Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po przejechaniu ok 500km ubywa mi wody w chłodnicy ok 0,3l i wtedy silnik zaczyna się grzać wskazówka dochodzi do czerwonego pola wraca znów dochodzi czase wejdzie na czerwone i zapala się czerwona kontrolka musze stawać po dolaniu tej brakującej wody zaczyna normalnie chodzić wskazówka od wody staje prosto i ani drgnie na czerwone ale po ok 500km znów to samo zaczyna się grzać i ubywa wody w chłodnicy co to może być?
Opublikowano

Możesz przeszukać forum. Jest tu pełno wątków o niesprawnym układzie chłodzenia. Radzę Ci szybko pozbyć się usterki bo przegrzanie silnika może Cię dużo kosztować.

Pzdr

Opublikowano
To jak. zaczyna sie gotowac i stajesz zeby ostygnol to zobacz czy nie cieknie gdzies, spojz pod spod. jezeli nie to moze ci wydmuchalo uszczelke pod glowica sprwdz stan oleju czy nie jest go za dozo i czy on nie jest koloru kawy z mlekiem ale pewnie to juz sprawdzales prawda??? A od kiedy tak sie dzeieje i ile razy juz dolewales wody??? Pozdro
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
wody dolewałem juz z 6 razy każdy mechanik mówi mi co innego niektórzy chcą zostawić samochód na tydzień ściągać znowu głowice, mówią, że może być nawet blok pęknięty a to ogromne wydatki, odpowietrzałem układ podobno bardzo ciężko się odpowietrza ale dalej to samo z ta wodą wymyśliłem, żeby może dolać jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy są chyba takie w proszku czy to by nie zaszkodziło?
Opublikowano
Piszesz cały czas o "wodzie" mam nadzieje że to taka przenośnia :norty: bo jeśli nie to już masz odpowiedz :wink: na wodzie jej nie odpowietrzysz :nienie:
Opublikowano
wymyśliłem, żeby może dolać jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy są chyba takie w proszku czy to by nie zaszkodziło?

 

 

PANIE BOżE ZACHOWAJ

 

kiedyś tak zrobilśmy z passatem a nawet się nie grzał tylko dynagela ubywało (magiczny proszek w metalowej puszeczce za pare zł z cpnu) i jak ręką odjęło ubywanie płynu.

 

ale............

 

poźniej ciekło wszystko a głowica do regeneracji, wywalona nagrzewnica, silnik do remontu - ale zrobisz jak uważasz

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

omg ! zobacz czy masz gdzies wyciek a nie chlodnice uszczelniac ! ktora pewnie jest dobra.... ;/ panowie, troche myslenia

 

jak nie ma wycieku to zobacz czy weze twardnieja jak sie dobrze silnik Nagrzeje (nie Zagrzeje) i czy leci cieple powietrze z ogrzewania

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
auto jest na wodzie to nie przenośnia teraz na zime miałem zamiar dolać koncentrat dlaczego na wodzie się nie odpowietrzy? mechanik tego nie wiedział? co mam zrobić wymienić na płyn? będzie płyn ubywał i większe koszty dolewać co troche, ciepłe powietrze leci jak się silnik nagrzeje raz sprawdzałem węże jak mi się zagrzał to były twarde
Opublikowano
auto jest na wodzie to nie przenośnia teraz na zime miałem zamiar dolać koncentrat dlaczego na wodzie się nie odpowietrzy? mechanik tego nie wiedział? co mam zrobić wymienić na płyn? będzie płyn ubywał i większe koszty dolewać co troche, ciepłe powietrze leci jak się silnik nagrzeje raz sprawdzałem węże jak mi się zagrzał to były twarde

 

Zlikwiduj ten wyciek przed mrozami koniecznie, bo gorący płyn jest "rzadszy" od wody, więc będzie jeszcze szybciej wyciekał niż woda.

Poza tym brak 0,3 litra płynu przy dzisiejszych temperaturach nie powinno tak bardzo wpływać na przegrzewanie się auta.

