Skocz do zawartości

530d webasto - podsumowanie.


Colliber

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za szybką odpowiedź...

 

No faktycznie do pracy mam krótką drogę, 5 km dokładnie. Akumulator mam VW-owski tylko nie wiem ile Ah, ponieważ wszystkie nalepki zostały zdarte przez poprzedniego właściciela. Mogę jedynie powiedzieć, że jest duży i tachanie go na drugie piętro nie należy do przyjemnych czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 496
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja sie zapytam z innej beczki. mam kabel podlaczam i uruchamiam inpa. wszystkie funkcje mi sie uruchamiaja a do webasta nie moge sie dostac bo wyskakuje jakis blad FLH 0006???

 

czy ktos ma jakies propozycje sugestie???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź...

 

No faktycznie do pracy mam krótką drogę, 5 km dokładnie. Akumulator mam VW-owski tylko nie wiem ile Ah, ponieważ wszystkie nalepki zostały zdarte przez poprzedniego właściciela. Mogę jedynie powiedzieć, że jest duży i tachanie go na drugie piętro nie należy do przyjemnych czynności.

 

Jedz na badanie pojemosci akumulatora oraz prądu rozruchowego. Bedziesz wiedział, czy juz do wymiany lub zly. Ja badanie robiłem w stacji gdzie mi wymieniali akumulator. Stary dawał ok 550A i był za slaby (miałem to samo co Ty, ładowałem aku co tydzień).

 

Dla porównania, w mojej 530D przy -17 stopniach rano prod rozruchowy mam 860A (z 900A katalogowego).

 

 

Jeżeli masz VW to na 80% masz za slaby. 100A to nawet w Passacie nie ma. No i w wersji z webastem i bez były rożne aku.

Zmierz swój aku, 100Ah powinen mieć długość ok 350mm a 85Ah ok 320. Wagowo mogą być bardzo podobne.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytam wątki o webasto już od jakiegoś czasu i szukam rozwiązania swojego z nim problemu ale ciężko jest się poruszać w tym wątku gdyż jest za duży i dość zabałaganiony (nie pasuje do niego tytuł podsumowanie). To tak aby nie dostać zaraz odpowiedzi SZUKAJ.

Mój problem wyglada tak. Auto kupiłem pół roku temu w wakacje więc nie miałem okazji sprawdzić ogrzewania postojowego. Poprzedni właściciel mówił, że działało (że wymieniał piecyk bo nie działał i po wymianie działało) teraz nie działało w ogóle ani podgrzewanie silnika ani wnętrza. Mam 530 AD turing z 2001 r. w specyfikacji fabrycznej nie ma ogrzewania postojowego więc wnioskuję, że któryś z poprzednich właścicieli uruchomił to sam. Piecyk który mam to ... no właśnie tu jest problem bo wczoraj wymontowałem z mechanikiem piecyk i okazuje się że mam drobne róznice między naklejką na piecyku a na nadkolu.

Na nadkolu mam coś takiego:

THERMO TOP Z/C

12V/45W

5,0 kW

DIESEL

2,5 bar

S 289

Na piecyku coś takiego:

jedna naklejka:

THERMO TOP Z/C-D

12V/40W

5,0 kW

DIESEL

2,5 bar

S 289 i jeszcze numery których nie ma na naklejce na nadkolu

druga naklejka:

BMW 64.12-8 387 111

Thermo Top Z/C

diesel

webasto 64252B

 

Czy to będą te same urządzenia (pewnie ta na nadkolu jest od początku ale nie ma tam żadnych numerów wg których mozna by się kierować w poszukiwaniach piecyka.

Co oznacza to "D" przy z/c, czy różnica w mocach ma znaczenie.

Czytałem o sterowanych cyfrowo i analogowo ale ciężko odnaleźć właściwe posty.

Może ktoś mi podpowie jakiego piecyka szukać bo mój nadaje się tylko do wymiany cała płytka sterownika jest popalona i przegniła tak, że nawet ciężko odróżnić poszczególne elementy.

dodam jeszcze, że w panelu sterowania (mam duży wyswietlacz) mogę ustawiać dwa czasy grzania wentylowanie i grzanie postojowe, mam też pilota do webasto (w tym wątku pojawiało się zdjecie takiego) ale nie wiem czy zadziała z nowym picykiem.

