Skocz do zawartości

Czy czarny dym z rury przy mocnym przyspieszaniu to norma???


mysticgs

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka wszystkim.

 

Czy czarny dym z rury przy mocnym przyspieszaniu to normalny objaw???Jeśli nie to co się dzieje?

Od razu powiem, ze kopci tylko w momencie kiedy wciskam pedal w podloge i jest straszny ciąg, gdy jezdze spokojnie, nic nie kopci, przy odpalaniu również.

Silnik M57N 204 KM :-)

 

pozdrawiam i dzieki z góry za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne ze to norma, wkocu dostaje duzo wiecej ropy i nie wszystko jest w stanie przepalic przy gwaltownym przyspieszaniu, nic sie nie dzieje, taki urok turbodiesli (i generalnie diesli) ;)
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne ze to norma, wkocu dostaje duzo wiecej ropy i nie wszystko jest w stanie przepalic przy gwaltownym przyspieszaniu, nic sie nie dzieje, taki urok turbodiesli (i generalnie diesli) ;)

Abstrah.ując od tematu (tak na marginesie u mnie nic nie kopci) - skoro dostaje za dużo ropy i nie wszystko przepali to czemu z rury nie wypływa ta nieprzepalona ropa tylko dym ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jeżdżę różnymi dieslami na okrągło i wszystkie dają trochę czadu. Samochody serwisowane, bez chipów z małymi przebiegami i trochę większymi. Generalnie diesle tak mają.

 

Czasem obserwuję nieznaczne zawirowania dymu w tylnym lusteku, natomiast nie jest to zdecydowanie czarna zasłona dymna :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może obserwacje poczyniłeś na niedogrzanym silniku ? Diesle lubią kopcić jak nie mają optymalnej temperatury...

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie bez powodu mówi się na diesla " kopciuch"

Ten dym jest jednym z powodów dlaczego nie uznaję diesla w osobówce.

Taka chmura fatalnie wygląda.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś miałem przyjemność jechać za S400 CDI i także kopcił - szczególnie przy przyspieszaniu.

 

Ten typ tak ma.

Poza tym nawet rury wydechowe ma skierowane w dół, aby nie smolić zderzaka i jednocześnie aby cięższe cząstki stałe osiadały na ziemi i nie unosiły się w powietrzu.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myslalem ze moj nie kopci bo tego nie bylo widac w lusterku ale zona jechala za mna i widziala ze tam jakiegos malego baczka puscil ale to nic wielkiego ktos tu wspomnial o tym ze jechal gdzies tam 250 i deptal i nic nie widzial no wlasnie przy 250 dalej nie kometuje,Taxi ,Policja,karetki to prawie same diesle za odra a to osobowe auta chyba ze sie myle to mnie poprawcie i bez szykan prosze

http://images28.fotosik.pl/251/915636d5c6855839m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Bax'em sie nie kloce bo Bax ma zawsze racje ;) Aczkolwiek twierdze iz A4 to droga plaska jak stol, a na trasie do zakopca gdzie jednak trzeba depnac porzadnie pod gore by kogos wyprzedzic na krotkim odcinku to jednak kopca te diesle, wiadomo ze nie wala jak ognisko z opon ale w porownaniu z benzyna wyrazie widac kopcenie. A na plaskim tez wydywalem ze kopca m.in. Alfe 156 czy Audi A4, wkoncu jak w dieslu no to pewnych rzeczy sie nie przeskoczy... Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e46 320d 2002r. podkręcona na około 170 ps i także kopci ,nie mogę się z tym pogodzić , a miałeł ładne e46 323i to był silnik , a ten to poprostu tragedia , słaby dół, głośny , chciało mi się nowszego po liftingu i na dodatek uszczelki trzeszczą , dramat .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do Baxa i co chciales mi przez to powiedziec czlowieku? Czy o to chodzi w tym forum?

 

To, że nie nie rozumiesz tego co czytasz, bo na odcinku 250km można przyspieszać setki razy nawet od 40 do 140km/h szczególnie na A4 gdzie czasami tir wyprzedza tira przez 500m i musisz wlec się 80km/h po to żeby po chwili jechać pustą drogą nawet 2x tyle. Jak dalej nie wiesz o co chodzi to zacznij używać interpunkcji bo najwyraźniej nawet sam po sobie nie potrafisz poczytać. Co to zdanie miało znaczyć i gdzie ono ma początek, a gdzie koniec?

