Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Zastanawiam sie nad kupnem BMW E39 530d... 184KM Rocznik mniej wiecej 1999-2001... Mam pytanko czy Warto kupic?? Slyszałem ,że to najlepszy silnik z diesla (520,525,530) Ponoć mniej pali niz ten 525TDS... To ma być Autko dla Taty... i ma być jak to sie mowi "na lata" Proszę Was o szczere opinie... Początkowo chciałem 525TDS ale naczytałem sie ,że są strasznie wadliwe... Może jakies inne propozycje?? Ewentualnie E46 320d?? Sam nie wiem co wybrać i licze na Waszą pomoc. Z Góry Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Opublikowano

Hej :)

Sam użytkuje moją lalę z motorem 530 diesel, wcześniej miałem TDS-a 525. W spalaniu różnica jest dość nawet widoczna (ok. litr mniej na korzyść 530 d), natomiast w osiągach... To nie ta klasa, sama bajka. silnik ciągnie niemiłośiernie. Na razie nic się nie psuje, ale w 525 tds też nie było problemów. Troche się naczytałem, ale naprawde - moge polecić też ten motor. Natomiast 320 d - to nie ta klasa auta. Zupełnie inaczej się jedzie, inne wygłuszenie itp. Jak najbardziej polecam 530 diesla - i raczej w manualu

Opublikowano
Mogłbyś mi napisać Ile Pali Ropy na 100?? Tylko proszę z reką na sercu ile w cyklu mieszanym na trasie i w miescie... No i czy cały czas go Ciśniesz? czy Raczej masz lekką noge?
Opublikowano

ja mam 530d z 2001 roku, przebieg 180 tys km (sprawdzany w ASO), automat. Autko moje jest średnio awaryjne, do tej pory (a jeżdze dwa miesiące) robiłem już regulatory lamp, coś z elektryką bo akumulator padał. No ale mam w sumie wypasioną wersję a skoro jest dużo elektryki to większe szanse że coś sie popsuje. Przyjemność z jazdy niesamowita, prowadzenie super, moc w pełni wystarczająca.

 

Spalanie: Warszawa ok. 11,5 l, Rzeszów ok. 9,2 l, trasa Polska-Węgry 7,4 l, trasa Rzeszów -Warszawa 8,5 l (przy czym raczej nikt mnie nie wyprzedza). Średnie spalanie przy 80% trasy wynosi 9,4 litra. Jak sprawdzałem to na autostradzie przy 130 km/h brał 6,4 l ale to jest oczywiście nie do zrobienia w praktyce szczególnie w Polsce. No a jak się włączy opcje sport na skrzyni to wyjdzie i 15l.

 

Ogólnie to powiem, że jeśli chodzi o mój egzemplarz to zawiodłem się jeśli chodzi o awaryjność, bo to auto też się psuje (zresztą jak wszystkie auta).

 

pozdr

Konrad
Opublikowano
Dziekuje za rzetelną odpowiedz :) Tylko Ty masz chyba ta mocniejsza wersje 194KM?? ja bede brał 184KM ta słabasza... bo mam do wydania okolo 28tyś. ogolnie jak patrze na te autka to ponoc srednie spalanie w manualu wynosi w granicach 7,5-8 mozliwe?? moj Wujek teraz kupił sobie Nowke z Salonu BMW 730 w dieslu 220KM i spala mu z reku na sercu 7,5litra/100km...
Opublikowano
no cóż, ja mam automata i jeżdze raczej dynamicznie. Jakbym się uparł to bym zrobił na trasie Rzeszów-Warszawa powiedzmy 8l.
Konrad
Opublikowano

Nie oszukujmy się,spalanie zależy od nogi.Potrafię zejść moją Beatką poniżej 7.5 l/100km (530dA),w trasie jadąc naprawdę dupowato,ale nie po to kupujemy te auta żeby nas każdy wyprzedzał:)) Nie kasuje spalania nr2 na kompie od roku,średnie zużycie pokazuje mi 8.6 i w to wierzę bo kiedyś litrarzowałem autko i się zgadzało co do joty.

Pozdrawiam

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano

u mnie średnie spalanie na trasie E7 W-wa Gdańsk przy predkości przelotowej 120-130km/h 6,5litra

jak mi sie spieszy 150-160km/h 7,5litra

na autostradzie w Niemczech cały czas trzymałem 170km/h średnia 7,3L

niestety w małym mieście gdzie ciągle ruszam i hamuje, są tu krótkie ulice nawet jak delikatnie jeżdzę to i tak końcowy efekt około 13L/100km

skrzynia AUTOMATYCZNA 530d 184KM

 

bardzo polecam to auto!

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Opublikowano
Tylko Ty masz chyba ta mocniejsza wersje 194KM?? ja bede brał 184KM ta słabasza..