 

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS. No i opisz problem trochę szerzej (czy lici od razu, czy jak się rozgrzeje etc.)

Opublikowano
Po przejechaniu ok 500km ubywa mi wody w chłodnicy ok 0,3l i wtedy silnik zaczyna się grzać wskazówka dochodzi do czerwonego pola wraca znów dochodzi czase wejdzie na czerwone i zapala się czerwona kontrolka musze stawać po dolaniu tej brakującej wody zaczyna normalnie chodzić wskazówka
nie dolewaj wody na gorącym silniku bo ci głowica pęknie! :duh: Ciekawe czy już nie nabroiłeś, w ogóle dolej choć z 2 l płynu koncentratu, odpowietrz i szukaj wycieków. Jeśli nie znajdziesz to możesz kupić dodatek do płynu który się świeci pod uv i wtedy łatwiej.
Opublikowano

ja p*******. to tak trudno zobaczyc czy na asfalcie zostaje mokra plama ?

 

na wodzie tez sie da odpowietrzyc. wody czy koncentratu dolewaj tylko kiedy silnik jest zimny i na otwartych zaworach ogrzewania (czyli na zaplonie). zostaw otwarty korek wlewu, odpal silnik i obserwuj co sie dzieje z poziomem cieczy chlodzacej przez dobre 20-30 min.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
Miałem dokładnie to samo , odpowietrzyłem porządnie układ i narazie jest OK. a wyciek płynu mam z pod pompy wodnej minimalny.
Opublikowano

jaki ma przebieg twoj samochod? ile lat?

moim skromnym zdaniem predzej czy pozniej w kazdym bmw nalezy wymienic komplet czyli chlodnice + pompe wody + termostat, uklady chlodzenie w naszych samochodach pracuja pod duzym cisnieniem i lata + przebiegi robia swoje,

walczylem z moim silnikiem (M52) podobnie, grzal sie, ubywalo plynu, suma sumarum okazalo sie ze rozszczelnil sie zbiorniczek wyrownaczy obok chlodnicy i cisnienie + plyn tamtedy uciekalo, wiec jesli chcesz byc pewien ukladu chlodzenie to trzeba pojsc po calosci,

raz to zrobisz i po problemie, a pomysl jaki moga byc konsekwencje jak zagotujesz silnik gdzies w trasie....

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
borykam się z podobnym problemem i wczoraj zauważyłem, że delikatnie cieknie chłodnica, wcześniej odpowietrzylem uklad, dziś wymienię chłodnicę zobaczymy czy to tylko to czy może jeszcze termostat lub pompa
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mechanik mi stwierdził, że cieknie chłodnica na łączeniu ze zbiorniczkiem wyrównawczym kupiłem nową chłodnice wymienił i dalej mam to samo wody ubywa i zaczyna się grzać niewiem już co robić 550zł wyżuciłem w błoto :cry:
Opublikowano
DAN110 wbij sobie raz na zawsze do głowy, że samej wody w BEEMACH się nie stosuje, wogóle w autach się nie stosuje. Jedynie odpowiednie płyny i koncentraty rozrobione w odpowiednim stosunku z wodą destylowaną. Zwykła woda pozostawi ci taki kamień że się zgarbisz. Poza tym temp wrzenia wody jest dużo niższa oraz rozszerzalnośc cieplna jest dużo większa niż płynów chłodzących. Więc najpierw zalej sobie dobry płyn a dopiero zacznij obserwowac czy masz ubytki lub wyciek. Płyn przy wycieku może pozostawic ślad kolorowy a to ułatwi poszukiwania. Na koniec jeszcze dodam, że płyn ma właściwości smarujące i odrdzewiające elementów ruchomych (pompa wody) całego układu. Na samej wodzie pompa się zatrze.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
A poza tym jak mechanior nic ci nie wspomniał po wymianie chłodnicy że trzeba zalac płyn a nie wodę to go kopnij w du_pe i poszukaj innego bo ten zaczyna cię doic. Nie koniecznie chłodnicę miałeś niesprawną...
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.