Oczywiscie INPĄ nie mogę sie w ogóle dostać do webasto.

Co oznaczają lub czym się różnią oznaczenia przy numerach "webasto 64252B" chodzi o to "B" ja mam "F" na piecyku ale on może być inny niż był na starcie.

Może to trochę chaotyczne ale może ktoś mi pomoże czego szukać i co mogę mieć w temacie orzewania postojowego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o podpowiedź jakiego webasto szukać gdyż nie mam w aucie zamontowanego tego co było od początku. Wiem, że z racji rocznika auta (2001) mam sterowanie cyfrowe ale nie wiem jak poznać po oznaczeniach na webasto które jest cyfrowe. Może ktoś wie jak to poznać i jaki mam piecyk kupić oraz czy w ogóle można coś z tym zrobić.

Nie chcę zakładać nowego tematu a z fachowcami w mojej okolicy nie jest łatwo w tym temacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownia webasta czy cyfrowe czy analogowe nie rozpoznasz po oznaczeniu na webasto musisz mieć odkręconą pokrywę sterownika wtedy będziesz mógł podejrzeć jakie to jest czy cyfrowe czy analogowe , rozpiskę z zdjęciami znajdziesz tutaj

http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/instalacja.php

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytam wątki o webasto już od jakiegoś czasu i szukam rozwiązania swojego z nim problemu ale ciężko jest się poruszać w tym wątku gdyż jest za duży i dość zabałaganiony (nie pasuje do niego tytuł podsumowanie). To tak aby nie dostać zaraz odpowiedzi SZUKAJ.

Mój problem wyglada tak. Auto kupiłem pół roku temu w wakacje więc nie miałem okazji sprawdzić ogrzewania postojowego. Poprzedni właściciel mówił, że działało (że wymieniał piecyk bo nie działał i po wymianie działało) teraz nie działało w ogóle ani podgrzewanie silnika ani wnętrza. Mam 530 AD turing z 2001 r. w specyfikacji fabrycznej nie ma ogrzewania postojowego więc wnioskuję, że któryś z poprzednich właścicieli uruchomił to sam. Piecyk który mam to ... no właśnie tu jest problem bo wczoraj wymontowałem z mechanikiem piecyk i okazuje się że mam drobne róznice między naklejką na piecyku a na nadkolu.

Na nadkolu mam coś takiego:

THERMO TOP Z/C

12V/45W

5,0 kW

DIESEL

2,5 bar

S 289

Na piecyku coś takiego:

jedna naklejka:

THERMO TOP Z/C-D

12V/40W

5,0 kW

DIESEL

2,5 bar

S 289 i jeszcze numery których nie ma na naklejce na nadkolu

druga naklejka:

BMW 64.12-8 387 111

Thermo Top Z/C

diesel

webasto 64252B

 

Czy to będą te same urządzenia (pewnie ta na nadkolu jest od początku ale nie ma tam żadnych numerów wg których mozna by się kierować w poszukiwaniach piecyka.

Co oznacza to "D" przy z/c, czy różnica w mocach ma znaczenie.

Czytałem o sterowanych cyfrowo i analogowo ale ciężko odnaleźć właściwe posty.

Może ktoś mi podpowie jakiego piecyka szukać bo mój nadaje się tylko do wymiany cała płytka sterownika jest popalona i przegniła tak, że nawet ciężko odróżnić poszczególne elementy.

dodam jeszcze, że w panelu sterowania (mam duży wyswietlacz) mogę ustawiać dwa czasy grzania wentylowanie i grzanie postojowe, mam też pilota do webasto (w tym wątku pojawiało się zdjecie takiego) ale nie wiem czy zadziała z nowym picykiem.

Oczywiscie INPĄ nie mogę sie w ogóle dostać do webasto.

Co oznaczają lub czym się różnią oznaczenia przy numerach "webasto 64252B" chodzi o to "B" ja mam "F" na piecyku ale on może być inny niż był na starcie.

Może to trochę chaotyczne ale może ktoś mi pomoże czego szukać i co mogę mieć w temacie orzewania postojowego.