 

skrzynia AUTOMATYCZNA 530d 184KM

 

Jakieś dziwne te samochody - ja osobiście jeszcze się nie spotkałem aby w 530d oryginalnie siedziało 184KM. Zawsze było to 193KM.

Chyba wam się moc pomyliła z serią 3.

 

Pzdr

Opublikowano
Tylko Ty masz chyba ta mocniejsza wersje 194KM?? ja bede brał 184KM ta słabasza..

 

skrzynia AUTOMATYCZNA 530d 184KM

 

Jakieś dziwne te samochody - ja osobiście jeszcze się nie spotkałem aby w 530d oryginalnie siedziało 184KM. Zawsze było to 193KM.

Chyba wam się moc pomyliła z serią 3.

 

Pzdr

 

pierwsze silniki 3.0d miały właśnie 184KM, po liftingu 193KM

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano

no własnie dA w mieście pali nie mało, co doświadczyłem,

przy cenach ropy na stacjach gdzie ta oszczedność?

chociaż następny będzie A, świetna sprawa,

Opublikowano
a dodam właśnie, że kilka dni temu padło mi turbo, koszt nowego z wymianą 5 tys zł :(
Konrad
Opublikowano
a dodam właśnie, że kilka dni temu padło mi turbo, koszt nowego z wymianą 5 tys zł :(

 

kolalysy, ale powiedz tak z reka na sercu, kupiles moze za okazyjna cene ? :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Moja 530dA spala około 9l w cyklu mieszanym, ale deptam tylko na trasie. Po mieście jeżdżę spokojnie...czasem drifta zapodam na krzyżówce.
Opublikowano
a dodam właśnie, że kilka dni temu padło mi turbo, koszt nowego z wymianą 5 tys zł :(

 

kolalysy, ale powiedz tak z reka na sercu, kupiles moze za okazyjna cene ? :)

 

...właśnie. Powiedz otwarcie bez mydlenia oczu co i jak? :|

Opublikowano

z ręką na sercu to ci powiem że dałem więcej niż standardowa cena, auto jest piękne, wszyscy mi zazdroszczą a na przegladzie w ASO wszystko wyszło ok, w tym potwierdził sie przebieg na poziomie 177 tys km. Nie kupiłem okazji.

Dodam że auto ma piękny czarny lakier, beżowy środek w super stanie, fele od nowej piątki 17", duża navi w środku, na zimie drugi komplet felg. Prowadzi się tak, że poezja (aż się boję).

 

Co do tego turbo co dałem 5 tys zł to kupiłem nowe, jakbym się uparł to bym zregenerował i wyszłoby razem coś koło 2 tys zł.

 

Nie wiem, może mam pecha....

 

Ale skoro mi nie dowierzacie to zakładam, że więcej się psuć nie będzie.

Konrad
Opublikowano
Turbina z dnia na dzien nie wysiada, musiala bys zle uzytkowana. Kolejny raz sie utwierdzam w przkonaniu , ze Diesel= mozliwosc pojawienia niespodzianek , niezaleznie czy "okazja " czy auto serwisowane od A do Z
Opublikowano
z ręką na sercu to ci powiem że dałem więcej niż standardowa cena, auto jest piękne, wszyscy mi zazdroszczą a na przegladzie w ASO wszystko wyszło ok, w tym potwierdził sie przebieg na poziomie 177 tys km. Nie kupiłem okazji.

Dodam że auto ma piękny czarny lakier, beżowy środek w super stanie, fele od nowej piątki 17", duża navi w środku, na zimie drugi komplet felg. Prowadzi się tak, że poezja (aż się boję).

 

Nie wiem, może mam pecha....

 

Ale skoro mi nie dowierzacie to zakładam, że więcej się psuć nie będzie.

 

Jak jest jak piszesz to niepowinno, ale zawsze sie trafiaja hmm jak by to pwoiedziec, auta ktore non stop sie psuja od nowosci :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
a dodam właśnie, że kilka dni temu padło mi turbo, koszt nowego z wymianą 5 tys zł :(

 

kolalysy, ale powiedz tak z reka na sercu, kupiles moze za okazyjna cene ? :)

 

...właśnie. Powiedz otwarcie bez mydlenia oczu co i jak? :|

 

wcale nie trzeba okazyjnie kupic zeby trafic na taka z padnietym turbo

 

przeciez to sie normalnie zuzywa i tyle... a do tego ktos nie wie jak uzytkowac auto z turbina i mamy klopsa

 

potem handlarze picuja autko i zarabiaja wlasnie na tym

 

kupujac auto z lekko padnieta turbina mozna tego wogole nie zauwazyc bo sprzedawca ladnie wyczysci dolot i okolice turba ze nie bedzie zadnych wyciekow takie rzeczy dopiero pozniej wychodza niestety ...

