacja webasto w DIS v.44


Yaza

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co mi wiadomo nie ma poza flashowaniem DDE

 

Ok, dzieki za info.

 

Pytanie z innej beczki :)

 

 

Dlaczego, jak doprogramowalem sobie ogrzewanie postojowe oraz mruganie kierunkowskazami podczas zamykania/otwierania auta, to podczas ponownego wejścia w NCS i naciśnięciu F1,F3,E39,IKE,back mam znowu ustawienia przed kodowaniem (czyli wszystko wylaczone)?

Nie powinien zapamiętać ze to doprogramowalem? Opcje sa zaprogramowane, bo mruga a na MID jest ogrzewanie postojowe.

 

I jeszcze jedno.

 

Sprawdziłem sobie odczyt z trzech rożnych sterowników i mam:

 

EWS:

FG:WBADP81070GS97847I

GM:58810000D

SA:200108800D3407A40

VN:10100000933

 

IKE:

FG:WBAAA00000GS97847A

GM:58810000D

SA:200108800D3407A40

VN:10100000933

 

KMB:

FG:WBAAA00000GS97847A

GM:58810000D

SA:200108800D3407A40

VN:10100000933

 

Dlaczego VIN (FG) sie nie zgadza? Tylko z EWS jest prawidłowy.

 

Czy da się sprawdzić, jaki ZCS był oryginalnie w tym samochodzie?

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 269
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra odgrzeję kotleta ale co tam ;)

 

W innym temacie potrzebowałem rady ale nie doszedłem w końcu co jest. Mam webasto z, komp z małym bc. Nie zależy mi na ogrzewaniu wnętrza tylko na dogrzewaniu motoru. Mam pytanie...z poziomu inpy wybierając opcję 'activate' uruchamiam piecyk tylko tak jakby do testu??(wszysto się wtedy uruchamia zgodnie z opisem-tzn. zaczyna pompować paliwo, później dymek spod auta itp). A ono dalej jest zdeaktywowane?? (przypominam że nie uruchamia się np. rano po odpaleniu auta). Dziś zobaczę czy coś zmieni aktywacja za pomocą ncs-a.

 

Druga sprawa jest taka, że niby wszystko jest ok tylko, że w parametrach (mówię dalej o odczytach z inpy) "coolant temp." dochodzi do 110st. C+, choć temperatura wg wskazówki na desce rozdzielczej jest powiedzmy pod kątem 45st., czyli w połowie drogi do temp. roboczej silnika.

Kiedy temperatura we wskazaniach inpy wzrasta tak wysoko to wyłączam je z obawy przez uszkodzeniem któregoś z węży od ukł. chłodzenia (teoretycznie jak temp. cieczy chłodzącej jest powyżej 100 st. to nie najlepiej), i jestem w czarnej d...bo już nie wiem którym wskazaniem się kierować i czy jest w ogóle czego się bać ;)

 

Niestety nie mam czasu żeby podjechać do serwisu webasto a korzystając z tego, że mam swój fejs to szkoda dawać komuś zarobić jak można samemu i to za jaką satysfakcję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra odgrzeję kotleta ale co tam ;)

 

W innym temacie potrzebowałem rady ale nie doszedłem w końcu co jest. Mam webasto z, komp z małym bc. Nie zależy mi na ogrzewaniu wnętrza tylko na dogrzewaniu motoru. Mam pytanie...z poziomu inpy wybierając opcję 'activate' uruchamiam piecyk tylko tak jakby do testu??(wszysto się wtedy uruchamia zgodnie z opisem-tzn. zaczyna pompować paliwo, później dymek spod auta itp). A ono dalej jest zdeaktywowane?? (przypominam że nie uruchamia się np. rano po odpaleniu auta). Dziś zobaczę czy coś zmieni aktywacja za pomocą ncs-a.

