Skocz do zawartości

Listonosz

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Listonosz

  • Urodziny 30.09.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e60 535d 2006 M-pakiet, e46 318ci 2002, e46 318i 2001
  • Lokalizacja
    Brzeg/UK

Osiągnięcia Listonosz

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Wlasnie ,wlasnie walek mimosrodowy tak to sie chyba fachowo nazywa - dzieki lookaszus tego slowa wlasnie mi brakowalo :D Pozdrawiam
  2. Witam, Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi I czas spedzony nad moim problemem. Problemem byl walek ecentryczny od valvetronica, prawdopodobnie ktos uzywal zlego oleju albo wada fabryczna :( Problem pojawial sie tylko w momencie jak do roboty bral sie valvetronic, w momencie tym dzwigienka zaworowa kantowala sie na waleczku I na jednym cylindrze nie bylo cisnienia, problem pojawial sie tylko podczas pracy I jak mierzylem cisnienie wszytsko bylo ok poniwaz bylo to tylko krecenie rozrusznikiem I valvetronic poprostu nie sterowal silnikiem.Dopiero doszlem do tego jak podlaczylem silnik ad valvetronica I sam nim sterowalem to zauwazyelm przy pomiarach cisnienia ze czasmi go poprostu niema :( Po dlugich nocach w garazu rozebralem wszystko jeszcze raz I po centymetrze ogladalem kazda czesc, I dopiero udalo sie zlokalizowac problem jak wszystkie czesci umylem w rozpusczalniku, I po wyschnieciu powstal nalot na ktorym zauwazylem problem :) Wiec na koniec: Mam nowe sprezyny, samoregulatory ,nowy silnik od valvetronica i satsfakcje ze sie udalo :) Teraz glowica od N42 dlamnie nie bedzie miala zadnych tajemnic :) Jeszcze raz pozdrawiam I dziekuje za pomoc
  3. Wszystko juz OK, silniczek smiga jak mazenie :)
  4. Witam panowie, A wiec tak: Silniczek od valvetronica wymieniony - zadnej poprawy ECU sinika - update zrobiony - zadnej poprawy Wpielem volotomierz w kable od silniczka valvetronica i sytucja wyglada mastepujaco: Zimny silnik - 0V - chodzi dobrze 5-10 min pracy 0.1v na wolnych obrotach ,po dodaniu gazu skacze do 6-7v - silnik sie dlawi po gwaltownym dodaniu gazu Wypiety czujnik od valvetronica - 0.9v - silnik wkreca sie bez problemu Moja pomyslowosc jest juz wyczerpana :mad2: Wlasnie znalazlem podobny przypadek do mojego na angielskim forum gdzie chlopaki rozwiazali zagadke :) Komputer okazjonalnie pokazywal brak iskty na 4 cylindrze , chlopaki wymienili prawie wszystkie czujniki,cewki,swiece ,silnik valvetronica jak I rowniez walek od valvetronica I czujnik. I nic to nie pomoglo . Okazalo sie ze samoregulatory zamworow sie skonczyly I do puki silnik mial sterowanie po przez przepustnice wszystko bylo ok, jak tylko kontrole przejmowal valvetronic odrazu zaczynaly sie problemy.A dlatego ze doplyw powietrza jest sterowany przez otwarcie zaworu, w momencie kiedy gwaltownie dodaje sie gazu silnik od valvetronica probuje otworzyc zawor na maxa ale najpierw sciska samoregulator a pozniej dopiero otwiera sie zawor jak samoregulator sie napompuje, a wiec wtryski lejea duza ilosc a zawor jeszcze nie jest otwarty I jest taki efekt wlasnie zalewania. A wiec jest to jakis pomysl ktory napewno sprawdze :) Pozdrawiam
  5. Witam, A wiec udalo mi sie zrobic aktualizacje ECU silnika - (jak by ktos szukal w winkfp jest w ECU family -EK924) no I dalej to samo :mad2: Dzisiaj akurat stalem nad silnikiem I uslyszalem jeszcze jedno, jak przestaje sie wkrecac to przy silniku valvetronica slychac delikatne zaklekotanie doslownie na 1sekunde Auto kupilem od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 145tys km, bylo caly czas servisowane u dealera BMW, mam rowniez wszystkie kartki z przegladow wiec wykluczam cofanie licznika, a pisze dlatego ze pojawia sie pytanie czy przy takim przebiegu mogl sie wyklepac zespol regulacyjny czy moze ten silniczek od valvetronica poprosu powoli umiera - nie pokazujac przy tym zadnych bledow. No I teraz mam dylemat bo jesli kupie uzywany silnik od valvetronica I po zmianie beda te same objawy to dalej bede w kropce- czy wymieniony silnik tez jest uszkodzony czy cos innego sie tam dzieje. Bo moj silnik fizycznie tez pracuje - a cos qurna jest nie tak :mad2: Z mila checia poprostu bym odlaczyl valvetronica I tak jezdzil, ale z drugiej strony nie bedzie mi to dawalo spokoju :duh: Pozdrawiam wszystkich ktorzy staraja sie mi pomoc :D
  6. Witam, Dzisiaj przyszło mi na myśl ze może ecu silnika się wysypalo i pomoże update, ale cholera mam mały problem bo jak wpisałem assembly number to winkpf wyrzuca mi że nie znalazł takiego numeru , jakieś pomysły jak to można inaczej zrobić,
  7. Witam, Cisnienie na listwie jest 5.3 a spada doslownie na moment do 5.1 przy dodaniu gazu