...ktos tu wspomnial o tym ze jechal gdzies tam 250 i deptal i nic nie widzial no wlasnie przy 250 dalej nie kometuje,Taxi ,Policja,karetki to prawie same diesle za odra a to osobowe auta chyba ze sie myle to mnie poprawcie i bez szykan prosze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare tygodni temu stałem na światłach koło E60 530d, zapaliło sie zielone ruszylismy (ja noramalnie) koleś widać że przycisnął a z tej 530d dym jak z parowozu , myśle sobie pewnie nieżle zchipowana dojeżdzamy do drugich świateł i mówie sprawdze sie jak mi daleko odejdzie , zapaliło sie zielone ruszmy i tak do 110 byłem o jedną długość przed nim , i słysze jak przez CB ktoś sie pyta ile pali ta benzyna , ja niewiedziałem że chodzi o mnie bo mam przecież diesla ,i zwowu słysze kolego co sie ze mną scigałeś jaki masz motor , ja mówie że 3 litry diesel , a on mówi że myślałem że masz benzyne bo nic mi nie kopci , pogadaliśmy chwile i pojechałem dalej . Niesądze żeby moja 330d dała rade zdrowej 530d , byś może miała coś nietak , reasumująć wydaje mi sie że wszystko zależy od wielu czynników tz: mam nowy filtr tz odme nowy filtr powietrza tankuje tylko na schelu , wtryski na komputerze wykazały nominalną wartość wszystko do kupy daje efekt w postaci braku dymu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalen ze diesel troche zakopci przy gwałtownym przyspieszeniu. Diesle które mają (oryginalnie) wydechy skierowane w dół maja prawo zakopcić. Te nowoczesne z koncówą wydechu ustawiona prosto juz nie powinny, bo maja zamontowane filtr cząsteczek stałych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi raz kopci raz nie ,

myśle że to jednak zależy od ropy , tankuje zawsze tą lepszą na BP ale jednak to są Polskie normy , dlaczego tak mówie , bo kiedy sprowadziłem ten samochodzik miał 20 l wlane austryjackiej ropy , testowaliśmy autko bardzo dynamicznie , praktycznie ciagle gaz wpodłoge , jeździli koledzy za mną i mi wszyscy mówili że nic nie kopci , kiedy zaczełem tankować już Polską rope zauwazyłem że potrafi czasem dać sporego kopcia - widać to w tylnym lusteku ,

ja myśle że to wina jakości ropy jaką tankujemy ,

 

mam firmowego opla combo 1,3 disla i też kopci , mam go od nowości i potrafi chmure puścić od czasu do czasu kiedy mu się wdepnie ,

 

ale fakt faktem że zchipowane mocno samochody widać z daleka, kiedy wcisną na max to dosłownie ciemno za nimi , mój tak nie robi , puści małą chmurke ale nie zaciemnia jak to widze czasem jak próbują ze mną się ścigać :)

 

ostanio fiat brawo tak zrobił , ciemno było ale trzeba przyznać że szło to , ledwo ledwo udało mi się go dogonić , ale z tyłu nic nie widać było :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalen ze diesel troche zakopci przy gwałtownym przyspieszeniu. Diesle które mają (oryginalnie) wydechy skierowane w dół maja prawo zakopcić. Te nowoczesne z koncówą wydechu ustawiona prosto juz nie powinny, bo maja zamontowane filtr cząsteczek stałych

 

"troche kopci "to pojecie wzgledne jednemu wywali chmure dymu i tez zrozumie ze troche kopci innemu malutko itd itd :)

 

ja mialem ostatnio do prownania moja 530d z 99 roku i kolegi 525d z 2001 u niego sa do wymiany 2-3 wtryski wg kompa i powiem szczerze jak na postoju przygazowalismy po kilka razy to na prawde roznica byla diametralna w jego 525d to lecial taki dym ze mialem czarny wjazd przed garazem u mnie jest to ledwo zauwazalne - dymienie moze pojawiac sie z roznorakich przyczyn:

 

- padniete wtryski

- nieszczelnosc w ukladzie dolotowym

- padnieta turbina

- padnieta przeplywka

- zle zachipowany motor

 

i pewnie wiele innych...

 

 

wiaze sie to po prostu z nadmiarem dawki paliwowej w porownaniu z iloscia dostarczanego powietrza

 

jak ktos widzi we wsteczym chmurke dymu to raczej nie jest to normalny objaw i polecalbym diagneostyke komputerowa, sprawdzenie filtrow etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.