 

Druga sprawa jest taka, że niby wszystko jest ok tylko, że w parametrach (mówię dalej o odczytach z inpy) "coolant temp." dochodzi do 110st. C+, choć temperatura wg wskazówki na desce rozdzielczej jest powiedzmy pod kątem 45st., czyli w połowie drogi do temp. roboczej silnika.

Kiedy temperatura we wskazaniach inpy wzrasta tak wysoko to wyłączam je z obawy przez uszkodzeniem któregoś z węży od ukł. chłodzenia (teoretycznie jak temp. cieczy chłodzącej jest powyżej 100 st. to nie najlepiej), i jestem w czarnej d...bo już nie wiem którym wskazaniem się kierować i czy jest w ogóle czego się bać ;)

 

Niestety nie mam czasu żeby podjechać do serwisu webasto a korzystając z tego, że mam swój fejs to szkoda dawać komuś zarobić jak można samemu i to za jaką satysfakcję :)

 

 

Witam

 

1) Czy masz jakieś błędy w module klimatronika IHKA? To ten moduł steruje webastem. Zobacz czy Ci działa czujnik temp zewnętrznej (pod zderzakiem). Musi działać.

2) Odczytaj z rana przy pomocy fejsu jaka jest temperatura plynu w sterowniku webatsa oraz w silniku - powinny byc zblizone). Jezeli nie sa, jeden z czujników temp do wymiany.

3) Uruchom silnik i wtedy zrób test (nie powinieneś mieć wtedy 110 stopni, bo będzie działać pompa wody).

 

Aby zadziałało webasto musz byc spelnione dwa warunki: temp silnika < 70 stopni i temp zewnętrzna < 5 stopni.

 

Odczytaj tez bledy z webasta i IHKA i wklej jak sa.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Druga sprawa jest taka, że niby wszystko jest ok tylko, że w parametrach (mówię dalej o odczytach z inpy) "coolant temp." dochodzi do 110st. C+, choć temperatura wg wskazówki na desce rozdzielczej jest powiedzmy pod kątem 45st., czyli w połowie drogi do temp. roboczej silnika.

Kiedy temperatura we wskazaniach inpy wzrasta tak wysoko to wyłączam je z obawy przez uszkodzeniem któregoś z węży od ukł. chłodzenia (teoretycznie jak temp. cieczy chłodzącej jest powyżej 100 st. to nie najlepiej), i jestem w czarnej d...bo już nie wiem którym wskazaniem się kierować i czy jest w ogóle czego się bać ;)

 

Niestety nie mam czasu żeby podjechać do serwisu webasto a korzystając z tego, że mam swój fejs to szkoda dawać komuś zarobić jak można samemu i to za jaką satysfakcję :)

 

przyczyną przegrzania płynu w webasto może być bark pompy wspomagającej (jak wiadomo nie każde webasto było wyposażone w dodatkową pompę) stąd wskazanie 110 stopni na webasto a na silniku tylko 45 stopni

 

gdybyś zrobił test webasto na pracującym silniku wtedy obieg płynu nadaje główna pompa wody i na webasto temperatura była by w normie

 

sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno jest webasto bez pompki obiegowej bo gdyby miał pompkę i byłaby spalona to webasto w ogóle nie wystartowałoby......!

Ja mam taką sytuację w tej chwili i przymierzam się do wymiany pompki obiegowej tylko nie wiem co wybrać .. na alledrogo znalazłem coś takiego ale nie wiem czy do Thermo top z/c podejdzie : http://allegro.pl/item903118242_ogrzewanie_webasto_pompa_pompka_wody_obiegu_cieczy.html

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy starą pompkę obiegową da radę rozebrać , bo w sumie tam na pewno wystarczy wymienić szczotki...

aha i jak starą pompkę wyciągnę to muszę złączyć obieg ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy starą pompkę obiegową da radę rozebrać , bo w sumie tam na pewno wystarczy wymienić szczotki...

aha i jak starą pompkę wyciągnę to muszę złączyć obieg ???