Opublikowano
Turbina z dnia na dzien nie wysiada, musiala bys zle uzytkowana. Kolejny raz sie utwierdzam w przkonaniu , ze Diesel= mozliwosc pojawienia niespodzianek , niezaleznie czy "okazja " czy auto serwisowane od A do Z

 

Na 99% zasluga poprzedniego wlasciciela. Bo wkoncu niektorym turbiny chodza az milo. Pomimo ze mogl serwisowac to mogl tez po trasie na niemieckiej autobanie kilka razy zgasic sobie silnik z rozgrzana do czerwonosci turbina :) Diesel to loteria ale napewno co innego kupic od cwanego turka a co innego od straszego niemca z klasa... :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

no powiem szczerze, że jak mi w ASO sprawdzali to kazali to turbo obserwować bo coś tam w okolicach ciekło....

 

Jak kupowałem turbinie w motoremo, (kupiłem nową tzn. nieregenerowaną) to mi powiedzieli że standardowo turbina wytrzymuje 100-150 tys km, co mnie troche zdziwiło.

 

Wychodzi więc na to że turbo to część zamienna i sie w końcu zużyje.

 

NO ale teraz to mi może tylko skrzynia paść z poważnych rzeczy. A na wiosne pewnie trzeba bedzie troche moją ukochaną schipować...

Konrad
Opublikowano
ja mam 530d z 2001 roku, przebieg 180 tys km (sprawdzany w ASO), automat. Autko moje jest średnio awaryjne, do tej pory (a jeżdze dwa miesiące) robiłem już regulatory lamp, coś z elektryką bo akumulator padał. No ale mam w sumie wypasioną wersję a skoro jest dużo elektryki to większe szanse że coś sie popsuje. Przyjemność z jazdy niesamowita, prowadzenie super, moc w pełni wystarczająca.

 

Spalanie: Warszawa ok. 11,5 l, Rzeszów ok. 9,2 l, trasa Polska-Węgry 7,4 l, trasa Rzeszów -Warszawa 8,5 l (przy czym raczej nikt mnie nie wyprzedza). Średnie spalanie przy 80% trasy wynosi 9,4 litra. Jak sprawdzałem to na autostradzie przy 130 km/h brał 6,4 l ale to jest oczywiście nie do zrobienia w praktyce szczególnie w Polsce. No a jak się włączy opcje sport na skrzyni to wyjdzie i 15l.

 

Ogólnie to powiem, że jeśli chodzi o mój egzemplarz to zawiodłem się jeśli chodzi o awaryjność, bo to auto też się psuje (zresztą jak wszystkie auta).

 

a dodam właśnie, że kilka dni temu padło mi turbo, koszt nowego z wymianą 5 tys zł Sad

 

pozdr

 

jak na zakup i poprzez pierwsze dni tyle usterek ???.

15L na trasie w trybie sport to życzę szczęścia z nowa Turbina .

Nie wiem jak jeździsz ale zdecydowanie Diesel nie na twoje nogi , jadąc przez Polskę Średnia Prędkość przekłada mi sie 100km/h i wierz mi ze jest to szybkie Tempo Spalanie nie przekracza 7,5L/100km.

Prawdopodobieństwo szybkiego zgonu Turbo mógł być zmieniony olej o innej właściwości. Uszkodzenie Turbiny jest dość charakterystyczne i średnio obeznany mechnior może szybko zdiagnozować , nawet dojechana turbina nie kończy żywota o ile się jej nie pomorze .

zamiast zachwycać nas wypowiedziami to pochwal sie nr. Vin i będziemy wiedzieć czy jest czym.

wycena:

2001 Rok

Skory + 300 euro

Navi + 300 euro

PDC + 300 euro

Przebieg 180kkm

Cena Brutto na seryjnych kolkach 8.500 euro

Opublikowano
no powiem szczerze, że jak mi w ASO sprawdzali to kazali to turbo obserwować bo coś tam w okolicach ciekło....

 

Jak kupowałem turbinie w motoremo, (kupiłem nową tzn. nieregenerowaną) to mi powiedzieli że standardowo turbina wytrzymuje 100-150 tys km, co mnie troche zdziwiło.

 

Wychodzi więc na to że turbo to część zamienna i sie w końcu zużyje.

 

NO ale teraz to mi może tylko skrzynia paść z poważnych rzeczy. A na wiosne pewnie trzeba bedzie troche moją ukochaną schipować...

 

Cos nie bardzo z ta turbina ? na 100 tys ?? jak sie dba to sie i 300 tys jezdzi, i sa tacy co jezdza, wiec bez przesady ze 100-150 tys.

 

Chcesz auto chipowac juz ?? hehe nie dziwie sie ze ci sie te auto sypie. Kup sobie jakas duza benzyne bo diesel naprawde nie jest dla ciebie.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.