Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Właśnie wróciłem z długiej kilkudniowej trasy moim e36 w sedanie, m40 316i. Załadunek auta dość spory ale bez przesady, 4 dorosłe osoby. Jestem lekko mówiąc przerażony tym jak auto zachowuje się po wjechaniu w koleiny - tańczy po drodze od lewej do prawej pływa z jednej na drugą stronę. Zauważyłem już wcześniej takie coś właśnie na nierównościach np przy wyprzedzaniu - szczerze mówiąc wyprzedzanie nawet przy 100 km/h na lekko pofałdowanej nawierzchni to trudna misja z tym zachowaniem się mojej 3ki :( Auto jest w b. dobrym stanie technicznym, regularnie wymieniam w zawieszeniu wszystko co trzeba. Ostatnio po wizycie u mechanika zauwazyl on ze brakuje mi 'koncowek stabilizatora' z tylu czy czegos takiego - czy to moze byc powodem takiego zachowania ? Aktualnie jezdze na stalowych felgach od piątki, natomiast po zimie chce kupic duzo wieksze i szersze alufelgi i az sie boje co bedzie sie dzialo na nich. Prosze o jakies sugestie, moze e36 ma zdolnosci do czegos takiego ? (choc nie wierze ze w takim stopniu) Dodam, ze na dobrej drodze auto nie plywa - nie radzi sobie po prostu na nierownosciach..

 

 

 

Pozdrawiam,

 

Dawid

Edytowane przez Depson
Opublikowano
najprawdopodobniej masz zurzyte te sworzenie gumowo aluminiowe w wachaczu przednim,takie okragłe z tylu wachacza :) ja wlasnie wczoraj nabylem takie drga kupna bo tez mi auto delikatnie plywa i widac ewidentnie jak wejdziesz pod auto i poruszasz wachaczem ze guma jest troche oberwana,koszt niewielki bo za komplet czyli 2szt 57zl firmy febi czyli calkiem porzadne,orginalne w serwisie okolo 100zl ale podobno febi a orginal to tylko za firme sie placi :)
Opublikowano
Wymienilem je 6 dni temu na nowe. Przy ich zuzyciu auto na normalnej drodze tez zachowuje sie gorzej tzn np u mnie byly drgania kierownicy. Teraz nic mi nie drga a auto tańczy na nierownosciach....
Opublikowano
Piszesz ze masz felgi od serii 5. A opony jaki maja rozmiar. Ja do swojej tez zalozylem alusy 15' od e39 a moje 17' poszly do prostowania. No to w trasie przy 120 tez plywala jak cholera. Byc moze masz za duzy profil. Kiedys gadalem z kolesiem ktory sprzedal e46 bo plywala. Zmienil z 17' na 15' i bylo troche lepiej. A jak sie okazalo wlasciciel obnizyl profil i plywanie minelo.
Opublikowano
moja rowniez plyawala po calej drodze ale od kiedy zaloazylem nowe fabrycznie nowe opony wszystko odeszlo.Po koleinach jedzie jak po rownej drodze a wczesniej na oponach Michelin Primacy Pilot 205/60/15 na tyle i na przodzie z tym ze te przednie byly juz na wykonczeniu nie mozna jej bylo w prostej lini utrzymac.Teraz zalozylem opony Nokian o tym samym rozmiarze i idzie prosto jak po sznurku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim przypadku pomogla wymiana opon na nowki 205/55/R16. Zrobiono tez geometrie.

Na niemieckich auto baniach 225/50/R16 bylo klopotem w koleinach.

Opublikowano

A moim zdaniem przyczyna jest jeszcze bardziej prozaiczna. Felgi od 3 mają inne odsadzenie niż od 5. Koła są jakby szerzej rozstawione, wyglądają super, ale geometrię szlag trafia. Załóż na próbę koła od 3 a na pewno poczujesz różnice. Ja tak miałem.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano
Dokładnie z tym osadzeniem masz racje - jest inne. Siedzą szerzej, mają jakby "rant" tzn cą takie bardziej 'wklęsłe'. Generalnie jednak nie znaczy to ,że jak będę chciał wsadzić jakąś "fajną 17 w alu" to też będzie pływał ? Nie wydaje mi się, żeby auto było jedynie znośne i bezpieczne na fabrycznym kole.. ( ? )
Opublikowano

Możesz założyć felę jaką chcesz, bo jak zwiększasz średnicę felgi to musisz zmniejszyć wysokość opony i średnica kola jako całości nie ulega zmianie. Ważne jest ET bo zmiany tego parametru to Ci samochód nie wybaczy.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano

...eh ..każdy ma inną teorię

Auto odkąd je mam zawsze pływało na koleinach (205/60/R15) ...czytałem tu rożne fantazje, że wymiana tulei, że regulacja geometrii, że wymiana opon mogą coś pomóc ...w moim przypadku to bullshit.

Przeszedłem wymianę opon, wymianę wew. i zew. sworzni, wymianę tulei, oczywiście poprawne ustawienie geometrii ....i jak pływało tak pływa.

Taka charakterystyka zawieszenia więc ...to chyba tak jak z parującymi reflektorami "ten typ tak ma"

...przyzwyczaiłem się

Opublikowano

Taka charakterystyka zawieszenia więc ...to chyba tak jak z parującymi reflektorami "ten typ tak ma"

...przyzwyczaiłem się

 

Parujące reflektory to nie norma. Ja miałem oryginały BOSCHA i nie parowały.

Co do "pływania" to się zgadzam - ten typ tak ma. A jak ktoś pisze tutaj, że na 16 calowych felgach oraz oponach szerszych niż 205 po wjechaniu w koleinę auto nie ściąga to najwyraźniej "ściemnia" gdyż nie ma takiej opcji (koleiny są z reguły szersze niż oś auta więc jedną stroną gnasz w koleinie a drugą gdzieś obok).

 

Pzdr,

Opublikowano

Z reflektorami tez sie nie zgodze, natomiast martwi mnie, ze 'ten typ tak ma' z tym pływaniem.

 

wiacekjacek: amortyzatory są ok... Auto trzyma się drogi jak głupie, jak deoga zaczyna być lekko nierówna lub są koleiny, a z tyłu dodatkowo ktoś siedzi to efekty mam takie, że 2 razy zaliczyłbym o mały włos po wyprzedzaniu auto z naprzeciwka - schowałem się już przed wyprzedzonym autem po czym zniosło mnie na lewy pas z powrotem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szanowni Panowie. Po pierwsze im nizszy profil tym większe wymagania do jakości drogi. Zatem na polskie drogi profil od 55 w górę. Po drugie - prawidłowy rozmiar felg w stosunku do do opon - szerokość i offset, czyli ET . Po trzecie rodzaj opon - opony nowej generacji czyli do jazdy bez powietrza mają bardzo twarde boki, co powoduje duży dyskomfort i pływanie na nierównej drodze. Zakładam, że takie "drobiazgi" jak odpowiednie cisnienie powietrza, wyważenie i jednakowe zużycie bieznika w parach kół sa prawidłowe. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.