 

 

Witam

 

Pompka jest bez szczotkowa i jest zalana - nie da się jej rozebrać.

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i mam pytanie. Wlasnie kupilem e60 535d z 2006 roku i niezabardzo wiem czy ma webasto,w opcjach znalazlem tylko przewietrzanie.

Jak mialem e39 to byla naklejka na nadkolu z informacja o webasto.Jak to sie ma w przypadku e60 gdzie jest info albo taka naklejka.

 

pozdrawiam

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Zapisałeś stary nr SA? Jeżeli tak to wpisz go w DIS i zakoduj ponownie auto. Jeżeli nie masz, to NCS'em wyłączysz webasto.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Druga sprawa jest taka, że niby wszystko jest ok tylko, że w parametrach (mówię dalej o odczytach z inpy) "coolant temp." dochodzi do 110st. C+, choć temperatura wg wskazówki na desce rozdzielczej jest powiedzmy pod kątem 45st., czyli w połowie drogi do temp. roboczej silnika.

Kiedy temperatura we wskazaniach inpy wzrasta tak wysoko to wyłączam je z obawy przez uszkodzeniem któregoś z węży od ukł. chłodzenia (teoretycznie jak temp. cieczy chłodzącej jest powyżej 100 st. to nie najlepiej), i jestem w czarnej d...bo już nie wiem którym wskazaniem się kierować i czy jest w ogóle czego się bać ;)

 

Niestety nie mam czasu żeby podjechać do serwisu webasto a korzystając z tego, że mam swój fejs to szkoda dawać komuś zarobić jak można samemu i to za jaką satysfakcję :)

 

przyczyną przegrzania płynu w webasto może być bark pompy wspomagającej (jak wiadomo nie każde webasto było wyposażone w dodatkową pompę) stąd wskazanie 110 stopni na webasto a na silniku tylko 45 stopni

 

gdybyś zrobił test webasto na pracującym silniku wtedy obieg płynu nadaje główna pompa wody i na webasto temperatura była by w normie

 

sprawdź

trochę stary temat ale odgrzeję .....

też po wymianie pompki obiegu testowałem webasto , ponieważ chciałem je dobrze sprawdzić przed dołożeniem pilota ....

i tu moje zdziwienie że webasto mi się gotowało , pompka chodziła , temp. płynu w webasto dochodziła do +117 C a na wskaźnikach zimno ....

aż w końcu mnie oświeciło !!!! jeśli robimy test webasto i mamy wyłączony climatronic to zawór wody jest w pozycji zamkniętej i nie ma obiegu ! wystarczy przekręcić kluczyk w poz. 2 aby włączył się climatronic który otworzy nam zawór wody i wszystko ładnie chodzi , jest obieg pompka pompuje a webasto się nie rozłącza...... :mrgreen:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NCS można ustwić kiedy pompka ma być włczona, a kiedy nie. Odpowidaj za to wpisy, które ja mam tak u siebie ustawione:

ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv.