  8. Witam Dzisiaj zrobilem test dymny aby sprawdzic czy nie ma gdzies dziury w podcisnieniach I kolektorze, wszystko wyglada 100% dobrze wlasnie zrobilem upload na youtube trzech filmow z live data z inpy. Pierwszy film zaraz po odpaleniu, silnik wkreca sie bez problemu-wszystko podlaczone brak bledow Dzisiaj zauwazylem ze wszystko bylo w porzadku do prawie 90 stopni http://youtu.be/oKfpEI5wgvg Drugi film, problem z wkrecaniem sie na obroty - co slychac na filmie http://youtu.be/IFlNEYpg6V4 Trzeci film jest z odpietym sensorem od valvetronica, silnik reaguje na gaz bez dlawienia sie ,ale wyskakuje blad od valvetronica http://youtu.be/7no4pgngnZU Jesli bedzie to pomocne w jaki kolwiek sposob zauwazylem rowniez ze w sumie nie jest wazne co odepne,czy to jest przeplywka,sensor od valvetronica czy zawory od vanosow, silnik jak wchodzi w tryb awaryjny to pracuje dobrze I nie ma problem z wchodzeniem na obroty. Pozdrawiam
  9. Koledzy więc tak, napięcie do valvetronica dochodzi i pobiera od 5 do 20 amper zależy jak mocno nacisne na gaz , jesli chodzi o rurki pod pokrywą to przy kreceniu rozrusznikiem olej leci na każdą kszywke , więc tam raczej jest OK ,jutro porobie screeny z inpy to może coś pomoże Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie i pomoc
  10. U mnie dziala dokladnie tak samo jak na tym filmie - czy to jest normalny objaw czy powinno byc inaczej
  11. Witam, Dzisiaj sprawdzilem Sonde I wyglada na to ze pracuje, jesli ktos z kolegow mogl by mi napisac ile jest V w waszych N42 na wolnych obrotach a ile po dodaniu gazu byl bym wdzieczny, bo umnie w na wolnych obrotach jest 1.5V I rosnie przy dodaniu gazu do 4.3V a , Na angielskim forum znalazlem taki sam przypadek ale tam zagadaka nie zostala rozwiazana I kolega z tamtego forum jezdzi z odpieta wtyczka ta przy wlewie oleju. A moze nam sie uda rozwiazac ten przypadek :? Pozdrawiam
  12. Ok, Sprawdze to dzisiaj I dam znac, a jeszcze jedno pytanie czy odma tez moze powodowac takie zachowanie czy raczej nie ? Podnioslem pokrywe zaworow jeszcze raz I jak jest podpiety ten czujnik przy wlewie oleju to silnik valvetronica przy kreceniu rozrusznikiem zachowuje sie jak pisalem powyzej, ale jak go odepne to krecac rozrusznikiem wypycha ten polksiezyc do samego konca I tam zostaje. Ot taki problem :mad2: Pozdrawiam
  13. Witam, Przewertowalem juz chyba wszystkie fora w poszukiwaniu mojego problemu ale jak narazie nic nie znalazłem. No I chyba w was ostania deska ratunku :) pacjent to n42b20 Kupilem ten samochód z przeskoczonym łańcuchem, po wymianie rozrządu i ustawieniu (mam blokady-i juz robilem rozrzad w e46 mojego taty ktora chodzi bez problemu) wszystko wygląda ok, auto odpala, nic się nie tłucze zero błędów - sprawdzane inpa ktora ja posiadam i GT1 kolegi , więc zadowolony wyjeżdżam z garażu szybkie dodaniu gazu i tu zaczynają się problemy, silnik po dodaniu gazu gwałtownie tak jak by się zalewal , nie wkreca się płynnie jak by mial czkawke po przekroczeniu 1300-1500 obrotów zachowuje się normalnie.Jesli dodaje gazu powoli wszystko jest ok z racji tego za mam taką samą drugą więc zaczęłam eksperymentować. a więc tak po wypieciu przepływomierza silnik wkreca się bez problemu ,więc diagnoza padla na przeplywke , ale przed kupnem przeplywki założyłem przeplywke od mojego taty i qurna dalej to samo , więc przeplywka odpada, zaczelem przekładać czujniki wałków itd dalej żadnych zmian, w dalszym ciągu zero błędów a silnik zachowuje się tak jak by go zalewalo albo brakowało mu iskry, więc kupiłem 4 nowe świece, i dalej zero efektów, podmienilem wszystkie cewki zero efektów. sprawdziłem jeszcze raz rozrząd i qurna wszytko ok, jak krece rozrusznikiem silniczek od valvetronika pracuje tzn podczas kręcenia wypycha ten półksiężyc w stronę kolektora ssacego ,jak przestaje kręcić wraca do swojej pozycji - niewiem czy to normalny objaw zlozylem wszystko jeszcze raz odpalam I wszystko ok wkreca sie I zero bledow :D ,ale euforia nie trawa dlugo po 5 min kiedy silnik zlapal troche temperatury znowu ten sam problem :mad2: Znalazlem jeszcze jeden dziwny objaw, Odpielem kostkę od czujnika valvetronica ta koło wlewu oleju i tu niespodzianka silnik wkreca sie bez problemu(jak jest cieply I zimny).Ale komp wywala blad sterowania valvetronikiem Podmienilem komputery od sterowania Velvetronica ale to dalej nie dalo zadnych efektow. Z podpietym wszystkim jak sie nalezy jak silnik calkiem ostygnie wszystko jest OK jak tylko zacznie lapac temperature okolo 35-40 stopni odrazu ten sam objaw Brakło już mi pomysłów i naprawdę liczę na jakieś podpowiedzi Z gory dzieki za wszelkie info pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.