Pozdrawiam

 

 

ten sam link co koledze wyżej podany tam znajdziesz co to oznacza z/c itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z webastem zazwyczaj jest tak że pada płytka sterująca naprawi ją każdy dobry elektronik już przerobiłem temat u siebie da się ją też sprawdzić na stole poza samochodem i webasto , ja swoją dałem elektronikowi z prawdziwego zdarzenia pierwszy raz coś takiego miał w ręce a wiedział jaki to jest układ itd. dorobił sobie kabel diagnostyczny zainstalował termo test z stronki którą podawałem wyżej sprawdził na biurku naprawił i działa za robotę i części skasował mnie 30zł , nie był to ten czujnik temperatury ( termister ) tylko coś innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz je zdemontować i jezdzić bez niego tak jak ja to zrobiłem na czas naprawy sterownika trochę szybciej się nagrzewał bez niego , trzeba zaślepić przewód paliwowy ja zrobiłem ro wiertełkiem :) i połączyłem przewody wodne wejście i wyjście rurką miedzianą od ogrzewania centralnego w domu poskręcałem opaskami i przez 2 tyg. tak było i nic się nie działo

pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak pisałem wcześniej mam piecyk do wymiany mam e39 z 2001 530D piec TT Z/C chyba cyfrowe. Moje pytanie czy musi być też od e39 czy może być od e46 2,0d lub 3,0d lub e53 jeżeli wizualnie jest podobne. Czy jeśli wymieniam całe to może coś nie pasować i co z pilotem czy będzie działać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Forumowiczów.

W temacie Webasto - moje niestety nie uruchamia się w ogóle ( raz się zdarzyło, gdy zaczęły się mrozy, potem już nie raczyło się odezwać ). Nie będę zanudzał o przyczynach itd., bo pewnie tylko na żywo można stwierdzić co mu dolega zatem pytanie - czy ktoś zna serwis webasto w kujawsko-pomorskim lub okolicach, który zajmie się SKUTECZNIE tematem? Dzwoniłem do jednego z serwisów webasto w okolicy ( http://www.tachotorun.com.pl/ ). Niestety miły Pan poinformował mnie, że w temacie diagnozy, a może raczej części zamiennych tylko serwis bmw jest mi w stanie pomóc, gdyż tak to sobie sprytnie pomiędzy sobą rozegrały firmy bmw i webasto, że nawet oni jako autoryzowany serwis nie są w stanie ściągnąć części...

Prośba o Wasze opinie i ewentualnie weryfikację powyższych informacji.

Z góry wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam!!! Mam dziwny problem jak zawsze.Moje bmw jest bardzo dziwne albo ja jestem hu.. użytkownikiem:) Przeczytałem całe to forum sprawdziłem ze mam sterownik analogowy.Moje webasto w ogóle się nie odzywało.Podałem + na ten pin wg opisu żeby je uruchomić.Niestety nic się nie uruchomiło lecz z płytki poleciało sporo dymu.Po czym już byłem tak zadowolony złożyłem wszystko i teraz kiedy otworze drzwi , nacisnę pilot byle co to uruchamia się dmuchawa w webasto tylko ze leci zimne powietrze i tak za każdym razem.Czasami mu się zachce to uruchomi pompę wody a czasami pompkę paliwa.Wiem ze paliwa nie dostaje ponieważ ta pompka koło progowej nie działa. Jakieś porady co z tym zrobić??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Koledzy Posiadam BMW E-39 520d

 

Również zacząłem swoją walkę z webasto Thermo Top Z-C/D, mam uszkodzony sterownik - zdecydowałem się na zakup używanego webasto ale na chwile obecną po zamontowaniu drugiego pojawia się błąd świecy (dodam że jest ona sprawna) wygląda że również jest padnięty sterownik - czekam na drugi aby podmienić.

 

Teraz moje pytanie - czy pompa wody przy webasto powinna cały czas chodzić? U mnie na drugim webasto pompa chodzi cały czas razem z włączonym klimatronikiem, dopiero po jego wyłaczeniu nie pracuje.

 

Czy nie jest to błędem, czy pompa nie powinna pracować tylko z włączonym webasto, mam wrażenie że może to powodować jej przed wczesne uszkodzenie

 

Proszę o podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.