Ktoś tu napisał że ma być

ZUSATZWASSERPUMPE

aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

ale przy włączonym klimatroniku (zapłonie) pompka nie chodziła plus jak był silnik ciepły, a na dworze zimno, wciskłem *MAX i włączało mi sie ogrzewanie wnętrza auta z ciepła silnik, ale niestety dmuchało zimnym, bo pompka nie chodziła! Tak czy siak jedno i drugie ma byc nicht_aktiv i bedzie ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie webasto i aktywacji. Zrobiłem aktywację NCS-em wg wskazówek i zasadniczo na wyświetlaczu pojawiła sie opcja dogrzewania, ale jakos nie bardzo wiem czy działa to poprawnie... W momencie gdy ustawiam godzinę zalączenia sie grzania zaznaczam "ptaszkiem" i wybieram i zaznaczam dogrzewanie od razu włącza sie webasto :| nie wiem jak powinno to wyglądac bo wczesniej nie miałem tej opcji wiec wydaje mi sie ze nie jest to poprawny objaw. siedziałem i czekałem mysląc ze moze to jakis test lub cos ale wyczekałem ok 20 min a webasto ciągle pracowało wiec w końcu wyłączyłem. Oczywiscie w momencie ustawienia i wyjęcia nawiewy włączyły sie a dioda po prawej stronie mrugała sygnalizująć załączoną opcję. Sprawdziłem tą opcję z przewietrzaniem wiec i tu opcja była podobna od razy działały nawiewy wiec nie wiem co jest nie tak a moze jest poprawnie i dogrzewanie włączy sie o odpowiedniej porze.... Podpowiedzcie jak jest u was

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NCS można ustwić kiedy pompka ma być włczona, a kiedy nie. Odpowidaj za to wpisy, które ja mam tak u siebie ustawione:

ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv.

Ktoś tu napisał że ma być

ZUSATZWASSERPUMPE

aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

ale przy włączonym klimatroniku (zapłonie) pompka nie chodziła plus jak był silnik ciepły, a na dworze zimno, wciskłem *MAX i włączało mi sie ogrzewanie wnętrza auta z ciepła silnik, ale niestety dmuchało zimnym, bo pompka nie chodziła! Tak czy siak jedno i drugie ma byc nicht_aktiv i bedzie ok.

Pozdrawiam.

Problem rozwiązany! Powód: mało paliwa w zbiorniku! Ale rezerwa się jeszcze nie paliło, było nieco poniżej 20l na wskaźniku. I pytanie, czy można gdzieś zmienić ten próg? U mnie jest pewnie ustawiony coś koło 20l, a chciałbym zmniejszyć na rezerwę, czyli ok 8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Webasto u mnie działało jeszcze kilka dni temu, ale teraz nie działa. Jak wcześniej działało to wydobywał sie biały dymek z pod progu kierowcy. Teraz sytuacja jest taka, że włączam je z panelu "ogrzewanie" (monitor 16:9), włącza się klimatronik, webasto startuje... W INPIE świeczka zaczyna grzać do prawie 1800stC, pompki włączają się, wszystkie wskaźniki zaczynają się zwiększać i tak trwa ok 1,5 minuty. Po tym czasie temp świeczki spada, wszystko się rozłącza, a po 2 min od włączenia wyłącza sie panel klimy i cisza...

Błędy jakie mam to w sterowniku webasta:

http://img52.imageshack.us/img52/4035/beztytuusmall.jpg

i w sterowniku klimatronika:

50 Additional heating

Open Circuit

Error present

 

10 AUC sensor

Open Circuit

Error present

 

i jeszcze były jakies dwa, ale juz sie nie pojawiają...

Tak czy siak webasto startuje, chodzi 2 min (bez grzania) i cisza. Płytka? Jeśli tak to gdzie naprawiają (link z allegro wygasł) i jaki koszt?

 

Napięcie aku 11,3V-11,5V, paliwo powyżej połowy zbiornika... Temp cieczy 5-50 stopni, temp zewnętrzna ok 5 stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 - flame out, koniec paliwa.

Mój problem rozwiązany! Przyciśnięty opaską przewód paliwa i webasto działało, ale nie dostawalo paliwa. Webasto działa.

 

Zastanawia mnie jakie warunki muszą być by webasto załączyło się i by chodziło i do kiedy pracuje...

Poniżej jakiej temp się ono załączy i gdzie jest czujnik?

Jak świeci nam się rezerwa to też się nie załączy, tak?

I do kiedy pracuje (np ustawiam na 6.00). Czy pracuje okreslony czas czy jak osiągnie się jakaś temp wewnątrz auta?

Jak ktoś zna te parametry to były by wielce pomocne wielu osobom walczącym z webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.